וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשקשק את המערכת

מיה מיטב-מגן

2.6.2010 / 0:10

כדי לשטוף מעליכם חוויות לא רצויות כדאי שתתחילו לעבוד עם הגוף, כי כל חוויה שעברתם נצרבה לכם בתאים. שיטת ספלטר

שיטות טיפול המשלבות גוף ונפש צוברות בשנים האחרונות תאוצה, ולא בכדי. החיים בעידן המודרני תובעים מאיתנו להיות "סופרמן" - לעבוד, להתקדם, להגשים את עצמנו, לדאוג לבית ולילדים, להורים ולחברים, לאכול טוב, לצאת לחופשות ו... לא לשכוח ליהנות. אז איך מספיקים הכל?

הגוף שולח איתותים ואנו מתעלמים, לוקחים כדור, מקווים שיעבור ואז הכאב מופיע שוב. אנחנו הולכים למסאז' ומרגישים נהדר, ואחרי יומיים הכאב חוזר, רק שהפעם בליווי כאב נוסף. רצוי מאוד לעשות שינוי לפני שיהיה מאוחר מידי, הכאב יהפוך לכרוני והמצב הרגשי ייעשה לדיכאון, כזה שידרוש טיפול תרופתי ופסיכולוג צמוד.

שיטה צעירה המתמודדת עם סוגיה זו, הינה שיטת ספלטר. "הייחוד של שיטה זו נובע מהפשטות שלה, והיא פועלת מתוך הנחת היסוד, שכל חוויה שעבר האדם נטמעת בגופו", אומרת ד"ר מרגלית ספלטר, מייסדת השיטה. "כל דבר שאנו עושים, חושבים או מתכוונים אליו מתרחש בגופנו, ולכן ניתן לשנותו באמצעות עבודה דרך הגוף עצמו במגע ובתנועה. לא מדובר כאן בעוד טיפול, אלא בדרך חיים."

התהליך הטיפולי בשיטת ספלטר מיועד ליצור שינוי בבעיות פיזיות, דוגמת כאבי גב, מיגרנות ובעיות עיכול וכן בבעיות רגשיות כגון מתח וחרדה, הפרעות שינה ואפילו קושי במציאת בן זוג. "אחד היתרונות של השיטה", אומרת ספלטר, "נעוץ בכך שהיא מתאימה גם לילדים".

להיות קשוב לגוף

- אז איך זה עובד בעצם?

ספלטר: "אנו מלמדים את המטופלים להיות קשובים לתגובות הגופניות שלהם ולעצור מצבים של אי נוחות, שלעתים מהווים מכשול בחיים. האדם לומד להגדיל שליטה בחייו, לנוע בחופש גדול יותר במרחב האישי שלו ולהפוך את חייו להרפתקה. התהליך הטיפולי מתחיל באבחון שנעשה על פי שפת גוף ודרך כפות הרגליים, כך שהעבודה תתאים ספציפית לאדם ותהיה ממוקדת ופרקטית. בין יתר הדברים, אנו מביאים בחשבון את עניין התזונה. תזונה בריאה היא הבסיס האנרגטי ליכולות הפיזיות והרגשיות שלנו, וכדי לשפר את יכולתו של הגוף ולהעניק את החופש הראוי לנפש, נרצה להתאים למטופל את התזונה הנכונה עבורו."

- אדם לא קם יום אחד בבוקר ומחליט להמציא שיטת טיפול. איך הגעת לזה, מה המסלול שהוביל אותך לשם?

"מכיוון שתמיד רקדתי, התעמלתי ושחיתי, הבחירה הטבעית מבחינתי הייתה ללמוד חינוך גופני (שם, אגב, פגשתי במשה פלדנקרייז, שממנו למדתי לא מעט על יציבה נכונה). המשרה הראשונה שלי בתחום הייתה כמורה לחינוך גופני בבית ספר לחינוך מיוחד, וכבר אז החלטתי שאני לא רוצה להיות כמו כל המורות - הורדתי מתוכנית הלימודים את הכדור והקפיצה לרוחק ולימדתי את הילדים כיצד לשמור על קשב וריכוז בלימודיהם באמצעות מגע ותנועה".

"מכאן בעצם נסללה דרכי ללימודי תואר שני בתרפיה בתנועה ואמנויות. לימדתי אנשים דרך מגע, תנועה ומוסיקה להכיר ביכולות שלהם, לפתח ולהתפתח כש'סוד ההצלחה' מבחינתי היה לאהוב את האנשים ולאהוב את מה שאני עושה. כל זה הוביל אותי ישירות לתואר שלישי במדעי ההתנהגות, שבעקבותיו לימדתי אנשים לגעת בטראומות שלהם, וניסיתי להראות להם שדרך תשומת הלב לגוף, דרך מגע, תנועה ושינוי תזונתי הם יכולים לרפא את עצמם. בנוסף ללימודים אלו למדתי שיטות מגע שונות, ביניהן שיטת גרינברג, ואף למדתי תזונה כריפוי טבעי לפי יצחק בן אורי".

ספלטר מטפלת בשיטה שהגתה, ולאחר שנים של עבודה אישית וקבוצתית עם אנשים הקימה את "מכללת ספלטר" ללימודי השיטה. כשהיא מספרת לי על היותה הרפתקנית וחובבת טיולים, אני שואלת אותה מהם הדברים שלמדה ממסעותיה בעולם שמתחברים ישירות לעבודה הטיפולית שהיא מקיימת.

"גיליתי כי החיבור בין הגוף לנפש היה קיים מאז ומתמיד בכל התורות העתיקות", היא משיבה, "הן בתורות המזרח הרחוק והן אצל השמאנים בדרום ומרכז אמריקה. הבנתי כי כל שעלי לעשות הוא להתאים את החכמה של פעם לחיים של היום, ובאמצעות כך לעזור לאנשים לשנות את חייהם דרך החיבור מחדש עם גופם. בשיטת ספלטר נעשה שימוש בכלים טיפוליים הידועים מזה אלפי שנים, לצד רפלקסולוגיה ושיטות מגע שונות מהאלף האחרון, ואנו 'משביחים' את התפריט ומתאימים אותו למאה ה-21".

*מיה מיטב-מגן היא תרפיסטית במגע לפי שיטת ספלטר, בוגרת לימודי שיטת גרינברג, ארומתרפיה, תזונה כריפוי טבעי לפי יצחק בן אורי ועיסוי תינוקות ונשים הרות. אבל לפני הכל, אמא לשני בנים מקסימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully