וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבעים מהם עשוי החלום

12.12.2009 / 0:10

הצבעים תכלת, טורקיז, חום ושחור הינם צבעים חשובים, וכמו כן סמלים חשובים המבטאים בחלומותינו את עולמנו הפנימי. מאמר צבעי חנוכה - חלק ב'

אתמול סקרתי במאמר "צבעי היקום" את צבעי הצ'אקרות. הצבעים הבאים אינם צבעים המייצגים את המרכזים האנרגטיים שלנו, אולם הם לא פחות חשובים וגם הם סמלים חשובים המבטאים בזמן החלימה את עולמנו הפנימי:

תכלת

תכלת הינו שילוב בין כחול ולבן, ולכן הוא יכול לסמל תקשורת גבוהה, ניבוי וחיזוי העתיד.

חלום בו מופיע צבע תכלת יכול לרמז על תקשורת עם מדריכים רוחניים. לכן שחזרו היטב את החלום, אולי יש כאן מסר רוחני, שיעור שצריך ללמוד.

טורקיז

טורקיז מסמל הגנה, שלווה ורגיעה. צבע הטורקיז יכול גם לסמל חיזוק של קשרים אישיים וחיזוק האהבה.

חלומות בהם מופיע צבע טורקיז הם נדירים. בדרך כלל הם מסמלים שהכל בסדר ושאין לנו סיבה לדאוג. נסו לחשוב: האם אתם עצבניים, לא רגועים? סביר להניח שאתם זקוקים למנוחה ולהכרה שבעצם הכל בסדר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

חום

צבע חום מסמל חריצות, עבודה, רצינות, יכולת ארגון וביצוע.

צבע חום בחלום מייצג חלומות ארציים יותר המבטאים צורך בעבודה קשה ורצינות שיעזרו לעבור תקופה קשה.

שחור

הצבע השחור הוא היעדר כל הצבעים. ולכן הוא צבע מגן ואוטם. זה הזמן לנתץ מיתוס ולהסביר כי הצבע השחור לא מסמל דברים שליליים, כי אם עוזר להיפטר מהם. זהו למשל צבע חזק מאוד כמגן נגד עין הרע, לכן משתמשים בנר שחור בטקסים מאגיים. הצבע השחור סופג את האנרגיות השליליות אליו, ומכאן כוחו.
הצבע השחור מסמל הגנה מצד אחד, אולם הוא גם מייצג סגירות מצד שני. אלו הם שני הצדדים של השחור ובחיים צריך למצוא את האיזון בין הרצון שלנו להגן על עצמנו ולהתגונן לבין הסגירות וחוסר התקשורת המתלווה לכך.

חלום בו מופיע צבע זה עוסק בהגנה וסגירות. אולי אנו חוששים מהבאות ומתגוננים יתר על המידה, היכן אנו מרגישים פגיעים? ייתכן והמגננה גובה מחיר כבד שכן התוצאה היא שאנו נסגרים והופכים פחות חברותיים.

כוחם המיסטי של הצבעים

הצבעים אינם רק סימבולים המופיעים בחלום. הם אנרגיה, יסודות מיסטיים, שאנו משתמשים בהם כל הזמן, והם אפילו חלק מהלא מודע הקולקטיבי שלנו.

את אנרגיית הצבעים אנו יכולים לרתום לטובתנו בכל תחום, כל שצריך לדעת הוא איזו אנרגיה מכניס כל צבע ולהעצים אותה. כך למשל כשיוצאים לדייט, לא יזיק אם תלבשו אדום, כדי לחזק את אנרגיית התשוקה, או כתום כדי לחזק את אנרגיית הזוגיות. ללבוש, אגב זה לא חובה שהבגדים החיצוניים יהיו בצבע הנבחר – אתם יכולים בהחלט להכניס אנרגיה דרך כך שנלבש בגד תחתון אדום או כתום.

להבדיל, אם נפגוש אשה המחפשת זוגיות, אולם חדר השינה שלה הוא לבן: מצעים לבנים צחורים, שמיכה לבנה. "ככה אני אוהבת את חדר השינה שלי", היא אומרת, "אני אוהבת להיכנס לחדר שהוא לבן, טהור, נקי", היא ממשיכה להתעקש, "כך אני נרדמת טוב יותר".
.
אישה כזו צריכה להרשות לעצמה קצת "להתלכלך". החדר הלבן, הסטרילי מכניס אנרגיה של הבדלה לחיי הזוגיות שלה, בפועל נוכחות של גבר "תלכלך" את הניקיון והטוהר שהיא כה התרגלה אליהם. וכך, ייתכן שאם היא תכניס קצת אדום או כתום לחדר השינה שלה (חדר בבית המייצג אינטימיות וזוגיות), היא תכניס אנרגיה אחרת ותשבור את הלבן הנקי והטהור ותקל על הזוגיות להיכנס לחייה.

השטן הוא טיפש או עיוור צבעים

דוגמה נוספת ומעניינת העוסקת בהשפעת הצבעים על חיינו היא השפעתו של הצבע הכחול כסימבול המגן כנגד עין הרע. מנהג מוסלמי מוכר הוא צביעת הדלתות בצבע כחול, טורקיז או תכלת וזאת, כך אומר הפולקלור, סגולה כנגד עין הרע.

הסיבה היא, אגב, כיוון שהשטן, כך אומרים, אינו חכם. וכשהוא עומד להיכנס לבית ורואה שהמשקופים או הדלת שלו צבועים בצבע כחול, תכלת או טורקיז, הוא חושב שהוא בשמיים ומבין שאין טעם להיכנס לשם.

נשמע טיפשי? מה לאמונות הטפלות האלו ולנו? אתם ודאי שואלים ומרימים גבה. ובכן, תנו לי לחדש לכם, אולי אפילו להפתיע, ולספר שאמונה טפלה זהו מלווה אותנו גם היום, במאה ה-21, הרבה יותר ממה שאנו משערים. אמנם היום לרוב לא נמצא חשיבה מסוג זה בהרבה מקומות, אולם במאות הקודמות הבן הזכר היה חשוב הרבה יותר מהבת: ראשית כיוון שהוא הולך לעבודה והיווה כוח עזר במשפחה, שנית כיוון שהבת עתידה לעזוב ולהקים בית משלה ופחות תתמוך בבית.

לכן, כשהבן נולד נוצר לחץ וצורך לשמור עליו, כנכס, ובמיוחד בתקופה הקדומה ההיא בה אחוזי התמותה של תינוקות וילדים היו כה גדולים. את האשמה לכל מה שקשור למחלות היו מפילים כמובן על השטן ועל "חבריו" השונים שבאים ומטילים מחלות, מומים ופגמים בילדים. לכן כפתרון החליטו לרמות את השטן ולהלביש את הילדים, הזכרים, בצבע כחול, צבע השמיים, בעוד שאת הילדות, הנקבות, בצבע גוף, צבע ורוד. כך נהגו לעשות מתוך הנחה מודעת שאם השטן נכנס לבית וצריך לקחת מישהו - שייקח את הילדה.

וכך, מנהג "מטופש" זה, מנהג שמקורו לפני מאות שנים, משפיע על התרבות שלנו עד היום. עד היום אנו מלבישים את הילדים שלנו בהתאם, ובהמשך הדרך נשים רבות יימשכו אל צבעי הוורוד, ואני לא מאמין שזה עומד להשתנות.

שגיא מנדלבוים עוסק בהומאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully