וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבשמיים, באינטרנט ובארץ

ירון בהיר

5.4.2010 / 10:40

למי שלא הספיק לנצל את החג כדי להתרענן קצת, הבאנו כמה דרכים ברוח הבודהיזם לעשות זאת. כנסו כנסו

החופשה הארוכה שחג החירות מעניק לתושבי ישראל היא הזדמנות נהדרת ללכת לאחד הקיבוצים הנידחים ולהשתתף בסדנת לימוד בודהיסטית, או בשמה העממי - ריטריט. ארצנו בורכה השנה בבואם של שני מורים מצויינים - האחד הוא גשה פמה דורג'ה והשני הוא כריסטופר טיטמוס, ולמי שלא הספיק לנצל את החג כדי לשחרר מעט את רוחו ניתנת הזדמנות נוספת לעשות זאת ממש בימים הקרובים.

גשה פמה דורג'ה הוא מורה מדהים ואישיות מרשימה, שמגיע כמעט כל שנה לישראל בהזמנתם של "ידידי הדהרמה". השנה יקיים דוג'ה ריטריט בקיבוץ תובל בין ה-8 ל-10 באפריל, בו הוא ילמד את הפרק על "מאמץ נלהב" מתוך הספר של שנטידווה, המלומד ההודי בן המאה ה-8.

אם אתם מתרגלים ותיקים, כלומר - עשיתם קורס אחד ארוך בשתיקה, ואתם פנויים בין ה-6 ל-13 בחודש, מומלץ ללכת לקורס שמארגנת עמותת תובנה עם המורה כריסטופר טיטמוס ולילה קמחי. טיטמוס הוא נזיר לשעבר ומורה ותיק שכתב ספרים רבים על הדהרמה.

עבודה רוחנית ברשת

ולאלו מאיתנו שעקב חובות קרמתיים קודמים לא זוכים ללכת לאחד הקורסים - אל נא תהיו עצובים. למזלנו, בעולם המידע הזמין של האינטרנט ישנם אתרים שבהם מועברים שיעורי דהרמה ברמה גבוהה. הנה שלושה מהם:

האתר של טובטן צ'ודרון:

טובטן צ'ודרון, נזירה במסורת הבודהיזם הטיבטי, מביאה באתר היצע רחב של הרצאות שהיא העבירה בעולם על נושאים רבים מהבודהיזם הטיבטי, שמתאימים למתחילים ולמתקדמים. צ'ודרון היא נזירה כבר 37 שנה, פעילה לקידום נזירות במערב ומשמשת כמייסדת וראש מנזר סרווסטי שבארצות הברית. מנזר ייחודי זה שומר על המסורת הבודהיסטית של נזירים שחיים מתרומות בלבד וכל הפעילויות של המנזר נעשות ללא תשלום. בימינו, כאשר קורסי מדיטציה עולים כמו מחשב חדש, זוהי תופעה נדירה וייחודית. ואם אתם שואלים אם הם מצליחים לשרוד - אז כן, המנזר חי ובועט, סליחה - מודט.

הארכיון של ד"ר אלכסנדר ברזין:

אם מתחשק לכם לשמוע צד יותר אקדמי של הבודהיזם הטיבטי, האתר של ד"ר אלכסנדר ברזין הוא המקום בשבילכם. האתר הוא אוקיינוס בלתי נדלה של ידע - ספרים, הרצאות ומאמרים, כולם פרי מקלדתו של ברזין. המידע כולל מחקר השוואתי בין דתות, היסטוריה בודהיסטית, ונושאים למתחילים ולמתקדמים מהסוטרה עד הטנטרה.

ברזין הוא מתורגמן אישי לשעבר של הדאלי לאמה, הוא חי בהודו כ-29 שנים ועבד כמתורגמן וכחוקר. את הדוקטורט שלו עשה באוניברסיטת הרווארד וכיום הוא משקיע את זמנו בלימוד בעולם ובהעלאת תוכן לאתר. ברזין כתב ספרים מעולים על הבודהיזם הטיבטי (שאחד מהם נכתב יחד עם טובטן צ'ודרון), ואת חלקם ניתן לקרוא באתר ללא תשלום (אם כי אפשר ואף מומלץ לתת תרומה צנועה בחזרה).

חנונים בודהיסטים:

לסיום, אם חופשת החג נגמרה ועוד לא עשיתם דבר לשיפור הקרמה, תוכלו להתנחם בתוכנית רדיו המורכבת משילוב מנצח של מורה בודהיסטי ושני חנונים - Buddhist Geeks. השדרנים וינס הורן ושל ריין אולקי מארחים בתוכניתם מורים מכל הזרמים של הבודהיזם לראיונות מרתקים. התוכנית החלה כרעיון של שני סטודנטים וסטודנטית מאוניברסיטת נארופה שבבולדר קולורדו, ומשידורים אנונמיים כמעט היא צמחה והתרחבה למיליון הורדות של השידורים.

נושאי השיחות בתוכנית כוללים סיפורים על חייהם של המורים וחוויות שלהם מהדרך, כמו גם דיונים על רעיונות בודהיסטיים בשילוב עם החיים המודרניים והפוסט מודרניים. ניתן לשמוע בתוכנית דברים שקשה למצוא במקומות אחרים, דוגמת פרויקטים של מחקר על מדיטציה ופעילות מוחית המתקיימים בימים אלו, סיפורם של מודטים שעשו ריטריט במשך שלוש שנים ועוד. כחנון לא קטן, אני חייב לציין שהם אכן חנונים לעניין. כנסו כנסו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully