וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיינסטרים של האלטרנטיב

ירון שוורץ

6.10.2009 / 8:00

במשך שבועות צם ד"ר אוסוי היפני תוך כדי מדיטציה, עד שהזיות וקולות שהופיעו בתודעתו חשפו בפניו אמת מהותית. וכך הצטרפה הרייקי ללקסיקון הניו אייג'

רייקי היא שיטת הטיפול האלטרנטיבית הכי מיינסטרימית שיש. אפילו בישראל, כמעט בקרב כל קבוצת אנשים אקראית, נוכל למצוא לפחות אחד או אחת שעברו הסמכת רייקי בסיסית.

מטפל הרייקי הוא זה אשר יודע איך להתחבר לאנרגיה הקוסמית, זו שקוראים לה בהודו "פראנה", בסין "צ'י" וביפן "קי", ולהעבירה למטופל.

ד"ר מיקואו אוסוי (1865-1926) מיפן היה מאסטר הרייקי הראשון. לפי האגדה, אוסוי, כמו מגלי אנרגיה אחרים, המתין שבועות במצב של צום ומדיטציה מתוך מטרה למצוא איזושהי אמת מהותית. הזיות וקולות שהופיעו בתודעתו חשפו בפניו את הרייקי.

אוסוי העביר את הידע הלאה ואחת ממשיכות דרכו הייתה גברת מכובדת מהוואי בשם הוויו טאקטה, שדאגה לנקות את הרייקי ממסגרת האמונות היפניות ולהתאימה לציבור המערבי הצמא לרפואה לא-קונוונציונלית.

סוד הקסם המסתורי

סוד קסמה של הרייקי נעוץ בעובדה שאינה דורשת לימודים מעמיקים אלא בעיקר יכולת התמסרות לאדם חולה, מתוך מקום של תשומת לב, שקט והרפיה.

המטפל למעשה רק מעביר, טרנסמיטור של אנרגיה, אשר נאספת מהיקום בגופו ויוצאת מכפות ידיו. הידיים מרחפות מעל גוף המטופל, כמעט נוגעות, אבל לא, מרחפות מעל מרכזים אנרגטיים החשודים כפגועים, והריפוי מתרחש.

את שיטת הרייקי אי אפשר ללמוד לבד וחייבים לעבור הסמכה, או יותר נכון מעין חשיפה, או חניכה לחוויה של האנרגיה. לוקח זמן עד שהרייקי זורמת באופן חופשי, ולא מעט מטפלים זוכים בתחילה לתגובה המתסכלת מהמטופל, "לא הרגשתי כלום".

כיום, מטפל רייקי שרוצה להעמיק בתחום יכול להתמחות בצדדים נוספים של השיטה אשר במהותם עוד יותר מסתוריים ומרתקים. אפשר ללמוד "לשלוח טיפול מרחוק", לשלב סמלים אנרגטיים וכמובן להפוך למאסטר של ממש ולהתחיל לחנוך אחרים לאנרגיה הייחודית.

הקלות הבלתי נסבלת

אבל, הקלות היחסית בה ניתן לרכוש הסמכה לרייקי, הפכה את התחום למסועף ומבולגן. במקום שבאמת יזכו רבים ללמוד איך להתחבר לאנרגיה הקוסמית, ישנן לא מעט מריבות בין שיטות הרייקי המודרניות, חלקן אף מעיזות וטוענות כנגד כמה מהתמות שנלמדו ביפן במסגרת טכניקת הרייקי המקורית.

השוק של ימינו עמוס ב"רייקי אימוני", "רייקי למתקשרים", "רייקי יוגה", וכמובן "רייקי יהודי", שבמהלכו נעשה שימוש בסמלים מעולם המיסטיקה הקבלית. שיטה זו זכתה לאחרונה אפילו לאישור חלקי של הממסד הרבני.

אולי זה בעצם לא מפליא, כי כשחושבים על זה, הרייקי היא אנרגיה אוניברסלית, ללא שיוך דתי ספציפי, ולפיכך היא באמת שייכת לכולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully