וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבן הפילוסופים

יעל מוטולה

12.11.2009 / 1:39

קריסטלים הם לכאורה אבנים בלבד, אבל בשל יופיים והמהפנט הוצמדו להם תכונות-על מיסטיות. ואז הגיעו הפיזיקאים וגילו שאלה לא רק אגדות

כבר משחר האנושות הוקסמו אנשים מיופיים של הקריסטלים, הופנטו מצבעם ומססגוניותם. כתבים עתיקים ממקומות שונים בעולם היללו את הקריסטלים ותיארו אותם כמלאי עוצמה בהשפעתם על האדם, כאבנים המפיקות אנרגיה חיובית ומרחיקות אנרגיה שלילית, הגורמת לסבל ולמחלות, וכן יחסו להם תכונות של שלווה, רוגע, ביטחון, אושר ואהבה.

הקריסטלים נוצרו בקליפת כדור הארץ בתהליכים של משקעים, שינויים בכדור הארץ והתפרצות של אש וולקנית. רוב הקריסטלים הם למעשה גיבוש של מינרלים שנוצרו בבטן האדמה בשל החום הגבוה והלחצים הגבוהים המצויים שם. התגבשות הקריסטל נעשית בצורה מוגדרת ובסדר פנימי מדויק. ההתגבשות הזו מקנה לקריסטל את המבנה המיוחד שלו לעומת "אבנים רגילות". דוגמה לכך היא היהלום והפחם, שניהם נוצרו מאותו יסוד כימי, הפחמן. אולם בעוד מבנהו של הפחם הוא אמורפי, היהלום הוא בעל מבנה מדויק ומסודר.

קריסטלים מספקים חשמל?

השימוש באבני חן מצוין בתנ"ך ובמקורות יהודיים נוספים. לוח אבני החושן שענד הכהן הגדול הינו אחד הסימנים הראשונים לשימוש בקריסטלים. כמו כן ישנן עדויות ארכיאולוגיות המראות על שימוש בקריסטלים ובאבני חן במצרים העתיקה, ביוון וברומא. הקריסטלים שימשו למטרות שונות של ריפוי, הגנה, קבורה, עושר ועוד. השימוש בקריסטלים נפוץ בקרב שבטים ובתרבויות שונות באפריקה, במזרח הרחוק ואצל האינדיאנים. אלה משתמשים בקריסטלים למטרות הגנה וריפוי.

קיימות אגדות רבות בנושא הקריסטלים הקשורות ביבשת האבודה אטלנטיס. האגדה מספרת על קריסטלים ענקיים ששימשו כגנראטורים וספקו חשמל לערים שלמות. הפלא ופלא, האגדה הזו התאמתה ב-1880 במעבדה של האחים ז'אק ופייר קירי בצרפת. פייר קירי היה בעלה של המדענית מארי קירי, אשר איתה זכה בפרס נובל בפיזיקה על מחקרם בתחום הרדיואקטיביות.

אבן קסמים

האחים קירי ביצעו ניסויים על גבישי קוורץ. הם חיברו אותם למקור מתח חשמלי וגילו שבתגובה לכך הם משנים את ממדיהם. שנתיים מאוחר יותר התגלתה גם התופעה ההפוכה: התברר שכאשר לוחצים על גביש הקוורץ, הוא מייצר כתוצאה מכך מטען חשמלי. האחים קירי כינו את התופעה בשם "פייזואלקטריות". משמעות המילה "פייזו" היא "לחץ" ביוונית.

היכולת הזו של הקוורץ להפיק חשמל על ידי הפעלת לחץ וכן לשנות ממדים כתוצאה מחיבור למקור מתח חשמלי, הביאה להתפתחות עצומה של רכיבים חכמים המשמשים כחיישנים, כמנועים וכמפעילים שונים. השימוש הראשון של הקוורץ כחומר חכם, לאחר שהתגלה כפייזואלקטרי, נעשה במלחמת העולם הראשונה. גביש הקוורץ שימש כסונר לגילוי צוללות במים.

כיום קיימות אלפי אפליקציות המבוססות על האפקט הפייזואלקטרי של הקוורץ, הידועה בהן היא האולטרה סאונד. רכיבים פייזואלקטריים מצויים גם בקרבתו של כל אחד מאיתנו: בשעוני קוורץ, במכשירים סלולריים, במסכי המחשב, במכוניות ועוד.

פותחת עין שלישית

אבן הקוורץ הינה אבן אשר מטפלים אלטרנטיביים רבים נעזרים בה וכן שמים אותה בחדר הטיפולים שלהם. האבן משרה אוירה מרגיעה, אוירה של טוהר, היא עוזרת לנטרל אנרגיות שליליות וידועה כאבן שמעניקה אנרגיה רוחנית. נהוג להשתמש במושבת קוורץ לטיהור קריסטלים על ידי הנחה שלהם עליה. מושבת קוורץ ידועה ככזו שאין צורך לטהר אותה, בניגוד לקריסטלים אחרים. אבן הקוורץ מעניקה אור לבן וטהור שניתן להכניסו לתוך המחשבות שלנו במהלך מדיטציות. האבן ידועה כמחזקת ומעצימה תחושות, היא מסייעת בפתיחת העין השלישית ועוזרת בתהליך המודעות של האדם.

יעל מוטולה היא יועצת ומכוונת רוחנית ומשלבת רייקי ונומרולוגיה קבלית ומערבית בטיפוליה. כדוקטור בהנדסה מכנית, היא עוסקת גם בהנדסה ובמחקר במקביל לעיסוק הרוחני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully