וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדעי החלום

18.10.2009 / 7:09

בשבועות האחרונים עבדתם קשה על מנת להכיר את האנרגיה הדרושה לחלום, ולכן מגיע לכם פינוק - תרגיל מעורר חלימה מהנה וקל

בשבועות אחרונים הנחנו קצת לסימבולים וניגשנו ישר ללב העניין – התחלנו ללמוד לעשות חלימה. הצגתי טכניקות לתרגול חלימה, אך יחד עם זאת סייגתי את עצמי וציינתי שזה לא מספיק. טכניקות לא מספיקות - צריך לעשות עוד.

יחד עם תרגול הטכניקות עלינו ללמוד ולהכיר את האנרגיה הדרושה לנו כדי לערוך את החלימה. עלינו לזכור שבהיעדר אותה אנרגיה, לא באמת נוכל להשיג חלימה לאורך זמן וההצלחות שלנו יהיו לרוב ספונטניות בלבד.

היום אציג את הדובדבן שבקצפת בכל הקשור לתרגולי חלימה: תרגיל שגם מעורר חלימה וגם נועד להעצמת האנרגיה שלנו. זהו אחד התרגילים הקלים ומהנים ביותר שאני מכיר, והחלק הכי טוב הוא שכל מה שצריך זה לישון במהלך התרגיל. כן, פשוט ללכת לישון במהלך היום. בהנחה כמובן שזה אפשרי.

ששש... הסרט מתחיל

שנת יום שונה משנת לילה בשני מובנים משמעותיים: מבחינה נוירולוגית, בשנת יום החלום מופיע מיד עם עצימת העיניים. שלא כמו בשנת לילה, בה רק לאחר כשעה וחצי מופיעים החלומות.

ומבחינה אנרגטית, זהו שלב בו המערכות האנרגטיות שלנו טעונות יותר באנרגיה. לכן, אם נלמד לעבוד נכון, נוכל בהחלט לרתום שינה זו לטובת החלימה.

התרגיל שלנו מתחיל, כמו בסרטי מתח, יממה קודם לכן. או 30 שעות ליתר דיוק. התרגיל מתחיל למעשה ביקיצה של היום הקודם. כלומר, אם רוצים לערוך שנת יום ביום שלישי, הרי שהכל מתחיל ביום שני.

מרגע היקיצה אנו צריכים להתכוונן לאירוע שיתרחש בעוד כ-30 שעות. עלינו לחשוב על זה, לנשום את זה, לרצות את זה, והכי חשוב - עלינו לשנות את התזונה שלנו ולאכול לפי הרשימה הבאה (כמובן, למי שיש מגבלות, מומלץ להתייעץ עם רופא או תזונאי).

הכל כרגיל. כמעט

בלילה שלפני שינת היום המיוחלת, עלינו להמשיך הכל כרגיל: לבקש חלום או חלימה, אך יחד עם זאת לזכור ולציין לעצמנו שמחר זה מגיע.

ביום של שנת היום עלינו לקום בשעה הרגילה, גם אם זה ביום שבת. מי שרגיל לקום ממש מוקדם, יכול להרשות לעצמו עוד שעה, אבל הרעיון הוא לקום פחות או יותר באותה מסגרת זמן.

ארוחת הבוקר צריכה להיות עשירה (זכרו לאכול את סוגי המזון לפי הטבלה), ולאחר פעילות הבוקר, בסיום ארוחת הצהריים, אנו מוכנים לאירוע הגדול – הולכים לישון.

אגב, בעניין כמה לאכול ביום וחצי האלה, הייתי ממליץ ללכת בדרכו של הרבמ"ם שאמר: בבוקר תאכל כמו מלך, בצהריים כמו בן מלך ובערב כאביון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

האנרגיה שבאוכל

האוכל שאנו אוכלים זו אנרגיה, ואנרגיה זו משפיעה על היכולת שלנו לחלום. לא רק הקפה משפיע (לרעה) על היכולת שלנו לחלום, כי אם מזונות רבים אחרים ישפיעו לטוב ולרע.

לכן במהלך 30 השעות האלו, עלינו לתכנן היטב את התזונה שלנו, ותזונה ספציפית ייעודית יכולה לחזקת את היכולת שלנו לחלום ואף לשלוט בחלום.

עקרונות התזונה הקשורה לחלום איננה תזונה נכונה, ולא נוכל להתמיד בה זמן רב, אולם נוכל להשתמש בה לטווחים קצרים, בנקודות ספציפיות בחיינו בהן נרצה לחפש תשובה דרך חלום, או כשנרצה לחזק את היכולת שלנו לשלוט בחלום.

מה אסור לאכול

המזונות המחלישים את היכולת שלנו לחלום מתחלקים לשלוש קבוצות מזון: סמים ומעוררים, לבנים, ובשרים. בתקופה של 30 השעות האלו עלינו להימנע כמה שיותר מלאכול מאכלים הנמנים בקבוצה זו.

סמים הם אחד מהמכשולים הראשיים בכל הקשור לחלימה וחלומות: כל מי שצורך סמים, אפילו מריחואנה, אפילו על בסיס מזדמן, סביר להניח שלא יצליח להגיע להישגים רציניים בחלימה, אם בכלל.

גם סמים מעוררים קלים כגון קפאין, מאטים את יכולת החלימה שלנו, אבל הם לא מונעים חלימה והשפעתם עלינו אינדיווידואלית.

קבוצת "הלבנים" היא שם כולל לכל סוגי המזון בהם משתמשים בסוכר, קמח לבן, חלב וגבינות. כן, זה כמעט כל מה שאנשים רגילים לאכול, אבל זכרו שזה רק ל-30 שעות. בשרים הם כל המאכלים שמקורם בחי לרבות עוף ודגים.

מה נכון לאכול

המזונות המסייעים לחלומות והתורמים לחיזוקם הם תירס, פטריות, אבוקדו, מנגו, דובדבנים, תפוחי אדמה ושורשים באופן כללי (לא כולל ירקות). גם קמח תירס נכנס לקטגוריה זו, למרות שיש לאפות אותו.

מזונות ניטרליים שאפשר לאכול הם ירקות ופירות, שמן זית (לא מטוגן או מבושל), ביצה אחת ביום ומזונות העשויים מקמח מלא.
מקבוצות המזון אלה ניתן לאכול באופן חופשי.

זכרו כי תזונה מאומצת זו תגביר את היכולת שלנו לחלום. אם עומדת בפנינו דילמה קשה, לא יזיק לחרוג מהרגלי התזונה שלנו למשך כמה ימים, ובהם כל לילה לבקש חלום שיעזור לנו לפתור את הדילמה.

אלו הרוצים ליצור קשר עם מדריך רוחני דרך חלום, להשיג שליטה על חלום או חלימה, מושגים שעליהם כתבתי במאמרים הקודמים, יכולים לחזק יכולות אלו על ידי תזונה כזו.

הכניסה למיטה

התוכנית היא לנסות לישון כשעה-שעה וחצי כמו שצריך. תנו לעצמכם שינה טובה והשתדלו לנטרל גורמים מפריעים כגון טלפונים, שעונים מעוררים, חתול, ילדים ובני זוג. לכו לישון כאילו זה לילה והקפידו לערוך את כל שלבי הטקס כמו שצריך: הכניסה למיטה והתכווננות.

גם בתרגיל זה, כמו תמיד, נכנסים למיטה בזחילה. לא סתם נכנסים למיטה ומתיישבים כאילו היתה רק חפץ, אלא זוחלים עליה. זה אומר שאנו נכנסים כשהראש קדימה ואחריו משתמשים בידיים ובברכיים כדי להתקדם. כניסה כזו למיטה מאפשרת להיכנס למרחב האחר הקיים בזמן השינה ומאפשרת לנו להיות משוחררים יותר ומוגנים יותר.

גם בכניסה לשנת יום עלינו ללכת לישון עם התכוונות. החלום הרגיל לא חשוב ולא נבקש לחלום כי אם נבקש מהגוף שלנו שיאפשר לנו להתבונן בידיים (למשל). מובן שאם אתם עושים את התרגיל כדי למצוא מדריך בחלום, או כדי לחפש מסרים בחלום, עליכם לבקש זאת.

לאלו שיש להם מדריכים רוחניים, מלאך שומר או כל "שווה ערך", אל תתביישו לבקש, ואפילו לדרוש מהמדריכים שלכם שייתנו לכם אנרגיה כדי שתוכלו להבין שאתם חולמים, ולהתבונן בידיים.

לבקש אנרגיה זו אחת הדרישות הגדולות שאנו יכולים לבקש ממדריך, לכן עלינו להיות ברורים מאוד בעניין זה. פעמים רבות כשאנו רק מבקשים עזרה, אנו לא מקבלים אנרגיה אלא תמיכה, והפעם אנו זקוקים ליותר.

בוקר טוב!

לאחר השינה, כשפוקחים עיניים, אסור לזוז. צריך להישאר במיטה ולנסות להחזיק עוד קצת את החלום אשר עומד לחמוק מאיתנו. הישארו כמה שניות נוספות במיטה ונסו להיזכר במה שהיה.

אם הצלחתם לעשות פעולה בחלום, כבר תיזכרו בה. ואם לא, הישארו עוד כמה שניות לא כדי לשחזר את החלום, כי אם לשחזר את החוויה של החלום שהיה. בהצלחה וחלומות נעימים.

שגיא מנדלבוים עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • חלומות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully