וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה ייגמר בקריירה

תרגיעו קצת את האמביציות שלכם - יש כאן גם זוגיות, והיא רעבה לתשומת לב. 12 המסכות - חלק שלישי

רבים חושבים שלקרוא בקלפים זה אומר לקרוא את העתיד, אבל זה לא מדויק. הקלפים לא מראים לנו מה יקרה, משום שהעתיד אותו אנו מחפשים לא באמת קיים, זו פיקציה, ואנו מחפשים את הדבר הלא נכון. לא את העתיד אנו צריכים לחפש, אלא את הדרך, את ההבנה של מה נכון לנו. העתיד הוא בחירה אישית שלנו, ורק אנו נקבע כיצד נבחר או מה יהיה. אף אחד לא יוכל באמת להגיד לנו מה יהיה בעתיד כי זו בחירה שאותה רק אנו יכולים לעשות.

הקלפים עוזרים לנו להבין, לא את מה שיקרה אלא את מה שקרה, את מה שקרה - לא לנו, אלא לאנושות. במשך אלפי שנים, מיליארדים על מיליארדים של בני אנוש כבר עשו את זה, וכל הדילמות שלהם, הקשיים שלהם והפתרונות שלהם – כל אלו בנו את מפת הדרכים הקולקטיבית. זו המפה אותה כינה יונג "תת המודע הקולקטיבי" וכשנלמד להכיר אותה, נדע מה עלינו לעשות וכיצד לבחור, וזה מה שחשוב.

בסדרת מאמרים זו אני כותב על קלפי טארוט ובמיוחד על קלפי החצר - שישה עשר קלפים העוסקים בצדדים השונים של הנפש, ששנים עשר מתוכם מוכרים לנו מתחום האסטרולוגיה. במאמר זה וקודמו אני מציג את המולות מלך הגביעים ומלך המטבעות המיוצגים על ידי מזל סרטן וגדי במזלות האסטרולוגיים. שני צדדים גדולים אלו הקיימים בנפש שלנו משלימים אחד את השני. מלך הגביעים, המייצג את הבית, צריך ללמוד להיות יותר עצמאי ולצאת מהקונכייה בה הוא נמצא, ומלך המטבעות צריך ללמוד ממלך הגביעים לחשוב פחות על קריירה ולהשקיע יותר ברגשות ובמשפחה.

המטרה מקדשת

המסכה של מלך המטבעות (מזל גדי) – "קריירה":

את המסכה שלובש מלך המטבעות כולנו פגשנו: זהו המנכ"ל הקשוח, הרציני, הענייני וחסר חוש ההומור. זהו הטיפוס של האבא הקלאסי שיוצא עם שחר וחוזר מאוחר בלילה, זה שמקדיש את כל מרצו לטובת היציבות הכלכלית ורווחת המשפחה. אך מהי אותה מסיכה? מדוע אנו שמים אותה? מתי זה נכון לשים אותה ומתי מומלץ להסירה? ובכן, בואו נצא לבדוק.

מלך המטבעות, בדיוק כמו מזל גדי, מונע על ידי הצורך בעצמאות והגשמה אישית, ומי שלובש מסכה זו יגלה במהרה שהשאיפה הגדולה שלו היא להיות עצמאי ובלתי תלוי. זה יהפוך להיות צורך קיומי עבורו, והדאגה לרווחה כלכלית ולמימוש עצמי יהיו בראש סדר העדיפות שלו.

מלך המטבעות יפנה את רוב מרצו לקריירה, כיוון שהוא רואה בה כלי לביטוי צורך זה. הוא יהפוך בן לילה לטיפוס מכור לעבודה, איש ניהול שכולם רועדים ממנו, היודע לבצע את התכניות שלו, לסחוט את כולם עד הסוף ולהשיג את מטרתו, ואין ספק כי כל דירקטוריון ישמח לקבל מנכ"ל כזה כי הוא מביא תוצאות.

אולם למסירות זו יש מחיר, ואם נשכח להסיר את המסכה נגלה שהעבודה הקשה שאנו משקיעים בקריירה באה על חשבון הזוגיות וחיי המשפחה שלנו. בעבר, וגם היום במקומות לא מעטים בעולם, האדם צריך להזדהות עם התפקיד שלו. מלך המטבעות הוא הסטריאוטיפ של האבא, "המפרנס", אשר רואה ביציבות הכלכלית ערך עליון העומד לפני כל צורך אחר. אותו מפרנס מקבל מקום של כבוד בבית - הוא לא שותף בעניינים השוטפים אלא הדמות המנהלת, ושאר הדמויות בבית, האשה והילדים, צריכים להיכנס למשבצת התפקיד שלהם. אנו צריכים לדעת ללבוש מסכה זו כשאנו יוצאים לעבודה, אך כדאי שבבית נדע לשים במקומה את המסכה של מלך הגביעים.

זוגיות זה לא הקטע שלו

לובש מסכה זו הוא אמביציוזי, תחרותי, הוא תמיד רוצה להיות במקום ראשון, להיות הכי טוב, ובמקומות העבודה הוא ירצה להיות המנכ"ל. אך מה הטעם להיות מקום ראשון, אם אין מול מה להשוות את ההישגים שלנו? לכן מלך המטבעות צריך מסגרות ואוהב שהכל נעשה לפי הספר. אם כולם יוצאים אחרי הצבא להודו, מיד עם השחרור הוא יעשה "וי" על הנסיעה. אם כל החברים שלו מתחתנים עד גיל 30 - בגיל 29 הוא כבר ישלח ההזמנות לחתונה שלו.

אם במקרה במקום העבודה שלו, כשהוא רק סמנכ"ל צעיר, תופס אותו המנכ"ל באחת ממסיבות הקוקטייל ואומר לו: "איך אתה רוצה להחליף אותי בעוד כמה שנים כשאתה רווק מתהולל בן 30? תראה את כל המנהלים, כולם כבר נשואים עם ילדים" - כעבור 9 חודשים הוא יזמין את כל העובדים לברית. איך כל כך מהר? תשאלו. ובכן, זו המומחיות של לובש מסכה זו – הוא משיג תוצאות! ומבחינתו, אם עכשיו זה הזמן להתחתן, אז תהיה חתונה. אם במקרה זו תהיה אהבה - מצוין, ואם לא – אז לא נורא. ממילא זוגיות זה לא הקטע שלו.

הבית עבורו יכול לפעמים להיות פונקציה שצריך גם עליה לעשות "וי". הוא יהיה בעל נאמן ויביא פרנסה, אבל הוא יתחתן בעיקר כדי שיהיה לו שקט בתחום הזה ואם בדרך יש גם אהבה, מה טוב. לובש מסכה זו לא מאמין בלנוח, בלהיות בבית ולשבת "רגל על רגל". הוא תמיד עובד, מתכנן תכניות ומבצע אותן. לא היה מזיק לו לבדוק איך הוא יכול בסדר היום העמוס שלו להכניס גם קצת מנוחה, חוש הומור ורגישות לאחרים, שאותם הוא לרוב קצת שוכח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

סיכום הקלף בקריאה

אנו מונעים על ידי הצורך בעצמאות ובהגשמה חומרית, מכווני מטרה ומתרכזים בקריירה והישגיות - דבר שבא על חשבון הסביבה הקרובה ומערכות יחסים.

תמצית הקלף (מה להגיד לשואל כשיוצא הקלף):
קלף מלך המטבעות מייצג הלך רוח בו אנו שואפים להצליח ולהיות עצמאים. בתקופה שהוגדרה אנו צריכים להיות במקום בו אנו יודעים מהן המטרות שלנו, להשקיע את כל מה שיש לנו בנושא השאלה ולהצליח.

אולם המטרה אינה מקדשת את האמצעים ועלינו להיזהר מהנטייה להקריב תחומים אחרים ובמיוחד את נושא הזוגיות, וכן להיזהר מהנטייה להתאים את עצמנו לחברה ולעשות מה שמצפים מאיתנו במקום לפעול מהלב. עלינו לבדוק היטב מהן המטרות שאנו מציבים בחיינו ולוודא כי מטרות אלו אינן באות על חשבון הסביבה הקרובה או על חשבון תחומים אחרים.

שגיא מנדלבוים עוסק בהומיאופתיה קלאסית ומנהל את פורום הטארוט בוואלה! בעל ניסיון של 16 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות, אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully