וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תשברו לנו את הלב

ירון בהיר

7.6.2010 / 0:30

אחרי שגם הפיקסיז הבריזו נותר רק לקוות שנציגי הבודהיזם אכן תרגלו היטב אהבה ללא תנאי ויעמדו בהבטחה שלהם להגיע לכאן

משהו טוב בכל זאת קורה כאן. לצד הידרדרות יחסי החוץ של ישראל ומגמת הביטולים של הופעות רוק שאמורות היו להתקיים הקיץ, נזכה בקרוב לארח כמה מהמורים המעניינים ביותר של המסורת הבודהיסטית. עושה רושם שהיקום לא ויתר עלינו לחלוטין - הוא מצליח לגייס מתוכו מעט חמלה ולצ'פר אותנו בדרכו.

התופעה המעניינת היא שאם בעבר מורי מדיטציה בכירים ממסורת הבודהיזם היו פוקדים את ארצנו אחת לכמה שנים, הרי שהיום הם מגיעים לכאן כמעט מידי חודש, ובחודשיים הבאים נפגוש שני לאמות, נזיר בריטי ונזירה מהמסורת הבורמזית. אכן, ברכה גדולה למתעניינים בבודהיזם.

המורה הראשון שיגיע אלינו לביקור של חמישה ימים הוא אייאנג רינפוצ'ה, מורה בכיר במסורת הבודהיזם הטיבטי, שמכונה "רינפוצ'ה" על שום היותו גלגול של מורה אחר. אייאנג רינפוצ'ה הוא אחד המורים הטיבטיים הנדירים שקיבלו את הכשרתם הרוחנית בטיבט טרם הכיבוש הסיני. כמחזיק שושלת הלימוד האותנטית של ה"פואה", תרגול של העברת התודעה בזמן המוות, וכמורה מיוחד בפני עצמו, הפך רינפוצ'ה למורה פופולרי בעולם שהקים מרכזי לימוד ומדיטציה באסיה, אמריקה ואירופה.

רינפוצ'ה הוזמן על ידי "עמותת ידידי הדהרמה" ויעניק הרצאת מבוא ביום שיש ה-11 ביוני בטל הדר בכפר מונאש. בין ה-11 ל-12 ביוני יעביר רינפוצ'ה קורס וחניכה של בודהא אמיטבה שייערך גם הוא בטל הדר. ב-13 ביוני הוא יקיים הרצאה בתל אביב בנושא "שלושת השלמויות", ולאחר ההרצאה יוקרן הסרט "ספר המתים הטיבטי" שמלווה בקולו המרגיע של לאונרד כהן. אם פיספסתם את ההרצאה והסרט בתל אביב, תוכלו להסתפק בהרצאה על "פואה" שתיערך ב-14 ביוני בסינמטק חיפה, וגם שם תוכלו לצפות בסרט "ספר המתים הטיבטי".

הומור בריטי

בהזמנת עמותת "בודהיצ'יטה ישראל" יבקר אותנו מאמצע יוני ולמשך חודש צ'מטרול רינפוצ'ה, מורה נוסף במסורת הבודהיזם הטיבטי, מאסטר במסורת הדזוגצ'ן. כחלק מהכשרתו הרוחנית, למד צ'מטרול רינפוצ'ה פילוסופיה בודהיסטית וקיבל את תואר הקנפו, תואר המקביל לתואר דוקטור. בנוסף לכך, קיים רינפוצ'ה תקופות ארוכות של בדידות מוחלטת, בהן תרגל סוגים שונים של מדיטציות.

ביקורו הראשון של רינפוצ'ה בארצנו התרחש לפני מספר שנים ומאז הוא חוזר לבקר כאן מידי שנה בהזמנת תלמידיו הקרובים. במהלך הביקור, הוא יעביר הרצאות בנושאים שונים, כגון גוף ותודעה, טבע התודעה, יוגת החלימה, התרגולים המקדימים לטנטרה (נונדרו), המעבר בין חיים לחיים (בארדו) ועזרה רוחנית לנוטים למות. ב-7-10 ביולי יתקיים ריטריט בן ארבעה ימים בנושא "גורו יוגה" בקיבוץ בית אורן.

בהזמנת "עמותת ידיד הדהרמה" יגיע ביולי נזיר מערבי בריטי בשם שון. ייחודו של שון כמורה בא לידי ביטוי בידע הרב שלו במגוון מסורות הבודהיזם הטיבטי, וביכולת שלו לתבל את זה בהומור בריטי ובאנגלית מצוינת - מה שעושה את העניין לנגיש יותר עבור חלק נכבד מהקהל המערבי. בביקורו ילמד שון שני קורסים - אחד על ארבעת מוקדי שימת לב והשני על חייו של שאקיימוני בודהא.

בנוסף למורים ממסורת הבודהיזם הטיבטי, תגיע ארצה מורה ממסורת הבודהיזם הבורמזי - אריה נאני - שתעביר קורסים מטעם עמותת תובנה. אריה נאני נולדה בשוויץ והוסמכה לנזירה בבורמה לפני כ-18 שנים. במהלך 10 השנים האחרונות היא מעבירה ברחבי העולם קורסי מדיטציה, לרבות מדיטציית "מטה", שפירושה מדיטציה על אהבה. בביקורה כאן היא תעביר שני קורסים בקיבוץ עין דור: הראשון על "מודעות - החבר הטוב" בין ה-17 ל-19 ביוני, והשני על "הדרך אל השחרור" בין ה-20 ל-26 ביוני.

סיכום לוח ארועים

אייאנג רינפוצ'ה:

- 11.6 - הרצאת מבוא.
- 11-12.6 - קורס וחניכה של אמיטבה בודהא בטל הדר בכפר מונש.
- 13.6 - סרט והרצאה בת"א על שלוש השלמויות.
- 14.6 - סרט והרצאה בחיפה בנושא פואה.

צ'מטרול רינפוצ'ה:

- בין ה-15 ביוני ל-12 ביולי - הרצאות בנושאים שונים ברחבי הארץ (לפרטים נוספים ראה קישור).
- 7-10.7 - ריטריט בנושא "גורו יוגה" בקיבוץ בית אורן.

הנזיר שון:

- 6-18.7 - יעביר שני קורסים שונים, המועדים המדויקים ומיקום הארועים טרם נקבעו (ניתן לעקוב אחר מתן הפרטים באתר "עמותת ידידי הדהרמה" בקישור המצורף).

אריה נאני:

- 17-19.6 - קורס "מודעות החבר הטוב" בקיבוץ עין דור.
- 20-26.6 - קורס "הדרך אל השחרור" בקיבוץ עין דור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully