וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להיוולד מחדש

ירון שוורץ

23.9.2009 / 7:33

הכל התחיל כשלאונרד אור חש מחנק בסאונה, נשם במהירות כשלפתע עלה בו זיכרון לידתו. ריברת'ינג (עוברתה בארץ לריברסינג) מתווספת ללקסיקון הניו אייג'

מתי בדיוק התרחש הניתוק בין הלב לראש ובין הרגש לשכל? לפי אבי שיטת הריברסינג (Rebirthing) לאונרד אור, רגע הלידה היה המצב הכיאוטי הראשון אשר חווה האדם בחייו, במהלכו מתוך מצוקה, הצטמצמה נשימתו ובהכרתו נרשמה ההבנה כי בעת קושי, יש להצר את זרימת הנשימה לריאות.

מכאן ואילך, בכל פעם שיתקל האדם בפחד,לחץ, או חרדה, האירוע יתלווה בירידה משמעותית ביכולתו להכניס או להוציא אוויר.

לאונרד אור, כמו רבים ממציאי טכניקות הריפוי של העידן החדש, גילה את השיטה במקרה עוד בתחילת שנות השבעים, לאחר ששהה בסאונה וחש מחנק מהחום. הוא החל לנשום באינטנסיביות מתוך רצון להתאושש ותוך כדי עלתה בו רשומת זיכרון מהתחום הלא-מודע של לידתו.

נשימה מעגלית

באותן שנים הקשר בין התודעה לנשימה כבר היה ידוע, שהרי זהו עיקרה של טכניקת היוגה. אך בעוד היוגה, דרשה שעות תרגול רבות, גמישות, מתודות של דיאטה והעמקה ברמה התיאורטית, הריברסינג הציע חוויה מזוקקת, אקסטטית, מיידית, הנחווית בשכיבה פשוטה על המזרן ללא כל תנאי מקדים.

באופן כללי, בתהליך עצמו מכניסים המון-המון אוויר לריאות ומוציאים אותו בנשיפות ארוכות, שוב ושוב, מה שמזכיר תחושה של התהוות גלים בים, כאשר המטרה היא להביא את האדם ל-'נשימה מעגלית'.

בשלב מסוים הגוף מאמץ את הסדר הנשימתי החדש ומעגל השאיפות והנשיפות מתרחש מעצמו. אז, מתוך הרבדים העמוקים והנסתרים שבאדם מתחילות לצוף חוויות שכבר שכחנו מקיומן. כמובן, אל תרוצו לנסות לעשות זאת לבד, לפי מדריכי הריברסינג, תהליך עוצמתי שכזה מחייב ליווי של ריברסר מנוסה.

צעקות והזיות

האם באמת יכולה שיטת הריברסינג לרפא טראומות אשר נחתמו בגוף מרגע היציאה לעולם? לפי המחקר המדעי, בלידה באמת יכולות להיווצר טראומות ברמה הפיזיולוגית, או ברמה ההורמונלית.

עם זאת, מבחינה פסיכולוגית, עדיין לא מצאו כל הבדל בין ילדים שנולדו בניתוח קיסרי לבין ילדים שנולדו בלידה רגילה.

בנוסף, טוענים רופאים כי לפני גיל שנתיים לערך לא יכול המוח לצבור זיכרונות. דעה זו הביאה את מתנגדי שיטת הריברסינג לטעון כי החוויות אשר מתרחשות בתהליך 'מושתלות' במטופל בתוך התהליך עצמו, כאשר תודעתו מטושטשת והוא במעין מצב היפנוטי שכזה.

ככל הנראה, ההסגות הללו לא השפיעו ממש על עולם הריברסינג, נהפוך הוא, כיום ישנם כל כך הרבה מטפלים בתחום, שאפילו בדפי זהב ישראל, פתחו עמוד נפרד לריברסרים.

אמנם לא כל המטופלים מדווחים בהכרח על התנסות מחודשת בחוויית הלידה, אך כן ישנם תיאורים אכסטטיים של בכי, צחוק, צעקות ואפילו הזיות, המסתיימים בפנים חלקות, מאירות ונוצצות לאחר סשן שכזה המעידות על חוויה טובה אשר ניקתה הרבה עומס מהגוף, מהרגש, וכמובן מהנפש.

  • עוד באותו נושא:
  • ריברת'ינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully