וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב כוכבי השבוע

29.4.2010 / 19:25

השבוע שיתחיל ב-2.5.10 יהיה מתוח למדי, אך המתח הזה עשוי להיות חיובי אם נדע לתעל אותו נכון

על פניו, זהו שבוע מתוח למדי, אבל המתח הזה עשוי גם להיות חיובי אם נשכיל לקחת את עוצמת הזווית שבין השמש למרס - הזווית העיקרית בשמים השבוע שקובעת בעצם את טון הדברים - ולעשות איתה את כל הדברים שלא עשינו בשבועיים האחרונים.

הזווית הקשה של השבוע: זווית הפעולה בין השמש, מיקוד הדברים, לבין כוכב מרס המייצג כוח, דרייב ועשייה. הזווית הזו עלולה להביא איתה אסרטיביות יתר בדיאלוג שלנו עם הסביבה ועם עצמנו, עצבנות וחוסר שקט כשדברים לא קורים כפי שרצינו, ורצון לשבור את הכלים כשאנחנו לא מקבלים סיפוק מיידי ונאלצים לדחות החלטות או תהליכים. חשוב לגלות סבלנות ואיפוק, שכן בלעדיהם אנו עלולים להרוס פירות נאים של השקעה הן ביחסים והן בדיאלוג עם העולם. מינון גבוה יחסית של פעילות ספורטיבית יוכל להרגיע חלק מהלחצים. מי בעיקר יושפע מהזווית? מזלות טלה, אריה, שור ועקרב.

הרגשות השבוע – מתוחים למדי: ונוס הרגשית בזווית של מתח לכוכב פלוטו והיא עלולה להביא איתה סערות ודרמות ביחסים. חשוב להיזהר שלא לשבור את הכלים עכשיו כשדברים לא קורים לפי התכנון. מי בעיקר יושפע מכך? מזלות שור, מאזניים, תאומים ועקרב.

הפעילות שלנו: כוכב מרס שאחראי על כל נושא העשייה נמצא במזל אריה, ומביא איתו לא מעט התרגשות והתלהבות כשאנו יוזמים, עושים ובעיקר מוציאים אל הפועל. יחד עם זאת, בגלל הזווית עם השמש, חשוב השבוע להיזהר מהחלטות פזיזות ומהירות מדי, ולדחות אותן לשבוע הבא אם אפשר. מי בעיקר יושפע מכך? מזלות טלה, מאזניים גדי וסרטן.

התקשורת שלנו השבוע: מצד אחד התקשורת אינה במיטבה. מרקורי כוכב התקשורת שלנו ממשיך לנוע בהילוך אחורי, ולגרום לנו לפעול באופן לא זהיר במיוחד עם מינון גבוה של טעויות בשיפוט ובשיקול הדעת. מומלץ להיזהר מאוד בכל מה שקשור להחלטות חשובות, ובפרשנויות שלנו את המציאות שלנו ושל הסביבה. מצד שני, ונוס במזל תאומים מביאה איתה קלילות וזרימה נעימה במילים שלנו, ובימים לא קלים אלה – גם זה בהחלט משהו. מי בעיקר יושפע מהמיקומים הנ"ל? מזלות תאומים, בתולה, שור ומאזניים.

ועד שנלמד לחבר את הילוכו האחורי של מרקורי עם הזווית הקדמית האסרטיבית של השמש ולהפוך אותם לכוח עוצמתי המחבר עבר ועתיד – שבוע טוב!

תחזית שבועית

טלה
כוכב מרקורי והשמש שוהים עדיין במזל שור, מקום בו נמצא בית הכספים שלכם, והשניים ממשיכים להפעיל אתכם בתקופה פרקטית מהרגיל. זה בדיוק הזמן לפעול באופן מעשי, ולהעניק טיפול שורש אמיתי לחשבון הבנק שלכם.

שור
זה עלול להיות שבוע מאוד אקטיבי, שוורים. גם השמש וגם מרקורי עדיין במזל שלכם, מה שאומר – לא מעט אקשן. ונוס שליטת המזל שלכם עדיין במזל תאומים, מה שאומר שקצב הדברים מהיר מהרגיל: נסו לא לאבד את הצפון.

תאומים
מרקורי שליט המזל שלכם שוהה גם השבוע בהילוך אחורי, מה שאומר שהשבוע עדיין עוסק בסגירת מעגלים מסוגים שונים, ועלול להביא עדיין טעויות בשיפוט. ונוס ששוהה במזל שלכם מביאה איתה רגעים של אקשן – ואהבה.

סרטן
השמש ומרקורי במזל שור מדגישים גם השבוע את העשייה שלכם עם מוסדות וארגונים. זמן לשים את הדגש על כל מה שקשור ליכולת שלכם לפעול עם אחרים ולא לבד. עולם הרגש קצת נדחק הצידה - סבלנות.

אריה
על פניו, זהו שבוע מתוח למדי. השמש שליטת המזל שלכם שוהה במזל שור ויוצרת זווית של מתח עם כוכב מרס האסרטיבי, זווית שעלולה להביא איתה לא מעט חיכוכים וסכסוכים עם סמכויות: היזהרו מעודף פעילות פיזית, ואגו בשמים.

בתולה
כוכב מרקורי שליט המזל שלכם שוהה גם השבוע בהילוך אחורי, אלמנט שמביא איתו צורך לעצור ולחשוב מבלי להתחיל דברים חדשים. השמש ומרקורי במזל שור מרמזים על צורך לגעת באזורי פעולה חדשים, ולהזיז דברים תקועים.

מאזניים
מיקומה של ונוס שליטת המזל שלכם במזל תאומים שם את הדגש השבוע על כל מה שקשור ליכולת שלכם לממש באופן מעשי את התכניות שלכם, בעיקר את אלה שקשורות לנסיעות, הרחבת אופקים, ולימוד של משהו חדש ומעניין.

עקרב
השמש ומרקורי ששוהים השבוע במזל שור מול המזל שלכם, ממשיכים להפעיל את מערכות היחסים שלכם בעוצמה, ומכריחים אתכם להגדיר בדיוק מה הצרכים הרגשיים שלכם מקשר קרוב. זמן לשוחח, לפתור בעיות, ולהתקרב.

קשת
מיקומה של ונוס במזל תאומים השבוע מול המזל שלכם, עוזר לכם להשקיע קצת יותר באזור הלב, ומביא איתו מעורבות רגשית גבוהה מהרגיל. זמן מצוין להעמקת קשר רגשי שקיים עכשיו, או למסע קצר של היכרויות חדשות.

גדי
השמש ומרקורי במזל שור מאפשרים לכם השבוע לפעול יותר מהלב מאשר מהראש, ושמים את הדגש על כל מה שקשור לרומנטיקה בחייכם. זמן טוב לנקוט בגישה יצירתית ולא מקובעת, לצאת מהקופסה, ולשנות את הגישה.

דלי
זה עלול להיות שבוע אמביציוזי ודורשני, דליים. מיקומו של כוכב מרס ששוהה במזל אריה מול המזל שלכם, עלול לגרום לסערות ודרמות קטנות ביחסים כפונקציה של רצון להגדיר טריטוריה בקשר קיים. אם הלב פנוי – צאו לדייט...

דגים
מיקומה של ונוס במזל תאומים השבוע, מאפשר לכם להשקיע קצת יותר בכל מה שקשור לדיאלוג משפחתי, ויחסים עם בני הבית. זמן טוב לשתף את בני המשפחה במה שעובר עליכם, ולתת למילים לקרב לבבות ולהחזיר את הביחד.

שאלות ותשובות

שאלה: היי, נולדתי ב7/6/85 בשעה 00:15 באסף הרופא. אני כבר כמה שנים משקיעה המון מאמץ בלימודי משחק, ולאחרונה גיליתי המון לחצים ועומס נפשי שמונעים ממני להתקדם עם הלימודים. אני לומדת במוסד לימודים מאוד נחשב בארץ למשחק, וממש בימים אלה בחרתי לעזוב את הלימודים ולשנות כיוון משמעותי. האם זאת בחירה נכונה לעזוב את התחום? שאלה נוספת: האם לימודי תקשורת וניהול יהיו כיוון יותר נכון עבורי? אני מאוד מבולבלת ומרגישה צורך עז ביציבות! אשמח לעזרה, תודה.

תשובה: ובכן, על פניו נראה שאת מוכשרת בשני התחומים, אבל כשרון בלבד, כמו שאנחנו יודעים, אינו מספיק.

האופק שלך הוא במזל דלי הידידותי, ואורנוס (בעיגול אדום) שליט הדלי נמצא בבית העשירי, שהוא בעצם הבמה הגדולה שלנו שנקראת – העולם. זהו מיקום מצוין לשחקנים, שכן היכולת להחצין מצבים, להחצין רגשות ולהפוך אותם לדרמות של ממש בהחלט נמצאת כאן.

אולם, אורנוס נמצא מול השמש (בחץ אדום) שמסמלת את ה"אני", וזה אומר שיש מחיר ליכולת שלך להחצין רגשות, והוא לא תמיד קל. ואכן, הזווית הזו יוצרת לעתים עומס רגשי גבוה על ה"אני" שלך שמייצגת השמש: מכיוון שאורנוס מייצג גם ניתוקים ושינויים, אפשר לומר בעדינות שאת בהחלט יוצאת מעצמך כשאת מחצינה רגשות והופכת אותן לדרמה, אבל במקביל גם מתנתקת מ"האני" שלך, וכאילו מוותרת על דברים שחשובים לך, כמו תקשורת אישית כנה ואותנטית, יכולת לפעול מתוך מקום מודע וכן, ובעיקר – צורך בשקט נפשי.

ואכן, הזווית הזו – זווית של עימות בין אורנוס התזזיתי לבין ה"אני" – זווית שמייצגת בעקיפין גם ניתוק מדמות האב שנמצא ממול - אינה קלה, והעומס הרגשי עלול לגבות מחיר גבוה של צורך בשקט נפשי שלא בא על סיפוקו לטווח ארוך אם חייך אינם מאוזנים דיים. משום כך בהחלט מבין את תחושתך לגבי העומס הנפשי והלחצים שדיברת עליהם.

תקשורת וניהול – גם הם מאוד אפשריים כאן. השמש נמצאת במזל תאומים התקשורתי, והיא זו גם שמאפשרת לנו לנהל דברים. אולם, כאן נוכל לראות את הצד השני שלך, הצד שרוצה לתקשר ולשלוט במה שקורה, אך הימצאותו של אורנוס ממול, על חוסר השקט הנפשי שהוא מביא, לא ממש מאפשרת שקט נפשי מספק כדי להתמודד עם הניהול ועם השליטה, ממש מצב הפוך לנושא המשחק והדרמה... מעניין.

אפשר לומר שהימצאותו של הירח (הנפש) בצמידות לסטורן הנוקשה (השניים בעיגול כחול) במזל עקרב הטעון רגשית, מייצגת את הקונפליקט הזה באופן אחר. על פניו הירח הרגשי הזה מאוד עמוס כשלעצמו, והופך כל דבר לדרמה בפני עצמה. זהו ירח מרתק, שאוהב מאוד לחקור את רגשותיו לעומק תוך שהוא מחצין אותם – זה מה שקורה לו בבית התשיעי, הקשור להתרחבות אישית ופילוסופיית חיים – ומאפשר לעולם לראות את התוצאה בדמות אותו חלק משחקי ודרמטי שעליו דיברת קודם.

אולם, הצמידות לסטורן הנוקשה אינה קלה לנפשך הרגישה: סטורן הוא כוכב מאוד ביקורתי ושיפוטי, ותוך כדי שאת מחצינה רגשות את גם מעבירה את עצמך סדרת חינוך ביקורתית לא פשוטה, דורשת מעצמך לא מעט, ועלולה בדרך כלל להתאכזב בגלל השאיפה הפדנטית החזקה לשלמות שסטורן מביא איתו, תחושה של שאפתנות חזקה שלא ממש באה על סיפוקה.

בנוסף לחוסר הסיפוק, הרי שהירח הזה נוטה כל הזמן לשתף ברגשותיו, בעוד שסטורן מנסה במקביל לנהל אותם ולשלוט בהם, והתוצאה שוב מחזירה אותנו לקונפליקט הבסיסי: צורך חזק לבטא ולהוציא, ומצד שני – תחושה של אובדן שליטה, וצורך חזק במקביל לשלוט ולנהל. התוצאה – תסכול מתמשך, כששתי הבחירות שציינת שאת נמצאת ביניהן מראות בדיוק על הקונפליקט הנ"ל, וכל אחת מהן מייצגת פן אחר של עולם הרגשות שלך.

פן נוסף של הקונפליקט נראה בתקשורת שלך המיוצגת על ידי מרקורי (בעיגול אפור), בזווית העימות הדרמטית בין פלוטו הייצרי (בעיגול חום) לבין ונוס (בעיגול ירוק), ובזוויות המתח הכמעט מקבילות (בקווים מרוסקים) שיוצרים כוכב מרס (בעיגול צהוב) שאחראי על הדרייב שלנו, וונוס (בעיגול ירוק) שנמצאת במזל טלה: מה משותף לכל אלה? הצורך בסיפוקים מיידיים.

וזה גם הקטצ' של המפה: בגדול, את נמצאת בעיצומם של שני תהליכים ארוכים ומשמעותיים, ושתי בחירות מאוד עוצמתיות שמגיעות מבפנים, כשכל אחת מהן מייצגת צד משמעותי בחיי הרגש שלך. אם את שואלת אותי במה כדאי לבחור מביניהן, הייתי אומר ברמה מסויימת – את שתיהן, אולי אפילו במקביל. כן, את זקוקה גם להחצנת רגשות מצד אחד, וגם לשליטה רגשית בחייך תוך ביצוע סוג אחר של עבודה, כדי להפגין את השליטה הזו ולשמור על איזון עם ההחצנה ההיא, אלא שהאויב האמיתי שלך הוא אותו צד ילדותי שאנו רואים דרך מרס וונוס, שמפגין חוסר סבלנות, בגלל הצורך בסיפוקים מיידיים.

כן, שילובם של שני הנושאים ביחד בחייך – המשך לימוד המשחק בצד עבודה הדורשת ניהול, שקט ומקום פרקטי ביומיום בנושא תקשורתי כלשהו – עשוי בהחלט לעזור לך, אולם הצורך שלך לראות תוצאות מהירות מדי בשני התחומים האלה, בעיקר בנושא המשחק, ותסכול מהיר מדי מצד שני כשדברים יוצאים מאיזון, הם אויבי התהליך כולו, וחבל.

לכן, אני אומר כך: במקום לבחור באחד מהשניים, לכי על שניהם, ועשי זאת באופן זהיר שיאפשר לך לא לוותר על אף אחד מהם, כי שניהם חיוניים לך בתהליך: זה עוזר להחצין רגשות, וזה שומר על איזון תוך כדי. אולם עשי זאת מתוך גישה אחראית ובוגרת שמבינה שמדובר בתהליך ארוך שקשור במקביל גם לתהליך ההתבגרות האישית והנפשית שלך עצמך, ושהתוצאות המיידיות שלו פחות חשובות מהתהליך עצמו כרגע. ברגע שתביני את זה, ותהיי קצת פחות ביקורתית כלפי עצמך – בהחלט תוכלי ליהנות משני העולמות.

לימוד התיאטרון והמשחק – אולי אפילו במסגרת יותר מאפשרת ופחות דורשנית – תוך התמקדות בתחום התקשורת והניהול, יאפשרו לך ביטוי ומצוי עצמי מקסימלי, אם ההתנהלות שלך בשניהם תהיה כאמור בוגרת, אחראית וזהירה, ולטווח ארוך לדעתי גם תביא איתה פירות נאים של עשייה.
בהצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully