וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפרוץ שנה והתחלותיה

31.12.2009 / 8:03

היום בחצות תגיע לסיומה שנת 2009 ותפרוץ 2010. הרעיון העומד מאחורי סיומות והתחלות של תהליכים מיוצג על ידי המספרים 9 ו-10 בקלפי המטות בטארוט

כמו בכל שנה, גם היום רוב העולם יחגוג את סיום השנה. אך מדוע אנו חוגגים? מה גורם למיליוני אנשים לצאת מהבית? מה בעצם אנו מחפשים? ובכלל, מדוע עלינו לחגוג את סיום השנה, יום הולדת, חגים, בר מצווה? מה כל אלו מסמלים? אולי הדבר כבר נשכח, אולם כל האירועים האלו הם טקסי מעבר, סימבולים. הם ציון דרך בחיינו, וחשוב לא רק לחגוג אותם אלא גם להבין שהם חלק ממפת הדרכים שלנו, מפה העוזרת לנו להבין את הדרך לחיים מאושרים ומלאי סיפוק.

אחת הבעיות הגדולות של האנושות, טוען ג'וזף קמבל בספרו "מיתוסים" (הוצאת מודן), היא שלא מלמדים יותר מיתוסים. המיתוסים, ממשיך להטיף קמבל, הינם מפת הדרכים המראה לאדם מהי הדרך, לאן מועדות פניו. בהעדרם האדם יהיה מבולבל ולא ימצא את דרכו, והתוצאה היא היעדר הישגים אישיים וסיפוק.

גבר ואישה

בתרבויות עתיקות טקסי המעבר היו מאוד ברורים ועוצמתיים. כדי שהנער האינדיאני יידע שהוא הופך לגבר, היה עליו לצאת למסע. הגברים בשבט היו לוקחים אותו לשטח מסוכן, משאירים אותו לבד ושם הוא היה צריך לשרוד, להילחם, להיפצע. זה היה קשה, ואולי אפילו לא אנושי, אולם כשחזר הביתה, הוא וכל השבט ידעו כי הוא כבר לא ילד, כי אם גבר.

הנשים, אגב אינן צריכות לצאת למסע שכזה, לא כיוון שהן אינן שוות לגברים, אלא כיוון שהטבע חנן אותן במערכת ביולוגית המראה את ציון הדרך בצורה אחרת: יום אחד מגיע המחזור החודשי, ועל הנערה/ילדה להבין שהיא כבר לא ילדה אלא אשה.

ציוני הדרך אותם אנו עוברים אינם רק מגדירים מי אנו, אלא גם עוזרים לנו להבין מהי הדרך בה אנו צריכים לצעוד, למה עלינו לצפות ומהו השלב הבא. כך למשל היפהפייה הנרדמת אינו באמת סיפור לילדים לגיל הרך. זו מפת דרכים שהלא מודע הקולקטיבי מציג לנו, הכנה לשלב הבא בתהליך ההתבגרות. מי היא אותה נסיכה נרדמת? זוהי נערה שלא רוצה להתבגר. היא לא רוצה לעבור לשלב הבא ולהיות אשה, ולכן נרדמת לנצח. רק כאשר הנסיך, שעבר מסע תלאות משל עצמו, מגיע ומראה לה מה יש בצד השני, היא מוכנה להתעורר. את שלב התבגרות צריכה לעבור כל נערה, והסיפור נועד להראות מה צופן לה העתיד.

סוף הוא תמיד התחלה

אז הנה מסתיימת עוד שנה ואני רוצה לכתוב על הרעיון העומד מאחורי המספרים 9 ו-10 בקלפי הטארוט, המייצגים ארבע סיומות: לא רק של שנת 2009, אלא סיומות של כל תהליך. במאמר זה אכתוב על הסיום שמייצג יסוד האש ביום ראשון אעלה כאן את המשך המאמר העוסק בשלושת הסיומות האחרים של קלפי הטארוט.

9 ו-10 בקלפי הטארוט

בקלפי הטארוט המספר תשע מייצג סיום ושלמות. השואל בקלפים אלה יכול לסיים את התהליך בו הוא נמצא ולהיות במקום של יציבות ושגשוג. כל אחד מקלפי התשע יראה לנו כיצד זה קורה, מה עליו לעשות ומה קדם לתהליך בו נמצא השואל. כשתהליך יסתיים הוא יהיה במקום של סיפוק, שקט פנימי ושלמות.

המספר תשע מייצג סיום תהליכים, את ביצוע השלבים האחרונים בתהליכי ההתפתחות האחרונים בכל תחום, אשר יובילו ליציבות ושגשוג. זהו סיום המסע, השלמות שהיא בעצם החזרה לספרה ממנה הכול התחיל, חזרה אל המספר אחד.

בחשיבה הקבלית האחד הוא האלוהות, המקום השלם שכולנו שואפים להגיע אליו. למרות כי רוב ההתחלות דומות למשהו מושלם, בפועל לרוב הן אינן מושלמות. בנקודה זו מתחיל התהליך הנומרולוגי: כשאנו מבינים שמה שאנו רוצים אינו בנמצא, אנו מתחילים במסע של גדילה והתפתחות. מסע המתואר על-ידי רצף המספרים שניים עד שמונה ובסופו אנו מגיעים אל השלם, שהוא המספר תשע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

המסע הושלם

במספר תשע יש איכות שלא נמצא במספרים אחרים: יש בו שקט פנימי ותחושה של מנוחה. סוף סוף המסע הושלם, הכל נמצא במקומו, אין לנו יותר את הצורך לשנות ואפשר לנוח. השלמות במספר זה חשובה במיוחד כיוון שהיא זו המאפשרת לנו להיות במקום של ביטחון עצמי, במקום בו אנו לא צריכים להישען על דעות של אחרים ואנו שואבים את הכוח מבפנים.
המספר תשע כבר לא צריך אישורים מאחרים, אינו צריך לקבל הנחיות. הוא יודע את הדרך, מחובר לאמת והופך להיות זה המאיר את דרכם של אחרים ועוזר להם למצוא את השלמות הקיימת בתוכם.

מה עם 10?

ולשואלים "מהו ה-10 אם כך? לאן סיום של תשע מוביל אותנו?",
ובכן הספרה עשר בקלפי הטארוט שונה משאר המספרים. היא איננה עומדת בפני עצמה, אלא קשורה ברעיון שהיסוד אותו המספר (הקלף) מייצג, לכן לא נמצא הפעם רעיון מרכזי או משמעות אחידה למספרי העשר. הספרה עשר מקבלת הדגשים ומשמעויות שונים בהקשר ליסוד אותה היא מייצגת.
לכל יסוד מארבעת היסודות בקלפי הטארוט יש תמצית, מטרה, רעיון מרכזי. בקלפי העשר הרעיון אותו מייצג היסוד מתממש והפירוש נוצר בהתאם.

קלפי העשר הם האפילוג. הם מראים את המשך התהליך לאחר שהושגה השלמות במספר תשע. כולנו מכירים את סיפור סינדרלה. את אותה נערה מושפלת, המנוצלת לרעה על-ידי אמה ואחיותיה החורגות. כולנו יודעים כי היא מתחתנת עם הנסיך ומוצאת את השלמות אותה חיפשה. אולם, אנו לא יודעים מה המשך הסיפור: איך היא מסתדרת עם החמות, כמה ילדים יש להם. הספרה עשר בקלפי הטארוט מייצגת את מה שקורה לאחר השלמות שהושגה בספרה תשע, את המשך התהליך לאחר תקופת זמן.

כך למשל, יסוד האדמה מייצג את הצרכים שלנו. מטרתו היא לעזור לנו להבין מה נכון לנו, מה חשוב בחיים שלנו ולתת לנו כלים שיעזרו לנו לממש את זה. כשנבין מה נכון, מה חשוב בחיים שלנו נוכל להתקדם למקום הנכון ולהיות מאושרים. הקלף 10 מטבעות מייצג גם הוא את העיקרון העומד מאחורי יסוד האדמה והוא ההמשך של הקלף 9 מטבעות. אם הקלף 9 מטבעות עסק ברווח לאחר עבודה קשה, אם בקלף זה השואל הגיע אל המטרה לה הוא ייחל, הרי שעשרה מטבעות יהיה המשך ויתאר את מה שקורה לאחר מכן. ומה קורה לאחר מכן? לאחר מכן מגיע השואל אל חלקת האלוהים הקטנה שלו, הוא לא רק מוצא את האושר, אלא מחזיק בו ונהנה ממנו לאורך שנים.

סיום סדרת האש: קלף תשעה מטות

בקלף תשעה מטות אנו נדרשים להחזיק מעמד עוד קצת. הקלף מבטיח שיהיו עוד כמה מכשולים בדרך, אולם לבסוף לאחר מאמץ אחרון הדברים יסתדרו ויהיה טוב. ודאי חלקכם מרימים גבה ושואלים, היי, זה לא סיום! איפה ה-9 המושלם עליו דיברת קודם?
ובכן, אתם צודקים, כיוון שסיום מסוג תשעה מטות אינו סיום מושלם, אך מי אמר שכל סיום צריך להיות מושלם? סיום זה הוא יותר קריאת כיוון הקוראת לנו להבין מה התפספס ואזהרה שלא להמשיך את מסכת הטעויות, כיוון שהמצב יכול להיות גרוע אף יותר.

כדי להבין היטב את הקלף, יש לחזור ולהבין את הרעיון העומד מאחורי יסוד הסדרה – יסוד האש. יסוד האש קשור להתחלות ולרצונות. הוא זה הדוחף אותנו קדימה להרפתקאות חדשות בחיינו וטומן את זרע התשוקה שגדל וגדל. אולם, יסוד זה מייצג רק התחלות. הוא אינו יכול לסיים תהליך, ולכן כדי לסיים את התהליך, אנו צריכים לממש אותו דרך יסוד האדמה.

לתהליכי המימוש בעולם החומר יש סדר: הכל מתחיל ביסוד האש ולאחר מכן מתממש דרך יסוד האדמה יסוד האש נמצא בשיאו בקלף 8 מטות, אולם כדי שהתהליך יהיה שלם עלינו לממש את רעיון האש הנמצא בשיאו דרך יסוד האדמה. ליבוי האש עלול להוביל לאסון. החיים במקרה זה משולים לתבשיל המתבשל על האש: כאשר הוא מוכן, אנו צריכים להסיר אותו מהכיריים ואם נמשיך לבשל אותו הוא יישרף.

סיום בסגנון קלף 9 מטות מראה לנו כי לא פעלנו ולא מימשנו בזמן את מה שהיה לנו בשלב הקודם ולכן עכשיו אנו צריכים להחזיק מעמד. בסופו של דבר הכול יסתדר, אולם עלינו לעבור מיסוד האש ליסוד האדמה, להפסיק לחפש עוד אתגרים, הרפתקאות ולהפסיק לרצות עוד ועוד, אלא למצוא יציבות ולפעול כדי לממש את צרכים אמיתיים. כבר מצאנו את האמת ויודעים מה נכון עבורנו. אין לנו מה לחפש יותר וכל מה שנשאר לנו זה רק להיות שם ולהפוך את זה להיות אמיתי.

סיום סדרת האש: עשרה מטות

אם מופיע הקלף עשרה מטות כקלף סיום, הוא מראה לנו שעדיין לא עשינו את המעבר מיסוד האש ליסוד האדמה, שאנו מתקשים להבחין מה נכון בחיינו ונוטים לקחת על עצמו עוד ועוד עד שלבסוף נתמוטט.

כיוון שאין אדמה, שאין נטייה להבין מה אנו באמת צריכים, אנו מרגישים שחסר לנו משהו ולכן מנסים לפצות על זה בכך שאנו לוקחים על עצמנו עוד ועוד. במקום לחפש את האדמה, את המימוש, את הפשטות, אנו לוקחים על עצמנו עוד פרויקט, עוד מחויבות. זה נותן לנו תחושה של סיפוק אמנם, אולם סביר כי בסופו של דבר אנו לא נצליח להחזיק מעמד ונקרוס.

אין זה אומר שלא נצליח להשיג את המטרה שלנו. זה בהחלט יכול לקרות! אולם, כדי שזה יקרה אנו חייבים להפסיק לקחת על עצמנו עוד ועוד ולפנות זמן ומשאבים לדבר אותו הוא באמת רוצים.
כך למשל אם הסיום אותו מייצג הקלף השנה קשור בזוגיות, זה אומר שאנו לא מרוצים מהמצב, אך אין זה אומר שאנו לא יכולים להשיג את בן או בת הזוג המיוחלים, אולם עלינו לפנות בשביל כך זמן ומשאבים. הקלף מראה שבשנה הבאה, כשבאמת נפנה מקום לזוגיות בחיינו, הזוגיות תוכל להיכנס.

שגיא מנדלבוים עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully