וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים בתוך קופסא

הם קמים כל בוקר לעבודה היציבה שלהם ולא לוקחים סיכונים. במילים אחרות - הם לא בדיוק חיים על הקצה. 12 המסכות

רבים הקוראים את הפירושים שלי או של הקוראים בפורום טארוט שלנו, טועים וחושבים שאנחנו אופטימיים. לא פעם אני מקבל מייל בו אני נשאל כיצד ייתכן שכמעט ואין קלפים שליליים בגישה שלי.

ובכן, אמנם אישית אני אכן אופטימי וכך גישתי, אולם אני רוצה להעמיד את הדברים על דיוקם ולהסביר שאין זה נכון לגבי הקלפים.

הקלפים משקפים את המציאות ובמציאות פעמים רבות נפגוש יותר מצבים שליליים מאשר חיוביים. חלק מהחיים זה כישלונות, אכזבות וקשיים, לא פחות מאשר הצלחות. אך זה לא חייב להיות כך. ברוב המקרים ניתן להימנע מכישלון, מכאב ומאכזבות, ולחסוך מעצמנו צער. השאלה היא האם אנחנו מוכנים לעשות משהו כדי שהמצב ישתנה, האם אנו מוכנים לשנות ולפעול? את התשובה כל אחד מהקוראים יצטרך לתת לעצמו, ואני רק אגיד שלמרות האופטימיות הזהירה, המציאות פעמים רבות מאכזבת ואנו מגלים שלאנשים יש נטייה לא לשנות או לפעול.

אם נתבונן בפירושים של קלפי הטארוט נגלה שכ-80% מהם הם קלפי מסר. קלפי מסר הם קבוצה של קלפים שאינם נותנים תשובה של "כן" או "לא". אין תשובה כזו כיוון שהדברים עדיין יכולים להשתנות והשואל יכול, אם הוא רוצה, לפעול ולהפוך את התוצאה לחיובית. כל קלפי המסר מראים שהשואל יכול לעשות את זה, אולם אסור לטעות! זה לא אומר שהוא יעשה את זה, כיוון שהוא צריך להתאמץ, ליזום, לשנות ולהתפתח, ומעטים האנשים שאכן פועלים כדי ליצור שינוי בחייהם.

הקלף רוצה לעזור

כשאני מלמד את התלמידים שלי לקרוא בקלפים אני מזהיר שלא פעם האנשים המגיעים אלינו רוצים "תכל'ס". הם ישאלו, למשל, האם תהיה לי זוגיות בחצי שנה הקרובה וייצפו לתשובות של "כן" או "לא". אולם ברוב המקרים אין "כן" ו"לא" ואם ייצא קלף כמו שני מטות, כשנתחיל לענות ולהסביר שהדברים תלויים בשואל ושעליו לעשות עבודה כדי שזה יצליח, השואל הממוצע יקטע אותנו, וקצת בעצבנות יגיד שהוא רוצה "כן" או "לא" ולא לשמוע "ברבורים" על: "אולי", ו"תראה", ו"זה תלוי בך". "אני רוצה לדעת האם תהיה לי זוגיות השנה", הוא יגיד בכעס, "בשביל זה אני משלם כסף"!

אם זה קורה, לא צריך להיבהל. הדבר הנכון לעשות בשלב זה הוא להתנצל ולהגיד לשואל: "תשמע, כנראה לא הסברתי את עצמי. התשובה היא בפרוש לא! לא תהיה לך זוגיות השנה. כך הקלפים אומרים", נמשיך להגיד, "אני מצטער בשבילך..."

"אך מצד שני", נאמר לאחר המתנה קצרה, "הקלפים רוצים לעזור ולהסביר כיצד ניתן לפעול על מנת שכן תהיה לך זוגיות. אם אתה רוצה לשמוע, אשמח להסביר כיצד זה ניתן. אם לא, אני מאחל לך שנה פורייה בתחומים אחרים - שמעתי שארגון 'שורשים' מחפש עוד מתנדבים למשל - אז שיהיה בהצלחה...."

אין אדם, גם זה שחיפש קודם תשובות של "כן" ו"לא", שלא יעצור ויגיד בשלב הזה: "טוב, אז מה צריך לעשות?" עכשיו תסבירו את המסר של הקלף ותראו לו מה עליו לעשות. הוא יקשיב, יכתוב ואפילו יעשה את זה. קורא טוב בקלפים יכול להטות את הכף ולעזור להפוך מצב של "מסר" ל"כן", אם הוא יוכל להבין טוב יותר את המסר של הקלף ולהעביר אותו נכון לשואל כך שיוכל למצוא את הפתרון.

אוהב פשטות

המסכה של מלכת המטבעות (מזל שור) – "בעל המכולת":

את לובשי המסכה של מלכת המטבעות נפגוש הרבה. לא כיוון שאנשים אלו בולטים או מוחצנים, להפך, הם שואפים לחיות חיים שקטים ופשוטים, ודווקא בשל כך נפגוש בהם בכל מקום. הם יהיו אותם אנשים שהולכים כל בוקר לעבודה היציבה שלהם, חיים חיים פשוטים, שואפים ליציבות ולא נוטים לקחת סיכונים. אותם אנשים מאמינים בעבודה קשה ואף עובדים קשה מבוקר ועד ליל, וכשיש זמן אוהבים ללכת למוזיאונים ולראות אמנות.

אחד הדברים החשובים ביותר לאלו הלובשים מסכה זו הוא הביטחון כלכלי. רוב הפעולות שהם עושים נובעות מהצורך ביציבות, והם יפעלו רבות כדי להשיגה. כך לדוגמה, אם הם ירגישו חוסר ביטחון במקום העבודה שלהם (למשל, אם מקום העבודה לא משלם את השכר בזמן), סביר להניח שהם יתפטרו ויחפשו מקום עבודה אחר. לכן לובשי מסכות אלו עובדים לרוב במקום מסודר ובטוח, בו הם מרוויחים טוב. לובש מסכה זו הוא אדם היודע לעבוד הרבה, לא מפחד מעבודה קשה ומבין את המשוואה הפשוטה: עבודה=כסף=ביטחון.

לובש מסכה זו הוא אדם פשוט, חי חיים פשוטים ואוהב פשטות. הוא לא אוהב להסתכן והמוטו שלו בחיים הוא: "מה שרואים זה מה שיש", הוא לא רוצה להסתבך ולא אוהב הרפתקאות. לא מעניין אותו מיסטיקה, רוח ו"כל השטויות האלה", רק תכל'ס - מה שיש ביד, מה שבטוח, מה שאפשר לראות ולשלוט בו.

אחת התכונות החזקות שלו היא העקשנות ופעמים רבות תכונה זו שומרת עליו ומאפשרת לו את היציבות אותה הוא מחפש. הוא גם אינו אדם של חדשנות ושינויים ופעמים רבות יסתמך על ניסיון העבר ועל המוכר גם אם ניסיון זה כבר אינו רלוונטי.

לובש מסכה זה הוא נהנתן ואוהב את הנאות החיים, אך כיוון שהוא אדם פרקטי לרוב הוא יתמקד בשתי ההנאות המרכזיות (שלא עולות כסף): אוכל ומין. אוכל עבורו הוא סמל החיים ותענוגות החיים ואישה היודעת לבשל טוב תכבוש את ליבו בקלות.

צריך לדעת גם מתי להסיר מסכה זו, כיוון שלבישתה לזמן ממושך תיצור תחושה של חוסר, וגם כשזה רחוק מהאמת, הלובש אותה תמיד ירגיש צורך לחסוך. הוא יחיה בצמצום, כמעט ללא הוצאות, היתרה בחשבון הבנק תמיד תהיה בזכות, אך בחיים תמיד יחיה בחוסר. תכונה נוספת היכולה להתעורר כתוצאה מלבישת מסכה זו זמן רב, היא תחושת רכושנות מוגזמת ולובש מסכה זו צריך להיזהר מהנטייה שלו להאמין לפעמים כי הדברים שייכים רק לו. הדבר בולט במיוחד בזוגיות, בה הוא מקנא לפעמים יתר על המידה.

לובש מסכה זו אוהב ומעריך אמנות ויופי. עבורו אמנות היא השקעה מצוינת, שכן היא משלבת יופי לצד שמירת הערך הכספי של ההשקעה. כשהוא יסתכל על התמונה שלו על הקיר בסלון הוא יתמוגג, כיוון שמה שהוא רואה זה לא רק אמנות שהוא כה אוהב, אלא גם חצי מליון שקל. ממקום זה הוא גם יחפש בני זוג נאים וייצוגיים שיהיו היהלום שבכתר, אולם החיפוש יהיה אחר אלו שהיופי שלהם הוא פנימי, וכך בני זוג פשוטים, כנים ואמיתיים יתאימו בדיוק.

סיכום הקלף בקריאה

מה מניע אותנו:

אנו מונעים על ידי פשטות, ביטחון ויציבות בכל התחומים, במיוחד זה החומרי. איננו לוקחים סיכונים ולא אוהבים שינויים ולכן נצמדים לקיים.

תמצית הקלף (מה להגיד לשואל כשיוצא הקלף):
קלף מלכת המטבעות מייצג הלך רוח בו אנו מחפשים יציבות חומרית וממוקדים בבניית יסודות חזקים בכל תחום. בתקופה שהוגדרה אנו צריכים להיות במקום של מעשיות, פשטות ולא לחשוש מעבודה קשה והקרבה כדי להשיג תוצאות.

יחד עם זאת הקלף מראה כי יש לנו נטייה להיות יותר מידי חומריים, אנו חוששים לאבד את מה שיש לנו וכתוצאה מכך נוטים להתגונן ולהיות קמצנים – גם ברגשות שלנו.

אנו חייבים להקשיב לתחושות הבטן שלנו וללמוד לזרום. עלינו להיות ערים לכך שיש לנו פחד לאבד את הקיים, אך עלינו להבין ששינויים הם חלק בלתי נפרד מן החיים, ועלינו ללמוד לקבלם ולנצל אותם להתקדמות בחיינו.

שגיא מנדלבוים עוסק בהומיאופתיה קלאסית ומנהל את פורום הטארוט בוואלה! בעל ניסיון של 16 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות, אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully