וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחלומות הלילה

20.12.2009 / 2:46

אם בחלומות הלילה בצאת הכוכבים אתם מתנשקים או חולמים על חיות וציפורים טורפות, אתם חולמים חלום מיני. וזה תמיד בריא. חלומות ארוטיים - חלק ג'

במאמר הקודם הצגתי את סוגי החלומות הארוטיים והסברתי שלא כל חלום ארוטי הוא אכן מיני. להפך, פעמים רבות חלומות מסוג זה מייצגים פשוט צורך בקשר אינטימי, קרבה ולאו דווקא צורך מיני גרידא.

אך בכל זאת ישנם לא מעט חלומות בהם החלום הוא מיני, ויכול פשוט לייצג את הצורך המיני שיש לחולם: בעל המחכה כבר כמה שבועת שאשתו תחזור מחו"ל, חיי רווקות לא מוצלחים, במקרים אלו ואחרים בהחלט סביר שיעוררו חלומות מיניים.

פעמים רבות, בלי לדעת, הצורך המיני שלנו מתעורר בעקבות גורמים חיצוניים או ביולוגיים: יש כאלו שעבודה מאומצת בחדר הכושר יעורר אצלם חלומות מיניים, יש נשים המושפעות מזמני מחזור או ביוץ. אולם לא משנה מהי הסיבה, החלום הארוטי הינו חלום בריא, בו הלא מודע נותן לנו אור ירוק להתחיל לממש את מה שהטבע קורא לנו לעשות.

החלום מגלה סודות?

אך פעמים רבות החלום אינו כה פשוט. ובמקרים רבים הלא מודע מנסה דרך החלום לחדש לנו ולהראות שבכל זאת יש לנו פנטזיות מיניות, שאיפות סודיות, מחשבות ותשוקות כלפי הצד השני.

איך נדע מה רוצה הלא מודע שלנו להגיד? האם החלום המיני מרמז על צורך חד-פעמי ותו לא, או שיש לנו שאיפה סודית להתחתן עם גבר החלומות. האם מדובר ברומנטיקה, ספונטניות, או בצורך להכרזה ברורה יותר של הצרכים שלנו ושל אהבתנו?
ובכן, אני מקווה שאת התשובות לשאלות אלו תקבלו בשני המאמרים הקרובים המהווים מדריך מקוצר לסימבולים מיניים.

לטובת אלו שלא קראו את המאמרים הקודמים, חשוב לי להזכיר כי לפני שאנו נגשים לפתרון חלום, עלינו לוודא תחילה שהסימבול שהופיע בחלום הוא אינו רלוונטי לאירוע שהתרחש בחיי החולם, ורק לאחר מכן, כשנשללת אפשרות זו אנו יכולים להתחיל לפרש את החלום.

כך למשל, בחורה שהתחילה עכשיו ללמוד זואולוגיה והגיע לפרק של נחשים, אליו היא לא מתחברת, סביר שתחלום על נחשים, ואין זה אומר שהחלום מייצג מחשבות מיניות כלפי השותף שלה לחדר.

איך נדע שזהו חלום מיני?

מעטים החלומות בהם ברור לנו שמדובר בחלומות מיניים. מעטים המקרים בהם בעקבות החלום מתעוררים בנו תשוקות ורצונות מיניים. ברוב המקרים המיניות בחלום מוסתרת, ויתרה על כך, לא מעט פעמים נגלה שהמיניות מעורבת עם נושאים ורגשות אחרים הקיימים בנו.

לכן הדרך בה עלינו לנהוג היא להבין כי אם חלמנו על אחד מהסימבולים אותם אזכיר, ייתכן וחלמנו חלום מיני, ואם נחבר את כל הפרטים, נוכל להבין מה הלא מודע שלנו רצה להראות לנו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

חיות טורפות או ארסיות

כשחיה מופיעה בחלום זהו סימן חשוב, כיוון שחיה מייצגת משהו שורשי ועמוק ב"אני" שלנו. חיות טורפות, ארסיות או גדולות, קשורות לאחד האלמנטים הבסיסיים והגדולים בחיינו – המוות. מין ומוות תמיד הולכים יחדיו מבחינה סימבולית ורעיונית. פעמים רבות בשעות משבר קיומי מתעורר הצורך המיני, ולא בכדי לאחר מלחמה אחוז הילודה עולה באופן משמעותי. זהו יצר קדום הקיים בנו המשרת צורך בסיסי של המשך קיום הגזע.

נחשים:
זהו סימבול המייצג רעיונות ארכיטיפיים עמוקים. בני האדם לא אוהבים אותם, פוחדים מהם. הוא ארסי, מסוכן, חלקלק, ויש לנו איתו חשבון לא סגור עוד מימי בריאת העולם. אך יחד עם זאת זריז, דייקן וצייד מושלם. אין ספק כי נחש הנו אחד הסימבולים היותר מובהקים המייצגים מיניות. כשמופיע נחש בחלום, פעמים רבות הוא מראה כי נושא המיניות עולה בחיי השואל, לטוב או לרע. אך חשוב יותר לבדוק מה הנחש עושה ומה אנו מרגישים כלפיו.

חולמת היוצאת עם בחור כבר שלושה דייטים (הרביעי בדרך) יכולה לחלום שהיא מרימה את השמיכה של מיטתה ורואה שם נחש גדול ומפחיד. חלום כזה הינו מסר מהלא מודע שלה המראה שנושא המיניות בינו ובינה קרב ושהיא נרתעת מכך.

אריות:
את האריה כל התרבויות כמעט מעריצות, אך לא לכוח שהוא מייצג אנו נמשכים כי אם להצלחה, לכבוד ולשפע שהוא מייצג והחשוב ביותר – למלוכה, למעמד. לידיעה שאנחנו "מסודרים", שעשינו את זה ויכולים מעכשיו לשבת רגל על רגל וליהנות מפרי עמלנו.

בחלום האריה יכול לייצג גם מיניות. האריה מייצג משיכה מינית וניסיון מיני עשיר, הוא מייצג תחושה של שלמות עם מי שאנו, עם הזהות המינית שלנו ועם בן הזוג. כמו שהוא מייצג מעמד חברתי ושפע, כך הוא מייצג מבחינה מינית "סטטוס" ואת הידיעה שאנחנו נמצאים במקום הנכון, עם בן הזוג הנכון, אהובים ומקובלים.

נמרים:
לנמרים אין להקה לדאוג לה, ובשל כך הם מייצגים אנשים המשוחררים מסטיגמות ויכולים לראות את האמת, לפעול כפי שהם רוצים, ללמוד מהחיים וליהנות מהם. המיניות אותה רוצה לבטא החולם על נמר היא פראית ומשוחררת מכל עקבות. כאן מדובר במין לצורך מין, סטוצים או סתם צורך בפורקן.

זהו סימבול המראה שהמיניות איננה פסולה, ולבד מהעכבות החברתיות, אין כל מניעה להיכנס למערכת מינית ייצרית וליהנות מיצר הבסיסי החייתי שהטבע נתן לנו.

כרישים:
הכריש הוא טורף ימי, צמא דם, החי לבד במעמקים, והוא הסיוט הגדול, הדבר ממנו פוחד כל מי שנמצא בלב ים מצד אחד, אך כטורף הוא מוערך ומוערץ . לרוב אנו נמצא אותו מקושר עם יצרים אשר מבקשים לעלות מתת המודע, שחוש הריח המפותח שלו, המאפשר לו להריח דם ממרחקים, נותנים לו את היכולת לחוש ולראות סכנות, הצלחות ואת הלא נודע.

מבחינה מינית הכריש הוא חיה טורפת, ומייצג תשוקה ומיניות ללא גבולות, עד כדי שנראה שזה כל מה שיש בראשו של החולם. יחד עם זאת הופעת הכריש בחלום מראה כי הגיע הזמן שהחולם ילמד לשלב את התשוקות שלו והמיניות השופעת יחד עם הצד ההרמוני והרך של הזוגיות. ילמד לחוש את הצד השני ולפעול במיניות לא רק עבור עצמו, אלא גם עבור הפרטנר שלו.

ציפורים טורפות:
ציפורים באופן כללי מייצגות חופש: חופש ביטוי, שחרור מכבלים, את היכולת לעשות את הדבר הנכון ללא מגבלות ואת היכולת לפתוח דף חדש. חוש הראייה של הציפורים הטורפות טובה מאוד, ולכן קודם כל הם סימבול ליכולת אבחנה וראיית פרטים. הן מייצגות רעיונות חדשים וזוויות ראייה שונות.

אולם יחד עם זאת עצם העובדה שהן חיות טורפות מראה שעלינו לשקול אפשרות שמדובר כאן בחלום מיני, רק שהפעם יש כאן חיבור בין חופש ומיניות. הציפורים הטורפות מייצגות חופש מיני, שחרור ומראים כי הגיע הזמן לתת דרור למי שאנו באמת. הציפור הטורפת מראה שייתכן והאדם העצור והמופנם שהיינו כבר אינו קיים, שאנו אדם חדש ולקבל את מי שאנו, להגביהה טוס ולא להסתכל אחורה על מה שהיה.

פילים:
בתרבויות רבות הפיל מקושר עם חוכמה, שפע, מזל ופריון. חלום בו אנו רוכבים על פיל למשל טוב בהרבה מונים מחלום בו אנו רוכבים על סוס, המייצג את העובדה כי אנו מרגישים "על הסוס". רכיבה על פיל הנה סימבול המייצג שלמות, מזל וברכה העוסק בביטחון וידיעה שאנו עומדים להצליח מתוך כך שאנו סומכים על הידע שלנו, חכמת החיים, ויודעים שההצלחה שבדרך הנה תולדה של כל אלו.

חלומות על פילים, בדומה לחלומות על אריות, יכולים להיות חלומות העוסקים גם במיניות. חלום בו אנו רוכבים על פיל יכול לייצג את העובדה שאנו מסופקים ומאושרים בתחום המיני, שאנו מרגישים שיש לנו פרטנר מיני טוב בחיים, שיש לנו ביטחון לדבר על המיניות שלנו, ויותר חשוב, שיש עם מי לדבר על כך. הקשר של הפיל עם פריון יכול לייצג גם ביטחון רגשי היכול להוביל למחשבות על חתונה וילדים.

סוסים:
יופיו של הסוס, כוחו, הפראיות שלו וחוסנו קושרים את הסוס למיניות. הסוס הוא הפרטנר המיני האידאלי: חזק, פראי ועוצמתי, והמיניות אותה הוא מייצג היא פראית וסוערת. ללטף או לטפל בסוס בחלום מייצג רגשות שיש לנו כלפי הצד השני, ולרכוב על סוס מייצג את הצד המיני גרידא.

ביום ראשון הבא תוכלו לקרוא על סימבולים נוספים המייצגים מיניות כגון: סימבולים פאליים, סימבולים המייצגים פריון, דברי מזון. כמו כן אציג את משמעות החלום במיקומים שונים בבית, ולהבין מה ההבדל (בחלום כמובן) בין מין המתקיים בחדר השינה למשל לבין מין המתקיים בשירותים.

ועד שבוע הבא, אני רוצה להעלות שוב את החלום הארוטי של הבחורה בת ה-17 מהמאמר הקודם. מהו האריה אנו כבר יודעים, עכשיו מה שנותר הוא מדוע הלא מודע של הנערה מיקם את האריה דווקא בסלון. אתם מוזמנים להעלות את הפתרונות שלכם כתגובה למאמר ובשבוע הבא אציג את הפירוש שלי. בהצלחה.

והחלום:
"חלמתי שאני עולה במדרגות לבית שבחלום אני יודעת שהוא שלי, אבל חדר המדרגות וגם בהמשך דלת הכניסה לא מוכרים. העלייה לבית לוקחת זמן רב, וככל שאני עולה כך אני חוששת לפתוח את הדלת, מרגישה כאילו שיש שם משהו. לבסוף אני פותחת את הדלת בחשש. כשאני נכנסת לבית (שהופך להיות דומה מאוד לבית שלנו), אני רואה אריה גדול (וחושני) שיושב נינוח על אחת הספות בסלון מצד אחד, ומצד שני את אמא שלי שמנסה בכל כוחה להוציא אותו מהחדר ולשכנע אותו לצאת. אני זוכרת שלא נבהלתי, ואפילו התפעלתי מכך שאמא שלי לא מפחדת מהאריה ומנסה לשכנע אותו לצאת בעדינות ובסבלנות".

עזרו לי להבין מה החלום אומר. אני בת 17, בחודשיים האחרונים יש לי חבר שגדול ממני בשנה.

שגיא מנדלבוים עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully