וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וזה שלא ידע לשאול

איך תדעו אם בני הזוג שלכם בוגדים בכם? תתחילו בזה שתנסחו נכון את השאלה. 12 המסכות

מכל הטיפים והעצות שאני יכול לתת לקוראים בקלפים, העצה הטובה ביותר לדעתי היא שצריך לשאול את השאלה הנכונה. לשאול את השאלה הנכונה זו אמנות שצריך יותר מכמה מילים כדי להבין אותה, אולם השלב הראשון בלשאול את השאלה הנכונה מתחיל עוד לפני שאנו מתחילים את הקריאה. זה השלב שבו צריך לעצור, ולחשוב.

לא מעט קוראים שניגשים לשלב הקריאה חושבים לעצמם: "נו, בוודאי שאני יודע מה השאלה, הרי אני שואל אותה! מדוע להתעכב?" אבל לפני שאנחנו קופצים לשלב הבא, עלינו להבין כי זהו השלב החשוב ביותר. אם לא נגדיר את השאלה נכון, לא רק שיהיו מקרים בהם לא נבין את התשובה, אלא שאנו עלולים להטעות את השואל ולתת תשובה שאיננה נכונה.

איינשטיין אמר פעם שהגדרת הבעיה לפעמים חשובה יותר מהפתרון. אמרה זו נכונה גם עבור הקורא בקלפים. אז לפני שבכלל נוגעים בקלפים, לפני שמעירים אותם משנתם, עלינו להבין תחילה מה השואל רוצה באמת לשאול ולנסח את זה נכון. הגדרת השאלה חייבת להיות מנוסחת בצורה חיובית. לפני שאנו שואלים את הקלפים, עלינו לוודא כי השואל אכן מעוניין שהתשובה לשאלה תהיה חיובית.

לתרגם את הבעיה לשפת הקלפים

מה יקרה אם נגדיר לא נכון את השאלה? אתן דוגמה: בואו נגיד שבאה אלינו אישה השואלת: "האם בעלי בוגד בי?" וקלף התשובה שייצא הוא אס המטות. מה נגיד לה? התשובה המתבקשת תהיה כן! אס המטות הוא תשובה חיובית, האס קשור לתשוקה, ליצרים ומיניות, אז ברור שיש כאן בגידה!

עכשיו, בואו נאמר שייצא הפעם הקלף 3 חרבות. מה נגיד לה? התשובה גם הפעם היא כן! הרי קלף 3 חרבות מייצג סבל, כישלון, כאב ומה יותר מתאים למצב זה מאשר אישה המגלה כי בעלה בוגד בה?

אז מה המסקנה? שימו לב מה קרה: לקחנו את אחד הקלפים הטובים מהחפיסה ואת אחד הקלפים הקשים ובשני המקרים הבעל בוגד. מוזר, לא? האם בכל מקרה הבעל בוגד? לפני שאנו הולכים ומאשימים אותו בבגידה, בואו נבין מה לא היה בסדר ואיך המקום שבו שגינו היה הגדרה לא נכונה של השאלה.

בואו נחזור רגע אחורה לאותה אישה המגיעה אלינו. מה לא עשינו נכון? ובכן, לא הקשבנו. לא הקשבנו למה שהאישה רצתה לשאול, לפחדים האמיתיים שלה, למה שהיא רצתה לדעת באמת, למה שמציק לה. הבעיה היא בנו. לא השואלת היא זו שפותחת בקלפים ולא היא זו ששאלה את הקלפים, אלא אנחנו. אנחנו היינו צריכים לשמוע את הבעיה ו"לתרגם" אותה לשפת הקלפים, ואין ספק כי לא עשינו את זה כמו שצריך.

אם היינו יותר מקשיבים, סביר להניח שהיינו מבינים כי השואלת לא רוצה לדעת אם בעלה בוגד בה, היא רוצה לדעת אם בעלה נאמן לה! היא רוצה שהכל יהיה בסדר, ולכן היינו צריכים לשאול את השאלה אחרת: היינו צריכים לשאול "האם בעלי נאמן לי?"

מה ההבדל, תשאלו. ההבדל הוא מה שהופך את קורא הקלפים למקצועי, כיוון שעכשיו כשהשאלה מנוסחת נכון הכל יהיה ברור: במקרה של אס המטות הוא נאמן לאשתו. הוא חושק באשתו ואוהב אותה. נראה כי אף אישה, במקרה זה, לא יכולה להתחרות באס המטות המייצג את התשוקה שיש לו לאשתו. לעומת זאת, בקלף 3 חרבות המייצג הרס וחורבן ידוע מראש, האישה אכן עומדת לגלות את דבר הבגידה ולסבול ואיפשהו זה כנראה היה ידוע מראש. מה שקרה זה ששאלנו את השאלה אחרת והקלף ה"חיובי" נתן תשובה "חיובית" וה"שלילי" נתן תשובה שלילית.

אז לפני שאנחנו ממשיכים הלאה לערבוב הקלפים, לפני שאנחנו מתחילים את הקריאה, בואו נעצור. אולי נכין קפה וקצת נדבר. לא יזיק לבדוק מה הבעיה, מה כואב לשואל, ממה הוא מפחד וכדומה. לא יזיק להבין את התמונה הגדולה ואז לנסות לפתור את הבעיה, כיוון שככל שנבין טוב יותר מה השואל באמת רוצה לדעת, כך נוכל לשאול את השאלות הנכונות ולעזור לו יותר.

יש כתם על החולצה!

המסכה של נסיך המטבעות (מזל בתולה) – "הפקיד":

את לובשי המסכה של נסיך המטות אנחנו פוגשים כל הזמן. אלו יהיו אותם נותני שירות נאמנים בעלי מוסר עבודה גבוה, הנהנים מהעבודה שלהם ושואפים לפשטות, יציבות ושגרה. ללובש מסכה זו חשובים הפרטים יותר מהכל. הוא מאוד קפדן ונוטה להיכנס לפרטים יתר על המידה. הבית שלו וסביבת העבודה יהיו מסודרים ומאורגנים והכל יימצא במקום. הוא תמיד יגיע בזמן לכל מקום, הוא יהיה יסודי ודייקן ובמקום בו הוא ירגיש שאין לו יציבות הוא יעזוב.

כולנו במידה מסוימת מקנאים באנשים מסוג זה, אנשים שהכל אצלם מסודר ומקוטלג, ואנו שואלים את עצמנו איך הם עושים את זה. אולם, המציאות היא שזה מאד קשה להם. ההתעסקות סביב סדר וארגון לא פשוטה והיא גוזלת משאבים גדולים מחייהם, כך שמומלץ ללובש מסכה זו להסירה מידי פעם כדי שיוכל קצת להשתחרר, כיוון שהכניסה לפרטים יכולה להיות מייגעת לא רק עבורו, אלא גם עבור הסביבה.

כך, למשל, יכול להכין בן זוגה של לובשת מסכה זו ארוחת ערב רומנטית לתפארת, לבלות יום שלם במטבח ולהכין את המעדנים שזוגתו אוהבת, לקנות נרות ריחניים ולבחור את הצבע והריח הנכונים, ולשים מפה נקייה ופרחים ככה שהכל ייראה מושלם. כמעט הכל, כיוון שבדיוק כשהיא דופקת בדלת (וכמובן שהיא מקדימה בעשרים דקות) היא מפתיעה אותו כשהוא טועם את הרוטב והחולצה שלו מוכתמת מבלי שישים לב. על מה אתם חושבים שלובשת מסכה זו תחשוב כל הערב? על הכתם. זה יציק לה כשהוא יפתח את הדלת, זה יציק לה במהלך הארוחה וכל הערב היא תסתכל לא על העיניים שלו – כי אם על הכתם.

במקום העבודה לובש מסכה זו מרגיש ומתפקד ממש טוב. שם תהיה לו לגיטימציה ועידוד לבטא את הנטייה שלו לסדר, דייקנות ויסודיות. הוא יהיה עובד נפלא, מסור, חרוץ ונאמן. הוא לעולם לא יאחר, לעולם לא יתבטל, וכשאין מה לעשות – הוא ימצא מה לעשות. כל מעסיק חולם על עובד כזה.

לובש מסכה זו מאד אוהב לתת שירות. בגלל הנטייה שלו להיות במקום הבטוח, במקום בו הכל ברור ואין טעויות, הוא למד להעדיף לקבל מרות ולשרת אחרים. כשהוא נותן שירות לאחרים הוא מרגיש טוב ויודע שלא יכולות להיות טעויות.

הבריאות היא נושא שמאד חשוב לו. הוא ישמור על כושר ותזונה מאוזנת ויתחזק את הגוף שלו באופן מושלם. גם כאן יכולה להיות לו נטייה לרדת לפרטים והוא יכול לפתח נטייה להיפוכונדרייה וכך, כל בעיה יכולה לצמוח לממדים לא פרופורציונליים.

בזוגיות יש ללובש מסכה זה בעיה, כיוון שהוא נוטה לחכות שהצד השני יעשה משהו. הם מחכים לתת שרות, ממתינים לקבל מרות וכשהצד השני מתעכב, הם לא יעשו דבר. בעיה זו תבוא לידי ביטוי לא רק בתחום הזוגי, אלא בכל תחום. לכן, עלינו לעודד את לובש מסכה זו לפעול למרות הנטייה הטבעית שלו לחכות לסימן מהצד השני.

הקלפים נסיך המטבעות (מזל בתולה) ונסיך הגביעים (מזל דגים) יושבים אחד מול השני וצריכים ללמוד אחד מן השני. נסיך המטבעות צריך ללמוד מנסיך הגביעים להיות פחות "קרצייה" ויותר לזרום, ונסיך הגביעים צריך ללמוד מנסיך המטבעות להתפזר פחות, ולהיות יסודי יותר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

סיכום הקלף בקריאה

מה מניע אותנו:

אנו מונעים על ידי הצורך בסדר ויציבות, זקוקים לקביעות ולא אוהבים הפתעות, חוששים מהחיים ורוצים לדעת בדיוק היכן אנו עומדים.

תמצית הקלף (מה להגיד לשואל כשיוצא הקלף):

קלף נסיך המטבעות מייצג הלך רוח בו אנו מחפשים יציבות, סדר וארגון. בתקופה שהוגדרה אנו צריכים להיות במקום של עשייה, לממש את המטרות שלנו ולעבוד קשה תוך שאנו ממוקדים, יעילים ומעשיים.

אולם יחד עם זאת הקלף מראה כי יש לנו נטייה להיכנס יותר מידי לפרטים. אנו זהירים מדי, חוששים לטעות ולכן מעדיפים לחכות שיגידו לנו מה לעשות ונמנעים מליזום ולפעול. עלינו להתחיל ליזום, לראות את התמונה הגדולה, להבין את מה שעלינו לעשות ולא לחכות לאף אחד אלא פשוט לעשות!

שגיא מנדלבוים עוסק בהומיאופתיה קלאסית ומנהל את פורום הטארוט בוואלה! בעל ניסיון של 16 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות, אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully