וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעכשיו והלאה

קלפי הסיום של הטארוט המייצגים אותנו הם סמלים שונים של יסודות הטבע. קלפי ה-9 וה-10 המייצגים את הסוף - חלק ב'

הסיום אותו מייצגת סדרת האדמה: תשע מטבעות הוא קלף של פריון והצלחה, קלף של שפע המגיע לאחר עבודה קשה. אם זהו קלף הסיום המייצג אותנו, זה אומר שעברנו כבר כברת דרך, כי עמלנו קשה וכעת הגיע הזמן לקצור את הפירות. הקלף מראה כי העבודה הקשה אותה עשינו משתלמת וכי עכשיו אנו יכולים להשיג את ההצלחה לה כה ייחלנו.

זהו אחד הקלפים המבורכים בקלפי הטארוט העוסק לא רק בהצלחה חומרית, אלא גם מראה כי אנו מסופקים ונהנים ממה שיש לנו. גישות רבות רואות בקלף זה כקלף של הריון ואיך לא? הרי יש לנו 9 מטבעות המקבילים לתשעת חודשי ההיריון, יש לנו סיום של תהליך ואת רעיון השפע השזור בקלף. אולם צריך להבין כי הריון הוא מושג רחב יותר היכול לייצג גם פרויקט גדול שיוצא לפועל (לאחר חודשים של עבודה), פתיחת עסק לאחר תקופה ארוכה של תכנון וכדומה.

עשרה מטבעות: חלקת האלוהים הקטנה

יסוד האדמה מייצג את הצרכים שלנו. מטרתו היא לעזור לנו להבין מה נכון לנו, מה חשוב בחיים ולתת לנו כלים שיעזרו לנו לממש את זה. כשנבין מה נכון, נוכל להתקדם למקום הנכון ולהיות מאושרים.

אם מופיע הקלף 10 מטבעות כקלף סיום, הרי שאנו צריכים להיות מחוברים למושגים כגון שפע, הצלחה, עושר ואושר. זהו קלף של שמחה ונחת, המתאר שלמות בכל תחום: משפחה, עבודה, התפתחות אישית ועוד.

אז מה ההבדל בין 9 מטבעות ל-10 מטבעות? ובכן הקלף 10 מטבעות הוא האפילוג והוא מייצג את מה שקורה לאחר שהשלמות הושגה. כך שאם בקלף 9 מטבעות השגנו סוף סוף את מה שרצינו ויש לנו, לדוגמא, זוגיות מושלמת המובילה לחתונה, בקלף 10 מטבעות אנו צריכים להתקדם למקום שלם יותר בו הזוגיות ממשיכה להתפתח ולפרוח ונוספים בה למשל גם בית, או ילדים.

הדרך בה הולך השואל
תשעה ועשרה מטבעות דוגלים בערכים כמו עבודה קשה, חינוך לערכים, לימודים, התמדה. ההצלחה בקלפים אלו באה כתוצאה מהעבודה קשה אותה השקענו וכעת זהו הזמן לקצור את הפירות.

הסיום אותו מייצגת סדרת המים

הקלף תשעה גביעים הוא קלף נפלא העוסק בהצלחה, אושר, פריון ושפע. אם הוא יצא לנו כקלף סיום, הוא מראה לנו שאנו צריכים לקבל את מה שאנו רוצים ומסופקים מהתוצאות. להצלחה בה עוסק הקלף הגענו בזכות האמונה, הזרימה ויכולת ההתחדשות שלנו ועכשיו אנו בהחלט יכולים לשמוח.

הקלפים 9 מטבעות ותשעה גביעים מאד דומים במשמעות שלהם. ההבדל ביניהם הוא שההצלחה בה עוסק הקלף תשעה מטבעות מגיעה אחרי עבודה קשה ומאמץ ואילו ההצלחה בקלף 9 גביעים מגיעה בזכות אמונה, סבלנות ובזכות היכולת שלנו לזרום, לא להתעקש ולהבין כי לפעמים זה נכון לתת גם ליקום להכתיב את הדרך.
חלק מעקרון האמונה הוא להבין כי ישנן דרכים נוספות דרכם ניתן להגיע אל ההצלחה. פעמים רבות אנו מקבלים מהיקום סימנים המראים לנו מהי הדרך הנכונה, אולם עקשנותנו היא המונעת מאתנו ללכת בה, ואנו מתעקשים ללכת בדרך בה הלכנו בעבר. ההצלחה תגיע כיוון שקראנו את הסימנים והיטבנו ללכת בדרך אליה "היקום" הוביל אותנו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

ובמקרה של זוגיות

הקלף תשעה גביעים מיוצג על ידי הסיפור של פסיכה וקופידון. זהו סיפור יפהפה אך טיפה ארוך, לכן לא אוכל לספר את כולו כאן. אולם אספר כי בשלב זה פסיכה בעזרתה של פרספונה, חוזרת מהשאול ובידה פודרת היופי והנעורים. לאחר שהיא עולה מהשאול היא מחליטה לנסות ולשים את אבקת היופי על עצמה ולא לתת אותו לחמותה כפי שהתבקשה.

כשהיא שמה את האבקה על פניה היא נרדמת שנת נצח, שכן באבקה זו יכולים רק אלים להשתמש.
כאן מבין סוף סוף קופידון כמה פסיכה אוהבת ומוכנה לעשות בשביל להוכיח את אהבתה, עוזב את אמו המגוננת, יורד לארץ ונושק על שפתיה. הנשיקה הפלאית מעירה אותה ויחד הם הולכים לזאוס, ומבקשים שיחתן אותם.

בסיפור זה נמצא את כל אותם האלמנטים של היפהפייה הנרדמת אותם הזכרתי המאמר הקודם: גם כאן פסיכה, גיבורת הסיפור, נרדמת שנת נצח. גם כאן האביר נחלץ לעזרת הנסיכה המסכנה, אולם הפעם האביר הוא קופידון ומסע התלאות שלו, הוא מסע התבגרות בו המפלצת איתה עליו להילחם היא לא אחרת מאשר הוא עצמו, והוא נדרש לעמוד מול אמו ולהשתחרר מאחיזתה הכובלת.

זו שוב דוגמה נפלאה של אותה מפת הדרכים שהמיתוסים פעמים רבות מציירים לנו כדי להראות לנו את הדרך לחיים טובים ומלאים. מפת הדרכים הפעם מתייחסת לאותם זוגות שאינם רוצים להתבגר (ובמילים אחרות: להתחייב) ועוסקת בהתבגרות רגשית שצריך לפתח לצד הכניסה למערכת יחסים.

במקרה זה הקלף מראה לנו שאם אשה היא זו השואלת את השאלה הקלף מראה שהיא מוכנה לקשר ומצאה את אביר החלומות. במקרה של גבר: הקלף מראה שאם הגבר רוצה ליהנות ממערכת יחסים זוגית, עליו ללמוד להתנתק מאמו, ולחיות את חייו לצד אשתו ולהתמסר לה.

משאלה שמתממשת

10 גביעים הוא ההמשך הישיר של הקלף 9 גביעים. הקלף 9 גביעים ייצג משאלה שמתגשמת וכאן המשאלה מתממשת. יש הבדל גדול בין השניים כיוון שזה דבר אחד לזכות בלוטו, לדוגמא, ולהפקיד בבנק 50 מיליון שקל ודבר אחד להישאר מאושרים ושמחים לאחר 10 שנים. רבים הזוכים לאושר לא מצליחים להחזיק בו, וקלף זה מראה כי השואל יצליח להחזיק באושר וכי משאלתו תתממש.

קלף 10 גביעים הינו קלף של שמחה וחגיגה, שפע, אושר וגם עושר. אם הוא במקרה ייצא כקלף סיום זה אומר שאנו עומדים לחוות סיום נפלא של תהליך בכול תחום: משפחה, ילדים ואהבה, כי אנו אוהבים את החיים ונהנים ממה שיש לנו.

הסיום אותו מייצגת סדרת האוויר

הקלף תשע חרבות הוא ללא ספק אחד הקלפים הקשים בחפיסת הטארוט. אם ייצא לנו קלף זה כקלף סיכום עלינו להבין מסר חשוב, ולא אנו עלולים לאבד את כל היקר לנו. הקלף מראה כי אנו מודאגים, כי אנו לא יכולים לישון בלילה, ואנו צודקים: יש לנו את כל הסיבות להיות מודאגים כיוון שכל מה שאנו חוששים ממנו יתגשם ואף גרוע מכך.
בקלף 3 חרבות למשל, המצב היה קשה, אולם היה ניתן להבין כיצד למנוע את המפלה. בקלף זה המצב כל כך מורכב ועגום שלרוב אפילו אין טעם לנסות לתקן פשוט צריך לוותר על נושא השאלה. אם נמשיך בכיוון אליו אנו הולכים אנו נמצא את עצמנו במקום של הפסד וצער.

ואם בכל זאת ייצא לנו קלף זה, יש לי שתי עצות:
במידה ואנו עוד לא התחלנו את התהליך:
אסור להכניס ראש בריא למיטה חולה. פשוט, אסור ללכת למקום אליו אנו רוצים ללכת. זה לא יוביל אותנו לשום מקום פרט לצער וכאב.

במידה ואנו כבר בתוך התהליך: צריך לחתוך בבשר החי. אם אנו שם וקשה לנו, אסור להתפתות להישאר. הרווח אותו אנו חושבים שנשיג לא יגיע. הפסדנו מה שהפסדנו, אין מה להמשיך. נקודה.

השקט שלאחר הסערה

כדי להבין את הקלף טוב עלינו לחזור ולהבין היבט חשוב של יסוד האוויר. יסוד האוויר מופיע בחיינו במטרה ללמד אותנו שיעור. ככל שאנו מסרבים ללמוד את השיעור, כך כוחם של החרבות גדל ואנו סובלים יותר. בקלף 10 חרבות השיעור הסתיים, השואל למד את הלקח והוא לא צריך לסבול יותר. נכון, הכאב עדיין קיים, אולם עכשיו הוא יכול לשקם את עצמו ולהתחיל דף חדש.

זהו אחד הקלפים היותר שנויים במחלוקת בחפיסה. חלק יגידו שהוא קלף של סבל, כשלון וחורבן וחלק יגידו שאחרי הקושי מגיעה הצלחה הבאה לאחר שיקום. דעתי היא שכולם צודקים כיוון שיש בקלף הזה גם את הכישלון, גם את הסבל וגם את היכולת של השואל להשתקם.
כיצד זה ייתכן? ובכן, זה תלוי בנו ובאיזה שלב של הקלף אנו נמצאים:

לקלף 10 חרבות יש כרונולוגיה קבועה והיא:
ראשית אנו עושים טעות, לאחר מכן אנו סובלים, בהמשך אנו לומדים את הלקח ולבסוף אנו יכולים לפתוח דף חדש.
עכשיו צריך לבדוק היכן אנו נמצאים. אם כבר סבלנו והבנו את הלקח, אז מובטח לנו כי נוכל להתחיל דף חדש ולהשתקם. אולם, אם עוד לא סבלנו, אז סביר להניח כי עלינו ללמוד תחילה את הלקח.

כך למשל אם יבוא אלינו בחור וישאל: "האם אני אתחתן עם הבחורה שאתה אני יוצא", התשובה תלויה בעברו של השואל. אם הוא יספר לנו שלדעתו זה בטוח יקרה כיוון שהוא תמיד היה סוג של דון ג'ואן וכי הוא מסובב את הנשים על האצבע הקטנה, הרי שמובטחת לו "הפתעה" לא נעימה, שתלמד אותו לקח. הם לא יתחתנו, אבל לפחות הוא יהיה מוכן למערכת יחסים אמיתית בסיבוב הבא.

מצד שני אם הוא יספר לנו כמה הוא סבל ממערכות יחסים עד כה, כמה הוא ניסה וכמה פעמים ליבו נשבר, הרי שהחדשות הן טובות: הפעם הזוגיות תחזיק מעמד והוא יהיה מאושר.

לא חייבים לסבול יותר

כשמסתכלים על שני קלפים אלו נשאלת השאלה: מדוע אנו צריכים לסבול? האם זה חייב לקרות? מדוע למשל בקלף תשע חרבות אנו מועדים: נופלים למלכודת, נכנסים לקשר לא נכון, או ממשיכים להשקיע בעסקה כושלת?

התשובה היא שאנו מתקשים להימנע מליפול למלכודות אלו כיוון שאנו נותנים לרגש ולא להגיון לשלוט במצב. אנו נכנעים לרצון שלנו להרוויח "כסף קל", נקשרים יתר על המידה ומפחדים למשל לאבד את מה שהשגנו וכדומה. אנו מסרבים בקלפים אלו להתבונן על המצב ולהיות הגיוניים בעוד שאם רק היינו פועלים לפי צו ההיגיון זה לא היה קורה.

אנו לא חייבים לסבול בקלפים אלו, ודבר לא קבוע מראש. השאלה היא אם אנו מבינים היכן הטעות ויודעים להימנע ממנה. אך גם אם אנו כבר שם ולומדים את הלקח צריך לזכור שהניסיון הכואב אותו אנו עוברים אינו לשווא, בזכותו אנו לומדים שיעור חשוב שיעזור לנו להתקדם ולהתפתח.

שגיא מנדלבוים עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 16 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully