וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחשבו חיובי

דפנה ביסמוט

3.10.2009 / 8:21

חשיבה חיובית היא לא רק מנטרה. זוהי חשיבה מודעת שמטרתה לתת לכם דימוי עצמי חיובי יותר ולפתוח בפניכם אפשרות לחיים טובים וקלים יותר

תהליך מודעות עצמית שלנו משנה את דפוסי חשיבתנו והתנהגותנו. תהליך מודעות עצמית מורכב מחשיבה מודעת, שהיא למעשה חשיבה חיובית. חשיבה זו בונה חלק חדש בתת המודע שעולה בהדרגה למודע ומשפיע על דרך חייו של האדם.

אנו לא מסוגלים לשנות את הסביבה אלא רק את עצמנו ולכן עלינו לעבור תהליך של חשיבה מודעת, על מנת לפתח מודעות עצמית וחשיבה חיובית. המטרה בסופו של דבר היא לקבל דימוי עצמי חיובי רב יותר מבעבר.

איך תכל'ס עושים את זה?

תהליך השינוי של מודעות עצמית וחשיבה חיובית בנוי ממספר שלבים:
* העלאת זיכרונות וחוויות שהם הבסיס לכעסים שלנו.

* הבנת החוויות ויכולת הדרך לסליחה.

* סגירת מעגלים רגשיים עם אנשים שליוו אותנו בחיי.

* שינוי דרכי החשיבה לחשיבה חיובית וזיהוי מחשבות שליליות.

* זימון מחשבות חיוביות כחלק מהתמודדות.

* בניית תהליך של מודעות עצמית.

חשוב לזכור בתהליך המודעות העצמית:
* להציב מטרה - התהליך הוא הדרך למודעות עצמית.

* להתמיד בתהליך - למרות הכאב.

* איזון רמת הציפיות מהסביבה.

* לשתף את הקרובים אליכם - בעל, ילדים, הורים - במה שעובר עליכם ובקשו תמיכתם.

* לחשוב מחשבות חיוביות ולהיות סבלניים עם עצמכם.

* תתמודדו עם מצבים שהיו מנת חלקכם במשך שנים.

* השינוי יהיה קטן אבל בהדרגתיות הוא יחדור לתודעה ויהווה חלק מכם.

בקשו, אל תדרשו

בכדי להצליח בהתמרת השינוי יש לזכור:
* שכנוע לא מתוך הסכמה = דיכוי.

* עצרו את הכעס - עצירת הכעס איננו דבר קל אולם ניתן ללימוד.

* הכעס צף ומגיע כאשר הנשמה מרגישה שהיא הולכת לאבד
משהו חשוב לה.

* עליכם לבחור סמל שברגעי כעס או מחשבה שלילית תציבו אותו מולכם.

* תרגלו מדיטציה עם סמל זה ואפשרו לו להכניס אנרגיה של רוגע.

* לאחר תרגול תוכלו להשתמש בסמל ולהמשיך את הדיון או להפסיקו כבחירתם מבלי להיפגע או לכעוס.

* השתמשו במילים חיוביות: במקום לומר "אני דורש/אתה חייב" לומר "אני מבקש/אני מנסה".

* יש חשיבות רבה למילים, כיוון שהן מייצרות רגש ותחושות. הכוונה ליצור תודעה חיובית ורגועה יותר.

* תרגמו את השינוי לרווח. ברגע שאדם מתחבר לתועלת הוא מתחבר לשינוי. לדוגמה, אם אתם מעוניינים לשכנע את ילדכם שילמד, הראו לו מה הוא ירוויח – הגשמה של רצונותיו. הבנה זו תאפשר לנווט אותו ולגרום לו להבין ששיתוף פעולה ביניכם יניב לו רוגע וקבלת אהבה מלאה.

* אל תשתמשו בחוויות שפגעו בכם כדי ליצור תחושת אשמה בצד השני, כלומר אל תהיו מניפולטיביים.

* השתמשו בדמיון ככלי מרגיע. עליכם לחוש שאתם מעבירים אור מתוך בטנכם, אור של ביטחון עצמי.

* אם אתם מרגישים חומות בינכם ובין האחר, נסו בדמיון להקרין אור חם שימיס את החומות ויגיע לצד השני ויאיר אותו.

* דעו להסתפק בפחות מ-100%.

* השתמשו בכוח האהבה והסלחנות, ולא בכוח השלילי.

זה לא יהיה קל

זכרו שבזמן התהליך של שינוי עצמי ובניית מודעות עצמית הסביבה תנסה ותבחן אתכם. חשוב להבין שהסביבה התרגלה לתבנית התנהגותית שלכם ולא יהיה לה קל "לוותר" על מעמדה.

לכן יהיו דרושות לכם הרבה אנרגיות של התמדה והקפדה על המחשבות והמילים. חשוב ללמוד לחשוב חיובי, לא להפנים את התגובות. מה שלא יהיה טוב עבורכם, פשוט "העיפו" החוצה. אין ספק שהתהליך הוא קודם שלכם ואחר כך של הסביבה.
בסופו של דבר אתם וגם הסביבה תתרגלו להתנהגות החדשה שלכם.

דפנה ביסמוט היא מטפלת הוליסטית רב תחומית ומדריכה רוחנית בפרפרים, מרחב רוחני. מתמחה ב: חלומות,הילינג, תקשור, שחזור גלגולים, דמיון מודרך, חשיבה חיובית, מודעות עצמית, אנרגיות, קריסטלים ותמציות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully