וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב כוכבי השבוע

24.9.2009 / 18:04

זהו זמן לחשבון נפש אמיתי של כל אחד מאתנו לגבי רגשותנו, לגבי מערכות היחסים שבנינו, והנתינה כמושגו. זהו גם זמן טוב להעניק יותר אהבה לגופנו

על פניו, זהו שבוע מעניין, ובו אירוע מרכזי אחד: חזרתו של מרקורי, כוכב התקשורת שלנו, להילוך רגיל. זה מתרחש אמנם יותר לקראת אמצע או סוף השבוע, אבל כרגיל בהילוכו של מרקורי זה מתחיל בהאטה, עצירה, ואז – הפנייה חזרה להילוך רגיל.

זה גם אומר שכל נושא התקשורת שלנו השבוע עם אחרים ואפילו עם עצמנו, אינו במיטבו, מה גם שכל זה מתרחש לו במזל בתולה הביקורתי, שרואה כל פרט, ולא יכול להתעלם משום פאשלה, קלה כחמורה.

חוסר שקט פנימי

הזוית הקשה של השבוע – יש בעצם שתים כאלה ושתיהן קשורות גם הן למרקורי. האחת – הצמידות שבין מרקורי לסטורן הנוקשה, שמביאה איתה צורך לראות את המציאות כפי שהיא מהצד הריאלי שלא ללא העמדת פנים כזו או אחרת, והשניה – זוית המולות – מולות מלשון מול או זוית של עימות – בין מרקורי לאורנוס חסר השקט והתזזיתי.

זוית שכזו עלולה להביא איתו חוסר שקט פנימי, עצבנות מסויימת, וקושי מסויים לנהל שיחות ארוכות מדי, להיכנס למצבים שדורשים סבלנות ארוכת טווח, או להשקיע יותר בישיבה ארוכה במקום אחד. זהו מיקום שעלול לדרוש יותר פעילות פיזית מהרגיל, ואולי גם יביא בעקבותיו מלים פזיזות, ציניות שאינה במקומה, וקושי לראות את חצי הכוס המלאה, בעיקר כשצריך לצום.

שתי הזויות האלה ידרשו מאתנו השבוע את מירב תשומת הלב, ובעיקר הסבלנות: אם נוכל להתמודד איתן כראוי ופשוט להיות שם, למרות הלחצים וחוסר השקט, נוכל כולנו להרויח בגדול. מי בעיקר יושפע מהן? מזלות תאומים, בתולה, דגים קשת וגדי.

קצת אהבה לא תזיק

הרגשות השבוע – ונוס הרגשית שוהה לה עכשיו במזל בתולה, מיקום שאינו ממש קל מבחינה רגשית. זהו מיקום קלאסי של חשבון נפש אמיתי מצד אחד, ומצד שני – של נתינה אמיתית שאינה רוצה באמת דבר בתמורה. זהו זמן לחשבון נפש אמיתי של כל אחד מאתנו בעצם לגבי רגשותיו שלו, מערכות היחסים שבנה, והנתינה כמושג שאותו הוא מממש או שאינו מממש בקשרים הקרובים שלו.

זהו גם זמן טוב לטפל בבריאות שלנו, ולהעניק קצת יותר אהבה לגוף הפיסי שלנו שאנו מעמיסים עליו בלי חשבון, ושוכחים שם הוא – ממש כמונו – זקוק לפינוק, למנוחה, ובעיקר לאהבה. מי בעיקר יושפע מהמיקום הזה? מזלות שור, מאזניים, בתולה ודגים.

יום הכיפורים – חשבון הנפש מעמיק במיוחד

נראה שמבחינת הכוכבים, יום הכיפור הזה הוא אכן יום של חשבון נפש גם מבחינה כוכבית, אם אפשר לקרוא לזה כך. צירוף הכוכבים עכשיו בשמים ביום הספציפי הזה, הוא כזה שאיך שלא תסתכל עליו, תראה שקשה מאוד לעשות בו הנחות, או שלא להתבונן במציאות באופן ישיר, להסיק מסקנות, וללכת על חשבון נפש אמיתי ומלא.

נתחיל במרקורי כוכב התקשורת, שעצם הילוכו האחורי כבר מלמד על הצורך לעשות חשבון נפש אמיתי, ולסגור מעגלים מהעבר לפני שהולכים שוב קדימה. זה קורה במזל בתולה, אותו מזל ביקורתי שבהחלט נתפס לפרטים הקטנים ולא עוזב עד שהוא באמת נכנס לפני ולפנים, וממשיך בכך שמרקורי גם נצמד לסטורן הנוקשה, אותו כוכב שיפוטי וביקורתי שלא עושה לנו חשבון, ומראה לנו את המציאות כפי שהיא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בלי אשליות

האם זה הכל? לא ולא: ביומיים הספציפיים האלה נוכל למצוא גם את הירח במזל גדי, אותו מזל שעליו שולט סטורן, שעיקרון – הגדרת גבולות, והתמקדות בגישה מבית מדרשו של בית שמאי: שיפוט מחמיר, אי עשיית הנחות, וחשבון נפש אמיתי ללא כל אשליות.

הצירוף של שלושת הגורמים האלה אינו קל עבור כולנו, אבל אם נוכל לראות אותו כסוג של סמן שבעצם מנסה לעזור לנו ולראות את הדברים כפי שהם כדי שנוכל לתקן בהמשך, תוך שאנו מתפייסים עם אנשים אחרים עם המציאות ובעיקר עם עצמנו, כי אז אולי נוכל גם לעשות את התהליך הזה הפעם לא באופן שטחי כדי לצאת ידי חובה, אלא באופן מעמיק ומתבונן, שלא עושה לעצמו הנחות אלא מוכן להתמודד עם המציאות כפי שהיא, לקחת אחריות עליה ועל הטעויות שלנו, ומכאן – לשפר ולהשתפר בהמשך. ואם נוכל לעשות את כל אלה, כי אז באמת נוכל להפיק מיום הכיפורים הזה את המיטב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully