וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אות משמים

יצחק אהרון

29.4.2010 / 1:10

כל אות מהאותיות העבריות היא עולם ומלואו הנושא בתוכו אנרגיה ייחודית. מה מספרת הקבלה על כל אות? חלק שלישי

האות כ'

אות הכתר, הכוח, העשייה והגשמת המטרות. רומזת למילה "כף" (כמו כף יד), האחראית על הביצוע והוצאת הדברים מהכוח אל הפועל. מייצגת את רעיון "הכתר", הראוי למי שעמל והשיג מטרותיו בדרך ראויה וניצב במעלה רמה. שהרי בגימטריה האות כ' ערכה 20 והמילה "עשרים" בגימטריה היא 620, ממש כמו המילה "כתר" שאף ערכה הוא 620.

נראית דומה לאות ב' המבטאת את הבינה (רעיונית) ולוקחת אותה צעד אחד קדימה לעבר יישום הרעיון התיאורטי. אות שסגולתה לקבל, ככתוב : "פותח את ידך.." ובמוצאי שבת נוהגים לפתוח ולסגור את כף היד אל מול להבת הנר, מנהג המייצג את הנכונות לשוב אל עולם המעשה לאחר מנוחת השבת. הנושא אות כ' בשמו יהיה מחד בעל פוטנציאל להדריך, להנהיג ויעניק לסביבתו תחושת ביטחון שהכל נמצא בשליטה. מאידך עליו להיזהר משתלטנות, כוחניות ועריצות.

האות ל'

שמה של האות ל' מבטא את תכונתה הפנימית - לימודים. האות האמצעית והגבוהה ביותר בשפה העברית. מבטאת את הלימוד ואת תפיסתו השכלית של האדם, שבאמצעותה הוא יוכל להגיע להבנה עמוקה של מטרת החיים עצמם, וכפועל יוצא להתחבר לבורא. שהרי ללא לימודים יתקשה האדם למלא את חייו בתוכן ומשמעות.

מייצגת את התפיסה הרעיונית הרומזת ללב האדם ולעולם הרגשות. צורתה הגרפית: בנויה מהאות כ' ועליה ניצבת האות ו' ( בגימטריה 26, רמז לשם הבורא). סגולתה העיקרית של האות ל' היא היכולת לחבר בין הפכים ולהוות כלי עזר המגשר בין העולם החומרי לעולם הרוחני. הנושא אות ל' בשמו יהיה בעל שאיפה מתמדת ללמוד, ללמד ולהרחיב את אופקיו. יתרה מכך, בשל שיוכה ללימודים ולהשגות היא תדחוף את האדם לגילוי מטרה, משמעות וייעוד בחייו. יש הרואים באות למ"ד ראשי תיבות המביעות את סגולותיה: "לב מבין דעת".

האות מ'

משויכת ליסוד המים המהווים את כוח החיים בעולם ולכן מבטאת את היצירה וההתחדשות. ערכה המספרי הוא 40, עניין המורה על יצירה חדשה. ראה 40 יום ו-40 לילה, 40 שנה במדבר, 40 ימי מבול, 40 ימים ליצירת הוולד (מסכת בכורות, כ"א) ועוד.

לאות מ"ם שתי צורות: האחת מ"ם פתוחה המורה על הנגלה, והשניה מ"ם סופית סגורה המופיעה בסוף מילה, המורה על הנסתר ועל הנהגת הבורא הנשגבת מבינתו של האדם. במהותה מבטאת את יכולת החיבור בין כוחות עליונים רוחניים וכוחות נמוכים גשמיים, כמצוי במילה "אמת" שמשמעה חיבור הכוחות הרוחניים (האות א') עם הכוחות הגשמיים (האות ת'). הנושא אות זאת בשמו יהיה מחד אדם בעל היגיון סובייקטיבי, יצירתי, חרוץ, שאפתן, מלא עניין ורב תחומי, ומאידך עלול להיות חוצפן, חסר סבלנות, רע מזג וכעסן.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

האות נ'

אות עוצמתית ובעלת עומק רב, נקשרת עם מידת הצניעות והענווה. אות זו היא אות הנשמה ומסמלת את ניצוץ הבורא באדם. ערכה המספרי הוא 50 ולכן נקשרת מחד עם חמישים שערי קדושה (חיובי), ומאידך עם חמישים שערי דטומאה(שלילי). לפיכך מורה על יכולת הבחירה של האדם. באוצר המדרשים (ד"ה, נו"ן) מובא: "כל נשמה ונשמה, פעמים שהיא רובצת כמו ה-נ' הרבוצה ופעמים שהיא זקופה כמו האות ן הזקופה". כלומר: שעה שאדם רובץ, חסר תנועה ופעילות, גם נשמתו רובצת. ובזמן שאדם מלא חיות ושאיפות, נשמתו מזדקפת לגובהה המלא.

בעוד שהאות נ' יושבת על חלקה התחתון האות ן ניצבת על קוצה, וכאשר היא מופיעה בסוף מילה יורה הדבר על עניין המבדיל בין מצב זמני למצב קבוע. לדוגמה: כועס-כעסן, סולח-סלחן וכדומה. הנושא אות נ' בשמו יהיה בעל בטחון עצמי, דעתן ותקשורתי (לרבות עיסוק בכתיבה). אם יתקל בקשיים עלול להיות צר עין, חמדן וקנאי עד כדי הרס עצמי.

האות ס'

בשונה משאר האותיות האות ס' סגורה מכל צידיה, עניין המדגיש את מהותה - ללא התחלה וסוף. מחד נראית כחומה מבוצרת השומרת, מגינה ומשרה תחושת ביטחון על האדם. מאידך עלולה לחסום את מזלו ולעכב את התפתחותו. לא בכדי המילים סגור, סוד, סובב וסוף מבטאות את קווי האופי של האות ס'. ערכה המספרי הוא 60 ויש הרואים בה סגולה לשמירה והגנה, שהרי ברכת הכהנים מכילה 60 אותיות בדיוק.

ארבעת הרבדים שבחכמת התורה נקראים בשם פרד"ס ( פשט, רמז, דרש, סוד), כך שהאות ס' רומזת לחכמת הנסתר ולעיסוק בסודות עליונים. הנושא אות זו בשמו יהיה אדם יסודי, שכלתן וחקרן. אם תופיע יותר מפעם אחת יורה הדבר על נאיביות, עקשנות וכבדות. ככלל, האות ס' עשויה לשמור על האדם, אך מניסיוני אעיד כי לרוב היא מקשה על הזרימה בכוח המזל ועל הדינמיקה שבחיים.

האות ע'

אות גרונית המייצגת את ההתבוננות בעולם הגשמי וממנו להתבוננות פנימית. לרוב אין הוגים אותה בצורתה הנכונה ולכן נשמעת כמו האות א' השונה ממנה מהותית. שהרי האות א' נקשרת עם הרובד הרוחני הטהור (ראה המילה "אור") והאות ע' משוייכת ליסוד עולם החומר (ראה המילה "עור"). רומזת לחוש החשוב ביותר לאדם – חוש הראייה. בעוד ששאר החושים (מישוש, ריח, טעם, שמיעה) פועלים רק כאשר מתקיימת קירבה פיסית מסויימת אליהם, חוש הראייה הולך בנקל למרחקים עצומים. חכמת הקבלה מלמדת כי דרך הראייה הגשמית נוכל להבין את עומקה של הראייה הפנימית. קרי, אדם שעיניו בראשו יוכל להגיע בראייתו לא רק למרחבים עצומים אלא אף יוכל להתבוננן לעומקים אדירים המצויים בתוכו.

האות ע' פותחת את הבדלי המעמדות בין "עני" ובין "עשיר" והשוני כידוע הינו מהותי. מדוע? חכמי ישראל גורסים כי אם נשמיט מהעני ומהעשיר את האות ע' נגלה את התשובה. העני הוא האדם המסתכל על חצי הכוס הריקה ואינו שמח בחלקו. הוא מיילל ומתלונן ("ני "- בכי ויללה). לעומתו, העשיר הוא האדם המתבונן על חצי הכוס המלאה ומוקיר תודה על חלקו ("שיר" – שמחת הלב). ערכה הגימטרי של האות ע' הוא 70 ומכאן נרמז לסגולתה הרוחנית - 70 פנים לתורה , נכנס יין (70) יצא סוד (70). הנושא אות ע' בשמו יהיה לרוב אדם רחב לב עם נטייה פנימית לסייע לזולת מתוך הזדהות עם מצוקתו.

יצחק אהרון הוא איש קבלה, ראש מרכז חכמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully