וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללכת עד הסוף

הם יחפרו ויחפרו עד שימצאו את האמת, לא משנה כמה זה כואב וכמה הקרבות יעשו בדרך. 12 המסכות

במהלך עבודתי כמרצה ומורה לקלפים אני פוגש רבים הרוצים ללמוד את קלפי הטארוט וברובם קיימת השאלה: איפה מתחילים ואיך יודעים איזה פירוש הוא הנכון? ובכן, דעתי היא שפירוש נכון מתחיל לא בהבנת הציור של הקלף, כי אם בהבנת המיתוס, הארכיטיפ אותו מייצג הקלף, כיוון שרק הבנת הארכיטיפ, הבנת המכנה המשותף הקולקטיבי אותו מייצג הקלף, תאפשר להבין מה מתעורר עכשיו אצל השואל.

באופן כללי, ללמוד את קלפי הטארוט בדרך של סיפורים זה יותר מהנה וקל. יותר קל לזכור את הקלפים בהקשר של סיפור מיתולוגי מאשר ללמוד את הקלף בעל-פה, ופעמים רבות יותר נוח להציג לשואל סיפור, משל, ובדרך זו לעורר בו את התובנות שאנו רוצים שיתעוררו. הסיפורים המיתולוגיים מכילים את הארכיטיפים החשובים של חיינו. הבנת האלמנט הבסיסי שהתעורר עכשיו אצל השואל, תאפשר לנו להיות קוראים טובים יותר בקלפים ולהבין טוב יותר מדוע השואל עושה את מה שהוא עושה.

למשל: ידוע שקלף 8 מטות הוא קלף מצוין בכל הקשור למערכות יחסים, אולם פחות ברור מדוע. מה בעצם קורה אצל השואל בקלף זה שלא קיים בקלף אחר? מה עכשיו התעורר שלא היה קודם? הארכיטיפ של הקלף מציג רעיון בסיסי הקיים בכל אשה (ואצל הגברים הוא יופיע בקלף 9 גביעים). הוא מציג את המוכנות לזוגיות ואת המוכנות לחוות זוגיות אמיתית, מלאה וטוטאלית. הסיפור של הקלף הוא הסיפור של מדיאה העוזבת את בית אביה לטובת אהובה יאסון. אהבתה ליאסון היא כה גדולה עד שמדיאה מוכנה להקריב את הכל לטובת האהבה ולשלם כל מחיר. המחיר במקרה זה הוא בגידה בבית אביה והליכה אחר יאסון לארץ אחרת מבלי לחזור.

איך זה קשור לחיינו? מתי האשה בוגדת בבית אביה והולכת מבלי לחזור? התשובה היא: כל הזמן! צריך רק לדעת להתבונן. לפני החתונה באה הבת ואומרת לאביה (לא במילים אלו כמובן): "תקשיב אבא, החלטתי לבגוד בך ובבית שלנו. אני עוזבת את הבית. אני הולכת אחרי בעלי לעתיד ושתדע לך שלעולם לא אחזור. בעוד כמה ימים, כשאתחתן", היא
ממשיכה, "אני כבר לא רוצה להיקרא גלית כהן. בית כהן לא קיים יותר עבורי ובעוד כמה ימים אני אהיה 'גלית נחמני'".

קלף 8 מטות מראה לנו שהשואלת מוכנה לעזוב את הבית, להפוך להיות דבר אחר ולהיכנס כל-כולה לתוך זוגיות שהיא לא רק אהבה כי אם בניית חיים משותפים. בפעמים הקודמות היא אולי התאהבה, אבל עכשיו היא מוכנה לעזוב את הבית וללכת עד הסוף. לכן זהו קלף של זוגיות, לא בגלל שככה אומרים, אלא בגלל הקשר שלו עם הארכיטיפ של לעזוב את בית אבא ולהתחיל חיים חדשים.

זה הטבע שלו

המסכה של מלכת הגביעים (מזל עקרב) – "ההרפתקן":

את לובשי המסכה של מלכת הגביעים לא נשכח כל כך מהר. הם אנשים מיוחדים, יודעים מה הם רוצים ואינם פוחדים לקחת סיכונים ולחיות על הקצה. הם הולכים עד הסוף בכל תחום וחייהם מוקדשים למציאת האמת והבנת החיים.

אחת התכונות המרכזיות של לובשי מסכה זו היא השאיפה להגיע אל האמת והרצון להבין את מקור הדברים, ולכן הם תמיד יחפשו את מה שמצוי "מעבר" לכל הדברים. הם יחפרו ויחפרו ולא ישקטו עד שימצאו את האמת, ולא משנה כמה זה כואב ואילו הקרבות צריך לעשות בדרך. זו הסיבה שבגללה נמצא אותם נמשכים לתחומים ומקצועות שיעזרו להם להבין את היקום והאדם: מיסטיקה, פסיכולוגיה, קרימינולוגיה, התפתחות אישית וכדומה. יש להם אינטואיציות בריאות בכל הקשור לאנשים והם יודעים לנתח היטב מצבים ולהבין את טבעו של האדם. ניתן לראות זאת במבט החודרני המאוד מאפיין את לובשי מסכה זו, מבט שכאילו נוגע ישירות בנשמתו של האדם שמולם.

כל מה שלובש מסכה זו עושה הוא עושה עד הסוף, והטוטאליות שלו באה לידי ביטוי בכל תחום: בחברות, באהבה ובנתינה. כשהוא אוהב, הוא יאהב עד הסוף, אך גם כשהוא שונא, הוא שונא עד הסוף, ולכן מאד לא מומלץ להיות "על הכוונת" שלו במצבים אלו, כיוון שהוא לא ישכח ולא יוותר עד שהוא ינקום את נקמתו.

לובש מסכה זו חושב במושגים מוחלטים והכל אצלו שחור או לבן, לכן אין לו בעיה להרוס את כל מה שבנה במשך זמן רב כדי להתחיל מחדש. בדרך כלל קשה לסביבה להבין אותו כיוון שהוא מסתורי ופועל בדרכים לא שגרתיות ומיוחדות, הוא מאד נאמן לדרך שלו והוא יפעל על פי טבעו, גם אם הדבר יזיק לו. יש סיפור הממחיש תכונה זו באופן מדויק - הסיפור על העקרב המבקש לעלות על גבו של הצב כדי לעבור את הנהר. העקרב מבטיח כי למרות חששותיו של הצב הוא לא יעקוץ אותו, שכן ברור כי אם יעשה כך שניהם יטבעו וימותו. הצב מסכים לבסוף, אולם למרות זאת באמצע הדרך העקרב עוקץ את הצב. לפני ששניהם טובעים שואל אותו הצב: "מדוע עשית זאת, הרי שנינו נמות עכשיו?" והעקרב עונה: "אני יודע, אבל אין לי מה לעשות – זה הטבע שלי".

כשלובש מסיכה זו לא מוריד אותה בזמן, אנו נפגוש אדם חשדן יתר על המידה שתמיד נוטה לסבך את הדברים. כך למשל, אם חבר מזמין אותו לסרט הוא מיד יחשוב: רגע אחד, מדוע הוא פנה דווקא אלי - אולי הוא כבר הזמין חבר אחר שסרב? ולמה הוא רוצה ללכת דווקא להצגת חצות ולא בשעה מוקדמת יותר? השורה התחתונה של התנהלות זו היא שלובש המסכה הזו מתקשה פשוט ללכת לסרט וליהנות.

כפי שהוא עושה כל דבר עד הסוף, כך התהומות אליהן הוא יגיע, במידה ולא יסיר את המסכה בזמן, יהיו עד הסוף. דיכאון, התמכרויות, פחדים – כל אלו יהיו בעוצמות חזקות בחייו והוא חייב להיזהר במיוחד כשהוא מתמכר לדברים, שכן גם ההתמכרויות שלו הן עד הסוף. יהיה לו קשה מאד לצאת מהתמכרות לאלכוהול, סמים או כל דבר אחר ולכן הוא צריך להיות מודע לכך.

התכונה הבולטת ביותר של לובשי מסכה זו היא המיניות שלהם, ואפשר להגיד שיש סביב אנשים אלו מעין "הילה של מיניות". פעמים רבות מלכת הגביעים מייצגת אנרגיה של מתח מיני, ותסמכו על לובשי מיכה זו כי הם מודעים היטב למתח מיני זה ומנצלים אותו לטובתם, שכן המיניות נותנת להם כוח ופעמים רבות היא ביטוי מצוין לתחושת הכוח שהם צריכים.

הקלפים מלכת המטבעות (מזל שור) ומלכת הגביעים (מזל עקרב) יושבים אחד מול השני וצריכים ללמוד אחד מהשני. מלכת המטבעות צריכה ללמוד ממלכת הגביעים להפסיק "ללכת על בטוח", ולא יזיק לה להכניס קצת שינויים ודינמיקה לחייה. מלכת הגביעים צריכה ללמוד ממלכת המטבעות להיות יותר פשוטה ולא לסבך כל דבר.

סיכום הקלף בקריאה

מה מניע אותנו:

אנו מונעים על ידי הדחף להבין את העולם ונאמנים לעצמנו באופן מוחלט. אנחנו מקבלים שינויים ומוכנים לקחת סיכונים, וברגע שנחליט משהו נהיה מוכנים ללכת איתו עד הסוף.

תמצית הקלף (מה להגיד לשואל כשיוצא הקלף):

קלף מלכת הגביעים מייצג הלך רוח בו אנו חושבים במושגים של שחור ולבן. כל מה שאנו עושים אנו עושים עד הסוף ויש לנו נטייה להקצין את האירועים בחיינו בכל תחום, החל מקריירה ועבודה ועד למיניות.

המסר של הקלף הוא לא לפחד משינויים, ולא לפחד מלהרוס כדי לבנות. אולם, יחד עם זאת עלינו לקחת בחשבון שאנו נוטים לסבך כל דבר, וכדאי לנו לבדוק שאנו לא עושים את השינוי מתוך אימפולסיביות כי אם מתוך הבנה מלאה של המצב בו אנו נמצאים.

שגיא מנדלבוים עוסק בהומיאופתיה קלאסית ומנהל את פורום הטארוט בוואלה! בעל ניסיון של 16 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות, אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully