וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למדוט אל החופש

יעל כהן

29.3.2010 / 11:10

אתם כבולים בתוך הדפוסים הישנים שלכם וכבר מזמן שכחתם איך לחלום. קבלו מדיטציה לחג שתעזור לכם להשתחרר קצת

נשמת האדם הינה חופשייה מטבעה. היא ניצוץ אור המתגלם בגוף פיסי על מנת לעבור שיעורים שונים. ישנם שיעורים קלים ומשמחים וישנם כאלו שהם קשים מנשוא – כל אחד לפי חוזה נשמתו, עליו הוא "חתם" בטרם ירידתו לעולם.

החופש המדובר כאן הינו החירות הפנימית, המאפשרת לאדם לפעול בחיי היומיום מתוך מקום בוטח ושליו ומתוך חמלה אמיתית כלפי הזולת. חירות אמיתית היא זו אשר מאפשרת לאדם לבחור את בחירותיו, לא על חשבון האחר (כי יש מספיק שפע ביקום לכולם), אלא מתוך הקשבה פנימית לרצון האמיתי שלו. בבחירה פנימית אמיתית האדם קשוב באמת לעצמו, הוא עוצם את עיניו לרגע קט וחש תחושה של "הדהוד פנימי", של תחושה מבפנים האומרת "כן, זה נכון עבורי".

מדוע אם כן חשים כל כך הרבה אנשים כי הם נמצאים תחת סוגר ובריח, וכאילו יש על ידיהם אזיקים שכובלים אותם מלהגשים את כל חלומותיהם? מדוע הם מרגישים שאין הם יכולים לבחור את בחירותיהם בשלווה, לפי הרצון הפנימי שלהם? חלק מן האנשים אף היו כבולים כל כך הרבה זמן, שהם שכחו כיצד לחלום.

אני אוהב את עצמי

ובכן, ראשית על האדם לזהות כי הוא נמצא תחת סוגר ובריח.
משימה זו כשלעצמה אינה פשוטה, וזיהוי והכרה של מצב זה דורשים מהאדם לרצות לראות מהי דרך התפתחותו הרוחנית - זה חלק מעבודת המודעות שלו. כדי להגיע למצב של מודעות, בני-האדם נאלצים לעבור דרך חתחתים של שינוי מחשבות ישנות ומעכבות, שינוי אמונות מנטאליות שמגבילות אותם, ושהוטבעו בהם במהלך ילדותם והתבגרותם. זהו תהליך של עבודה מודעת: האדם מבצע שינויים מכוונים – אין אקראיות ואין מקריות בתהליך זה.

כדי לזהות אם אני חופשי או כלוא יש צורך בהתבוננות נקייה, החופשייה מדעות קדומות על עצמי. פשוט להתבונן במהלכי חיי – ולבחון באומץ רב: האם אני פועל ובוחר את בחירותיי לפי הרצון הפנימי האמיתי שלי, או האם אני פועל כדי ל?ר?צות את האחר?
האם הבחירה שלי גורמת לי סיפוק, או שאני "מכופף" את הפנימיות שלי כדי להתאים לסביבה? האם העשייה שלי גורמת לי לשמחה, או שאני מרגיש בכל יום שאני הולך ודועך, הולך ומתרחק מעצמי?

עצם ההתבוננות המפוקחת מאפשרת לאדם לבצע שינויים. גם אם השינוי לא ייעשה מיידית, יחד עם הזיהוי, גם אז זהו תהליך מבורך. אל תכנסו למערבולת של מודעות והלקאה עצמית - זהו הדפוס הישן, אל תחזרו אחורנית. בעצם הזיהוי עשיתם כבר מהלך עצום של התפתחות אישית - העריכו את זה ופרגנו לעצמכם. יש לכם את הערכתנו המלאה על תעצומות הנפש שלכם, מכיוון שזהו תהליך המצריך אומץ ויושרה פנימית, ולחלוטין אינו מובן מאליו.

זיכרו תמיד שלכל שינוי או תהליך יש את הזמן ואת הקצב שלו. הניחו לעצמכם לפעול בקצב הפנימי והנכון שלכם, ואהבו את עצמכם תוך כדי התהליך. ניתן לומר שכל תהליך המודעות נובע מנקודת המבט של "אני אוהב/ת את עצמי, ולכן אני בוחן/ת מחדש את חיי". כאן הכל מתחיל, וכך זה גם ממשיך – להשפיע אהבה אמיתית על האני הפנימי שלי.

חובה על כל אדם לדעת כי המפתח לחופש הפנימי נמצא אך ורק בידיו, וכל אדם אחר או נשמה אחרת לא יוכלו להוציאו לחופשי. כשהאדם מצפה ממישהו אחר שיעניק לו את החופש המיוחל, בעצם מעשה זה הוא מעביר לאותו אדם את כוח השליטה על חייו, ובכ הוא מוותר מרצון על העוצמה שהייתה בידיו.

נשאלת השאלה – איך אדם מגיע למצב בו הוא כבול, חנוק ומנוע מלממש את עצמו ואת חלומותיו? אם המפתח לחופש נמצא בידי כל אדם – אזי גם הסיבה להימצאות בעבדות, במצב הכובל והמדכא – נמצאת בידי האדם. ניתן להסביר דרך סיבות שונות ומגוונות מדוע האדם נמצא כרגע במצב כובל. אין אנו שופטים סיבות אלו - אין סיבות "לא נכונות" ואנו מקבלים באהבה את כל בחירותיכם. אנו יכולים רק להציע ולהראות לכם אפשרויות חדשות, היכולות להעניק לכם איכות חיים גבוהה יותר וסיטואציות בחיים שיזמנו אליכם יותר אהבה.

מבט פנימי אל החוסר

אנו מציעים לכם מדיטציית התבוננות, שתאפשר לאלו מכם שחפצים לבחון את תחומי חייהם לבדוק ולזהות היכן הם נמצאים בחירות, והיכן עדיין לא.

הניחו נר למולכם ושבו במקום נוח. הביטו בהילת הנר ועצמו את עיניכם. שלחו שורשים אל בטן האדמה, שורשים שמעגנים אתכם ומזינים אתכם באנרגיה נפלאה של חום ואהבה.

כעת, נתחיל במסע פנימי אל תוך גופכם ונשמתכם, כדי לבדוק היכן ישנו מקום שלא נמצא בחופש. הביטו במבט פנימי, כאשר עיניכם עצומות, אל תוך כל איברי גופכם – מכפות הרגליים ועד הראש.

בכל מקום בו אתם מרגישים חוסר בחופש – עצרו, ושאלו את האיבר מדוע אין חופש במקום זה. מה יש באפשרותכם לעשות כדי להביא מקום זה בגופכם לידי חופש? הושיטו את ידיכם קדימה ובקשו את עזרת המדריכים האישיים שלכם להשפיע על מקום זה אנרגיה של אור, אהבה וקבלה.

הניחו את ידיכם הטעונות באנרגיה זו על המקום שנמצא כעת בחוסר. קבלו את העובדה שמקום זה נמצא כעת במצוקה מסוימת, וסמכו על כך שעצם הקבלה העצמית הינה שלב חשוב בריפוי. עברו באופן הזה על כל איברי גופכם.

כעת, דמו בדמיונכם מצב בו נמצאים אתם בחירות אמיתית, חופש פנימי מלא, המאפשר לכם לממש את מלוא הפוטנציאל האישי שלכם. אפשרו לדמיונכם לעצב את הסיטואציה הזו, במיטב הפרטים, אשר גורמים לכם לתחושת אושר נפלא.

בכך שאתם מאפשרים לעצמכם לחוות תחושת מלאות זו של חירות פנימית, אתם עושים את הצעד הראשון והמרכזי ביותר להשגת מצב זה במציאות האמיתית של חיי היומיום שלכם.

המאמר הועבר בתקשור על ידי תמורה וידעאל.

יעל כהן היא מתקשרת, מאסטר רייקי RMT, עוסקת בייעוץ וטיפול הוליסטי, תיקשור, פרחי באך, קינסיולוגיה, ורייקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully