וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב כוכבי השבוע

יאיר טריבלסקי

17.12.2009 / 21:40

אם בעלך חוטף את הג'ננה ואשתך מוציאה אותך מדעתך, תוכלו להיזכר שוונוס בעצם אשמה. קחו נשימה עמוקה ופתחו סבלנות. 20-26 בדצמבר

על פניו, זהו שבוע עמוס רגשית, נפיץ למדי, עם פתיל קצר – ויכולת איפוק מוגבלת. אם נוסיף לכך גם את הילוכו האחורי של כוכב מרס, נבין שאנחנו נכנסים עכשיו לתקופה בלתי צפויה, וכדאי שנזהר בה.

הזוית הקשה של השבוע:
זו זוית הפעולה שבין ונוס הרגשית, לבין אורנוס הבלתי צפוי. זו זוית שעלולה להביא איתה עצבנות וחוסר שקט ביחסים קרובים, ובדיאלוג עם העולם בכלל. נדמה שדווקא עכשיו אין לנו סבלנות לכלום, וכל דבר קטן עלול להוציא אותנו מהשלווה, בעיקר ביחסים הקרובים שלנו. זוגות רבים מוצאים את עצמם בפרק הזמן הזה – שהוא קצר יחסית, רק יומיים שלושה – במצב של ויכוחים קטנים, או דרמות גדולות. ואכן, זהו זמן שבודק לעומק את מידת הסבלנות שלנו ושל הפרטנרים שלנו, ומכריח אותנו להתמקד בצד הסבלן של יחסים הקרובים, להיות קשובים יותר לפרטנרים שלנו או לעצמנו, ולא לקלקל יחסים קרובים בגלל גחמות וקריזות של רגע, תופעה שכיחה למדי כשונוס בזוית הזו.

מה עושים? מנסים לחשוב פעמיים לפני שאומרים "פוס" ויוצאים מהמשחק, מקשיבים לבן או בת הזוג, מנסים להזדהות או להבין את הצד שלהם, ו..שולפים את החיוך, הנשק הסודי והיעיל ביותר מול זויות פעולה מהסוג הזה, שמעלות אותנו על עצים גבוהים, אך מקשות עלינו לרדת מהם בהמשך. מי בעיקר עלול להיות מושפע מהזוית? מזלות שור, מאזניים, דלי, קשת ותאומים.

המעבר המעניין של השבוע:
השמש עוברת השבוע למזל גדי, ובניגוד גמור לזוית הקודמת שבין ונוס לאורנוס, דווקא מאריכה את הפתיל שלנו, ומציינת את מגמת הדברים: חשיבה מהורהרת לטווח ארוך, והשקעה ארוכת טווח הן בתכניות האישיות שלנו, והן בתחום המקצועי והקרייריסטי. זמן טוב לבחון את הדברים מנקודת מבט מעשית, ולפעול בהתאם. מי בעיקר יושפע מהמעבר? מזלות אריה, דלי, גדי וסרטן.

השינוי המשמעותי של השבוע:
מעברו של מרס, כוכב הדרייב והיזמה שלנו, מהילוך רגיל להילוך אחורי. ואכן, זהו שבוע משמעותי מאוד מבחינת כולנו, כשמרס - אותו כוכב שאחראי על הדרייב והיזמה שלנו - עובר להילוך אחורי, שימשך עד ה 10 למרץ. ההילוך הזה יביא איתו כמה שינויים לחיינו בעיקר בדרכי הביצוע של כולנו, יאפשר לנו לשחרר יזמות ישנות מתכניות מגירה שלא יצאו לפועל, ואולי גם לסגור קצוות לגבי פעולות עבר, לפני ששוב נמשיך לנוע קדימה, ולפעול כרגיל: זה גם אומר שכדאי להזהר יותר בפעולות שלנו, הן ביומיום - והן בכבישים ובדרכים. מי בעיקר יושפע ממנו? מזלות טלה, מאזניים, אריה ודלי.

מה קורה עם המזלות? תחזית שבועית

טלה
גם השבוע הדרייב שלכם אמביציוזי למדי, אבל מרס שליט המזל שלכם ממש מאט את הקצב וביום שני הוא עובר להילוך האחורי שכולם כל כך הרבה מדברים עליו... אתם נכנסים לתקופה חדשה של סגירת מעגלים מעניינת, וזויות חדשות של הסתכלות.

שור
ונוס שליטת המזל שלכם שהתה חודש שלם במזל קשת, והדברים התרחשו באופן מהיר ואימפולסיבי במיוחד, וממש גרמו לכם סחרחורת... אבל בסוף השבוע הזה עוברת ונוס למזל שור, הדברים מתחילים להתייצב, ואתם חוזרים לקצב הטבעי שלכם.

תאומים
מרקורי שליט המזל שלכם שוהה לו במזל גדי היציב יחסית שמכריח אתכם לעשות עבודה אמיתית על כל מה שקשור לכספים ולחומר בחייכם. זוית של מתח עם כוכב מרס עלולה להביא איתה מתחים מסוגים שונים, והרבה סוגי לחצים. זהירות!

סרטן
אל מרקורי כוכב התקשורת שנמצא השבוע במזל גדי מצטרפות להן כרגע גם השמש וגם ונוס, ונראה שהצורך בדיאלוג אמיתי בגובה העינים במערכות היחסים שלכם מתחזק בהדרגה. זמן להשקעה ביחסים, בבן או בת הזוג או בהיכרויות חדשות.

אריה
כוכב מרס ממשיך לנוע במזל שלכם, אבל מהשבוע הוא עובר להילוך אחורי, אלמנט שעלול להביא איתו בחדשים הקרובים לא מעט תקלות בתקשורת, אבל גם יכולת להתבונן בדברים ממבט שונה, לסגור קצוות שנשארו פתוחים, ולפעול יותר לעומק.

בתולה
המקבץ שמש מרקורי וונוס שנמצא מהשבוע במזל גדי, מגביר מאוד את המעורבות הרגשית שלכם בכל מה שקשור לאזור הלב, מה שאומר שאתם נכנסים לתקופה יצירתית מאוד, עם הרבה רומנטיקה, אינטואיציה ותחושות בטן: השקיעו באהבה.

מאזניים
ונוס שליטת המזל שלכם עוברת בסוף השבוע הזה למזל גדי, ונראה שהחיים הופכים רציניים במיוחד. זהו זמן לשים את הדגש על כל מה שקשור לנושאי בית ומשפחה, להשקיע בשדרוג הבית ושנוי אווירה, ואולי גם לחשוב על מעבר דירה, אם לחוץ לכם.

עקרב
ונוס והשמש עוברות למזל גדי השבוע וישהו בבית התקשורת שלכם, והן מאפשרות לכם שבוע אחרון של לקיחת כל התקשורת ברצינות רבה יותר, פתיחת מעגלי תקשורת חדשים עם אנשים שיכולים לעזור ולסייע, ואם לא תקלקלו הכל – גם קשרים חדשים.

קשת
השמש עוברת השבוע למזל גדי, ומדגישה את כל מה שקשור לצורך שלכם להתקרקע סוף סוף, להתמודד עם מלים כמו ביטחון כלכלי או ציר פעולה יציב, ולהתחיל לעשות דברים כדי שזה גם יקרה, ולא ישאר באויר. זמן טוב להשקעה מסיבית בחשבון הבנק.

גדי
גם השמש וגם ונוס עוברות השבוע למזל שלכם, ומצטרפות למרקורי כוכב התקשורת שכבר נמצא שם, מה שאומר שזה עשוי להיות שבוע סופר אקטיבי, ובו כדאי להשקיע קצת יותר מחשבה ועשייה כדי להתמודד עם שפע העשייה, ולא לפספס את האקשן.

דלי
הלחצים חוזרים לעלות כשמרס במזל אריה נכנס להילוך אחורי מול המזל שלכם, מה שאומר שהגיע הזמן להתחיל לסגור מעגלים בכל מה שקשור למערכות היחסים שלכם, להתבונן בדברים לעומק, להסיק מסקנה או שתים, ו...להתחיל לפעול קצת קצת אחרת.


דגים
הצד החברתי הופך פעיל יותר השבוע, דגיגים, על כל המשתמע. מעברן של ונוס ושל השמש למזל גדי ישים את הדגש על פעילות קולקטיבית עם אחרים, שיחות פוריות של עשייה משותפת, ויכולת שלכם להתחיל יזמות חדשות, ולהרחיב את המעגל החברתי.

שאלותשובות

שאלה: שמי ק. בת 33 ונמצאת במצוקה גדולה! תאריך לידתי הוא 7/7/1976. שעת הלידה אם איני טועה היא 15:05 בצהריים. אני מנהלת מערכת יחסים כבר למעלה מ-3 שנים עם גבר שלא בדיוק פנוי על הנייר... אהבתי אותו אהבה עזה, בל תתואר. הלכתי כל כך רחוק והקרבתי כל כך הרבה. לא יודעת מה לעשות ואיך להמשיך - להילחם או לוותר?

תשובה: ובכן, יש מצבים שבהם קריאת המצוקה צריכה להגיע מהאדם עצמו, אחרת יהיה קשה מאוד להגיע אליו, ועוד יותר – לעשות דברים עבור עצמו, או לוותר על משהו שיש לו כל כך הרבה בונוסים מבחינתו. ואכן, לקשר הזה יש הרבה בונוסים מבחינתך, עד כמה שזה נשמע מוזר.

ראשית, האופק שלך, אותו צד שאת מראה כלפי העולם, נמצא במזל עקרב. זהו מיקום מופנם למדי, והשליט של האופק – פלוטו (בעגול תכלת) – נמצא במזל מאזניים, בבית 11 המאוד חברתי ו...לא אישי. פלוטו מכה בעצמה בזויות פעולה הן במרקורי (בעגול צהוב) כוכב התקשורת שלך בשמש (בחץ אפור) ה'אני האמיתי', וגורם לך לחפש סערות ודרמות כדרך לביטוי אישי, עם הרבה מאוד אקשן.

מערכת יחסים שקטה, הרמונית, נעימה? לא בבית ספרנו. מיקומו של פלוטו גם מקשה על קבלת ה'אהבה' הזו שכן כאמור הוא בבית לא אישי, ולכן גם הסערות והדרמות הן במינון גבוה במיוחד, אבל אי אפשר לקרוא לזה באמת אהבה פרופר. אני קורא לזה תיאטרון הרגש. אפשר לומר שאת בעצם מאוהבת בדרמה שאהבה יוצרת, או מאוהבת באהבה עצמה, אבל בתכל'ס – אין פה ממש אהבה, אלא צורך לחוות רגשות בעוצמה חזקה ובמינון גבוה ממקום מוגן ולא אישי – ומה מוגן יותר מגבר נשוי?

תורם לכך גם כוכב נפטון (בבית הראשון) שמביא איתו קושי מסויים גם בזהות האישית שלך. מי אני? מה אני באמת רוצה? לאן ללכת? זוית פעולה בין פלוטו למרס (בעגול כחול) מראה שאת עושה אידיאליזציה רגשית לדמויות הגברים בחייך, והם אלה שהופכים להיות כוון הפעולה. מיקומו הגבוה במיוחד של מרס בבית העשירי, יותר משאר כוכבי המפה, מראה גם על העוצמה והחשיבות שאת מייחסת לגברים שאיתם את יוצרת קשר, ומראה במקביל שהגבר שלך הוא אדם כנראה בתפקיד סמכותי, איש שהוא דמות מפתח מרשימה בסביבתו, ושדרך הקשר איתו את גם מתחברת לעוצמה שלך, שנמצאת מאחורי הקלעים.

הירח (בעגול אדום) שמייצג את הנפש, נמצא גם הוא במזל עקרב המופנם יחסית, ומאחורי הקלעים. אפשר לומר שחיי הנפש והרגש שלך מתרחשים שם, בחדרי חדשים, ממקום של דמיון יצירתי מאוד, ופה ושם גם לא מעט אשליות. שליט העקרב פלוטו הוא גם שליט הירח, שבדמיון שלך הופך את הכל לסאגה מפוארת ורבת דמיון שמביאה איתה הקרבה רבה מאוד מצידך (לא נשכח גם שנפטון הוא כוכב ההקרבה האישית שמעל האגו), אבל המטרה, ככל שהיא רחוקה יותר ממימוש – כך רב גם הצורך להקריב, כי אין איום במימוש המטרה, וכשאין מימוש – אין לך גם צורך להפגין את הכסוי להבטחה שיש כאן, ההבטחה הרגשית שאת מבטיחה לדמות הזו: היא נשואה, הדמות, ולכן אין כאן איום ממשי במימוש, מה שמאפשר לך להשקיע עוד ועוד, וללא גבולות..

ממש עכשיו מתחיל פלוטו (בעגול שחור למטה) את הסיבוב השני של המסע שלו במזל גדי, ותיכף יצור זוית של עימות (בחץ שחור לרוחב המפה) - שאותה את מתחילה להרגיש כבר עכשיו - עם מרקורי כוכב התקשורת שלך שממול. הזוית הזו תביא אולי בפעם הראשונה, לא רק כמה תובנות חדשות לגבי הקשר הזה אלא גם - ובעיקר – גם תובנות לגבי חייך שלך: כעת נושא המודעות למה שאת עושה עולה ומתחזק, והיא גם עשויה לחלחל לחיי הרגש ולחיי היומיום. מודעות כזו היא המפתח לא רק להבנת התהליך שאת נמצאת בו, אלא לקוד הרגשי הנשי שלך בכלל, שבעצם מפחד מזוגיות אמיתית בגובה העינים, ומעדיף חלום ופנטזיה על פני מציאות שעלולה להיות קשה, ולא ממש נעימה.

דמות האם במפה הזו היא דמות מפתח להבנה של כל התפקיד הנשי כפי שאת תופסת אותו בכלל, והמצאותה מאחורי הקלעים היא אכן משמעותית במיוחד לצורך כך, אולם.. אי אפשר במסגרת הזו לראות – ולכתוב – הכל.

עבודת עומק בעזרת הזוית הזו שמתחילה להתרחש או טו טו, תראה לך אולי את המקום הרגשי שאת נמצאת בו ובוחרת בו בשתי ידיים, ואת הבונוסים שהוא נותן לך, זאת – אם תרצי אכן לשנות את הדברים, ולהתמודד אולי בפעם הראשונה עם עצמך כפי שאת, דמות שיכולה קודם כל להיות עבור עצמה עם עומק ומשמעות, ורק אחר כך – ובאופן טבעי – למצוא לה פרטנר אמיתי ובגובה העיניים, איתו תוכלי לחוות מערכת יחסים אמיתית, ללא כל הדרמות הגדולות שמהוות בעצם תחליף למערכת כזו, נכון לרגע זה.

בהצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully