וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה בידיים שלכם

דורית בר

17.5.2010 / 0:30

אתם יכולים להתלונן ולרטון על גורלכם האכזר, או להתרחב אל מול הנסיבות ולהיות יותר גדולים מהחיים. במה תבחרו?

מסע רוחני מודע מתחיל בנקודה שבה אדם שומע קול בלבו - "אני רוצה למצוא את עצמי". זה רגע מאד משמעותי שבו מתעורר בנו הדחף להתעלות מעבר לנסיבות החיים ולמצוא משמעות אמיתית שתסביר את הכל, ושתאפשר לנו להגשים את תכלית קיומנו. בתחילה, החיפוש העצמי יתפוש צורה של ניסיונות אינסופיים (שברוב המקרים נכשלים) ליצור את החיים המושלמים שלנו – נחפש בן/בת זוג מדויקים עבורנו, עבודה או עיסוק מספקים, מקום מגורים נוח וכדומה.

כלומר, בשלב הראשון, החיפוש העצמי מתבטא כדחף לברוא את "החיים הטובים" עבור עצמנו. הסיבה שבגללה הניסיונות הללו נכשלים, היא משום שהדחף הזה הוא חלקי, הוא כולל רק את מה שאנחנו רוצים, ולא מתחשב בפאזל הרחב של הקיום - בתפקיד הייחודי שלנו בתוך המכלול של כל מה שיש. ולכן, כל עוד נרצה לגלות רק את הפיסה הקטנה שהיא אנחנו מבלי לקחת בחשבון שאנחנו חלק ממורכבות אינסופית, נתאכזב שוב ושוב מאינסוף קשיים שנפגוש בדרך, ובעיקר מחוסר היכולת להשיג את התוצאה המושלמת.

לדוגמה, לפעמים נמצא בן/בת זוג מתאימים, אבל יהיו לנו קשיים כלכליים גדולים, או שנחיה חיי נוחות ושפע אבל מערכות היחסים שלנו יהיו דיסהרמוניות. הניסיון לברוא חיים במנותק מהקשר רחב יותר הוא עקר מיסודו ולכן נידון לכישלון.

עד מתי נהיה קורבנות?

בשלב הבא בחיפוש העצמי מתחילה להתגנב לתוך תודעתנו תחושה עמוקה שנסיבות החיים הן לא בשליטתנו, אנחנו מתחילים להבין שישנה אינטליגנציה רחבה ועמוקה, שחולשת על הקיום. לפעמים נקרא לזה "גורל", בהקשרים אחרים נשתמש במושג "קארמה", ואולי אפילו נאמר שיד אלוהים בכל.

בנקודה הזו אנו ניצבים בפני צומת מאד חשוב בחיינו, שבו נוכל לבחור בין להיות קורבנות של מה שקורה לנו, להתלונן, להתפלל לשינוי, לכעוס ולרטון על גורלנו האכזר והלא מתחשב; ומצד שני, פתוחה בפנינו האפשרות להתרחב אל מול הנסיבות ולהיות יותר גדולים מהחיים. במקרה זה, מתפתחת בנו ההבנה, שאנחנו יכולים להתמודד עם האתגרים הייחודיים העומדים בפנינו, שיש לנו את האיכויות המסוימות שיאפשרו זאת, וכל שעלינו לעשות הוא להסכים לכך.

בשלב הזה, אנחנו מפסיקים להתנגד לחיים ולקיים איתם מערכת יחסים דואלית, ופוסעים את הצעד הראשון לעבר אושר אמיתי. זוהי בחירה בהתגברות ובהתבגרות, שנובעת ממעמקי הלב שיודע שהוא יכול להכל, שהוא נועד להכיל את הכל ולגלות את עצמיותו העמוקה ביותר.

מתי ואיפה איבדנו את עצמנו?

אי שם בילדותנו הצעירה הפסקנו להיות ילדים חופשיים ונטולי עכבות והתחלנו להיות "מבוגרים". התרחקנו מעצמנו כדי להיות רצויים, אהובים ומקובלים, קיבלנו על עצמנו באופן לא מודע כמיהות ורצונות שהם לא שלנו, כדי להיות שייכים להורים, למורים ולתרבות בכללותה.

במובן מסוים, הותרנו את עצמנו האמיתי מאחור לטובת תהליך טבעי של התבגרות וסוציאליזציה. המסע הרוחני שלנו יתחיל ברגע שנרצה לפגוש את עצמנו מחדש. אין זה אומר שנחזור להיות ילדים במובן הפשוט של המילה, אך זה בהחלט אומר שנגלה בתוכנו מרחבים של חופש תנועה ופעולה ושל בחירה בנתיבים לא מקובלים.

חקירה עצמית מעודנת

למצוא את עצמנו – איך עושים את זה?

נופתע לגלות ש"אנחנו" חבויים באהבות הגדולות ביותר שלנו, במשיכות ובנטיות שלנו. נסו לרגע לדמיין את חייכם כשהם מכילים את מה שאתם אוהבים באמת. בל נטעה ונחשוב שמה שגורם לנו עונג הוא מה שאנחנו אוהבים – כאן נדרשת חקירה עצמית מעודנת. כל אחד יודע עמוק בלבו שצפייה ממושכת בסרטים, למשל, גורמת לו עונג אבל היא לא בהכרח מה שהוא באמת אוהב.

אלוהים ברא אותנו בחמלה אדירה, וטמן את סודותיו בתוך עצמנו, במקומות העמוקים ביותר שרק אנחנו יודעים על קיומם. לכל אדם הייתה לפחות התנסות אחת ברגע כזה של בחירה, במה שהוא אוהב באמת עם האקסטזה והשמחה שהתלוו לכך. נועדנו להיות מאושרים. לשם כך עלינו להסכים להתגבר על הקשיים, האתגרים והמכשולים שאנחנו פוגשים בדרך - להסכים להיות יותר גדולים מהחיים.

מובטח לנו שברגע שבו נצעד צעד אחד אמיתי לעבר ההגשמה של עצמנו, נקבל הנחיות בדרכים שונות ומסתוריות לגבי הצעדים הבאים. ההנחיות יכולות להגיע דרך קריאה בספר, מאמר, סרט, שיחה עם חבר, תובנה פנימית או חלום שנחלום בשנתנו. תפקידנו היחיד הוא להיות מאושרים באמת.

* הכותבת מנחה קבוצות להתפתחות אישית ורוחנית, מאמנת אישית ועסקית, מנחה בשיטת "האור הלבן" ובטכניקת "השאלה", מנחת מדיטציה, בוגרת לימודי פסיכולוגיה ועבודה סוציאלית.

"חכמת חיים", קבוצה להתפתחות רוחנית, נפתחת בת"א ב- 24/5, ובאזור השרון ב- 26/5.

  • עוד באותו נושא:
  • מסע רוחני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully