וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב כוכבי השבוע

10.6.2010 / 18:30

בשבוע המתחיל ב-13.6.10 כדאי לחשוב קצת יותר לפני שפועלים ולשמור מרחק מסערות מיותרות

חלק מהסערות עלולות לחזור אלינו השבוע, וכדאי כבר עכשיו להחליט, למודי ניסיון, שסוף מעשה במחשבה תחילה – וכדאי באמת להשקיע קצת יותר מחשבה לפני הפעולות שלנו.

המעבר המשמעותי של השבוע: מעברה של ונוס הרגשית ממזל סרטן הביתי והמשפחתי, למזל אריה הסוער והדרמטי. המעבר הזה עשוי להביא איתו לא מעט אקשן לחיינו, כשאנו נפתחים אט אט אל העולם הגדול ומנסים להראות לו את עצמנו במלוא תפארתנו ומלוא האגו שלנו, על כל המשתמע. ונוס במזל אריה היא תיאטרלית מאין כמוה ואוהבת דרמות, ואולי משום כך גם הדרמות הופכות להיות חלק מחיי הרגש שלנו, על כל המשתמע. יחד עם זאת מביאה איתה ונוס גם לב גדול במיוחד לדיאלוג הרגשי של כל אחד מאתנו עם הזולת ועם העולם, שממנו אנו יכולים להפיק ולהעניק הרבה יותר מעצמנו, ללא חשבונאות יתר. מי בעיקר יושפע מהמעבר הזה? מזלות שור, מאזניים, אריה ודלי.

הזווית הקשה של השבוע: זווית המתח שיוצר מרס עם כוכב אורנוס, זווית שעלולה להביא איתה לא מעט קצרים בתקשורת, אירועים פתאומיים ולא צפויים, החלטות גרועות ושיקול דעת שאינו במיטבו בעיקר בגלל שליפות מהשרוול, ולא חשיבה מעמיקה ורבת ידע. חשוב לנסות ולעצור את הפתיל הקצר שמביאה איתה הזווית הזו, ולא לעשות דברים מתוך אימפולס אלא לדחות את ההחלטות לרגע של שיקול דעת אמיתי, גם אם הדבר מצריך התייעצות עם אנשים אחרים. מי בעיקר יושפע מהזווית? מזלות טלה, דלי, בתולה ודגים.

התקשורת השבוע: התקשורת שלנו משתפרת השבוע, אחרי מעורבות רגשית גבוהה והחלטות גרועות בשבוע הקודם. מרקורי כוכב התקשורת שלנו פוסע במזל תאומים, מביא איתו גישה קלילה וזורמת, אך במקביל גם ווכחנות מסויימת והזדהות יתר עם המילים שלנו, בגלל זווית פעולה עם כוכב מרס. חשוב שניזהר ממילים קשות שנאמרות מהר מדי ופוגעות בטווח הארוך בעיקר בנו, ולא בזולת. מי בעיקר יושפע מהזווית הזו? מזלות תאומים, בתולה, דגים וקשת.

תחזית שבועית

טלה
מרס שליט המזל שלכם עושה צעדים ראשונים במזל בתולה, והגיע הזמן להזיז דברים באופן מעשי. זווית של מתח עם אורנוס עלולה עדיין להרוס כמה ימים יפים בגלל ריבים מטופשים, וכדאי לגלות איפוק ולא לשלוף תגובות מהשרוול.

שור
ונוס שליטת המזל שלכם עוברת השבוע למזל אריה, ונראה שאתם נכנסים לתקופה אסרטיבית יותר. יחד עם זאת, זהו מיקום שמביא איתו בעיקר צורך להשקיע יותר בבית ובבני המשפחה: הגיע הזמן לשנות אווירה, ולפתוח לבבות.

תאומים
מרקורי שליט המזל שוהה לו במזל שלכם, ומאפשר לתקשורת שלכם להיות מצוינת. זמן מצוין לשתף אחרים במה שעובר עליכם, לחזר בעדינות, ולשים את הדגש על מילים חכמות בפגישות חשובות, ובשיחות משמעותיות.

סרטן
ונוס עוזבת את המזל שלכם אחרי כחודש של שהייה ופינוקים, ועוברת למזל אריה. זה אומר שהגיע הזמן להתחיל להשקיע קצת יותר מחשבה בכל מה שקשור לחשבון הבנק שלכם, להתארגן מחדש, ולשים דגש על יציבות כלכלית.

אריה
ונוס עוברת השבוע למזל שלכם, ומבחינתכם זו בהחלט סיבה מעניינת לחגיגה. ואכן, זהו זמן מצוין שבו כדאי להתמקד בעיקר בכל מה שקשור ליכולת שלכם לעשות דברים מהלב, לתת לרגשות לדבר ובעיקר לצד הרומנטי שלכם...

בתולה
מרס עושה צעדים ראשונים במזל שלכם, ודי מהר הוא מקיים את מה שהוא הבטיח: אקשן זמין, הרבה אנרגיה לעשייה, ובעיקר – ים של יוזמות חדשות. הגיע הזמן לקחת את העניינים לידיים, ולהשקיע קצת יותר בפרטים הקטנים.

מאזניים
ונוס שליטת המזל שלכם עוברת למזל אריה, ונראה שהצד החברתי שלכם הופך להיות משמעותי במיוחד עכשיו. זמן טוב לשים את הדגש על הצד הקולקטיבי שלכם, לפגוש חברים חדשים, ולהרחיב את המעגל החברתי.

עקרב
נראה שאתם נכנסים עכשיו יותר ויותר למרכז העניינים. זמן טוב להתארגן מחדש מבחינת קריירה ודרייב, לעשות קצת יותר עבור התדמית שלכם, ובעיקר לשפר את המיקום שלכם מול מוסדות וארגונים בחייכם.

קשת
יופיטר שליט המזל שלכם ממשיך לנוע בזהירות במזל טלה, ונראה שהחיים הופכים עצמאיים יותר ואסרטיביים יותר כיאה למי שנמצא במזל הזה. צמידות לכוכב אורנוס עשויה להביא איתה מינון גבוה של שינויים מסוגים שונים. מעניין.

גדי
מעברה של ונוס למזל אריה עלול להביא איתו לקיחת סיכונים לא מבוקרת, בצד הוצאות גדולות יותר ממה שתכננתם. חשוב להתנהל עכשיו בזהירות רבה, ולא לעשות שטויות. נסו להתמקד בעובדות, וללא מעורבות רגשית.

דלי
ונוס שעוברת למזל אריה השבוע, תדגיש בתקופה הקרובה את כל מה שקשור לזוגיות ויחסים בחייכם, דליים. זה בדיוק הזמן להשקעה במערכות היחסים שלכם ובבן או בת הזוג, ובמקביל – להקשיב לזולת, ולא רק לשתף.

דגים
מעברה של ונוס למזל אריה ידגיש בתקופה הקרובה את הצד המקצועי שלכם, דגיגים. מעברו של מרס למזל בתולה לעומת זאת, שם את הדגש על כל מה שקשור לדיאלוג ישיר: זמן להשקיע בשותפויות, אבל לא לריב ביחסים...

שאלות ותשובות

שאלה: נולדתי ביום חמישי ה-19.6.1958 בשעה 1:00 בבאר שבע. אני מרגישה תקועה מבחינה מקצועית - אני עוסקת בתחום הרפואה המשלימה ומתכננת להמשיך ללימודי תואר שני בבית הספר לבריאות הציבור. מה סיכויי להצליח לצאת מהתקיעות המקצועית? אני פשוט מרגישה ש"העולם נגדי" ורק לי לא מסתדר למצוא את מקומי בחיים המקצועיים... אשמח לעצה...

תשובה: מפת הלידה שלך מראה אכן על קושי מסויים לחוות את החיים באופן מלא ובעיקר את החיים המקצועיים, אם כי לדעתי זה גם מופיע בעוד פן או שניים.

האופק במפת הלידה שלך הוא במזל טלה, אלמנט שאמור להראות על גישה יוזמתית לוחמת ואפילו פורצת דרך מול החיים. אלא ששליט הטלה, כוכב מרס (בעיגול אדום) נמצא מאחורי הקלעים בבית ה-12 המייצג את אותם שטחים בחיינו שלא קיבלו לגיטימציה לפעול ולעשות, מה שמקשה עלייך לא מעט לפעול ממנו כפי שהיית רוצה: באופן יוזם, פורץ דרך, כובשת לעצמך באופן ייחודי ועצמאי את דרכך בעולם, ותוקעת את דגל הנוכחות החזקה של כאן – ועכשיו.

על פניו, זו אנרגיה גברית אקטיבית, אלא שכאן אולי הבעיה – לא קיבלת את הלגיטימציה לפעול ממנה: בין אם ההורים ציפו לבן, ובין אם לא קיבלו או טיפחו את אותו חלק "בני" שבך היוזם ופועל – קשה לך לפעול מהמקום הזה, וכל נגיעה אקראית בו מעוררת כעסים ותסכול. את עשויה לפגוש את המקום הזה בעבודתך מדי פעם כשיש בוסים שמרגיזים אותך, וכשאת בטוחה שאת – היית עושה את הדברים אחרת.

לעומת מרס המשותק אך הכועס מאחורי הקלעים, אנו מוצאים כאן את ונוס (בעיגול ורוד) בבית הראשון, במזל שור. אם מרס במזל טלה הוא אש וגפרית, ונוס במזל שור היא נופת צופים: רגועה, שלווה, מכילה וארצית – זו התדמית שלך בעיני רבים, מכיוון שקיבלת לגיטימציה לחוות בדיוק את החלק הזה בבית הראשון שלך. ונוס היא הילדה המקסימה והשקטה שמטפלת במופרעים למיניהם (מרס שמאחורי הקלעים...) אך מתקשה לבטא רגשות שליליים, כמו כעס למשל, ומעדיפה לשמור על חלקת האלוהים הקטנה שלה, בתסכול לא קטן.

כוכב אקטיבי נוסף במפת הלידה היא השמש, ה"אני האמיתי" שלנו. היא נמצאת במזל תאומים העירני וסקרני השייך ליסוד האוויר, וכולו רצון להתפתחות אישית מכל סוג. הצמידות של השמש עם מרקורי ממש באותה מעלה (שניהם בעיגול חום) מראה שיש אפשרות לדבר בדיוק על הדברים שחשובים לך, על פניו... אלא שמול השמש נמצא כוכב סטורן הנוקשה (בעיגול ירוק) שיוצר זווית עימות עם השמש ומופיע כשופט פנימי חמור סבר, שעושה לך חיים קשים וביקורתיים מאוד כלפי עצמך.

הירח, שהוא המשלים של השמש במפת הלידה, נמצא לעומתה במזל סרטן העדין, החמים והביתי, מזל רגשי מאוד ולא שכלתני מדי כמו מזל תאומים שם נמצאת השמש. הירח הזה בעיקר מרגיש לעומק דברים ומגיב מהבטן, ולא מהראש. זהו ירח פסיבי, בניגוד גמור לשמש האקטיבית והעירנית במזל תאומים. במילים אחרות – שוב אנו פוגשים קונפליקט בין החלקים האסרטיביים שלך לבין החלקים הרגשיים.

לא פלא שאת מתוסכלת: יש בתוכך חלק עצמאי ויוזם שלא קיבל לגיטימציה אמיתית לפעולה, בעוד שחלק אחר שבתוכך פעיל מאוד, אך לא מביא לך את הסיפוק הנדרש כיוון שהוא פועל על הצד הנחמד והפסיבי משהו באישיותך, ולא מצליח לממש את אותו צד אסרטיבי ויוזם שהוא אפילו חזק ממנו... אכן, מתסכל.

הזווית האדומה שבין הירח לבין מרס מראה את הקונפליקט בשלמות, כשכל דבר קטן שאינו יוזמתי ואישי שלך ממש פוגע בך, וגורם לך להרגיש תסכול ואכזבה, כל זאת כשאותו ירח יוצר זווית אמביציוזית עם כוכב יופיטר (בעיגול צהוב) שמביאה איתה צורך בלתי פוסק להתפתח ולרוץ קדימה.

זוויות של מתח (בקווים מרוסקים) בין ונוס לבין יופיטר וסטורן מראות שיש עומס רגשי עצום על ונוס הרגשית, שמצד אחד רוצה לספק את כל האמביציה שלך ומצד שני נתונה תחת ביקורתיות כבדה, ולא יכולה לעמוד בכל העומסים האלה: יש לי רק שתי ידיים, אומרת ונוס בפולנית, ולעתים קרובות מרגישה צורך להרים ידיים יותר מאשר לפעול, ובצדק.

אז... מה עושים? עובדים. זה אומר – להתחיל לעשות עבודה רגשית על המקום העוצמתי והיוזם שבתוכך שלא קיבל לגיטימציה לעשייה, ואולי גם להבין שהמקום האמיתי שבו את צריכה למצוא את עצמך בסופו של דבר הוא מקום עצמאי, משלך, שבו את קובעת את החוקים, ואת קובעת מתי תהיי נחמדה ופסיבית – ומתי יוזמת ואקטיבית: לא או או – אלא גם וגם!

עבודה, דרך ייעוץ, סדנאות, וכו' וכו'. ברגע שאותו חלק יכנס למודע ותקבלי את הלגיטימציה הזו שאני מדבר עליה - לחוות בעיני עצמך את החלק השני שלך שאותו את חווה דרך אחרים – אני חושב שמאותו רגע ואילך חיי הרגש שלך ישתנו, ומכאן גם החיים המקצועיים.
בהצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully