וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולים מדרגה

יעל כהן

15.1.2010 / 0:30

אתם כל הזמן בלחץ? אל תחכו שיהיה מאוחר מדי - תרגלו כבר עכשיו מדיטציה המלווה במדרגות צבעוניות ושלל מתנות

מדוע מצב של שלווה פיסית ונפשית הוא כה בלתי מושג? אנו יודעים כי נמצאים אתם בתקופת לחץ וכי אין זה מצב זמני אלא תקופה די ארוכה. לאחדים מכם, מצב השלווה והרוגע הינו בלתי נתפס: "אי אפשר להירגע כשיש כל כך הרבה דברים לעשות! אם אירגע אפסיד זמן יקר, אפסיד הזדמנויות פז שלא תחזורנה, ואז - מה יהיה עלי?"

אמנם, חלק מכם פועלים בעת לחץ בצורה המקסימלית והטובה ביותר - נעזרים בכוח האדרנלין השוטף את גופכם, ובכך משיגים הישגים רבים. אולם, מה קורה לגוף אחרי שמצב המתח הסתיים? האם הגוף מצליח להירגע על מנת לאזור כוחות לאירוע המתיש הבא, או שמא הגוף נשאר בכוננות, כמו מחכה לשמוע את סירנת ההרגעה (שמשום מה לא מגיעה), ולכן הוא נשאר במתכונת חירום מאומצת?

לרוב, בסיום התפקוד במצבי לחץ ישנה נטייה להרגיש מותשים ומרוקנים מכוחות, ורוב בני האנוש פשוט קופאים על מקומם במצבי לחץ קשים. הגוף מסרב לנוע, המוח לא מסוגל לייצר תוכניות פעולה יצירתיות, והאדם שוקע במעין תרדמה בעיניים פקוחות, כאשר הייאוש מתגבר עוד יותר נוכח המודעות העצמית לחוסר התפקוד במצב הקשה העומד בפניו.

למה הדבר דומה ? לאדם הרוצה לדוג דג גדול, ועוד בטרם פגש את הדג למאבק כוחות, הוא "מכין" את עצמו לקראת המפגש בכך שהוא קושר את חכתו אלי סלע ומושך בכל כוחו. בדרך זו הוא מאמין כי הוא מתכונן למאבק, אך למעשה הוא מתיש את עצמו, וכשמגיע רגע המאבק האמיתי – אין הוא במלוא כוחותיו, כפי שרצה להיות.

אזעקת אמת

לעיתים, הגוף מקבל התרעה בצורה של כשל פיסי מסוג זה או אחר, כדי להזהיר ולומר "הגיע העת לנוח ולאזור כוחות". כדאי לכם להקשיב אל נשמתכם, עוד בטרם קיבלתם התרעה פיסית. ובכן, מהו הפתרון? אנו מציעים לכם דרך חדשה של התקדמות מתוך מודעות, בה ניתן לשלב תפקוד מקסימאלי מבלי לנצל עד תום את מאגרי כוחכם, במיוחד במצבי לחץ ומצוקה.

סוד ההצלחה טמון בהתנהלות נכונה לאורך היום יום. באופן הזה, במצבים החריגים בהם הגוף נדרש לעזרה מיידית ולא צפויה, הרי שהוא ערוך ומוכן כחייל שהתאמן בזמן שלום, ובעת מלחמה מוכן ומזומן לעימות: ציודו ערוך והוא נושא בידע אשר רכש במשך תקופת השלום. אנו מציעים לכם לנצל את תקופת השלום הנוכחית בחייכם על מנת להיערך למצבי לחץ לא צפויים.

הדרך לפתרון מורכבת משתי משימות השלובות זו בזו, אותן יש לבצע בו זמנית: המשימה הראשונה היא לדאוג שהגוף והנשמה יהיו מלאים באור עוצמתי וטעונים באנרגיה חיובית. המשימה השנייה היא להצטייד ב"ציוד" אנרגטי, שניתן יהיה להיעזר בו בעת הצורך. שתי המשימות הללו תיעשנה במהלך המדיטציה הבאה:

אחת שתיים שלוש, נגעתי באדום

הניחו לצדכם דף וכלי כתיבה ושבו במקום נוח. הניחו נר לפניכם, הביטו בנר ועצמו את עינכם. חושו כיצד אתם שולחים שורשים אל תוך בטן האדמה, שורשים המזינים אתכם באור ובאהבה
ומקרקעים אתכם. ראו בעיני רוחכם שאתם עומדים בפני שער גדול, ועל השער רשום שמכם באותיות מוארות.

כעת, ראו את אותיות שמכם מתחילות לרחף בחלל האוויר, עד מעל לראשכם, ובשאיפת אוויר – משכו והכניסו את האותיות אל תוך קודקוד ראשכם. הניעו אותן בכל חלקי גופכם, מהקודקוד עד לכפות הרגליים, כאשר בכל מקום בו הן עוברות - אותו חלק גוף הופך להיות מואר.

ראו כיצד השער שלפניכם נפתח ומולכם נמצאות 7 מדרגות, ולכל מדרגה יש צבע משלה. עלו על המדרגה הראשונה, שצבעה אדום בוהק. הרגישו כיצד הצבע האדום עולה מן המדרגה, דרך כפות רגליכם, וממלא את כל גופכם עד הקודקוד. שימו לבכם למתנה שהצבע האדום מעניק לכם – האם זהו חפץ? רשמו את המתנה שקיבלתם, מבלי לשפוט את טיבה או את מהותה.

משסיימתם, עלו למדרגה הבאה, שצבעה כתום מבריק. הרגישו כיצד הצבע הכתום עולה מן המדרגה, דרך כפות רגליכם וממלא את כל גופכם עד הקודקוד. הקשיבו לצליל המתנה אותו אתם מקבלים מהצבע הכתום. האם זו נהמה רכה? האם זו שאגה? האם מנגינה מוכרת? רשמו את אשר קיבלתם.

כעת, עלו אל המדרגה הבאה, שצבעה צהוב בוהק. הרגישו את הצבע הצהוב עולה מן המדרגה, דרך כפות רגליכם וממלא את כל גופכם עד הקודקוד. הביטו בצבע הצהוב וראו איזו תנועה הוא מגיש לכם: האם חיבוק עצמי? האם הרמת ידיים בתנועת ניצחון?
רישמו את התנועה שקיבלתם במתנה.

משסיימתם, עלו אל המדרגה הבאה שצבעה ירוק, כצבע דשא טרי. הרגישו כיצד הצבע הירוק עולה מן המדרגה דרך כפות רגליכם, וממלא את כל גופכם עד הקודקוד. טעמו את הטעם שמעניק לכם הצבע הירוק, ורשמו אותו.

עלו אל המדרגה הבאה, שצבעה כחול. הרגישו כיצד הצבע הכחול עולה מן המדרגה דרך כפות רגליכם, וממלא את כל גופכם עד הקודקוד. הקשיבו למילה שהצבע הכחול משמיע לכם, ורשמו אותה.

עלו אל המדרגה הבאה, שצבעה סגול. הרגישו כיצד הצבע הסגול עולה מן המדרגה דרך כפות רגליכם, וממלא את כל גופכם עד הקודקוד. תנו לעצמכם לחוש את התחושה שהצבע הסגול מעניק לכם במתנה, ורשמו אותה.

משסיימתם, עלו אל המדרגה האחרונה, שצבעה לבן מבריק ומנצנץ. הרגישו את הצבע הלבן עולה מן המדרגה דרך כפות רגליכם, וממלא את כל גופכם עד הקודקוד. ראו כיצד האור הלבן מקיף את גופכם מחוצה לו, ומסתחרר ומעצים את ההילה שלכם. הילה זו עוטפת ומגינה על הגוף הפיסי מפני מפגעים הבאים מבחוץ - ראו כיצד היא הולכת ומתעצמת, מתרחבת ומתרחקת מהגוף הפיסי. משתגיע לגודלה המירבי, הודו לה.

כעת הגיעה העת לחזור: מהמדרגה הלבנה, דרך המדרגה הסגולה, אל המדרגה הכחולה, הירוקה, הצהובה, הכתומה, עד המדרגה האדומה. אתם חוזרים אל המקום הנוח שלכם, אך כעת אתם טעונים אנרגטית, ההילה המגנה והמעצימה שלכם חזקה ואיתנה, ואתם שופעים במתנות שקיבלתם.

הודו לשפע היקום על מתנותיו המבורכות, ואחר-כך פקחו את העיניים והביטו ברשימת המתנות שקיבלתם. המטרה של מתנות אלו היא להעצים אתכם בימי השלווה, ובמיוחד בימים הלחוצים והקשים. אלו הם כלי העזר שקיבלתם על מנת להתמודד עם הקשיים.


המאמר הועבר בתקשור על ידי תמורה וידעאל.

יעל כהן היא מתקשרת, מאסטר רייקי RMT, עוסקת בייעוץ וטיפול הוליסטי, תיקשור, פרחי באך, קינסיולוגיה, ורייקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully