וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחד ותיעוב בדרום אמריקה

שלי זוהר טל

23.9.2009 / 19:11

מסע לדרום אמריקה
מכימיקלים שנועדו למטרות מרפא והומרו לצרכים מסחריים עברנו לתמיסות סמי חוקיות שניתנות ע"י שמאנים. ברוח ההזיה אנחנו מדלגים לסמים דרום אמריקאים המוצעים לתיירים כמעט באותה נשימה שמציעים בית מלון.
סן פדרו וחבריו
סן פדרו/ או בשמו המסחרי מסקלין הינו אחד מסוגי הסמים הלא חוקיים הנפוצים ביותר ביבשת דרום אמריקה, המסקלין הוא סם הזיה המופק ממיץ של זן קקטוס מסוים הגדל בדרום אמריקה , הוא מצוי במספר מינים נוספים במשפחת הצבריים. והתגלה לראשונה במאה השמונה עשרה במהלך טקסים דתיים אינדיאנים ,הוא התפרסם ובודד לראשונה בשנת 1897 וסונתז בשנת 1919.
המינון המומלץ נע בין 200-400 מיליגרם ומשך השפעתו מתגלה בין 30-90 דקות לאחר נטילתו , השיא הוא 3-5 שעות . השפעתו תמה לאחר 8-2 שעות . הוא אינו ממכר באופן פיזי , גולת הכותרת שלו היא הזיות ושינויים קיצוניים במצב ההכרה, תחושת אופוריה, תנודות קיצוניות בין חום לקור, שינויים בלחץ הדם, הקאות, סחרחורות, הגברת קצב לב, שלשולים, חרדות והפרעות חוזרות לטווח ארוך.
דטורה קווים לדמותו
הדטורה או בכינויו "עשב השטן" הוא מצח בר רעיל מקבוצת האטרופין.
שני מיני הדטורה הידועים : נטוית פרי , זקופת פרי.
צמחי הדטורה העשבוניים הינם צמחים חד או רב שנתי שיחים גדולים בעלי ענפים שמגיעים עד ל- 2 מטר, פרחי הדטורה מגיעים ל-15 ס"מ יוצאים בודדים מחיק עלי הגביע הירקרק בעל צינור ארוך ו-5 שיניים פריחתו מתקיימת בעונת הקיץ. פריו הוא הלקט היבש המכוסה בשערות וקוצים ונפתח לארבעה פלחים מכיל זרעים שחורים גדולים החומר הפעיל במצח הוא היאוסצימיאן שדומה בפעלותו לאטרופין ובעל השפעה חזקה פי שניים על שרירי העיניים, השפעה חזקה במיוחד על קצב הלב ועל קצב המעיים.
דרכי השימוש: עישון הזרעי או העלים המיובשים, אכילת הזרעים או לעיסתם, חליטה, שתיית תה מזרעי הפרח, הסנפה, משחה.
משך ההשפעה
בחליטה השפעת החומרים נמשכת בין 12 -24 שעות על פי רוב , זאת למרות שהיו תקדימים דמויי "לופ" הזייתי שנמשך לו שבוע שלם ואף חודש .
בעישון השפעת החומר נמשכת בין חצי שעה עד כמה שעות.
בהסנפה ההשפעה נמשכת כמה שעות.
בשימוש במשחה ההשפעה לא מדידה ומידת הספיגה משתנה ממשתמש אחד למשנהו.
סכנות הדטורה
אכילה של 10-20 זרעים גורמת לכאבי שרירים, הזיות, כאב ראש, דופק מהיר, דיבור לא סדיר במשך שעות,אכילה של 50 זרעים גורמת להזיות חמורות לאיבוד הכרה ואף למוות. חשוב לציין כי כל חלקי הצמח מכילים כימיקלים פעילים שבדרך כלל הפרחים הם בעלי ההשפעה החלשה ביותר, לאחר מכן בסדר עולה העלים , הגבעולים ,השורשים, תרמילי הזרעים והזרעים הנחשבים לרעילים ביותר.

מפורסמים שהתנסו בסן פדרו
ג'וני דפ, מיקי רורק.
יחסי ציבור של הסם
המסקלין והדטורה אלו סמי הזיה ידועים ככאלה שנתנו ביטוי לילדי הפרחים. הם נחשבים כסמי הזיות קשים ביותר , על פי רוב המשתמש נערך מראש לניתוק משגרת חייו על מנת לחוות אפקט של סם תובעני שכזה.כמו כן אנשים שמאפשרים לעצמם התנסות הזייתית רבת עוצמה הם בד"כ כאלה שכבר התנסו בסם הזיה כזה או אחר והינם חובבי הזיות מושבעים . לא תמצא תחת אותו כובע אדם שנוהג להסניף ובאותה נשימה מפתח חיבה לסמי הזיות מהסוג הזה. בשנים האחרונות התפרסמו בעיתונים היומיים בארץ מקרים לא מעטים של הרעלות קשות ואף של מקרי מוות שנגרמו בשל השימוש בדטורה . נהוג לחשוב כי אחוזי הצריכה של סמי ההזיה אינו גבוה אולם מחקרים מראים כי ישנה עלייה כיום בצריכה ובשימוש סמים אלה , למעשה מספר המתבגרים הצורכים סמי הזיה הינו גדול הרבה יותר ממה שמגיע לידיעת הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully