וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב כוכבי השבוע

24.12.2009 / 16:08

אנחנו מתקרבים לסוף השנה האזרחית, והסוף הזה טעון ועמוס. דווקא בגלל זה כדאי להפעיל את הראש יותר מאת הבטן. 27 בדצמבר עד 2 בינואר

אין ספק שסופה של השנה הזו עמוס וטעון במיוחד, מה שמלמד בעקיפין גם על תחילתה של השנה הבאה. כוכב פלוטו מככב בשמים עכשיו עם צמידויות לשמש ולוונוס, ומן הסתם ימשיך לעשות גם בשנה הבאה. זהו זמן מצוין להתחיל להכניס את המלה "שינוי" לחיינו, ובכל התחומים, ובמקביל להיזהר מהדרמות והסערות של השבוע, ולא לאבד את הראש.

הזוית הקשה של השבוע:
בתואר הזה עשויות להתחלק שתי זויות, ושתיהן לא קלות, אבל אין ספק שהצמידות בין השמש, מיקוד הדברים, לפלוטו, הכוכב היצרי והכוחני, עולה על כולן. הזוית הזו עלולה לגרום לכל גירוי קטן להפוך למלחמת עולם בזעיר אנפין, וחשוב לדעת איך לגרום לדברים לא לצאת משליטה, ואיך לא להפוך כל ויכוח למאבק כוח של ממש. ויתורים וחיפוש אחר המכנה המשותף יביאו איתם צורך מחוזק בדיאלוג ישיר ואמיץ, וללא מעורבות רגשית גבוהה מדי. מי בעיקר יושפע ממנה? מזלות אריה, עקרב, גדי וסרטן.

הזוית הרגשית של השבוע:
הצמידות בין ונוס הרגשית לפלוטו הכוחני. הזוית הזו כבר נוגעת במערכות היחסים שלנו ובצד הרגשי של כל נושא ונושא, וחשוב עכשיו להימנע מדרמות וסערות במערכות היחסים בכלל, ובזוגיות שלנו בפרט. שימו דגש מיוחד על כל מה שקשור ליכולת לגלות איפוק, לדבר בכנות ובאומץ אבל מהראש ולא מהלב, ולא להיסחף למעגלים רגשיים ולדרמות שקשה יהיה לצאת מהן בהמשך. מי בעיקר יושפע מכך? מזלות שור, מאזניים, עקרב גדי וסרטן.

התקשורת שלנו:
התקשורת שלנו עוברת מהפך השבוע, כשמרקורי כוכב התקשורת שנמצא גם הוא במזל גדי, עובר להילוך אחורי. בגדול, זה אומר שזהו זמן טוב להתחיל לסגור מעגלים בחיינו, לסגור קצוות שנשארו פתוחים, ולאפשר לעצמנו לשפר את הקיים, לפני ששוב מתחילים לצעוד קדימה. מי בעיקר יושפע מכך? מזלות תאומים, בתולה, גדי וסרטן. ועד שנמצא את הדרך להתמודד במקביל גם עם הילוכו האחורי של מרס וגם זה של מרקורי ועדיין להישאר עם חיוך, שבוע טוב!

ומה עם שאר הכמזלות?

טלה
גם השבוע הדרייב שלכם חזק ומשמעותי, אבל מרס, שליט המזל שלכם, מממשיך לנוע בהילוך אחורי, ומביא איתו כמה הפתעות בבצוע הדברים, לא כולן נעימות: דברים משנים קצב, נעצרים או מתבטלים, ותכניות פעולה אחרות עולה על הפרק. מעניין.

שור
ונוס, שליטת המזל שלכם, שוהה עכשיו במזל גדי, ומכריחה אתכם להתייעל, להתמקד, לבנות סדר עדיפות מעשי יותר לדברים, ולפעול באופן איטי יותר. זוית פעולה שיוצרת ונוס לסטורן מאיטה את הקצב עוד יותר, ומכריחה להתמקד בעובדות בכפי שהן.

תאומים
מרקורי שליט המזל שלכם שוהה לו במזל גדי היציב יחסית שמכריח אתכם לעשות עבודה אמיתית על כל מה שקשור לכספים ולחומר בחייכם. אבל השבוע הוא עובר להילוך אחורי, קצב הדברים משתנה, ואיתו גם סדרי העדיפות שלכם. זהירות.

סרטן
גם השמש וגם ונוס ששוהות במזל גדי נכנסות לזויות עם סטורן ופלוטו, ונראה שהחיים דורשים מכם עכשיו קצת יותר. נראה שהגיע הזמן לעשות דברים באופן מבוקר יותר ועם קצת יותר זהירות בפינות, בעיקר במערכות היחסים שלכם.

אריה
כוכב מרס ממשיך לנוע במזל שלכם בהילוך אחורי, אלמנט שעלול להביא איתו שיקולי דעת מוטעים, ולא מעט אי הבנות. השמש שליטת המזל שלכם נצמדת לכוכב פלוטו, אלמנט שמדגיש את הצורך להזהר ממאבקי כוח ודרמות מיותרות, ולחכות בסבלנות..

בתולה
השמש מרקורי וונוס שבמזל גדי מגבירים מאוד את המעורבות הרגשית שלכם בכל מה שקשור לאהבה ורומנטיקה, אבל הילוכו האחורי של מרקורי שמתחיל השבוע עלול להביא איתו צורך בהיערכות רומנטית מחודשת, ובגישה שונה לאזור הלב. מעניין.

מאזניים
ונוס, שליטת המזל שלכם, ממשיכה לנוע במזל גדי, ונראה שהאנרגיה שלכם מאוד ביתית ומשפחתית עכשיו: אתם זקוקים למינון גבוה של בטחון רגשי, וכדאי לשפר תקשורת עם בני המשפחה, ולהשקיע בהם קצת יותר. הגיע הזמן לחזק את הביחד.

עקרב
השמש צמודה לפלוטו שליט המזל שלכם ועלולה להביא איתה דרמות קטנות אך מסיביות. ממש במקביל נמצאות ונוס והשמש בבית, התקשורת שלכם, אלמנט שמביא איתו יכולת גבוהה יותר לדיאלוג יעיל עם העולם: נצלו זאת להתמודדות עם אתגרים גדולים.

קשת
השמש וונוס שוהות עכשיו בבית הכספים שלכם, ומאפשרות לכם לעשות עבודת עומק אמיתית על כל מה שקשור ליחסים, לדיאלוג עם מנהל סניף הבנק, ולעשייה משותפת עם אחרים. זה בדיוק הזמן להיערך מחדש מבחינה כספית, ולהתחיל להזיז דברים קדימה.

גדי
מרקורי, כוכב התקשורת, שוהה לו עדיין במזל שלכם, אבל מהשבוע הוא הולך אחורנית, אלמנט שעלול להביא איתו צורך לבדוק מחדש הסכמים וחוזים, ולא לקחת שום דבר כמובן מאליו. זמן טוב להשקיע קצת יותר בסגירת קצוות ומעגלים מהעבר הקרוב.

דלי
מרס ששוהה בהילוך אחורי מול המזל שלכם, עלול להביא צורך לבחון מחדש מערכות יחסים ודיאלוג זוגי בכלל, ולהיערך אחרת. חשוב לפעול עכשיו באופן עדין ולא כוחני, להקשיב לפני שמגיבים, ולא להגיע למסקנות מהירות מדי, והחלטות פזיזות.

דגים
מקבץ הכוכבים במזל גדי מחזק את היכולת להיעזר עכשיו במוסדות וארגונים בחייכם ולקדם עניינים, ובקיצור – לא לפעול לבד. זמן טוב גם להרחיב את המעגל החברתי לקראת השנה החדשה, ולהרים כמה טלפונים לחברים שקצת התרחקו לאחרונה.

שאלותשובות

שאלה:
שלום, אני ילידת ה-19 לאוגוסט 1980 בשעה 14:00 (לערך). אני בחורה מוכשרת, קרייריסטית, נאה, אקדמית, בעלת לב טוב ורגישות. סיימתי עבודה לפני כחודש במקום מאוד יוקרתי בארץ והתחלתי עבודה חדשה במשרה יותר בכירה. אני מחפשת זוגיות למעלה משלוש שנים ולא מצליחה למצוא. קיימת באופק הצעת עבודה באירופה. האם אתה חושב שזה הדבר הנכון בשלב זה של חיי? אולי שם אכיר את הבחור שלי שאינני מוצאת אותו בתל אביב והמרכז?

תשובה:
ובכן, אתייחס קודם כל לנושא הזוגיות. בכל מפת לידה יש מה שנקרא מודל זוגיות פנימי, שבדרך כלל אנחנו מביאים מהורינו, והוא בעצם המודל הזוגי שהיה ביניהם בזמן שנולדנו, פחות או יותר. מה מרכיב את המודל הזה ומסמל זוגיות? ראשית, נתבונן בשמש ובירח, שהם מייצגים את הורינו ואת הקשר ביניהם. במפת הלידה שלך השמש (בעיגול חום) והירח, הנפש (בעיגול כחול) יוצרים ביניהם זוית דיסהרמונית, כלומר זוית של מתח. בין מרכיבי המודל הזוגי הפרטי שלך, מרס (בעיגול שחור) וונוס (בעיגול ורוד) אין כלל זוית, אבל אם היתה, גם היא היתה זוית של מתח, מכיוון שהשניים נמצאים במזלות מאותו יסוד שיוצרים זוית מתח אקטיבית ביניהם.

אבל אולי הסוד האמיתי מסתתר לו מאחורי הקלעים. השמש שלך (בעיגול חום) נמצאת בקדמת הבמה בבית התשיעי, הבית המסמל הרחבת אופקים והתפתחות אישית, ונמצא פעמים רבות אצל אנשים שנמצאים הרבה בחו"ל. לעומת זאת הירח - הנפש - נמצא בבית ה-12, מאחורי הקלעים, במזל קשת, מזל שבו נמצא גם האופק שלך, מה שנקרא קשת מודגש. הקשת הוא מזל הזקוק להרבה מרחבים וחופש אישי, ונראה שהשניים האלה, הצורך להתפתח דרך לימודים ונסיעות והרצון בחופש אישי רב, מודגשים כאן.

אלא שוונוס (בעיגול ורוד), שמסמלת את הנשיות שלך, נמצאת במזל סרטן, שהוא הפוך לגמרי באופיו: הוא זקוק לבית, למשפחה, ולהרבה ביטחון רגשי. היא נמצאת בבית השביעי, בית הנישואים, אבל הבית הזה נפתח במזל תאומים האקטיבי שלא מראה ממבט ראשון את ונוס הרגשנית שלנו.

ואתרגם: מצד אחד, את משדרת את הפתיחות והעוצמה הקשתית, עם צורך בחופש אישי רב ובמרחבים פתוחים, ואולי אף מקרינה החוצה לא מעט ביטחון בעצמך, וצורך בעצמאות רבה. מצד שני, עמוק בפנים את זקוקה לו, לביטחון הרגשי הזה ולרומנטיקה הזו, אלא שאת הצד הזה לא ממש רואים אצלך, כלומר את ההזדקקות לזה, אלא את הצד העוצמתי בלבד.

כלפי חוץ יש אלמנט נוסף: נפטון (בעיגול אדום) בבית הראשון. גם הוא מבלבל מעט, ומראה על חיפוש זהות הקשור לשייכות: לאן אני באמת שייכת? מי אני באמת? נפטון לא מקרין צורך בזוגיות או בדיאלוג, אלא מבוכה וערפול מטרות.

הצירוף של השלישייה הזו אינו קל לנושא הזוגיות: להיות ביחד או לבד? אני עצמאית ולא זקוקה לאיש, או זקוקה להרבה ביטחון רגשי שקשה לי להראות אותו? אני חושב שהתשובה הסופית נמצאת בזוית הפעולה שבין אורנוס (בעיגול צהוב) במזל עקרב, לבין השמש. הזוית הזו מראה לנו על קושי מסוים באינטימיות לאורך זמן, וצורך חזק מאוד בספייס ובחופש אישי. מיקומו של אורנוס בבית ה-11 בית המוסדות והארגונים מראה שחלק מהקושי הוא הקרבה עצמה והתמודדות עם הפן המאוד אישי: אינטימיות וקרבת יתר הופכים יותר לידידות מאשר לזוגיות, וקרבת יתר עלולה לחנוק ולהכביד. קל יותר איפה לומר לעצמך שאת נכנסת למסע חיפושים אינטנסיבי אחר זוגיות, אבל האמת היא שבסופו של דבר קשה לך עם זוגיות קרובה מדי, מה שהופך את מסע החיפושים למעט עקר מתוכן מראש, והוא רק נותן תירוץ טוב לאגו שהוא אכן מחפש, ורק אי אפשר למצוא אותם, את הגברים החמקנים האלה.

מה את באמת צריכה? גבר חם, רך ומכיל, בדיוק הפוך מתדמית הגבר שמצטייר במפה (מרס בעיגול שחור), שכן הוא יצטרך להכיל את הצד האמביציוזי שלך ואת הקושי בקרבה, אבל דרכו תוכלי לחוות את הביטחון שמעניקה ונוס במזל סרטן שיושבת אצלך במפה, אלא שמה שאת משדרת הוא בדיוק הפוך: שאת לא באמת זקוקה לגבר מהסוג הזה, אלמנט שכאמור משרת אותך כיוון שאת פוחדת למדי מזוגיות מהסוג שאת עצמך זקוקה לה.

מסובך? בואי נאמר שמורכב תהיה מלה מתאימה יותר. אולי משום כך החיפוש יקח זמן רב, עד שתודי בפני עצמך על הדרישות האמיתיות שלך מקשרים קרובים, ועד שתביני מהו בכלל קשר זוגי בתפיסה הרגשית הפנימית שלך. מה נותר? להמשיך לחפש, או לעשות עבודה פנימית אמיתית על המקום הזה, ולפגוש אותו אחת ולתמיד באומץ, ואחרי כן הכל אפשרי, בעיקר כי גם פלוטו יגיע מול ונוס במפת הלידה שלך עוד שנתיים, יבחן אותך מה באמת למדת בבית הספר הרגשי הזה של החיים, ואולי אז הוא יעניק לך אותו, את גבר החלומות הזה, או לפחות את התחושה של איך זה יכול להיות. וכמו במקרים רבים אחרים, זה יותר תלוי בך ממה שנדמה לך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully