וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עניין של הרגל

ירון שוורץ

13.10.2009 / 6:45

מי לא אוהב מסאז' בכפות הרגליים. ב"ספרות זולה" מישהו קיפח את חייו בגלל זה. והפעם בלקסיקון הניו אייג' - רפלקסולוגיה, שהיא הרבה יותר מהנאה ורוגע

חוץ מכמה יוצאי דופן רגישים במיוחד, מי לא אוהב מסאז' בכפות הרגליים? מרגישים את הגרביים לוחצות בתוך הנעליים? דמיינו ידיים עדינות, אבל עם הרבה כוח לוחצות ומעסות את כפות הרגליים הדואבות, או בקיצור, אם במקרה עוד לא התנסיתם, אתם חייבים! התוצאות כמעט תמיד יהיו בין רגיעה מוחלטת לשלווה קוסמית.

באופן מקצועי, מעדיפים המטפלים בתחום לקרוא לעיסוי בכפות הרגליים בשם המקצועי "רפלקסולוגיה", שמשמעו "השתקפות ("Reflex") איברי הגוף השונים בכף הרגל".

וויליאם פידג'רלד ויוניס אינגהם היו אלו שבשנות ה-50 החיו את שיטת הטיפול הזו, אחרי שהשתמרה במשך אלפי שנים במזרח הרחוק.

לאן נעלמה ההרמוניה?

כמו הרבה טיפולים אלטרנטיביים, גם הרפלקסולוגיה מבקשת להחזיר לגוף את ההרמוניה שאבדה.

מטרתה של הרפלקסולוגיה לשיטתה היא לפרק חסימות, לנקות רעלים, לשחרר לחצים, מתחים, ואף ליצור באדם שקט לא מוכר, שלא היה מודע לקיומו קודם לכן.
כפות הרגליים עבור המטפלים הם כמו שלט רחוק קטן, שכל לחיצה במקום המתאים יכולה לדוגמה להמריץ את הקיבה, או לחזק את הכבד.

כיוון שכפות הרגליים הן נקודת האחיזה שלנו בקרקע, כל אירוע טראומטי שעובר עלינו וגורם לנו לעמוד או לנוע באי נוחות, מתבטא בסופו של דבר באדמומיות, יובש, או סדק, באזורים ספציפיים בכף הרגל. לצורך קריאה בכף הרגל, יש מפה ברורה, מחולקת בדייקנות לפי אזורי הגוף השונים.

שיטה אחרת מחלקת את כף הרגל ליסודות: העקב שייך לאדמה ומשקף את השלד ואת השרירים. הקשת (או הפלטפוס) שייכים למים ומשקפים את מערכת העיכול והרגש. איזור הכרית הוא האש המשקף את החזה והאגו. ואחרונות חביבות, האצבעות, הן האוויר, ובכך הן משקפות מידות שונות של אינטלקט או אינטואיציה.

מעבר לשיטות עצמן, מטפלים רבים מעידים כי הם עובדים באופן אינטואיטיבי, כלומר מנסים להרגיש את המטופל, את צרכיו, ולפיכך נותנים לידיהם לזרום בחופשיות יחסית במרחבי כפות הרגליים.

הממסד נגד הרפלקסולוגיה

מיותר לציין כי שלושת תצורות הטיפול הללו אינן מקובלות על ידי הממסד המדעי. הרפלקסולוגיה, למרות שנעשו ניסיונות רבים להוכיח אחרת, עדיין איננה מייצגת רפואה מדויקת.

ישנם קולות בממסד הרפואי אשר קובלים על כך כי רבים המתנסים ברפלקסולוגיה, ונהנים, מוותרים על טיפול רפואי, אשר למעשה דרוש ודחוף להם יותר מכל עיסוי מרגיע.

לעומת שיטות טיפול אלטרנטיביות אחרות רבות, עליהן הצליח הממסד הרפואי להטיל צל כבד, הרפלקסולוגיה נהנית מזה שנים מיחסי ציבור מצוינים. לראייה, במספר מדינות באירופה, הקימו פארקים מיוחדים לכפות רגליים, בהם כל אדם מוזמן לטייל יחף במגוון צורות קרקע שונות, אבני חצץ, חול, עצים ומים זורמים, מים פושרים ובכך להעניק לעצמו טיפול רפלקסולוגי אישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully