וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלוגיה

יצחק אהרון

1.2.2010 / 0:15

מה אומרת האסטרולוגיה הקבלית על כל מזל - מהם המאפיינים, השיעורים שצריך לעבור והתיקונים שכדאי לבצע? חלק ראשון

מאז ימי בראשית חיפש האדם את ייעודו ומטרת קיומו בעולם. שאלות כבדות משקל בסוגיות הייעוד, התיקון, המזל והגורל מהדהדות במוחו של כל בר דעת והכמיהה לכך נתגשמה בין השאר בשמים. לאורך ההיסטוריה היהודית לימדו חכמי הקבלה על הקשר שבין המזלות וחודשי השנה, כך שלכל חודש שויך מזל (ר' מדרש תנחומא פרשת שלח לך).

האסטרולוגיה הקבלית, שמקורה ככל הנראה בבבל העתיקה, עומדת על הקשר שבין תהלוכת גלגלי הרקיע והשפעתם על המתרחש בארץ. בזוהר הקדוש נאמר כי הקב"ה הוא כלל ומערכת הכוכבים והמזלות הם הפרט. הכלל גדול מהפרט ולכן יכול האל לבטל אותם בכוחו.

במאמר הבא אציג בפניכם את עמדת הקבלה בבואה לעמוד על הקווים המנחים המאפיינים כל מזל, החל מדרכי תיקון, דרך אותיות שולטות וכלה ביסודות הטבע. יובן למעיין בנאמר כי כל האמור הינו בבחינת קצה הקרחון הואיל ונושא זה מורכב ומסועף לאין ערוך.

טלה

בספר היצירה נאמר: "המליך אות ה' בשיחה וקשר לו כתר, וצירפן זה בזה וצר בהם טלה בעולם, וניסן בשנה וכבד בנפש זכר ונקבה". חודש ניסן הוא החודש הראשון לחודשי השנה על-פי התורה. המילה "אביב" מורכבת מצירוף המילים אב + י"ב . קרי, הראש ל-י"ב החודשים, ולכן מייצג את המלכות, השליטה, היזמה והמנהיגות. מחד, נוטה הטלה לחסד, לנדיבות ולרוחב לב, ומאידך הוא עקשן, גאה ולעיתים יהיר עד כדי הערכה עצמית מופרזת.

הטלה שייך ליסוד האש ולשבט ראובן (מלכות). אותיות שולטות: אות החודש - ה': מסמלת את ההתחדשות, את הרצון של העולם הגשמי למעמד, אגו וכיבוש, ומייצגת את כוח הדיבור. אות הכוכב- ד': כוכב מאדים (מרס), המסמל את הדין והגאווה.

הצורך העז בעצמאות ובביטוי עצמי גורמים לטלה להשקיע מאמץ רב בהשגת עצמאות כלכלית. התלות באחרים מציקה לו מאוד ולצורך השגת עצמאות זו הוא אף יהיה מוכן לעיתים לחפש יותר ממקור פרנסה אחד. על הטלה להישמר במיוחד ביזמותיו העסקיות, שכן טבעו הסוער עלול לגרום לו להיכנס להשקעות רבות סיכון ובלבד שיראה תוצאות מהירות. נטייה זו עלולה לגבור על שיקול דעתו ולגרום לו להסתבכות פיננסית מיותרת.

שיעור ותיקון: לנהוג בענווה ולגלות רגישות ואכפתיות כלפי הזולת; לתת דרור וביטוי מעשי לאהבה הבוקעת מהלב; להימנע מכעסים והתפרצויות זעם; לגלות סבלנות ואורח רוח בדרך להגשמת המטרה. מזל טלה מתאפיין בפוטנציאל של אנרגיה רוחנית גבוהה מאוד וצריך לדעת לתעל את האנרגיה המתפרצת לכיוונים חיוביים.

עליו ללמוד להאט את קצב החיים המהיר ואת הריצה המתמדת אחר הדחפים הפנימיים, לרסן את הטבע המלחמתי ולהיות הגיבור הכובש את יצרו. הוא צריך ליישם את כוח ההתנגדות - "סוף מעשה במחשבה תחילה", להקשיב היטב לתחושות הבטן שבד"כ אינן טועות, ואז ירגיש את החדווה האמיתית וטעם החיים.

אריה

בספר היצירה נאמר: "המליך אות ט' בשמיעה, וקשר לו כתר וצירפן זה בזה, וצר בהם אריה בעולם ואב בשנה וכוליא ימין בנפש זכר ונקבה". מזל אריה הוא מלך המזלות, ולכן מסמל את השליטה, העוצמה, האגו והפאר. הוא טיפוס מלכותי השואף להרשים את הסביבה, ומכאן נוטה לגאווה, לפאר ולראוותנות. כמו כן, הוא נחשב למלך התענוגות והמותרות.

שייך ליסוד האש ולשבט שמעון. אותיות שולטות: אות החודש (אב) - ט': מסמלת את השמיעה, או בלשון הזוהר - מצביעה "על הטוב הגנוז בתוכה". אות הכוכב - כ': כוכב חמה. מסמל את הכתר והמלכות, האנרגיה הגולמית במצבה הראשוני, שהיא בלתי מוגבלת
בעוצמתה.

שיעור ותיקון: לפתח ביטחון עצמי ולהתגבר על מכשולים; להמשיך קדימה באומץ מבלי להביט לאחור; לסמן מטרות ולכבוש אותן ללא מורא ופחד; להשתחרר מראוותנות ומאגוצנטריות המגדרת את האריה בהערצה עצמית ובחשיבות יתרה; לפתח מודעות עצמית, ולהתרחק ממידת ההתנשאות והשתלטנות הנושאת טעם שחצני של אגו המגיע מחוסר ביטחון.

השליחות של האריה היא להוביל מתוך ענווה ולהדביק את כולם בכריזמה הייחודית והנפלאה המסמלת מנהיגים גדולים. כשם שהאריה מסייע מבחינה אקולוגית למאזן הכוחות החיוניים הפועלים בטבע, כך צריך בן מזל אריה להקרין את הטוב והעצמה הטמונים בו.

קשת

הקשת הוא בעל ביטחון עצמי ואנרגיה עצומה, תמיד שואף קדימה, הרפתקן ונוטה להתנסות בדברים חדשים. יצר הנדודים טמון עמוק בליבו ולכן נמנע מהתקשרויות מחייבות שיש בכוחן להגבילו.

מעוניין בחופש ודואג להציב חוקים ולמצוא סדר, שיאפשרו לו חופש פעולה רחב במסגרות הקיימות.

שייך ליסוד האש ולשבט בנימין (הצדיק). אותיות שולטות: אות החודש (ניסן) - ס': מסמלת מחד את כוח השמירה, ההגנה והביטחון, ומאידך יכולה להצביע על מניעות, עיכובים וקשיים בכוח המזל. אות הכוכב - ג': כוכב צדק. גמילות חסדים וחיפוש אחר האמת. אופטימיים ועלולים להיות נאיביים.

שיעור ותיקון: לדעת להוציא את שחבוי בפנים, לחלוק ולשתף אחרים במכאובים ובלבטים; לא לפחד לחשוף את הפחדים ולתת להם ביטוי מילולי; ללמוד מכישלונות העבר; להפיק וליישם לקחים לעתיד; להיות ממוקדים בעשייה ולא לפזר אנרגיה מיותרת במגוון תחומים; להיות מוקפים באהבה - דבר שעשוי לחזק את הביטחון והדימוי העצמי; להאמין בעצמם ולתת לאחרים להאמין בהם; קיים בהם הרבה קסם אישי - עליהם ללמוד לפזר אותו לכל עבר ולאפשר לרב גוניות שבהם לצבוע את העולם.


יצחק אהרון הוא איש קבלה, ראש מרכז "חכמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully