וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למישהו יש מפתח?

יעל מוטולה

20.11.2009 / 1:59

אנחנו כל כך נעולים בדפוסי התנהגות ישנים המלווים אותנו מאז ילדותנו וכל כך חוששים לקחת מפתח ולשחרר את עצמנו לחופשי. מה קורה שם בפנים?

"זאת קומדיה אלוהית ולאן שלא תביט אותו סיפור חוזר חלילה..." (יעקב רוטבליט).

אם תעצרו לרגע ותתבוננו במה שמתרחש בחייכם, תוכלו להבחין במחזוריות בה הם מתנהלים. החיים סובבים כמו גלגל, נעים במחזוריות כמו בטבע, מקבילים לעונות השנה. פורחים במלוא הדרם באביב, מבשילים ועסיסיים כמו פירות הקיץ, משירים עלים בסתיו, עומדים עירומים בחורף כמו העצים וחוזר חלילה. הבודהיסטים הטיבטים מכנים זאת גלגל הקיום, גלגל החיים, הגלגל המייצג את המחזור האינסופי של לידה, מוות ולידה מחדש.

בטלו את ההתנגדות הפנימית

נוצרת כאן למעשה תבנית שנעה ומסתובבת ללא הפסקה. פעם אנחנו למעלה, שמחים ומאושרים, מרגישים שהגענו לגג העולם, ופעם אנחנו למטה, מרגישים שהשמש כבר לא תזרח עוד מעלינו. כל עוד אנחנו אוחזים במעגל, אנו סובבים יחד איתו, ולכן מהמקום הזה בלתי אפשרי לראות את התבנית. על מנת לראות את התבנית יש צורך להיכנס פנימה אל תוך המעגל. כשנהיה בפנים נוכל להתבונן ולראות את התבנית שנעה, ואז גם תתאפשר היציאה ממנה. הדבר יוביל לכך שנוכל לצאת מכוחו של ההרגל. אם נבטל את ההתנגדות הפנימית, שקיימת בנו לשינוי הכל כך קשה בראייה שלנו של הדברים המוכרים לנו, נוכל למוסס את אותה התבנית ולצאת ממנה.

תהליך זה, המתאפיין בזיהוי התבנית, בהתבוננות בה וביציאה ממנה, נקרא מודעות. ישנם כאלה הרואים בדמיונם את האדם המודע כאישיות רוחנית נעלה היושבת על פסגת הר בטיבט ומודטת. אולם כיום רבים מבינים שבכל אחד מאיתנו נמצא האדם המודע, כל שצריך הוא רק להתחבר אליו ולאפשר לו לצאת החוצה.

המודעות היא ערות, האדם המודע ער למה שעובר עליו. ישנם כאלה המתנהלים בצורה אוטומטית, נעולים ע"י דפוסי התנהגות שמוכתבים מפחדים, מחששות ומאכזבות העבר. אנשים אלה מעדיפים לדבוק בהרגלים הישנים, כיון שהישן והמוכר הוא הבטוח, מה שארע בעבר הוא כבר ידוע, ואילו החדש טומן בחובו דברים שונים ואחרים.

קחו אחריות

ישנם כאלה הנוטים להאשים אחרים במה שקורה בחייהם, את ההורים, בני הזוג, החברים ואף את הגורל. ההאשמה הזו מסירה מעליהם את האחריות, מורידה מעליהם את הנטל. חוסר לקיחת אחריות על חיינו הוא ההפך הגמור ממודעות. חיינו רצופים בהחלטות ובבחירות לאן לנוע ולאיזה כיוון. אנשים רבים מחפשים את התשובות לכך אצל אחרים.

אנשים פונים ליועצים שונים ומיסטיקנים על מנת שיפתרו להם את הבעיות איתן הם מתמודדים בחיי היומיום. נשאלות שאלות כמו מה צופן לי העתיד בזוגיות, מתי אפגוש את אביר חיי, איפה ומי הוא יהיה, האם להישאר במערכת הזוגית הקיימת, האם לעזוב את עבודתי ועוד כהנה. מענה מפורש על שאלות אלה מסיר למעשה את האחריות מהשואל ומכתיב לו את דרך ההתנהלות לנתיב מסוים. ההכוונה הזו היא כביכול הפתרון הקל ביותר שיש עבור אותו מתלבט. אותו אדם לא ייאלץ להתמודד עם השאלה במה לבחור ואיך לבחור, כיון שיהיה מישהו אחר שיקבע זאת עבורו. בכך, אותו אדם מסיר למעשה את האחריות מגורלו.

ביום בהיר רואים עד חיפה

כיצד ניתן אם כן לצאת מתוך התבניות שמנהלות את חיינו דרך עבודת מודעות? תהליך המודעות הוא תהליך שנבנה בהדרגה וניתן לדמותו לעלייה במדרגות. השלב הראשון עוסק במיקוד ובהשגת בהירות. על מנת לברוא את המציאות הרצויה לנו, יש להגדיר תחילה את הציפיות והרצונות שלנו. לעתים קיים בשלב זה ערפול, כיוון שאדם יכול להרגיש קושי או להיתקע כאשר הוא בא לאפיין במדויק את המטרות שלו, הן אינן ברורות לו.

בשלב זה יש לחדד ולאפיין את הרצונות במדויק. כאשר אדם אינו ממוקד בשאיפות שלו, הוא משדר מסר של חוסר בהירות לתת המודע שלו. ראייה ברורה של היעדים תוביל ליצירת המציאות על פיהם. מה שאנו זורעים בתת המודע שלנו צומח בחיינו.
לאחר שהמטרות שלנו ברורות וממוקדות מגיע שלב החקירה.

בשלב זה עולות שאלות שנוגעות במה שדרוש לנו על מנת להגשים את המטרות שלנו, איפה עלינו להיות על מנת להגיע אליהן, מה יש לשנות בדרך בה אנו מתנהלים ומה מונע מאיתנו להגשים את המטרות הללו. שלב זה הוא שלב של גילוי. אנו יכולים להיזכר בחוויות ואירועים מהעבר, מהילדות שלנו ומהקשרים שהיו ואשר קיימים בחיינו. אנו מגלים את ההקשרים של ההתנסויות שלנו בעבר ובהווה לתבניות שמנהלות את חיינו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

תשחררו כבר

לאחר שהבהרנו לעצמנו את היעדים שלנו וגילינו מה עלינו לעשות על מנת להתקדם אליהם, אנו יכולים לעלות מדרגה אל שלב ההתבוננות. נחזור למה שנכתב בתחילת המאמר, לגלגל המסתובב של התבנית. שלב ההתבוננות הוא השלב בו אנו נכנסים פנימה לתוך המעגל.

בשלב זה אנו למעשה צופים מהצד על הדרך בה אנו מתנהלים, אנו מתבוננים בצורה אובייקטיבית על התבנית וחשים בה. שלב זה יכול להיות מתסכל כיון שהוא שלב פסיבי בניגוד לשלבים הקודמים, בהם אנו פעילים. הדגש כאן הוא להתבונן על התבנית מן הצד ללא שפיטה וללא כעסים. אם נתבונן בתבנית במשך מספיק זמן נוכל להבין את האוטומט שבה, שמפעיל אותנו וכך בסופו של דבר גם לצאת ולהשתחרר ממנה.

יעל מוטולה היא רייקי מאסטר, עוסקת בייעוץ רוחני, נומרולוגיה קבלית ומערבית, טיפול ואבחון ברייקי ותקשור. מנהלת פורום יעוץ והכוונה רוחנית בוואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully