וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב כוכבי השבוע

המעורבות הרגשית שלנו גבוהה במיוחד, ולכן כדאי להגדיר מטרות ולהשתמש בלו"ז מדויק כדי שדברים יצאו לפועל

המעורבות הרגשית שלנו השבוע בכל נושא ונושא גבוהה במיוחד. אולי משום כך כדאי להגדיר מראש את המטרות שלנו באופן ברור ככל האפשר, ולהשתמש בלו"ז מדויק כדי שהדברים גם יקרו בזמן שאנחנו רוצים, ולא נצטרך לסמוך על יד המקרה שהשבוע עלולה להיות מעורפלת מהרגיל.

הזווית הקשה של השבוע – זו זווית העימות בין ונוס הרגשית, לבין נפטון הרגשני, המטשטש והמערפל. זווית העימות הזו עלולה להביא איתה קושי בשימת גבולות במערכות היחסים שלנו ובדיאלוג הזוגי בכלל, תחושות שלא ממש רואים אותנו ואת הצרכים שלנו בקשרים שפיתחנו, ופה ושם גם קושי לתרגם את הדברים למציאות הפרקטית של היומיום. הזווית הזו עלולה להביא איתה מצבי רוח משתנים, ואיבוד גבולות בתוך קשר רגשי קיים. מה עושים? מנסים להגדיר לעצמנו למה אנחנו מוכנים בקשר כזה או אחר, מתייעצים עם אנשים קרובים כדי לקבל פרופורציות, ודוחים החלטות חשובות לשבוע הבא. מי בעיקר עלול להיות מושפע מהזווית? מזלות שור, מאזניים, דגים, אריה ודלי.

התקשורת שלנו – מרקורי כוכב התקשורת שלנו יוצר זווית של מתח עם כוכב נפטון, זווית שהופכת אותנו רגישים מהרגיל לכל שינוי קטן, וגורמת לנו לאבד בקלות פרופורציות וקווי חשיבה ברורים בתקשורת שלנו עם הזולת, קושי להתמקד במה שחשוב באמת, ופרשנויות רגשיות שגויות למעשים שלנו ושל אחרים. מצד שני, זהו זמן יצירתי מאוד, ובו כדאי ללכת לסדנה כזו או אחרת, להתחיל לכתוב אם יש לנו את הכשרון לכך, ולפעול באופן שונה מהרגיל ביומיום. מי בעיקר יושפע מהזווית? מזלות תאומים, בתולה, דגים דלי ואריה.

הזווית החיובית של השבוע – זו זווית מעשית בין השמש למרס, שמראה שאם אנחנו ממוקדים היטב במטרה והעובדות לצדנו, היכולת לממש את כוונותינו בשתוף פעולה עם אחרים גבוהה במיוחד. מי יושפע מהזווית? מזלות אריה, טלה, סרטן ובתולה.

ועד שנדע איך לחבר את המתחים שיוצר מרקורי עם המיקוד שיוצרים השמש ומרס ולתעל את שניהם לעשייה פורה מכל הבחינות - שבוע טוב!

תחזית שבועית

טלה
מרס שליט המזל שלכם ממשיך לנוע במזל בתולה, ונושאי כושר ובריאות עשויים לעלות על הפרק יותר מתמיד. השמש ומרקורי במזל סרטן, לעומת זאת, מעודדים פעילות והשקעה ביתית ומשפחתית: זמן טוב לחשוב על מעבר דירה.

שור
ונוס שליטת המזל שלכם שוהה עוד שבוע במזל אריה, ומכריחה אתכם להשקיע קצת יותר בעצמכם. זווית העימות שלה עם נפטון עלולה להביא שבוע מעורפל ומבולבל ובעיקר רגשני מאוד: נסו לא לאפשר לרגש לשלוט בהחלטות שלכם.

תאומים
מרקורי שליט המזל שלכם ממשיך לנוע במזל סרטן, ונראה שאתם ביתיים ורגשניים במיוחד, אלמנט שקצת גורע מהצלילות הרגילה. מצבי רוח, דרמות קטנות וסערות גדולות – נסו לא לאבד שליטה, גם כשהרגש מציף את הסביבה.

סרטן
גם השמש וגם מרקורי שוהים להם עכשיו במזל שלכם, ונראה שאתם חזקים ותקשורתיים מתמיד: כדאי לנצל את המומנטום הזה, ומעבר למסיבת ההפתעה שתמיד מפתיעה אתכם מחדש ומזילה דמעה נסתרת – קחו יוזמה!

אריה
ונוס ממשיכה לנוע גם השבוע במזל שלכם, ושמה את הרגש וכל מה שקשור ליחסים במרכז תשומת הלב – ממש דומה למה שעושה השמש שליטת המזל שלכם שנעה במזל סרטן הרגשי... אחחח, רגשות רגשות... נסו לא לטבוע בהם.

בתולה
מרס ממשיך לנוע במזל שלכם השבוע, ומכריח אתכם לפעול ולעשות וזה אולי הזמן לשלוף את כל מה שנאגר במגירות שלכם ולהוציא החוצה לאור העולם: יוזמות חדשות הן צו השעה, בתנאי שלא תעשו יותר מדי שרירים תוקפניים.

מאזניים
ונוס שליטת המזל שלכם ממשיכה לנוע במזל אריה ומאפשרת להרחיב את המעגל החברתי לשבוע נוסף, אבל זווית של עימות בין ונוס לנפטון עלולה להביא איתה חוסר מיקוד ומצבי רוח לא יציבים: נסו להתמקד בעובדות.

עקרב
נושאי קריירה ודרייב פורים במיוחד בשבוע הזה, וזה אולי הזמן לצעד תימני קדימה ויוזמות חדשות, על כל המשתמע. השמש ומרקורי במזל סרטן לעומת זאת ממשיכים להביא איתם רעיונות חדשים וחשיבה שיוצאת מהקופסה. נחמד...

קשת
מיקומה של ונוס במזל אריה שם את הדגש עכשיו על כל מה שקשור ליכולת שלכם להרחיב אופקים, לתכנן נסיעה או שתיים, ללכת לסדנה שמלמדים בה משהו חדש, ולהריץ קדימה יוזמות מעניינות. זמן טוב לפתיחות מכסימלית.

גדי
גם השמש וגם מרקורי שטים להם במזל סרטן מול המזל שלכם, ומביאים איתם יכולת נאה להשקיע קצת יותר בזוגיות וביחסים הקרובים, להיות קשובים יותר לבן או בת הזוג שלכם, ובעיקר – לשתף ולדבר על הדברים שחשובים לכם.

דלי
התחום המקצועי מודגש השבוע כשהשמש ומרקורי שוהים במזל סרטן, ומאפשרים לכם לעשות עבודת עומק בכל מה שקשור ליכולת לשפר יחסים בעבודה ולהתקדם מקצועית. ונוס, לעומת זאת, עוזרת לכם להשקיע בזוגיות.

דגים
השמש ומרקורי במזל סרטן מחזקים את הצד הרומנטי שלכם, דגיגים, והמעורבות הרגשית היא מעל ומעבר עכשיו. מכיוון שנפטון שליט המזל שלכם יוצר זוויות עם מרקורי וונוס, כדאי לשמור על פרופורציות, ולא לאבד את הראש.

שאלות ותשובות

שאלה: תאריך הלידה שלי הוא 31.5.63, שעה 23:55. כבר שנתיים עברו מאז שהתגרשתי ואני עדיין נמצאת בתהליך של פרידה רגשית קשה, תהליך שמעיב ומעכב את היכולת ליצור קשרים חדשים. מה ביכולתי לעשות, נכון לתקופה זו, כדי להצליח להיפרד גם מבפנים? תודה, ר.

תשובה: ובכן, אין ספק שהמעורבות הרגשית שלך ביחסים, ובכלל בדיאלוג עם העולם, גבוהה ביותר. נתחיל מהאופק שלך. האופק מסמל את ההתייחסות שלנו אל העולם, את הגישה, ואת מה שאנו מקרינים כלפי מי שמתבונן בנו ומבצע כל סוג של אינטראקציה.

כשהאופק שלך נמצא במזל דגים, אפשר לומר שהמעורבות הרגשית שלך בכל מה שקורה בחוץ גבוהה למדי, וכל אלמנט קטן משפיע עלייך מיידית. נפטון הוא השולט על מזל דגים, והוא גורם למעורבות הרגשית שלך להיות גבוהה במיוחד בכל נושא ונושא. השמש שלך (בעיגול סגול בהיר) לעומת זאת נמצאת במזל תאומים השכלתני והלא מעורב רגשית, מה שכבר יוצר קונפליקט ראשוני בין הדרך שבה ה'אני' שלך מתפקד, לבין הפרסונה, המסיכה החברתית והאישית שלך. יש משהו משותף לשניים האלה, אגב: גם מזל תאומים וגם מזל דגים נמצאים בקבוצת הפעולה שנקראת – משתנים, כלומר מעבירי אנרגיה ממקום למקום, מעין סוג של תגובנים, ולא מייצרי אנרגיה או משמרי אנרגיה.

השייכות לקבוצה הזו מחדדת את הצורך להגיב על כל גירוי, בין אם פנימי ובין אם חיצוני, וכל דבר קטן הופך להיות כדור ביליארד שנזרק לתוך השולחן ומיד משפיע על שאר הכדורים.

נוסיף לעניין את הזוויות שיוצרת השמש, שכאמור מייצגת את ה'אני האמיתי' של בעלת המפה. מצד ימין היא יוצרת זווית פעולה מדויקת עם כוכב פלוטו הכוחני (ביעגול ירוק) שמביא איתו צורך בעוצמות רגשיות גבוהות למערכת, רצון בשליטה וביטוי אישי עוצמתי במיוחד. מצד שמאל לעומת זאת זאת יוצרת אותה שמש עצמה זווית פעולה עם סטורן הנוקשה (בעיגול אדום כהה) שמסמל פחד לשחרר עוצמות, דימוי עצמי לא גבוה, ומינון גבוה של ביקורת עצמית מאחורי הקלעים שעלול לעצור כל התקדמות כזו או אחרת. כאן אנו שוב פוגשים קונפליקט בין שתי עוצמות מנוגדות: להרגיש בעוצמה מצד אחד, ולהקשיב באותה עוצמה גם לפחדים שלך שמונעים ממך לפעול, וגורמים לך להרגיש שאת לבד במערכה.

אבל הקונפליקט האמיתי נמצא במקום אחר. מרקורי כוכב התקשורת שלך וונוס הרגשית (שניהם בעיגול סגול כהה) נמצאים במזל שור הפרקטי, וכל מה שהם רוצים זה חלקת אלוהים קטנה שבה יש חיבוקים, ליטופים, שגרה נעימה, ופיס אנד קוואייט. אלא שממש מולם נמצא אותו נפטון שדיברנו עליו קודם (בעיגול כתום) שהוא גם שליט האופק, והוא הופך את הגישה הרציונלית השוורית הבסיסית לרגשנית וחסרת גבולות. ואכן, השפעתו זו של נפטון עלולה להביא איתה איבוד גבולות ביחסים, ביטול עצמי מסויים, וקושי לעמוד על שלך מול הזולת, שפעם מצטייר כאדם מקסים ומדהים ופעם כמישהו לא צפוי ולא ממש יציב, נמצא ולא נמצא, נותן ולא נותן, קיים ולא קיים.

נפטון שנמצא מול ונוס ומרקורי מביא איתו מצד אחד אידיאליזציה של יחסים, ומצד שני – תהומות של רגש בכוון השני. יש קושי לשמור כאן על פרופורציות, והכל נזיל, משתנה, מדהים ומדכא, נפלא אך הרסני, ובעיקר - כאמור - חסר גבולות.

חוסר הגבולות הזה נמצא ביחסים עצמם וגם בדמות הנפטונית של הגבר שאת בוחרת לך ממול, אבל הוא נמצא גם בתהליכי הפרידה מהדמות שאולי לא הייתה שיא הקרבה כשהיה קשר, אבל כשהוא איננו היא בהחלט עלולה להצטייר כדמות אידיאליסטית שאובדנה עלול להשפיע עלייך לא מעט. האמת שאין קשר בין הדמות האמיתית לאידיאל שנפטון מצייר לו בהצלחה כזו, אבל כשנפטון בשטח קשה לראות היכן הבעיה, היכן מסתיימת האמת ומתחילה הפנטזיה, והיכן מאבדים את הגבולות של עצמך ומקבלים את גבולות האחר על כל המשתמע, כך שכשהקשר נגמר נראה שלעתים גם אתה נגמר, או לפחות מרגיש כך.

אלמנט נוסף שנוכל לדעת על הגבר שאת בוחרת הוא במיקומו של כוכב מרס, שמייצג במפת האשה את דמות הגבר אליו היא נמשכת. במפת הלידה שלך מרס נמצא במזל אריה, מה שאומר שהוא עשוי לייצג גבר מרשים ועוצמתי, אולם... מרס צמוד לכוכב אורנוס התזזיתי והמשתנה במהירות (שניהם צמודים בעיגול אדום), והצמידות הזו מראה לנו משהו על דמות הגבר הזה: הוא נמצא ולא נמצא, מפחד מאינטימיות וקרבת יתר, עובד על השקעת אנרגיה רבה לטווחים קצרים, ונעלם מדי פעם כשהוא זקוק לספייס... הוא נשוי? נוסע הרבה לחו"ל? לא נגיש רגשית ומסתגר כשהוא מתקרב מדי, או מתנתק לעתים קרובות ומופיע באופן לא צפוי?

חלק מהתשובות עשויות להיות נכונות, מה שמראה שדיפ דאון – בעיקר מכיוון שזו מפת הלידה שלך – את זקוקה לסוג כזה של יחסים של נמצא ולא נמצא, כי זה המינון שמתאים לך. יתכן ואת מאשימה אותו או את הגברים שאת בוחרת, אולם הבחירה הזו נעשית כי האיכות הרגשית הזו מתאימה לך, ולא להפך. ייתכן שאם הגבר הזה היה רוצה יותר – את היית מתרחקת. ייתכן גם שאת מתפשרת על משהו שהוא מראש בלתי אפשרי למימוש, והקושי להשיגו מדרבן אותך להשקיע או להתאבל נואשות כשזה לא מצליח והוא בכל זאת נעלם.

יש פה בהחלט פטרן רגשי לא קל, שכדאי להבין אותו לעומק, והוא גם עלול לשמש פלטפורמה נוחה לביטוי רגשות עוצמתיים דווקא כשהגבר איננו נגיש או שהקשר נגמר, אפילו יותר מאשר כשהקשר קיים. נראה שעמוק בפנים ישנה כל הזמן ציפייה חצי מודעת שזה ייגמר או שתגיע הדחייה הזו, והממחטה כבר מוכנה..

מה כדאי להבין מכל זה? שהאבל שאת עוסקת בו במשך זמן רב כל כך, אינו קשור ישירות דווקא לקשר הזה. הוא מביא איתו לא מעט מטענים רגשיים הקשורים לעבר, והניתוק הזה מאפשר לך לגעת בהם בעקיפין או במישרין, אם כדי לעשות איתם עבודה, ואם כדי להרגיש דברים בעוצמה שקשה לך להרגיש במצבים הרמוניים. האבל מתמשך עוד ועוד כשאת לא מרימה את הכפפה הנכונה ולא נוגעת במה שבאמת מופעל כאן מתחת לפני השטח.

אז... מה עושים? כמו במקרים כאלה, אני אומר – ניגשים לעבודה. זהו סוג של עבודה רגשית שעוסקת בעיקר בקוד הרגשי האמיתי שלך שמחפש את הקשר הנכון כדי להתמודד יותר עם אובדן מאשר עם הצלחה של הקשר עצמו: צריך להבין מהיכן זה מגיע, איזה מטרות רגשיות זה משרת – וזה בהחלט משרת כאלה, אחרת הוא לא היה נמשך כל כך – ואיזה בונוסים רגשיים ניתנים כאן כשזה קורה.

אגב, זהו סוג של עבודה שגם אני עושה עם אנשים, בשיטה שפיתחתי שנקראת אייקון, שעוסקת בדמיון מודרך ובמתן לגיטימציה רגשית למקומות הרגשיים האלה, שחלקם הגדול לא קשור כלל לתקופה הזו אלא לזמן אחר בחייך, שלא קיבל ביטוי רגשי הולם. אבל כמובן שכל דרך שהיא שאת תחליטי עליה, החל מייעוץ פסיכולוגי פרופר וכלה בשחזור גלגולים וכל מקום אחר שתחליטי שיקדם אותך לקראת פתרון, היא בהחלט אפשרי ואפילו רצויה.
בהצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully