וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחופש נולדו

אל תנסו להושיב אותם בתוך משרד - הם ימותו שם, ואל תזכירו לידם את המילה חתונה - הם יברחו לכם. 12 המסכות

כשאני מתחיל קורס טארוט, פעמים רבות אני פותח את ההרצאה ואומר שלפני הכל אני רוצה לשים את הקלפים על השולחן ולהסביר שאין אמת אחת או גישה אחת מקובלת בקלפים. רבים בשלב הזה מופתעים ושואלים: "כיצד זה ייתכן - מה, אין פירוש אחד לכל הקלפים?" תשובתי היא שלא, אין פרוש אחד, אין תפיסה אחת ואין הסכמה על דרך חשיבה אחת מוחלטת. מעבר לכך, אני מקווה שגם אלו שלמדו אצלי, וכך אני מעודד את התלמידים שלי, יפתחו גישה משלהם ופירושים ייחודיים להם.

מספיק שנפתח קטלוגים של קלפי טארוט כדי לראות שאין גישה אחת, כיוון שאם כך היה, היינו מצפים לפגוש סוג אחד או שניים של חפיסת קלפים וכמה גרסאות נלוות. אך המציאות היא שונה לגמרי. בפועל קיימים מאות סוגים של קלפי טארוט, מה שאומר שיש מאות סוגים של דעות. הרי אם יוצר של קלפים מחליט ליצור חפיסה משלו זה אומר שיש לו דעה אחרת, שהוא רואה אחרת את הפירוש של כמה קלפים לפחות, ולכן הוא מרגיש צורך ליצור חפיסה אחרת, משהו שלא קיים שמתאים לתפיסה האישית שלו.

חילוקי דעות

בהיסטוריה אנו עדים להרבה חילוקי דעות בין יוצרים שונים, ודוגמה מצויינת היא ארטור וייט', יוצר חפיסת הקלפים המפורסמת "ריידר", והקולגה המפורסם לא פחות שלו: אליסטר קראולי. הם למדו באותו המסדר, פחות או יותר באותן שנים, אולם למרות זאת יש בין השניים חוסר הסכמה לגבי חלק מהפירושים. מהיכן נובע חוסר ההסכמה? ובכן, חילוקי הדעות הן תוצאה של כמה אלמנטים שמהם מורכב הפירוש של הקלף, ולצורך הדוגמה אציג את הקלף 3 גביעים:

ראשית, זהו קלף מסדרת המים ולכן נצפה לפגוש בפירוש חוקים הקשורים לשפע, זרימה והתחדשות. שנית, מספרו של הקלף הוא שלוש, ולכן נצפה למצוא בו שמחה, אך גם תוצאות המגיעות לאחר המתנה והבשלה. שלישית, כל קלף מייצג מיתוס, עיקרון שורשי קדום והוא זה שיראה לנו, כפי שתראו בדוגמה בהמשך, מה מתעורר כרגע אצל השואל.

עכשיו השאלה היא איך רואה יוצר הקלפים את האלמנטים האלו. האם הוא מתעלם מהמיתוס ומתבסס רק על הציור? האם הגדרת היסוד שלו אחרת והנומרולוגיה שלו שונה (למשל, האם הוא מתבסס על הנומרולוגיה הקלאסית או הקבלית)? כל אלו יוצרים אינספור אפשרויות והחלק הכי מעניין הוא שכולן נכונות, כיוון שקריאה בקלפים היא שפה בה מדברים הקורא בקלפים והחפיסה שלו. שפה זו מתבססת על מערכת האמונות שלנו, בה הקלפים לומדים לדבר איתנו לפי הערכים אותם אנו מקנים להם, ערכים המייצגים בסופו של דבר את מערכת האמונות שלנו, את מי שאנחנו.

עבורי, למשל, הקלף 3 גביעים אינו רק קלף של שמחה וחגיגה פשוטות, כפי שניתן לפגוש בטקסטים שונים. כשאני מלמד חשוב לי שהתלמידים שלי יבינו את המשמעות העמוקה יותר של השמחה והחגיגה, ובמקרה זה הן נובעות משלוש סיבות: ראשית, המיתוס אותו מייצג הקלף הוא המיתוס של פסיכה וקופידון בשלב שבו מקשיבה פסיכה לליבה ומתאהבת בקופידון, למרות שהיא אינה רואה את פניו. מכאן ניתן לראות שהקלף מספר לנו שהשורשים של החגיגה הם עמוקים ונובעים ממקום של אמון וחיבור חזק לעולם הרגשות.

שנית, השמחה שמספר שלוש מייצג היא תוצאה של הבשלה אותה עבר השואל ווכעת, כשהוא עבר לשלב הבא, הוא חוגג. שלישית, יסוד המים מראה שהחגיגה כאן היא לא רק זכות, אלא חובה. על-פי חוקי השפע החגיגה היא חלק מהזרימה, ולכן השואל חייב לבטא את השמחה שבו.

אוהבים את החיים

המסכה של נסיך המטות (מזל קשת) – "הסטודנט הנצחי":

את לובשי המסכה של נסיך המטות בטוח פגשתם. אלו יהיו אותם אנשים המחפשים אתגרים, ריגושים וחוויות. לאנשים אלו יש חכמת חיים ואינטואיציה פנימית והם יודעים בדיוק מה נכון עבורם. עקב אהבתם לנדודים המקצוע האידיאלי בשבילם יהיה מדריכי טיולים, טייסים או כל מקצוע אחר בו יש מרחבים עצומים.

אין דבר החשוב ללובשי מסכה זו יותר מאשר חופש ומרחב, ובמקום בו הם לא יקבלו מספיק משני אלו, הם לא ישהו הרבה זמן. קשה להם לשאת בתחושה שישנן מחוייבויות שכובלות אותם ורעיון המרחבים קיים בכל תחום בחייהם. ישכיל המעסיק שלהם למקם אותם ליד חלון הפונה החוצה, ואם אפשר, הם יעדיפו לעבוד בחדר גדול עם הרבה אור.

בזוגיות הצורך בחופש ומרחבים יכול להגביל אותם מאוד ובמקרים רבים עדיף שלא להזכיר את המילה חתונה לידם, אפילו לא בטעות. אנשים אלו מתייחסים אל זוגיות כאל דבר זמני וחולף, ועד שלא תתפתח חברות עמוקה בין שני בני הזוג, אין מה לדבר על חתונה. בני הזוג צריכים לדעת לתת להם את המרחב האינסופי לו הם זקוקים, להיות בעלי שיחה טובה, חברים טובים ואוהבי נדודים כמוהם.

ובאותו עניין, חשוב לתת טיפ ו"ניעור" לבני הזוג של לובשי מסכה זו (קשת) או של מסכת נסיך החרבות (מזל תאומים): אם אתם חושבים שזוגיות זו שגרה של ארוחת ערב, טלוויזיה, מיטה וכדומה – צפויה לכם מפלה קשה. שני לובשי מסכות אלו צריכים גיוון, והרבה. למעשה, בני הזוג שלהם צריכים להתייחס אליהם כאל ילדים ולהכין לוח פעילויות שבועי בו ברור אילו פעילויות מתקיימות בכל יום. אם בני הזוג יכולים לשמור על קצב זה, הזוגיות תהיה מושלמת. ההבדל בין השניים הוא שלובשי המסכה של נסיך החרבות צריכים גיוון אינטלקטואלי, ולובשי המסכה של נסיך המטות צריכים גירויים הקשורים בטבע, טיולים וחוויות.

לא פעם נמצא שלובשי מסכה זו מתקשים להסירה והתוצאה עלולה להיות בעייתית. הצורך שלהם לאסוף חוויות ולהתנסות הופך במהירות למכשול שבגללו הם אינם רוצים להישאר במקום אחד, ודי מהר הם ממצים את התהליך ורצים לחוויה הבאה. הם לא נשארים כדי להשלים את התהליך, כי מבחינתם החוויה היא התהליך, ולכן נפגוש בהם כסטודנטים הנצחיים, אלו הלומדים כל החיים, אך לא מיישמים דבר.

לובשי מסכה זו אוהבים ללמוד, ואם הם עוד לא למדו תואר באוניברסיטה יש להניח שהם בדרך לשם. בכלל, אוניברסיטאות ומוסדות לימוד טובים עבורם כיוון ששם יש שילוב מופלא של ידע ואנשים ואין מקום טוב יותר לדעתם ללמוד על החיים מאשר במקומות אלו.

אחת המאפיינים המעניינים שקיימים בלובשי מסכה זו הוא המזל. יש להם הרבה מזל והם מסוג האנשים שתמיד נופלים על הרגליים. המזל הרב שיש להם בשילוב עם האופטימיות שלהם, הקלילות ואהבת החיים, יוצרת טיפוס שאינו יודע פחד ומוכן לנסות ולהתנסות בכל. לכן, פעמים רבות יהיה השואל הרפתקן שאינו חושש ומוכן להמר.

הקלפים נסיך החרבות (מזל תאומים) ונסיך המטות (מזל קשת) יושבים אחד מול השני ומשלימים זה את זה. שניהם עוסקים בלימודים ובהרחבת אופקים, אלא שנסיך החרבות פועל מהראש - הוא אוטודידקט הלומד דרך השכל וההיגיון - ונסיך המטות פועל מהלב וזקוק לחוויות והתנסות אישית.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

סיכום הקלף בקריאה

מה מניע אותנו?

אנו מונעים על ידי חיפוש אתגרים, ריגושים וחוויות חדשות, שואפים ללמוד את העולם ולהרחיב אופקים ללא גבולות הקשורים ב"מעשיות", וזקוקים לחופש ומרחב.


תמצית הקלף (מה להגיד לשואל כשיוצא הקלף):

נסיך המטות מייצג הלך רוח בו אנו רוצים חופש, מרחבים, התנסויות ולימודים. בתקופה שהוגדרה אנו צריכים לתת ביטוי לחלק בנו המחפש חוויות חדשות, שינויים והרחבת אופקים.

אולם, יחד עם זאת הקלף מראה כי עלינו להיזהר מהנטייה המוגזמת שלנו לחפש חוויות חדשות וחופש ובכל מחיר. אנו כה חוששים להיות כבולים שאנו עלולים לוותר על זוגיות, קידום או כל דבר אשר יכול בתפיסה שלנו לכבול אותנו.

עלינו להיות מודעים לכך ולהבין כי הצורך בחוויות חדשות וחופש עלול לגרום לנו להיתקע ולא להתקדם באמת בשום תחום בחיינו. לכן, כדאי שאת החדש והשונה ניצור בתוך הקיים במקום לחפש להחליפו במשהו אחר.

שגיא מנדלבוים עוסק בהומיאופתיה קלאסית ומנהל את פורום הטארוט בוואלה! בעל ניסיון של 16 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות, אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully