וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב כוכבי השבוע

18.2.2010 / 17:35

השבוע המתחיל ב-21.2.10 הוא הזמן שלכם לאפשר לכל הרגש שאגרתם בשבועות האחרונים לצאת החוצה, ולהגיע לאנשים שקרובים אליכם

המעבר ממצב הרוח הקליל והאופטימי אל עולם הרגש כבד הראש וההתבוננות פנימה, מעמיק עם מעבר השמש למזל דגים. זמן לחשבון נפש רגשי מכל הסוגים, להתבוננות עומק, ואולי גם להחלטה לאפשר לכל הרגש הזה שאגרתם בשבועות האחרונים להגיח החוצה, ולהגיע לאנשים שקרובים אליכם כדי שגם הם ירגישו בו, ויתקרבו בהתאם.

המעבר המשמעותי של השבוע: מעברה של השמש, מיקוד העשייה של כולנו, למזל דגים הרגשי. המעבר שם דגש על כל מה שקשור לרגשות בכלל ולרגשות עדינים ולשאלות מהותיות בפרט, והופך כל פעולה ועשייה לטריגר רגשי עם מינון גבוה של דרמות קטנות לחיינו. מי בעיקר יושפע מהמעבר הזה? מזלות דגים, בתולה, קשת ותאומים.

הזווית המתוחה של השבוע: זווית המתח שיוצרת השמש עם מרס, אותו כוכב שאחראי על הדרייב והעשייה שלנו. הזווית הזו עלולה לגרום לנו לפעול בפזיזות רבה כשדרוש לנו דווקא שיקול דעת מירבי. פתיל קצר הוא אחד מתוצרי הלוואי של הזווית הזו, והוא מצריך השקעה משמעותית של סבלנות ואיפוק השבוע כשדברים לא קורים כפי שרצינו. מי בעיקר עלול להיות מושפע מהזווית? מזלות אריה, טלה, דגים בתולה ודלי.

הזווית המעשית של השבוע: בהפוך על הפוך, זו זווית המתח שיוצרת השמש עם סטורן הנוקשה והביקורתי. זו זווית לא קלה, והיא מביאה איתה מינון גבוה של שיפוט וביקורתיות, אבל דווקא היא זו שגורמת לנו לפעול באופן מדויק ויעיל יותר, ולא לעשות שטויות או להיחפז בשיקול הדעת שלנו. אם נשכיל שלא לריב עם סמכויות ולא לפרק את המתח הזה, אלא לראות היכן הוא פוגש את הצד הביקורתי שלנו ולשפר את הטעון שיפור במקום לכעוס – עשינו משהו חיובי מאוד לעצמנו – ולזולת. מי בעיקר יושפע מהזווית? מזלות אריה, גדי, מאזניים ודלי.

ועד שנדע לחבר בין רגש למעשה ובין תחושות לפרטים הקטנים שכל כך קשה לנו לבצע - שבוע טוב!

תחזית שבועית

טלה
מצבור הדברים שמאחורי הקלעים הולך וגדל, וקצת כבד לכם עכשיו. יתכן שהגיע הזמן לנקות משקעים וכעסים ובעיקר לבחון תכניות פעולה שיאפשרו לכם לגלות אסרטיביות ולזוז קדימה: נסו לא ללכת על המובן מאליו, אלא לשנות גישה.

שור
ונוס שליטת המזל שלכם שוהה במזל דגים הרגשני, ועדיין קרובה מאוד ליופיטר מרחיב האופקים, מיקום שמצד אחד עוזר לכם לצמוח ולהתפתח, אך מצד שני הופך את הכל לרגשי מדי. זמן להיצמד לעובדות, ולא לאפשר לרגש להסיט אתכם מהמטרה.

תאומים
נושאי קריירה, דרייב ותדמית עובדים לטובתכם עכשיו, תאומימים, אבל אתם חייבים להשתתף בתהליך וגם לתת גז בעצמכם. מקבץ הכוכבים הגדל במזל דגים שם אתכם במרכז האקשן, אבל חשוב להגדיר מטרות באופן מדויק ויעיל.

סרטן
לימודים, נסיעות ושיחות עומק – נראה שכל מה שקשור עכשיו להרחבת אופקים והתפתחות אישית הולך ותופס מקום גדול יותר בחייכם עכשיו, סרטנים. זה הזמן לקבל החלטות העוסקות במקום שבו אתם רוצים להיות בתקופה הקרובה.

אריה
השמש שליטת המזל שלכם שוהה לה עכשיו במזל דגים, ובימים אלה ממש הרגש הוא ששולט במערכת קבלת ההחלטות שלכם, ובעשייה שלכם בכלל. חשוב לא לערב רגשות בהחלטות מעשיות, ולהימנע מהוצאת כספים ללא צורך אמיתי.

בתולה
מקבץ הכוכבים הגדול במזל דגים שמול המזל שלכם, שכולל את השמש, ונוס ויופיטר ממשיך לשים את הדגש גם השבוע על נושאי זוגיות ויחסים, והפעם מצטרף אליו גם נושא השותפויות: חפשו אנשים שאיתם אפשר לעבוד, ולשתף פעולה בתחומים שונים.

מאזניים
הרגשות משחקים עכשיו תפקיד מרכזי בחייכם, אלמנט שעלול לפגוע מעט באובייקטיביות ובהתבוננות המאזנאית הצלולה. חשוב להימנע מדרמות מיותרות, ולא לאפשר לרגש לגרום לכם שלא לראות את כל התמונה הסביבתית.

עקרב
הצד הרומנטי שלכם פעיל עכשיו במיוחד כשמקבץ הכוכבים הגדול במזל דגים מביא איתו מעורבות רגשית גבוהה במיוחד. אולי משום כך חשוב לכם לעשות עכשיו דברים מתוך תחושת הרפתקה ומעורבות, אבל חשוב במקביל לא לאבד את הראש.

קשת
הצד הביתי והמשפחתי שלכם תופס כוון ונפח, ואולי זה באמת הזמן להשקיע קצת יותר בכל מה שקשור לבית, לסביבתו הקרובה, ולבני המשפחה. זמן טוב לצ'פר אותם השבוע קצת יותר בנוכחות ועשייה משותפת, וחזרה לתחושת הביחד.

גדי
הצד התקשורתי שלכם במיטבו עכשיו, גדיים. זהו זמן שבו כדאי לפעול באופן מילולי ויוזם, לצאת לפגישות חשובות שיכולות לקדם עניינים, להזיז דברים, ולגרום להתרחשויות לנווט אתכם למרכז הבמה, ולמטרות המקצועיות שלכם, קחו יזמה.

דלי
מעבר ליום ההולדת שעדיין בסביבה, הדגש השבוע הוא עדיין על כל מה שקשור לנושאי חומר וכספים ולקרקע שמתחת לרגליים. זהו מיקום שמצריך הרבה תשומת לב אבל גם הרבה חשיבה ארוכת טווח. הגיע הזמן לסגור אוברדראפט.

דגים
נראה שגם השבוע הזה מעמיס עליכם לא מעט אקשן, דגיגים, עם מקבץ כוכבים גדול שכולל את השמש, ונוס ויופיטר. זהו זמן להתאפס, לקבל החלטות חשובות בדבר חלוקת הזמן, הקשב והמשאבים שלכם, ולצאת לממש מטרות – ובגדול!

שאלות ותשובות

שאלותשובות
שאלה: שלום יאיר. נולדתי ב-4 בפברואר, 1968, בשעה 09:15 בבוקר בישראל. למרות שיש לי איי-קיו סביר פלוס ואני נראית טוב, מעולם לא סיימתי לימודים גבוהים באופן מסודר, מעולם לא הייתה לי זוגיות (אם כי מחזרים יש לרוב), ואני מזגזגת בין עבודה מסודרת ומשעממת לבין עיסוק באמנות (כתיבה, אמנות חזותית, קולנוע). אני רווקה ללא ילדים. אני בתחושה של חוסר מיצוי מכל כוון. אנא עצתך.

תשובה: ובכן, זו מפה מורכבת ומעניינת, ומה שבעיקר מעניין כאן זה שאת ממצה אותה בשלמותה. כלומר, היא מאורגנת כך (כמו הרבה מפות אחרות שסקרתי במדור הזה) שהאיזון שנמצא בה בין הפחדים והצורך בשליטה מצד אחד, לבין הצורך לממש ולהגשים מצד שני, הוא מדויק למדי. זה שהוא מביא איתו תסכול מסויים, זה כבר סיפור אחר.

נתחיל. האופק, הדרך שבה אנו מראים לעולם את עצמנו ואת כוונותינו, נמצא במזל טלה האסרטיבי, אבל אבוי – מרס (בעיגול אפור ביחד עם כירון) נמצא בבית ה-12 של המפה. מרס הוא גם כוכב הדרייב והעשייה שלנו, ומיקומו בבית ה-12 מראה לנו שלא ממש קיבלת לגיטימציה בבית להפעיל אותו ולרוץ איתו קדימה. זה קורה למשל במקרים רבים שבהם הציפייה היתה לבן כשנולדת, ולא לבת: לבן יש לגיטימציה לעשות ולהצליח בגדול, אבל לבת – כל החלק האסרטיבי נמצא מאחורי הקלעים, וחובט ברגע שמגיע הזמן לממש בגדול.

לא רק זאת: מרס צמוד לכירון ממש על המעלה. כירון מסמל כאב פנימי וסוג של צלקת רגשית - לפעמים באסטרולוגיה קרמתית הצלקת הזו מגיעה מגלגול אחר, ולפעמים זהו סוג של כאב שמגיע מגילאים צעירים מאוד שבהם חשת כאב מסויים על ידי הסביבה כשגילית אסרטיביות יתר. אולי משום כך ההתנייה של מרס כרוכה בסוג של כאב אישי כשאת חושבת על קידום או הצלחה באופן לא מודע, ולא ממש מבינה למה את לא אמביציוזית יותר. שווה לבדוק לעומק, לדעתי.

בנוסף, מרס וכירון נמצאים ממש מול אורנוס ופלוטו (בעיגול צהוב) שאחראים הן על ניתוקים ושינויים והן על עוצמות רגשיות, החל מכעסים וכלה באהבות חזקות. כשהשניים האלה נמצאים מול מרס, הם מראים בעיקר על קושי מסוים לשתף את הדרייב האישי שלך בכל מה שקשור לרגשות עוצמתיים, ואת מעדיפה להתבונן בדברים בריחוק ומבחוץ, לכתוב עליהם או לייצר אותם כסוג של סובלימציה אמנותית מאשר לגעת בהם באמת.

יתכן שאפילו הכתיבה שלך עוסקת באנשים המתבוננים מבחוץ בחיים אך מתקשים לגעת בהם. כך גם כל נושא האינטראקציה ביחסים ובזוגיות: אינטראקציה שכזו קשורה לעיתים בחשיפת יתר, בכאב, בכעסים וברגשות עוצמתיים שקשה לך לחוות ולהכיל, ולכן את מעדיפה להתבונן בדברים מבחוץ כאילו את צופה בסרט, במקום להיות מעורבת בהם ולחוש אותם על בשרך, מקום מפחיד למדי במפה שכזו.

הלאה. ונוס (בעיגול תכלת), אותו כוכב שעוסק ברגשות, בנתינה ובמערכות יחסים, נמצא בבית העשירי שהוא בית הקריירה שלך, ובמזל גדי הנוקשה. ונוס בבית העשירי, בניגוד למרס השאפתן, מתנהגת באופן מוזר: לפנינו יושבת הנסיכה גבוה גבוה על כס המלוכה שאמנם הוא נוקשה משהו ולא ממש נעים, אפילו סגפני במידה מסויימת או נזירי (בכל זאת, מזל גדי), אבל - לא צריך להתאמץ בשבילו, בשביל המקום הזה.

כן, הנסיכה שלנו קבלה את מקומה וזכתה באהבה בגיל צעיר (יתכן שממקום של הגנת יתר והילדה המצטיינת) ולכן אינה צריכה להילחם עליו, לא בבית ולא בעולם. להיות מעורבת ביחסים? להילחם על אהבה בזמן שבעצם יש לי אותה? למה? מי צריך את זה? לא בבית ספרנו. וכך יושבת לה הנסיכה הקטנה למעלה, משקיפה על כולנו נאבקים ומתרוצצים שם למטה, שמחה בחלקה מצד אחד, אך מרגישה חוסר מיצוי וחוסר סיפוק מצד שני.

כי שוב, ממש כמו מרס, האישו הוא ההתבוננות מבחוץ, ולא לקיחת החלק והמעורבות בחיים עצמם, ומכאן גם לקיחת הסיכונים שהחיים האלה מעמיסים עלינו. אז... אני לא משחקת בגדול, וגם לא זוכה בגדול... לא לוקחת סיכונים, לא ביחסים ולא בקריירה. אבל מה? קצת משעמם לי שם למעלה בתוך תדמית הנסיכה הזו, תדמית שגם קשה לי לפרק.

בתוך הבית הראשון יושב לו הירח במזל טלה, שהוא ירח אסרטיבי מאוד, ונראה מרוצה. הירח הזה גורם לך להיראות לעולם דעתנית ויודעת כל, ובעיקר שולטת בכל מה שקורה ביד רמה. דמות האם מגיחה אלינו כאן במלוא עוצמתה, אולם הירח הזה יוצר אך ורק זווית אחת וגם היא זווית של מתח לכוכב פלוטו הייצרי והכוחני. האלמנט הזה מראה על צורך לשמר את המקום הזה שאת נמצאת בו מול העולם והסביבה, להפגין ביטחון ושליטה, וכך בעקיפין גם לא לרצות לפתוח לעומק את מה שבאמת קורה מאחורי הקלעים, לא בפני העולם וגם לא בפניך.

אני יושב לי כאן מרוצה ושמח במה שיש, אומר הירח הילדי הזה שבנוי לסיפוקים מיידיים ולא לתהליכים ארוכים: למה להקיץ מהתרדמה? בינתיים בסדר, ועוד חמש דקות – נראה. אבל, מאחורי האופק ובצמוד אליו, אנו מוצאים את סטורן (בעיגול שחור) הנוקשה. סטורן הוא שליט הגדי של בית 10 וכאן הוא מראה לנו עוד פן נוסף של פחד: הפחד מפני חשיפה רגשית אמיתית שעלולה לאכזב, ביקורתיות חזקה מאוד כלפי ה"אני", ובעצם ההיפך הגמור מהירח המרוצה הזה במזל טלה שאנו רואים כלפי חוץ.

כן, בפנים מסתתר לו השופט הנוקשה והביקורתי, ובתירוצים שונים דוחה את המימוש הרגשי וגם את כל מה שקשור למימוש הנשיות במפה הזו (ונוס במזל גדי שעליו שולט סטורן), ושוב אנו רואים את שני ההפכים: הצד הנעים והמוחצן – ונוס בבית העשירי המייצג את הקשר עם העולם, והירח בבית הראשון המייצג את הנוכחות בסביבה הקרובה – מול הדברים שקורים בבית ה-12 הקשור לתת המודע, והפחדים שנמצאים בו.

השמש, מיקוד ה"אני", נמצאת אמנם במזל דלי התקשורתי ובבית ה-11 השייך למוסדות וארגונים, שמראה על צד קולקטיבי מפותח, אבל גם היא כמו הירח יוצרת רק זווית פרקטית אחת, לסטורן הנוקשה הזה, זווית שאומרת – מה שקורה עכשיו זה בסדר גמור, ואני לא רוצה להתחיל להתעסק בזה. בשביל מה לי? ובכלל, עוד מעט יש לי שעור פסנתר, ואחר כך סרט... נעזוב את זה כך, שיהיה יותר נוח.

אם נוסיף לכך שמרקורי כוכב התקשורת שלך (בעיגול חום) יוצר רק זווית פעולה אחת והיא עם נפטון המטשטש ומערפל (בעיגול כחול) נבין שגם הדרייב לצאת מאחורי הקלעים לא ממש חזק. אחרי הכל, בינינו – מה רע? נעים שם, חמים, ובעיקר – לא מאיים.
אז אם בכל זאת אני מרגישה רע ולא טוב עם כל זה - מה עושים? ראשית – עושים. הולכים לסוג של יעוץ או טיפול, מתחילים לפגוש את המקומות האלה לעומק, ולעשות עליהם עבודה אמיתית.

שנית – כוכב פלוטו שנמצא עכשיו בשמים בתחילת מזל גדי (בעיגול ירוק בצד החיצוני של הגלגל) יגיע בעוד שנתיים-שלוש לוונוס הרגשית הזו שלך, ויטלטל אותה כהוגן. או אז יתחיל תהליך אחר בחייך, תהליך מעניין ובו נושא התשוקה והנשיות יוציא אותך מעט מחוץ למעגל המוגן שהכרת, ויראה לך כמה דרמות מתוקות שקורות בחיים עצמם לכל אלה שאינם מוגנים רגשית, או חושבים שהם עדיין מוגנים שם, מאחורי הקלעים. יתכן שזו תהיה אהבה חזקה וייתכן שתשוקה בלבד – מה שבטוח, שאז – תצאי גם תצאי מאחורי הקלעים, ובגדול. מה שכן, עדיף שתעשי זאת אחרי קצת עבודה רגשית על עצמך ועל חייך, עם כמה כלים באמתחתך, כדי שתדעי גם איך לרוץ עם הגל הזה קדימה, ולא לפחד ממנו ולהסתגר עוד יותר. זו דעתי.
ועד אז – בהצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully