וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב כוכבי השבוע

יאיר טריבלסקי

7.1.2010 / 17:21

השבוע המתחיל ב-10.01.10 יהיה חיובי ואופטימי, ויאפשר למי שבאמת רוצה ליזום ולעשות - גם להצליח. יחד עם זאת, היזהרו ממריבות

על פניו, מגיע אלינו שבוע מאוד חיובי, עם אוירה נעימה ואופטימית שמאפשרת למי שבאמת רוצה ליזום ולפעול גם להצליח, שלא לדבר על כך שמרקורי סוף סוף חוזר להילוך רגיל. הצמידות בין השמש לוונוס מביאה איתה אופטימיות מתחזקת, יופיטר מתחיל לנוע בחדווה קדימה עם מינון גבוה יותר של צורך בצמיחה והתפתחות אישית, ורק זווית של מתח בין מרס לוונוס עלולה להביא איתה חילוקי דעות וריבים קטנים ביחסים, שעלולים להתפתח בקלות לדרמות גדולות אם לא נשים לב. היזהרו!

הזוית הטובה של השבוע: זו הצמידות בין השמש, מיקוד הדברים, לבין ונוס הרגשנית. השתיים האלה רודפות ממש זו אחר זו בשמים ומתעקשות להיצמד ולנהל שיח חברות טובות, תוך כדי שהן מביאות איתן אוירה נעימה ואופטימית יחסית לכולנו, עם דגש מיוחד על כל מה שקשור לעולם הרגשות בכלל, ולעולם הרגשי הקשור ליחסים ולנתינה בפרט. מי בעיקר יושפע מכך? מזלות אריה, שור, מאזניים, גדי וסרטן.

הזוית הקשה של השבוע: זו זווית המתח בין השמש, מיקוד הדברים, לבין מרס כוכב העשייה והיזמה שלנו, שנמצא בהילוך אחורי במזל אריה. הזווית הזו בין שני הכוכבים ששניהם אקטיביים ושניהם אחראיים על העשייה שלנו, עלולה להביא איתה בעיקר בסוף ותחילת השבוע מתחים עם בוסים ואחראים, קולגות בתחום המקצועי, וסכנה של תאונות קטנות במקום העבודה או בכביש בגלל תזמון גרוע, חוסר מיקוד, ומעורבות רגשית גבוהה מדי בכל פעולה. מה עושים? מחליטים שמורידים מעט את הלחץ והמתח, מקשיבים לפני שמגיבים, ונוהגים בזהירות רבה יותר. מי עלול להיות מושפע מהזוית הזו? בעיקר מזלות אריה, טלה, דלי, גדי וסרטן.

הזוית המרגיזה של השבוע: זו זוית המתח בין מרס, כוכב היזמה והעשייה שלנו, לבין ונוס הרגשית. את הזוית הזו אנו עלולים לפגוש בעיקר במערכות היחסים שלנו, ובדיאלוג עם העולם שממול, בדמות גישה צינית ומעט מזלזלת, פרובוקציות קטנות ביחסים, וקושי לשתף את הפרטנרים שלנו במה שבאמת חשוב לנו, עמוק בפנים. אם נוכל להוריד את מפלס הביקורתיות, ולאפשר לזולת להיות שם גם כשקשה מבלי לבקר אותו או להתייחס לחיים בציניות, כי אז נחצה גם את הזוית הזו בשלום. מי בעיקר יושפע ממנה? מזלות טלה, שור, מאזניים, אריה ודלי.

תחזית שבועית

טלה
הדרייב שלכם לעשייה חזק אך לא ממוקד, בעיקר כי מרס שליט המזל שלכם ממשיך לנוע בהילוך אחורי, ומביא איתו כמה שינויים בסדר היום, והרבה עצירות ותהיות. זווית של מתח בין מרס לוונוס עלולה להביא איתה ריבים קטנים ודרמות גדולות ביחסים. סבלנות.

שור
ונוס שליטת המזל שלכם שוהה שבוע אחרון במזל גדי - צ'אנס אחרון להחלטות הקשורות ללימודים, לנסיעות, ולהרחבת אופקים. צמידות בין השמש לוונוס מאפשרת לקדם יזמות עם כוח ועוצמה. זווית של מתח עם מרס מביאה מתחים ליחסים.

תאומים
מרקורי שליט המזל שלכם שוהה לו במזל גדי המבוקר וממשיך להכריח אתכם לפעול בצורה מסודרת ומאורגנת. השבוע הוא יוצא סוף סוף מהילוכו האחורי, ונראה שאפשר כבר לצאת מהמקלט בנוגע ליחסים, להפסיק להתמרד, ולחפש פיוס ופשרה.

סרטן
מקבץ הכוכבים במזל גדי עדיין גורם לכם להשקיע קצת יותר מהרגיל במערכות היחסים שלכם, ומאפשר לפעול בצורה זוגית יותר. דיאלוג היא מילת המפתח גם השבוע, וכדאי להתחיל לסגור את הקצוות שנפתחו בשבועות האחרונים, ולחפש את החיבוק.

אריה
כוכב מרס ממשיך לנוע במזל שלכם בהילוך אחורי גם השבוע, וממשיך להביא איתו לא מעט צורך חזק בפעילות פיזית כמו גם בעשייה מוגברת, אבל גם שגיאות בשיפוט ובשיקול הדעת, ובעיקר חוסר שקט פנימי. נסו לא להיסחף, ולא לקלקל קשרים יפים.

בתולה
השמש במרקורי וונוס שבמזל גדי ממשיכים לשים את הדגש על כל מה שקשור לצד הרגשי שלכם, ובעיקר לצד הרומנטי. מרקורי שליט המזל שלכם שחוזר עכשיו להילוך רגיל, שם את הדגש על כל מה שקשור ליכולת שלכם למסד קשרים ולשעוט קדימה.

מאזניים
ונוס שליטת המזל שלכם ממשיכה גם השבוע במזל גדי, ונראה שנושאי בית ומשפחה ממשיכים להיות משמעותיים מהרגיל. צמידות בין ונוס לשמש מגבירה את ההתלהבות ואת הרצון לעשייה, אבל זווית של מתח עם מרס מכניסה מתחים מיותרים. גלו איפוק.

עקרב
התקשורת שלכם עדיין אינה רגועה דיה, בגלל קרבתו של מרקורי לפלוטו שליט המזל שלכם. אולם מרקורי כבר מתחיל לרוץ קדימה השבוע, הלחצים יורדים בהדרגה, ונראה שהחיוך מתחיל לחזור לאיטו. זמן טוב להחזיר לחייכם ידידים שהתרחקו מעט.

קשת
מקבץ הכוכבים הגדול שכולל את השמש וונוס ואפילו מרקורי בבית הכספים שלכם, נמצא שם שבוע אחרון, וזה אולי ההזדמנות האחרונה לטיפול שורש בכל מה שקשור לחשבון הבנק שלכם, ולתחום הכספי בכלל. זמן טוב להגדיר גם מטרות לטווח ארוך בנושאי כספים.

גדי
יש הרבה מקבץ כוכבי משמעותי במזל שלכם, שמארח לשבוע אחרון של אקשן את ונוס ואיתה גם את השמש ומרקורי. קחו את השבוע הזה כמנוף אחרון לפעולה של הזמן האחרון לפני שהמקבץ הזה יתפרק לו בשבוע הבא, הגדירו מטרות חשובות במיוחד וצאו לדרך!

דלי
בית הזוגיות שלכם עדיין מכיל את כוכב מרס שנמצא שם בהילוך אחורי מול המזל שלכם, וגם השבוע הוא מכריח אתכם לעשות חשבון נפש זמני בכל מה שקשור למערכות יחסים בכלל, וזוגיות בפרט. זמן טוב לכמה תובנות חדשות, ואולי גם לסגירת מעגל רגשי שמיצה את עצמו.

דגים
חברים, מכרים וידידים – הגיע הזמן להרחיב מעט את מעגל ההיכרויות שלכם בכל התחומים, ולאפשר לעולם להכיר לכם אנשים שמתאימים לתדר הרגשי שלכם. זהו אכן זמן טוב לחזור ולהתיידד עם העולם, להצטרף למסגרות חברתיות חדשות, ולפתוח את הלב.

שאלות ותשובות

שאלה: נולדתי בתאריך: 2.1.1972 בשעה 21:20 (בישראל, באר שבע). זמן רב אני מחפשת עבודה. בפן המעשי למדתי מגוון רחב של טכניקות טיפול ויצרתי שיטות להבעה רגשית ולאחרונה למדתי הוראת אמנות וחינוך אנתרופוסופי.

בפן העמוק יותר, אני עובדת לפתיחת החסמים שמונעים ממני, בולמים אותי ומעכבים בעדי. לא הצלחתי עדיין בנושאי עבודה ופרנסה, שלא לדבר על למצוא בכלל את מה שאני באמת רוצה - זה פשוט מתמוסס במפגש עם העולם התעסוקתי. מה עושים?

תשובה: ובכן, ראשית אפשר להתפעל מגודש האקשן שבמפה הזו. נראה שכל אחד מחלקיה יוצר דיאלוג עם כל אחד משאר החלקים, וברוב המקרים גם יותר מדיאלוג אחד. בגדול זה מראה לנו על אישיות עשירה ורבגונית מאוד, עם ים של כישורים, צבעים, אזורי פעולה, ויכולות רבות.

אולם, כמו פעמים רבות במקרים שכאלה, עודף של כווני פעולה ואפשרויות לא תמיד פועל לטובתו של האדם, בעיקר כשפעמים רבות הם גם עובדים האחד כנגד השני, במקום לשתף פעולה זה עם זה, מה שאומר שעל האיש לבחור בדרך אחת מבין שתיים (לפחות...) ולהחמיץ את כל השאר. זה גם יוצר קונפליקטים וקושי לבחור בין אפשרויות שונות שלכל אחת מהן יש את הבונוס שלה, ובמפה שכזו אכן יש לא מעט בונוסים.

לוקח זמן רב לנתח לעומק מפה שכזו, עם כל כך הרבה כווני פעולה, כדי להבין את שפתה הפנימית, ומה בעצם מפעיל את מי, ולהפך. אולי משום כך אתמקד רק בכמה נקודות שיעזרו להבין חלק מהמקשים הטמונים מתחת לפעילות הרבגונית הזו, כדי להבין מהיכן צריך להתחיל להתיר את הפלונטר שכל כך עוצר אותך.

האופק במפת הלידה הזו הוא במזל בתולה, מה שאומר שכלפי חוץ את נראית כאישיות דעתנית וביקורתית, נהלהבת לעשייה אך גם ביקורתית לא מעט. אופק שכזה מדגיש את רצונו בעובדות ופרטים שסידורם יעזור לו לנווט את חייו, ורצוי שיהיו פרקטיים ככל האפשר.

אבל - שליט האופק מרקורי (בעגול אפור) נמצא במזל קשת שהוא הפוך במהותו לאופק הזה: מזל קשת הוא פזרן אנרגיה ידוע, וזקוק להרבה מאוד מרחבים לצורך פעולה, ולעצמאות רבה בתחום האישי ובעיקר בתחום התקשורת האישית. אם האופק מחושב מאוד, הרי שמרקורי הוא ספונטני ואותנטי, אומר את דעתו הישירה, ומתקשה לפעול במסגרת. הוא רוצה לצייר כשמתחשק לו, לאכול כשהוא רעב, ולישון כשהוא שבע.

זווית פעולה שהוא יוצר עם פלוטו הייצרי (בעגול שחור) מרמזת על כך שהוא גם זקוק להרבה עומק ומשמעות, ושהוא לא חושש לומר את דעתו בקול רם לבוסים, אחראים ואלה שמעליו, אם הוא בכלל מתיר למישהו להיות מעליו, ולא בגובה העיניים. קשה לעבוד במוסדות וארגונים עם מרקורי שכזה, בעיקר מבחינת משמעת, אלא אם אתה בתפקיד יצירתי שבו יש לך הרבה חופש אישי ואוטונומיה לעשות את מה שאתה באמת רוצה, ובזמן שאתה רוצה את זה.

כנגד אפקט מרקורי נוכל למצוא כאן משולש גדול ויפה (בכחול) בין הכוכבים נפטון (בחץ אדום) הירח במזל אריה (בעגול אדום) וכוכב מרס (בעגול ירוק). המשולש הזה שכולו במזלות האש מראה על חלק אישיותי אינטואיטיבי אופטימי ויצירתי מאוד, ללא ספק, אבל מול כל אחד משלושת החבר'ה השמחים האלה שמתנדבים לנגן לצייר ולשמוח עם ילדים ועם מי לא בעצם, נמצא כוכב אחר בזוית של עימות שמכריח אותו לבחור בינו לבין סוג פעילות אחר, שבמקרים מסויימים השפעתו הפוכה לגמרי.

ואכן, מול מרס - בעגול ירוק - נמצא כוכב פלוטו הכוחני בעגול שחור שעלול להביא איתו מאבקי כוח לא קלים עם סמכויות כשהשואלת נכנסת למצבים של יזמה ועשייה, ומול הירח - הנפש - במזל נמצאת ונוס הרגשית במזל דלי, כשהירח שוהה בבית החברתי וונוס היא החברתית כאן. הזוית הזו מעמתת את הצורך בביטוי אישי עם צורך באנשים שמחים מסביב, ומרחיבה את המנעד הרגשי הקשור לקבוצות ואנשים, אבל, האם הם באמת שמחים? האם ונוס עצמה שמחה? יש סיפור מאחורי ונוס, אולי אחד הסיפורים הכואבים של המפה.

אז ככה: ונוס נמצאת במזל דלי שעליו שולט כוכב אורנוס, כוכב הניתוקים והשינויים: דווקא הוא - שכל כך רחוק מהמלה ביטחון - נמצא בבית השני המסמל בטחון כלכלי ורגשי, ומרמז על כך שהיחס לכסף – ולמלה 'ביטחון' הוא אמביוולנטי: השואלת אינה זקוקה לביטחון אלא מפלרטטת איתו, עד שהוא נעלם, גם כי נושא הכספים לא קל לה. וכי למה? כי אורנוס יוצר זווית פעולה לשמש, ה'אני האמיתי' של בעלת המפה, אלמנט שמראה שיש קושי לשמור אותו. כסף בא וכסף הולך באותה מהירות, כי הדיאלוג עם האב אינו קל כאן.

וכך זה עובד: האב אמור היה לתת לגיטימציה לכל הצד הפרקטי הזה שיכול להרוויח מהיצירתיות של בעלת המפה, אולם הוא עצמו התקשה לקבל את הצד הזה בה, או שהעדיף גישה חומרנית ואישית, או שפשוט לא היה שם כשהייתה זקוקה לו: לא ברגש, ובוודאי לא ביכולת שלו להעניק לה בטחון שהיא בסדר. זווית כזו מראה גם על קושי מסויים בקבלת אהבה, שכן כשהיתה פתוחה לכך האהבה חמקה לה, והשאירה אותה נטושה בצורה מסויימת.

זווית הפעולה בין אורנוס לשמש הופכת כאן לביטוי לא מודע כלפי היעדרותו של האב, מן "דווקא" שכזה, אלא שהשמש מייצגת גם את דמות האב וגם את ה"אני האמיתי" כאמור, וכשהוא איננו בסביבה – כפי שמן הסתם לא היה בעבר – היא מפנה אותו אל עצמה, ופוגעת בעצמה בדרך שבה היא מונעת מעצמה את הביטחון הכספי והרגשי הנדרש, בכל פעם כשהוא מגיע.

זה מתבטא גם באופי מרדני מסויים כלפי אחראים ודמויות אב במקומות עבודה ובמוסדות בכלל, והופך את האינדיבידואליות של בעלת המפה למעמסה מסויימת בשלב כלשהו, שכשהיא כבר רוצה להתנתק ממנו ולפעול ביחד עם כולם, היא אינה מסוגלת, לא בלי עבודה על המקום הפגוע הזה.

אחרון אחרון – נתבונן לרגע בכוכב שבתאי, (בעגול תכלת) שנמצא במקום גבוה מאוד במפה, ממש על הציר של בית 10 השייך לקריירה. גם הוא מבטא 'אני מאמין' מסויים שאומר שכל משא ומתן עם סמכויותצ וכל מה שקשור לקריירה – הוא מקום של מצוקה וקושי: השואלת עצמה מתקשה להאמין בכוחה וביכולתה, והדמוי העצמי שלה כמפרנסת וכאדם שיכול לעמוד ברשות עצמו אינו חיובי במיוחד.

סטורן מראה על ביקורת פנימית במינון גבוה במיוחד, וקושי להתמודד עם מסגרות כשהשיפוט של כל מה שקשור לאמנות ויצירה הוא דורשני ונוקשה: מצד אחד היא עצמה לא מפסיקה ליצור, ומצד שני – הערכים של אלה ששופטים אותה – יתכן וגם אביה – לא מאמינים ביצירתיות הזו כמנוף לפרנסה. מה הפלא שהקושי כאן עוצמתי כל כך? הוא דורש מפגש מעמיק עם הפחד הזה להצליח ולהוכיח, וזה לא יבוא בקלות וללא מאמץ להבין מהיכן הוא מגיע, ולמה הוא נמצא שם.
כאמור, אלא רק כמה נקודות מתוך הרבה יותר, אבל גם הן מצליחות לצייר לנו תמונת מצב מסויימת, וכפי שראינו בניתוחי המפות עד עכשיו –הדברים תלויים בשואלת עצמה יותר מכל דבר אחר, ובעבודת העומק שתעשה על המקום הזה, ועם מפת לידה נאה שכזו – אם כי טריקית למדי, אני מוכרח לומר – זה בהחלט אפשרי.
בהצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully