וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אמריקה על טריפים

שלי זוהר טל

2.10.2009 / 7:46

הסמים הדרום אמריקאיים, כמו הסן פדרו הוותיק, מוצעים לתיירים באותה נשימה עם בית מלון, ומי שחוזר לארץ בלי שניסה משול למי שלא היה במאצ'ו פיצ'ו

מכימיקלים שנועדו למטרות ריפוי והומרו לצרכים מסחריים עברנו לתמיסות סמי חוקיות שניתנות על ידי שמאנים. ברוח ההזיה אנחנו עוברים לסמים הדרום אמריקאיים.

כמו בכל מקום לתיירים ולמקומיים קיימות אפשרויות התמסטלות רבות, אך הפעם נתעקב על הסן פדרו, סם ותיק ומוכר יחסית, והדטורה המוכר פחות, אך אינטנסיבי לא פחות.

סן פדרו - מי הוא ומה הוא עושה?

סן פדרו, או בשמו המסחרי מסקלין, הינו אחד מסוגי הסמים הלא חוקיים הנפוצים ביותר ביבשת דרום אמריקה. המסקלין הוא סם הזיה המופק ממיץ של זן קקטוס מסוים הגדל בדרום אמריקה. הוא מצוי במספר מינים נוספים במשפחת הצבריים, והתגלה לראשונה במאה ה-18 במהלך טקסים דתיים אינדיאניים.

הוא התפרסם ובודד לראשונה בשנת 1897 וסונתז בשנת 1919.
המינון המומלץ לצריכה נע בין 200-400 מיליגרם ומשך השפעתו מתגלה בין 30-90 דקות לאחר נטילתו. שיא השפעתו נמשך שלוש עד חמש שעות והשפעתו תמה כעבור שעתיים עד שמונה שעות.

סן פדרו אינו ממכר מבחינה פיזית. גולת הכותרת שלו היא הזיות ושינויים קיצוניים במצב ההכרה ותחושת אופוריה. ההשפעות השליליות שלו הן תנודות קיצוניות בין חום לקור, שינויים בלחץ הדם, הקאות, סחרחורות, הגברת קצב לב, שלשולים, חרדות והפרעות חוזרות לטווח ארוך.

דטורה - קווים לדמותו

הדטורה, המוכר גם בכינוי "עשב השטן", הוא צמח בר עשבוני חד או רב שנתי רעיל מקבוצת האטרופין. שני מיני הדטורה הידועים הם נטוית פרי וזקופת פרי.

צמחי הדטורה הינם שיחים גדולים בעלי ענפים שמגיעים לגובה של עד שני מטרים. פריחת הדטורה מתקיימת בקיץ. פרחיו מגיעים לגובה של כ-15 ס"מ. הם יוצאים בודדים מחיק עלי הגביע הירקרק בעל צינור ארוך וחמש שיניים. פריו הוא הלקט היבש המכוסה בשערות וקוצים ונפתח לארבעה פלחים ומכיל זרעים שחורים גדולים.

מה הוא עושה לגוף ולנפש?

דרכי השימוש בדטורה הן עישון הזרעים או העלים המיובשים, אכילת הזרעים או לעיסתם, חליטה ושתיית תה מזרעי הפרח, הסנפה או הכנת משחה ומריחתה.

בחליטה השפעת החומרים נמשכת בין 12-24 שעות על פי רוב. זאת למרות שהיו תקדימים דמויי "לופ" הזייתי שנמשך שבוע שלם ואף חודש. בעישון השפעת החומר נמשכת בין חצי שעה עד כמה שעות. בהסנפה ההשפעה נמשכת כמה שעות. בשימוש במשחה ההשפעה לא מדידה ומידת הספיגה משתנה ממשתמש אחד למשנהו.

החומר הפעיל בצמח הוא היאוסצימיאן, שדומה בהשפעתו לאטרופין ובעל השפעה חזקה פי שניים על שרירי העיניים. השפעתו חזקה במיוחד על קצב פעימות הלב ועל קצב פעילות המעיים. יימות סכנות ממשיות שימוש בסם הדטורה.
אכילה של 10-20 זרעים גורמת לכאבי שרירים, הזיות, כאב ראש, דופק מהיר, דיבור לא סדיר במשך שעות. אכילה של 50 זרעים גורמת להזיות חמורות, לאיבוד הכרה ואף למוות.

חשוב לציין כי כל חלקי הצמח מכילים כימיקלים פעילים, כשבדרך כלל הפרחים הם בעלי ההשפעה החלשה ביותר, לאחר מכן בסדר עולה - העלים, הגבעולים, השורשים, תרמילי הזרעים והזרעים, הנחשבים לרעילים ביותר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

יחסי הציבור של הסן פדרו והדטורה

הסן פדרו-מסקלין והדטורה הם סמי הזיה ידועים ככאלה שנתנו ביטוי לילדי הפרחים. הם נחשבים כסמי הזיות קשים ביותר. על פי רוב, המשתמש נערך מראש לניתוק משגרת חייו על מנת לחוות אפקט של סם תובעני שכזה. כמו כן, אנשים המאפשרים לעצמם התנסות הזייתית רבת עוצמה בדרך כלל התנסו בסם הזיה כזה או אחר בעבר והינם חובבי הזיות מושבעים. מפורסמים שידוע כי התנסו בעבר בסן פדרו הם ג'וני דפ ומיקי רורק.

בשנים האחרונות התפרסמו בארץ מקרים לא מעטים של הרעלות קשות ואף של מקרי מוות שנגרמו בשל שימוש בדטורה. נהוג לחשוב כי אחוזי הצריכה של סמי ההזיה אינו גבוה, אולם מחקרים מראים כי ישנה עלייה כיום בצריכה ובשימוש סמים אלה. למעשה, מספר המתבגרים הצורכים סמי הזיה הינו גדול הרבה יותר ממה שמגיע לידיעת הציבור.

  • עוד באותו נושא:
  • סן פדרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully