פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      יוגה ניגרת

      חוץ מלהזיע את נשמתנו בטמפרטורה של 38 מעלות, מבטיחה לנו שיטת הביקראם יוגה את אחדות הגוף והרוח

      את שיטת הביקראם יוגה המציא יוגיראג' ביקראם צ'ודהורי. ביקראם היא יוגה המתורגלת בחדר מחומם ל-38 מעלות, והיא מסייעת להרזיה, לשיפור סיבולת לב-ריאה, שיפור הגמישות‚ וכמובן - איזון גוף-נפש. בנוסף, הטמפרטורה הגבוהה תורמת לסילוק רעלים, שיפור קצב חילוף החומרים, רקמות החיבור נעשות אלסטיות יותר והסכנה לפציעות יורדת.

      התרגול כולל רצף של 26 תנוחות (אסאנות) קבועות ושני תרגילי נשימה (פרניאמה), אשר תוכננו בקפידה כדי להפעיל את כל שרירי הגוף, האיברים הפנימיים החיוניים, בלוטת העצבים ולהזרים חמצן לגוף. תרגילים אלו מתאימים לכל גיל, רמת כושר ויכולת גופנית.

      תנוחות עמידה אנרגטיות

      התנוחות מתבצעות ברצף קבוע בו כל תנוחה מותחת ומחזקת בצורה שיטתית קבוצות שרירים, רצועות ומפרקים הדרושים לתנוחה הבאה.

      השיעור נפתח בתרגיל נשימה, לאחריו רצף תנוחות עמידה אנרגטיות, בהמשך רצף תנוחות מזרן ולבסוף תרגיל נשימה נוסף. כל תנוחה ברצף מתבצעת פעמיים. הסט הראשון מחמם את הגוף והסט השני מאפשר מתיחה עמוקה יותר ויישום הוראות המדריך.

      התנוחות מתבצעות בצורה איזומטרית (הישארות בתנוחה למשך מספר שניות) ומחייבות ריכוז, סבלנות, נחישות ושליטה עצמית. חזרה על רצף תנוחות קבוע מאפשרת למתחילים לפתח ריכוז ומודעות לשינויים החלים בגוף.

      בין כל סט וכל תנוחה, מתבצעת מנוחה קצרה (סוואסנה), המאפשרת רגיעה מוחלטת בזמן שדם עשיר בחמצן מוזרם לחלקי הגוף שהופעלו. עם הזמן לומדים כיצד למקד את הריכוז ולשלוט בנשימה כדי לשלב עבודה מאומצת, עמוקה ורגועה. שילוב זה מבטא את משמעות ההאתה יוגה - אחדות הגוף, התודעה והרוח.