וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה מלך

הוא יושב על השפיץ של הפירמידה וכולם הולכים אחריו בעיניים עצומות - רק שזה לא יעלה לו לראש. 12 המסכות - המשך

המורה שלי, לורן, איתה עברתי תהליך חניכות של שלוש שנים עם קלפי הטארוט וחלימה, לא פעם אמרה שאנו לוקחים את החיים בצורה אישית מידי וזה דבר שלא נכון לעשותו. כשלמישהי יש שאלה דחופה לקלפים והיא חייבת לשאול: "האם להתקשר אליו?" לא תעזור לה תשובה של "כן" או "לא". אף אחת מהאופציות לא תרגיע אותה. היא צריכה לשמוע את הסיפור, את הסיפור של כל אלו שכבר עמדו בפני הדילמה בה היא נמצאת. דילמה שאם היא "לא תיקח אותה בצורה אישית", היא תבוא לידי פתרון.

ברור שאותה בחורה רוצה לעשת משהו, היא מרגישה במצוקה כיוון שהבחור נעלם לה. אחרי שבועיים מדהימים בהם הכל היה כל-כך נפלא, הוא הפסיק ליצור קשר. "אז מה לעשות", היא שואלת, "להתקשר?" ובכן, התשובה אינה נמצאת בעתיד, אלא בעבר, ואם נוכל להציץ בתת המודע הקולקטיבי, וללמוד ממה שקרה לכל אלו שעשו את זה לפניה נגלה את התשובה.

האביר על הסוס הבורח

את התשובה הגורפת לדילמה כה שכיחה זו, מגלות מאות גולשות בשנה שפונות אל פורום הטארוט שלנו עם דילמות דומות. שם המנהלות המקצועיות, מיכל מילגרום והלן בירן, עומדות איתנות מול כולן ומספרות להן את הסיפור של כל אלו שהיו שם לפניהן. הן אומרות: לא להתקשר! מדוע? כיוון שכשהאביר הולך זה בגלל שהוא יצא למסע כדי למצוא את עצמו, ואם הוא יחזור, הוא יהיה מוכן. זה לא קשור לאותה בחורה מבולבלת. הטלפון שהיא תעשה לא יעשה דבר, אלא להפך - הוא רק יזיק.

בסיפורי האגדות הנסיכה לא עושה דבר והאביר הוא זה שיוצא למסע. מדוע? כיוון שהגבר הוא זה שצריך לצאת למסע התבגרות, להבין מי הוא ומה הוא רוצה בעוד שהאישה כבר מוכנה. כך זה גם בתהליך ההתבגרות בטבע: הילדה לא צריכה לצאת למסע כדי לדעת שהיא אישה, היא לא צריכה לנחש – המסע מגיע אליה. יום אחד היא מקבלת מחזור ומאותו רגע היא יודעת שהיא כבר אישה. הילד לעומת זאת לא מקבל אישורים מהסוג הזה, אף אחד לא אומר לו מתי הוא כבר גבר. עליו לצאת למסע, להוכיח את עצמו, ואז הוא מוכן לעבור לשלב הבא ולהיות גבר.

בסדרת מאמרים זו אני כותב על קלפי טארוט ובמיוחד על קלפי החצר. שישה עשר קלפים העוסקים בצדדים השונים של הנפש, ששנים עשר מתוכם מוכרים לנו מתחום האסטרולוגיה.
קלפי החצר מספרים את הסיפור של הפרסונה (ואני ממליץ למי שעוד לא קרא לחזור למאמר "אווטאר שולט"), את סיפורי המסכות שאנו צריכים ללבוש. לכן כשיוצא קלף המייצג מזל אסטרולוגי אין זה משנה כלל באיזה מזל נולדנו, כיוון שמה שקובע הוא איזו מסכה אנו צריכים ללבוש עכשיו. כך למשל, אם ייצא לנו קלף מלכת המטות, גם אם המזל שלנו הוא דלי, זה הזמן ללמוד לשים את המסכה של מזל אריה. וגם אם אנו רגילים להיות רציניים, הפעם נצטרך ללבוש את המסכה של "הבליין", לדכא את הכבדות המאפיינת אותנו, ולצאת לבלות כמו שצריך.

מרכז הבמה

המסכה של מלכת המטות (מזל אריה) – "המלך":

גם את המסכה של מלכת המטות כולנו מכירים. זו המסכה של המנהיג, המלך, זה שכולם הולכים אחריו בעיניים עצומות, האדם שנמצא בקצה הפירמידה, זה שבמרכז העניינים. הוא אוהב ליהנות, יודע לשלוט על הממלכה שלו, מאציל סמכויות ומנהל.

אחד הכישורים הטבעיים של לובש מסכה זו הוא היכולת המולדת להנהיג ולהאציל סמכויות. יש משהו ממגנט באותם אנשים שגורם לכולם להקשיב להם וללכת אחריהם בעיניים עצומות, וההנהגה שלהם היא זו שתגרום לדברים להיעשות.

כך למשל, אם קובעים לפיקניק, לובש מסכה זו הוא זה שיודע לחלק את התפקידים לכולם: "אתה אחראי על הבשר, אתה על הרכבים, ואת על החמוצים והפיתות," וכך כולם יקבלו פקודות שימולאו במלואן. ומה עושה לובש המסכה? כלום. הוא המנהל שלא עושה דבר.

אך אל תטעו, זה חשוב שהוא לא יעשה דבר, כי הוא זה שצריך לנהל, וכמה ימים לפני האירוע הוא יתקשר לאנשים וישאל אותם אם ארגנו כבר את החמוצים ואם הבשר מוכן. אם מישהו לא יעשה את העבודה, הוא יעשה אותה במקומו והעבודה תבוצע. אך אל דאגה, מלאכת הניהול של מלכת המטות היא כה מושלמת, שבפועל לובש מסכה זו אינו צריך לעשות דבר פרט לניהול, והאירוע יהיה מושלם, ומוצלח ממנו אף אחד לא יוכל לנהל.

לובש מסכה זו אוהב להיות במרכז העניינים, והוא מהר מאד יגלה שיש לו נטייה למקצועות כמו משחק, פרסום והוראה. הוא אוהב להיות במרכז הבמה והוא צריך שימחאו לו כפיים. אלו הלובשים מסכה זו יותר מידי זמן, צריכים להיזהר מאד מהאגו שמסכה זו מחזקת, כיוון שמי ששוכח להסיר אותה נוטה לחשוב רק על עצמו, ובכך מבטל את כל התכונות הנהדרות האחרות שיש לו, שהבולטת שבהן היא הנדיבות שלו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

סוחף את כולם

בזכות יכולת ההנהגה שלו והעובדה שהוא אוהב להיות במרכז העניינים, נמצא אצל לובש מסכה זו נטייה טבעית להיות בתפקידי ניהול, כאיש עסקים וקרייריסט. הוא יודע לנהל ונראה כאילו השפע נדבק אליו וכל מה שהוא עושה מצליח. בשונה ממזל גדי שהינו מנהל טוב בגלל סדר, ארגון ושליטה עליהם הוא שומר באדיקות, הניהול של מלכת המטות מגיע ממקום של מנהיגות כריזמטית, והוא סוחף את כולם אחריו.

לובש מסכה זה אוהב מאוד ילדים. זה יכול לבוא לידי ביטוי ברצון לעשות ילדים, והרבה פעמים מתעוררת בעקבות מסכה זו הרצון לעסוק בתחומים בהם מטפלים בילדים. בכלל, פעמים רבות לובש מסכה זו יהיה בעצמו ילד שעוד לא התבגר, ואולי בשל כך יש לו גישה טובה כל כך לילדים. למלך, הארכיטיפ אותו מייצג הקלף, אין ילדות. כבר מגיל צעיר היו לו מחויבויות, תפקידים, ציפו ממנו לכל דבר, פרט להיות ילד. לכן כמתבגר אנו נפגוש לא פעם את לובשי המסכות האלו כ"ילדים מגודלים" הכלואים בתוך "אני" רציני. כך נוכל לגלות שהמנכ"ל החשוב אוהב רכבות משחק, ושיש לו במשרד הגדול והמפואר רכבת שבלחיצת כפתור רצה על מסילה המקיפה את כל החדר.

לובש מסכה זו מאוד נהנתן. הוא אוהב לבלות, ולהיות חבר שלו זה מזל גדול. אצל אדם זה הכל נעשה בגדול, בשפע, והוא מאוד "לארג'". גם בהתנהגות ובתפיסה שלו הוא מלך: הוא יישב במסעדות מפוארות, וכשהוא יישב עם חבר לאכול אז זה יהיה "על חשבונו". הוא לא יאהב לאכול פלאפל וללכלך את הידיים (שלא נדבר על החולצה חס וחלילה), והוא לא ישתה מים מכוס פלסטיק, אלא יעדיף לאכול ולשתות בכלים מהודרים. ולמה? שוב, כי הוא המלך. זה טבוע בו וכך הוא מרגיש.

אך מעבר לכל זה הרעיון המרכזי העומד מאחורי מסכה זו הוא פשוט לצאת ולבלות, והדרך הטובה ביותר של לובשי מסכות אלו לקדם את חייהם הוא להשתחרר וליהנות. כך למשל, אם הם ילבשו את המסכה הזו בעבודה או בדייט הם יוכלו להיות חופשיים ולהתנהג בטבעיות, וכשהם יעשו את זה הכל יתחיל להתקדם בחייהם.

סיכום הקלף בקריאה

מה מניע אותנו:

אנו מונעים על ידי אגו, הגשמה אישית, וצורך לנהל ולשפר את הסביבה הקרובה. אנו רוצים להיות במרכז, לשלוט, ויחד עם הסביבה הקרובה ליהנות מהחיים.

תמצית הקלף (מה להגיד לשואל כשיוצא הקלף):

קלף מלכת המטות מייצג הלך רוח בו אנו רוצים לקחת את העניינים לידיים ולפעול במרץ ובכישרון בכדי לשפר את כל התחומים בחיינו. אם אכן נפעל כך, ניצור שינוי אשר ישפיע לא רק על חיינו כי אם גם על הסביבה שלנו.

זהו קלף של ניהול הקורא לנו להוציא את המנהיג שבנו, לנהל ולשנות, אך יחד עם זאת הקלף גם קורא לנו להיות קלילים ולפעול ממקום המחפש הנאה ובילויים, לא לחשוב יותר מידי קדימה, ובמיוחד לא לפעול ממקום של אגו וכבדות. טבועה בקלף האזהרה כי אם נפעל ממקום זה אנו עלולים לאבד את הקלילות, הנדיבות והאהבה הטבועים בנו – במיוחד בתחום הזוגיות.

שגיא מנדלבוים עוסק בהומיאופתיה קלאסית ומנהל את פורום הטארוט בוואלה! בעל ניסיון של 16 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות, אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully