וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרי-סרי ראווי שנקר

ירון שוורץ

27.10.2009 / 8:04

השם הזה ללא ספק מצלצל לכם מוכר, אבל לא מדובר בנגן הסיטאר ההודי המפורסם, כי אם בגורו-כוכב ההודי, שביקר בשבוע שעבר בישראל

להלן חידה שתשובתה ברורה מאליה – היכן על פני כדור הארץ יכולים להתקבץ יחדיו למדיטציה בוגרי שירות צבאי מישראל לצדם של חברה צעירים מאירן ומערב הסעודית?
התשובה היא בהודו כמובן, תחת חסותו של הגורו-כוכב הנוכחי סר?י-סר?י ראווי שנקר. לתשומת לבכם, חשוב להדגיש למי שאינו בקיא בדיסציפלינה של הניו-אייג', כי אין הכוונה למוזיקאי ההודי ראווי שנקר, אלא לגורו חדש באופן יחסי הנושא את אותו שם.

גורו צנוע

את דרכו החל סרי-סרי כחלק מהפמליה שליוותה גורו מפורסם אחר, המהרישי מהאש יוגי, זה שהפיץ בעולם את המדיטציה הטרנסנדנטלית, וחיבר על הדרך את להקת החיפושיות לרוחניות של הודו.

שנים אחר כך נפרד סרי-סרי ממורו וגילה בעצמו טכניקת הירגעות פשוטה להפליא. לצורך פרסום השיטה ברבים הוא ייסד ארגון בשם "אומנות החיים", ובאמצעותו לימד מהי המדיטציה לשיטתו. בניגוד להרבה מורים אחרים, סרי-סרי הצליח לשמור על אורח חיים צנוע, ואת הכסף שאסף, הקפיד להעביר הלאה לטובת פעולות צדקה חשובות. כנראה כיוון שפעל ללא אינטרסים אגואיסטיים של ממש, צלחה לו דרכו, ובגדול.

מבחינת מספרים, כמעט ואי אפשר להאמין להיקף הפעילות שמנהל ארגון אומנות החיים. מדובר ב-150 מרכזים, כמעט בכל מדינה בעולם, יותר מ-20 מיליון תלמידים, ואין סוף עובדים הפועלים בהתנדבות. בנוסף, הארגון חתום על רשימה ארוכה של פעולות הומניטאריות, החל ממענקי השכלה לעניים ועד למעורבות בגישור סכסוכים בינלאומיים. עושר הפעילויות החשובות הללו הביא הביאו את סרי-סרי לזכות ביותר מ-20 תארי כבוד, והוא אף הוזמן להרצות על משנתו הרוחנית מעל הבמות הפוליטיות החשובות בעולם ואפילו באו"ם.

גורו בארץ הקודש

צד חשוב נוסף יש לפעילותו של סרי-סרי, והוא הדרכות רוחניות לעולם העסקים. הגורו לא מתעסק בקואצ'ינג ממש, אלא מתמקד במסר מיוחד לבעלי תפקידים בכירים, על פיו, כשעושים ביזנס, חשוב להשתמש בשכל, אבל מנגד, השכל לא יכול להיות המרכיב שינהל את החיים. למעשה בצמוד לשכל צריך כל הזמן לדאוג לשלוות הנפש, לרגש ובעיקר ללב, בלעדיהם האדם מאבד את הקשר עם נשמתו, ואז לחייו אין כל ערך.

יכול להיות שהיו כאלו שאמרו את זה קודם לפניו, אבל זה ממש לא משנה, כיוון שמשהו בפשטות, בישירות ובנכונות של סרי-סרי מצליח להביא את הצמרת העסקית העולמית לכדי התרגשות.
לדבריו של סרי-סרי, המיקום שלו, בתור אדם שלא מקושר פוליטית לאף מדינה, ורוחנית אינו מחובר ממש לאף דת, מאפשר לו להיות כמו חוט מיוחד שיכול לקשר בין הניגודים הכי גדולים שיש. לראיה, בשנת 2006, לכבוד יום הולדתו ה-50 הגיעו יותר משני מיליון איש מכל העולם למפגש מדיטציה משותף אותו הנחה סרי-סרי. היה זה ככל הנראה, רגע האיחוד הרוחני הגדול ביותר שידעה ההיסטוריה שלנו.

לפני שבוע ביקר סרי-סרי בארץ, הוא הופיע בפני המועדון העסקי-אקדמי של אוניברסיטת תל-אביב, אחר-כך עבר לבימת האוניברסיטה העברית בירושלים ולמחרת הוא הצטרף כאורח לוועידת הנשיא, ואף הרצה שם על פתרונות אפשריים ליישוב הסכסוך בין ישראל לפלשתינים. בדף הפייסבוק שלו הוא סיכם את המפגש בנימה אופטימית וציין כי "האהבה בין שני צדדים יכולה להגיע לפסגה, רק כאשר איננו משקיעים שום מאמץ על מנת לבטא אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully