וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מלבינים שיניים?

ד"ר רונן בורדובסקי

17.2.2010 / 8:30

צחצחו אותן יותר, חכו עם הקפה של הבוקר, אל תשתו יין ואל תתקרבו לסודה לשתייה. ככה תלבינו שיניים

קיימות 3 שיטות להלבנת שיניים, כאשר שתיים מהן מתבצעות בקלינקה ואחת בבית. בואו נעשה סדר בבלגן על מנת שתוכלו לבחור את השיטה המתאימה לכם ביותר:

1. הלבנה ביתית: בשיטה זו הרופא נוטל מידות מפיו של המתרפא ומייצר למענו סדים דקיקים מפלסטיק, CUSTOM MADE, המתאימים בדיוק למידת שיניו. הרופא מוסר לו ג'ל המכיל לרוב קרבמיד פראוקסיד בריכוזים הנעים בין 28%-16% (תלוי במקרה), המתרפא מניח את הסד למשך שעתיים ביום או בלילה ותוך שבוע גוון השיניים מולבן באופן ניכר.

2. הלבנה מרפאתית: בשיטה זו מגיע המתרפא למרפאה ובמהלך כשעה מונח חומר ההלבנה על שיניו. לרוב מדובר בהידרוגן פראוקסיד בריכוז גבוה, ואז משופעל חומר ההלבנה ע"י מקור אור – מנורת LED או UV - שמזרז את ההלבנה. בעבר היו משתמשים גם בלייזר, אך עקב אי בהירות לגבי נזקים אפשריים להם יכול לגרום הלייזר השימוש בו הופסק.

3. הלבנת WALKING: לעיתים רק שן אחת או שתיים איבדו את צבען המקורי עקב טיפול שורש שבוצע או חבלה שהשן ספגה, וכתוצאה מכך השיניים יאבדו את צבען הבהיר ויהיו אפורות או שחורות. במקרה כזה הרופא יקדח חלל קטן בחלק הפנימי של השן ויחדיר אליו חומר הלבנה מרוכז שאותו יכסה עם סתימה זמנית. החומר יוחלף מספר פעמים עד להגעה לצבע של שאר השיניים.

שלא יכאב

שיטות אלו מתבססות על אלמנט מרכזי אחד – פירוק מולקולות הצבע של הפיגמנט הפנימי בזגוגית. החומרים בהם משתמשים, קרבמיד פראוקסיד או הידרוגן פראוקסיד, הם חומרים המכילים מי חמצן המתפרקים למולקולות מים וחמצן, והם אלו שמפרקים את הפיגמנט ה"רע".

איך מתחילים? לפני התחלת תהליך ההלבנה מומלץ לבקר את רופא השיניים ולבצע בדיקה שגרתית שבה הרופא שולל את הימצאותם של מוקדי עששת. כלומר, אם יש לכם "חורים" תהליך ההלבנה לא יהיה יעיל, משום שהוא יגרום לכאב רב כשהחומר המלבין יחדור לתוך עצב השן.

כמו כן, לפני שאתם מתחילים כדאי לבקר את השיננית על מנת שינוקו המשקעים המצויים על פני שטח השן – צביעות ניקוטין, צביעת חיידקים שחורים ואבנית צהובה. ניקוי יסודי מביא לכך שפעולת ההלבנה לא "תיחסם" על ידי אותם משקעים.

דע את האויב

טיפים להלבנה מוצלחת:

1. עישון: בזמן ביצוע ההלבנה הביתית מומלץ לעשן מעט ככל האפשר.

2. משקאות ממותקים או כהים: כדאי להקפיד על צריכה מינימלית של משקאות ממותקים, כמו גם של תה "עירקי" כהה או יין אדום.

3. חכו עם הקפה של הבוקר: אם בוצעה הלבנה בלילה דחו את הקפה לצהריים.

4. צחצחו יותר: פרגנו לעצמכם צחצוח קטן גם בעבודה – אכלתם, שתיתם קולה ועישנתם – צחצחו את השיניים מיד אחר כך גם ללא משחה.

5. הגדילו את הקונטרס: ליפסטיק חזק וכהה ייתן אשליה של שיניים יותר לבנות בגלל הניגוד לצבע השיניים.

6. המעיטו בצריכת מיצי הדרים: גם שתיית מיץ תפוזים סחוט או לימונדה טרייה "תלכלך" את השיניים. החומציות של מיצים אלו גורמת לחספוס פני שטח השן, וצבעם (הטבעי) מכתים אותה.

7. דע את האויב: גם משקאות "תמימים" ולא כהים, כגון יין לבן ולימונדה, יכולים להכתים את השיניים. החומציות שלהם "פותחת" את פני השטח החיצוניים של האמייל וגורמת לשן להיצבע.

8. הישמרו מסודה לשתייה: תרופות סבתא, כגון צחצוח באבקת סודה לשתייה, אסורות! פעולה זו מלבינה אמנם את השיניים אך גורמת לשחיקת המשטח החיצוני של השן.

9. תחזוקה שוטפת: השתמשו במשחות שיניים מלבינות לתחזוקה שוטפת של ההלבנה.

ד"ר רונן בורדובסקי הוא רופא שיניים לאסתטיקה דנטלית ושיקום הפה, מוסמך משרד הבריאות לטיפולי שיניים בהרדמה כללית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully