וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגע וברח

מי הם ארבעת הטיפוסים שלא מוכנים להתבגר ולהתחייב לקשר ומאיפה מגיעים התירוצים שלהם? חלק שני

אין ספק שאחת התפניות ההיסטוריות הגדולות של קלפי הטארוט הייתה יציאתם לאור של קלפי הריידר (החפיסה הצהובה) אותה הוציא ארטור ויית'. ויית' והציירת פמלה סמית הוציאו בשנת 1910 חפיסה חדשנית בה מופיעים על גבי הקלפים ציורים בעלי משמעות, המחליפים את תמונות הקלפים הסטטיות הישנות בהן נראים מספר מטבעות, חרבות, מטות או גביעים המסודרים בדומה לקלפים הרגילים.

מאז יציאתה לאור הפכה חפיסה זו רב מכר וכיום היא נמכרת הרבה יותר מכל חפיסה אחרת. אך הדבר התמוה ביותר היה שארתור ויית' ופמלה סמית מיעטו, אם בכלל, לכתוב על חפיסת הקלפים שהם יצרו. לאחר מותם, שני יוצרים אלו השאירו אותנו עם חפיסת קלפים מאד מפורסמת שאין עליה מידע כלל. אף אחד לא יודע בוודאות מדוע הם ציירו את הקלפים כפי שהם, מה עומד מאחורי הציורים והצבעים, ומדוע יש קלפים המצוירים בצורה כה חריגה? לכאורה, הסודות העומדים מאחורי קלפים אלו הלכו עם יוצרי הקלפים לקברם.

זה לא לגמרי מדויק כיוון שידוע שיוצרי קלפים אלו למדו במסדר סודי הנקרא מסדר שחר הזהב. מסדר זה התייחס לקלפי הטארוט ברצינות רבה, ובו למדו התלמידים בדרך של חניכות אישית את הסודות שמאחורי עשרים ושניים הקלפים של הסדרה המרכזית. מי שמכיר את פועלם של מסדר שחר הזהב יכול למצוא תשובות להרבה מהשאלות שקלפי ריידר מעלים.

אחת מהשאלות שקלפים אלו העלו, היא מדוע חפיסת קלפי הריידר נטשה את המסורת הקלאסית בה יש היררכיה מלכותית ברורה? תחילה יושב המלך, אחר כך המלכה, אחריהם הנסיך ולבסוף האביר - שליח המלוכה. קלפי הריידר העלו בדרגה את האביר והורידו את הנסיך למקום האחרון, והשאלה היא מדוע? כיצד קיבל האביר קדימות לפני הנסיך, בנו של המלך?

התשובה היא שמסדר שחר הזהב נשאר נאמן לעיקרון העומד מאחורי המיתוסים עליהם דיברתי בשבוע שעבר, והאבירים בקלפי הריידר אינם המשרתים של המלך, אלא הם נסיכים העוברים שינוי ויוצאים למסע שבסופו הם יתבגרו, ימצאו נסיכה ויהפכו למלכים.

במאמר זה בחרתי לספר את הסיפור של ארבעת האבירים מתוך התייחסות לנושא הזוגיות - ארבעה טיפוסים הצריכים לעבור מסע התבגרות, ואם נלמד היטב, נוכל לזהות את ארבעת הטיפוסים שלא רוצים להתבגר ולהתחייב לקשר, ונוכל להבין מהיכן מגיעים התירוצים שלהם.

אביר המטות - "האדיש"

אביר המטות מייצג אדם החושב שהחיים הם טלנובלה. הוא רוצה שהחיים יסחפו אותו וידהימו אותו, ואם זה לא קורה אז מבחינתו "זה לא זה"!

כך, כשהוא יישאל אם תהיה לו זוגיות בחצי שנה הקרובה, מה שהוא מצפה שיקרה זה כשהוא יפגוש אותה בפעם הראשונה, כשהיא תתיישב מולו, הכל יחשיך והוא יתעורר בבית חולים כשהרופא אומר לו: "תשמע בחור, היא הייתה כל כך מדהימה שפשוט לא עמדת בזה והתעלפת". אם הוא לא נופל מהכסא כשהוא רואה אותן – זה פשוט לא זה!

פעם, לפני עידן האינטרנט, רוב מערכות היחסים היו נבנות כתוצאה מתהליך איטי של היכרות, והזוג היה נפגש באקראי בפעילות משותפת - עבודה, אוניברסיטה, פעילות חברתית וכדומה. הם הכירו אחד את השני כל יום קצת, ולאחר כמה מפגשים הם למדו לאהוב את מה שהם רואים.

היום, איזה סיכוי יש לשואל שלנו לפגוש בת זוג אם מה שהוא מחפש זה להידלק באותו רגע? זו בדיוק הבשורה המרה שלנו אליו: בחצי השנה הקרובה אף אחת לא תפיל אותו מהכסא, ולמה? כי הוא לא התבגר. עליו להתבגר ולהבין שקשר הוא דבר שנבנה בתהליך וצריך לתת עוד הזדמנויות.

כשהוא ייתן עוד הזדמנויות הוא ישים לב בדייט השני שהיא בעצם טיפה נחמדה, בשלישי הוא יבחין בזה שיש לה חוש הומור ושהיא מעניינת, ברביעי הוא יגלה שיש לה רגליים יפות ובעצם אולי היא יותר ממה שהוא חשב - היא מתחילה לעניין אותו ועושה לו משהו, ורק בחמישי יבוא ה"בום" - רק אז זה יהיה "זה".

לשואל שלנו יש נטייה לא לתת הזדמנויות ולכן הוא עלול לעבור עוד חצי שנה של תסכולים ובכיות. אך אם הוא יתן הזדמנויות ויבין שהפעם הקשר צריך להיבנות לאט, לאחר כמה פעמים זה יקרה והאביר שלנו בקריאה יהפוך לאס!

אביר המטבעות – "המהסס"

אביר המטבעות מייצג אדם שמוכן. הוא מוכן לקשר, מוכן לעבור לשלב הבא, אבל הוא לא בטוח. הוא לא בטוח אם עבר מספיק זמן מסיום הקשר הקודם ואולי שנה וחצי לא מספיקים. הוא לא בטוח שבת הזוג שאיתה הוא יוצא כבר שלושה חודשים היא זו שנכון לו לעבור לגור איתה. הוא לא בטוח ומחכה לסימנים, לדעת בוודאות שזה הדבר הנכון.

הבחורה שבאה אלינו לקריאה יוצאת עם מישהו כבר ארבעה חודשים, הוא כבר הציע לה שיעברו לגור ביחד, אבל היא לא בטוחה. כל יום היא פותחת את המייל שלה בתקווה שיום אחד יגיע המייל לו היא חיכתה. מייל ששם השולח שלו הוא: GOD, ובו כתוב מפורשות: "דלית, זה אלוהים, דעי כי יקי הוא בן הזוג שלך – קומי ועברי לגור איתו ואחר כך הינשאי לו. פרי ורבי".

אך המייל הזה לא יגיע! מדוע היא מחכה למייל, מדוע היא לא יודעת בפשטות שזה זה? התשובה פשוטה: כי היא עוד לא התבגרה. יש מצבים שבהם אנו צריכים להמשיך ללכת בדרך שלנו גם אם אנו לא בטוחים במאה אחוזים, יש מקרים שבהם רק כשנהיה בתוך התהליך, נדע שזה נכון.

כולנו מחכים לזמן הנכון ולאירוע הנכון. כולנו אומרים: "כשנקבל העלאה... כשתסתיים השנה..." אבל, הגיע הזמן לסיים את זה עכשיו! לא לחכות אלא לפעול. כשהשואל יפעל אביר המטבעות יהפוך להיות אס המטבעות, ואז השואל יוכל לדעת שהוא במקום הנכון ולקדם את הדברים החשובים לשלב הבא.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

אביר הגביעים - "המפנטז"

אביר הגביעים מייצג את הפנטזיונר. את זה המעדיף לפנטז ולא לעשות. הוא צודק: מדוע לקלקל? כשמדובר בפנטזיה זה תמיד הכי טוב ודבר לעולם לא מתקלקל – אז למה לקחת סיכון?

אלו יהיו האנשים שמנהלים במשך חודשים רומאן וירטואלי עם בני זוג באינטרנט, אך בכל פעם שנושא הפגישה הפיזית עולה זה לא קורה. מדוע? כיוון שכך זה הכי בטוח וכך דבר לא יקלקל את הקיים.

הבשורות הטובות של הקלף הן שהאירוע לו מחכה השואל יתרחש, אלא שהוא יתרחש בטרם עת, והשואל, שלא מוכן עדיין, כנראה יסרב להצעה ויפספס את ההזדמנות.

זהו בדיוק הקלף המייצג את תסמונת האשה שיוצאת עם גבר נשוי. לאחר שנים של דיבורים על חיים משותפים, ילדים, בית ו"הכול כלול" שיהיו להם כשהוא יעזוב את אשתו, יום אחד הוא באמת עוזב אותה ומודיע על כך לאהובתו. אלא שאז אהובתו מחליטה לסיים את הקשר. מדוע? כיוון שהיא עוד לא התבגרה. אם היא הייתה רוצה להתחתן, או לפתח מערכת יחסים רצינית, היא מראש לא הייתה בוחרת בגבר נשוי. הגבר הנשוי היה עבורה פנטזיה ואפשרות לממש את הרעיון של הקלף – "להיות עם ולהרגיש בלי".

מה שהיא לא יודעת זה שאם היא רק תגיד "כן", אם היא תתגבר על ההתנגדות שלה, אם היא רק תתבגר - האירוע יהפוך להיות אס הגביעים: שמחה, שפע והצלחה.

אביר החרבות – "הילד המפונק"

קלף אביר החרבות מייצג אדם שרגיל שדברים קורים בחיים שלו בקלות וללא מאמץ מצידו. הוא רגיל שחברים, משפחה, מכרים - כולם עושים בשבילו ולמענו. אולם, הפעם זה לא יקרה. מדוע? כיוון שהשואל צריך להתבגר ולהבין שאם הוא רוצה למשל זוגיות, הוא צריך ללמוד לעשות את זה בעצמו.

כמו תמיד, גם הפעם השואל מחכה לדבר שיקרה בחייו. גם כאן הוא פסיבי ולא עושה דבר. הוא חושב שהפתרון נמצא בחוץ, אולם הוא לא מעריך היטב את עצמו.

בפועל יש לו רעיונות מצוינים ותוכנית גאונית. הוא יכול למצוא את הפתרון וכל שעליו לעשות הוא פשוט לחשוב, לפעול ולבצע.

כשהשואל יפעל, כשהוא יהיה זה שיחשוב על הפתרון ויעבוד ויילחם על הדבר שאותו הוא רוצה, אז אביר החרבות יהפוך לאס החרבות והשואל יעבור לשלב המעשי בו הוא מממש את הרעיונות הנפלאים שיש לו ומצליח.

שגיא מנדלבוים עוסק בהומיאופתיה קלאסית ומנהל את פורום הטארוט בוואלה! בעל ניסיון של 16 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות, אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully