חלום צלול: איך תשלטו על החלומות שלכם?

האם אי פעם הבנתם בזמן אמת כי אתם חולמים? הבנה כזו דורשת התכווננות רבה. בכתבה שלפניכם תלמדו לבצע פעולה בחלום. כיצד לעורר חלימה - חלק שני

שגיא מנדלבוים

שליטה על חלום מתחילה כאשר אנו נמצאים בחלום ואנו יודעים שזהו חלום. ההבנה הזו, הרגע הקסום בו אנו יודעים שאנחנו חולמים, שאנו בעצם מודעים לעצמנו בזמן חלום, נקראת "שער". זהו פתח אל עולם החלום, אך פעמים רבות יהיה זה שער חמקמק מכדי שנוכל לעבור דרכו. עלינו להיות מאוד דרוכים ומכווננים לקראתו, שכן לרוב תהיה לנו לא יותר משנייה או שתיים כדי להגיב. אם לא נפעל מיד, הוא יחמוק מאיתנו.

מטרת מאמר זה היא לתת כלים לעורר את אותם שערים, ובהמשך לדעת כיצד לעבור בהם ולהיכנס למצב הנקרא חלימה, שליטה על חלום, או אם תרצו – חלום צלול.

כדי לעבור דרך השער ולהגיע למקום הנקרא חלימה, למקום בו אנו יכולים לשלוט במציאות של החלום, עלינו לפתח התכווננות לתהליך. כדי שזה יקרה, אנו צריכים כל הזמן, גם ובמיוחד בזמן ערות, לצפות, לתרגל ובמילים אחרות – להיות מודעים לרצון שלנו לכך שנשלוט בחלום. עלינו להיות מודעים לכך שיש קשר בין שליטה על חלום לבין שליטה על הדברים שאנו רוצים לעשות במציאות.

כך, אם בסופו של יום אנו נזכרים ששכחנו לעשות תרגיל, לרשום במחברת, לבקש, הרי שהסיכויים שלנו להצליח קטנים. כפי שאנו רוצים להיות בשליטה בחלום, כך עלינו להיות בשליטה במהלך היום ולזכור לעשות את כל התרגילים, בלי יוצא מן הכלל ובלי תירוצים.

טוב לדעת (תוכן מקודם)

פיתוח מהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - בהנחה מיוחדת והחזר כספי ללא תוצאות

בשיתוף נומייר פלוס
לכתבה המלאה

אז איך עושים את זה?

אפתח בהערה: תרגילים אלה הם תרגילים מתקדמים ומיועדים לאלו הזוכרים לפחות שלושה עד חמישה חלומות בשבוע. אם אינכם חולמים כמעט בכל יום, עשו תחילה את התרגילים המוצעים בקורס "לעורר את החלום" (הקישור למטה), תרגלו אותם ורק לאחר שתחלמו כמו שצריך, חזרו לתרגילים אלו.

בשבועות הקרובים צריכות לעמוד למול עינכם שתי מטרות. בכל מקום ובכל מה שאתם עושים - מטרות אלו צריכות להיות שם אתכם.

המטרה הראשונה היא לעשות פעולה בחלום: להתבונן בידיים, לשבת, לשים ידיים על הראש או כל דבר שהחלטנו והגדרנו אותו מראש. פעולה מקובלת היא להתבונן בידיים מהסיבה שהן תמיד יהיו שם (בשונה מלמשל להחליט להתבונן על כיסא) ואם אנחנו בענייני איברי גוף, מניסיוני, לגברים קל יותר להתבונן ברגליים (כלומר להסתכל למטה) מאשר להתבונן בידיים, פעולה שבה אנו מביאים את הידיים לאזור שדה הראייה שלנו.

המטרה השנייה, המעשית יותר, היא להבחין בשערים של החלום. תחילה להיות מודעים להם ולאחר מכן לעבור דרכם. או במילים אחרות, למצוא את אותם הטריגרים שמזכירים לנו שאנו חולמים ואז, כשאנו כבר מודעים לכך שאנו חולמים – פשוט לעשות את הפעולה עליה החלטנו.

הכניסה למיטה

כמו בכל שלבי ההתפתחות שלנו עם החלום, גם בשלב זה אנו נכנסים למיטה בזחילה. לא סתם נכנסים למיטה, מתיישבים אליה כאילו היא כלום בשבילנו, אלא זוחלים אליה – זאת אומרת נכנסים כשהראש קדימה ואחריו משתמשים בידיים ובברכיים כדי להתקדם.
כניסה זו למיטה מאפשרת לנו להיכנס למרחב האחר הקיים בזמן השינה ומאפשרת לנו להיות משוחררים יותר ומוגנים יותר.

בכל לילה עלינו ללכת לישון עם התכוונות. הפעם החלום הרגיל פחות מעניין אותנו ולא נבקש לחלום, כי אם נבקש מהגוף שלנו שיאפשר לנו להבין בזמן חלום שאנו חולמים ולעשות את הפעולה אותה אנו מגדירים מראש (למשל להתבונן על הידיים שלנו).
אנו לא מחפשים חלומות רגילים, לא אלמנטים מורכבים, ולא מדריכים רוחניים – רק שערים ופעולה.

לאלה מכם שיש להם מדריכים רוחניים, מלאך שומר או כל "שווה ערך", אל תתביישו לבקש, ואפילו לדרוש מהמדריכים שלכם שייתנו לכם אנרגיה כדי שתוכלו למצוא את השער, לעבור דרכו ולהתבונן בידיים.

הבוקר שאחרי

בבוקר, כשפוקחים עיניים - אסור לזוז. צריך להישאר במיטה ולנסות להחזיק את החלום אשר עומד לחמוק מאיתנו. הישארו שניות נוספות במיטה ונסו להיזכר. אם הצלחתם לעשות פעולה בחלום – כבר תזכרו זאת, ואם לא, הישארו עוד כמה שניות, לא כדי לשחזר את החלום, כי אם את השערים שהיו לכם - והיו לכם.

במהלך הימים הקרובים תגלו שבכל חלום יש שערים, רק צריך לדעת לחפש ולמצוא אותם. השערים (ראו דוגמה של חלום בהמשך) יכולים להיות דמות של אדם, תחושה, חדר מסוים, נוף או כל דבר שכאשר אתם נמצאים בחלום ורואים או חשים בו, אמורה להתעורר בכם הידיעה שאתם בחלום. פעמים רבות הידיעה הזו מתעוררת רק לאחר היקיצה, אולם זה לא משנה, כיוון שברגע שזיהיתם את השער תוכלו להיכנס בו בפעם הבאה.

לאחר מכן, יש לרשום במחברת שהכנתם מראש, והמונחת יחד עם כלי כתיבה ליד המיטה, את אותם השערים. יש לרשום כל דבר, גם (ובמיוחד) אם לא היו שערים בולטים, כיוון שזה יעזור לזכור את השערים בפעם הבאה.
אם לא היו שערים, ואני יוצא מתוך הנחה שהיה חלום, רשמו אילו פרטים בחלום היו יכולים להיות שערים.

וכעת לחלק החשוב ביותר: בסוף כל שבוע רשמו את מספר השערים האופציונאליים שהצטברו וכמה פעמים הם הופיעו בחלומות שלכם השבוע. חזרו על הפעולה בכל שבוע, כך שבסוף כל שבוע תנהלו מעין רשימת מלאי של השערים האפשריים שלכם ובחנו כמה פעמים הייתם קרובים. ניהול מערך השערים הוא דבר חשוב לאין שיעור, כיוון שזהו השער שלנו לעולם החלומות.

אל תשכחו: גם אם לא הצלחתם לשלוט בחלום, צריך לרשום במחברת, "היום לא הצלחתי לשלוט בחלום". תתחילו לנהל עם המחברת שלכם שיחה בה אתם מחפשים את השערים שהיו לכם.

במהלך היום

את התרגיל הבא עושים לפחות פעם ביום והוא נועד לחזק את ההתכווננות שלנו, את המודעות של שלנו ואת היכולת שלנו להבין שאנו נמצאים בחלום בזמן החלום. תרגיל זה משולב עם התרגיל שקיבלתם בקורס המבוא והוא מורכב מכמה חלקים.

בתחילתו של התרגיל אנו צריכים "להטריד" את יד שמאל למשך עד שעה. האידיאל הוא לשים למשך שעה אחת כפפה רק על יד שמאל. חשוב כי התרגיל לא ייארך יותר משעה, על מנת שהמוח לא יתרגל, וכי הוא לאי יארך פחות מעשרים דקות על מנת שהאפקט יהיה מקסימלי. אלו שלא רואים את עצמם הולכים עם כפפה רק על יד אחת, יכולים לשים או להוריד את השעון מהיד (תלוי למה אתם לא רגילים). אפשר גם לשים צמיד מטריד, אזיקון או כל חפץ מטריד ולא נעים אחר.

לאחר שתטרידו את היד, עשו סימולציה ודמו שאתם נמצאים בחלום. מה עושים בחלום? ובכן, מתבוננים בידיים (בהנחה שזו הפעולה שהחלטתם לעשות בחלום). לכן, עשו את התרגיל כאילו אתם נמצאים בחלום והתבוננו בידיים לפחות שלוש פעמים ולפחות שלוש שניות בכל פעם.
בסיום השעה שהקצבתם, כשצריך להוריד את החפץ המטריד, עשו שוב את הסימולציה והתבוננו שוב בידיים שלכם. כך, בכל יום עליכם לעבוד לפחות סט אחד של תרגילים.
אם תעשו זאת בכל יום, ההתכוונות שלכם תספיק כדי להתעורר את השערים בחלום ולעזור לעורר את חלימה.

חלום לדוגמה

חולמת מאחד הקורסים שלי, המתרגלת את שלב החלימה, שלחה לי את חלום הבא:

"חלמתי שאני מגיעה הביתה, פותחת את הדלת ומגלה שזה אמנם הבית שלי, אך בני הבית אינם מוכרים לי. אמנם יש שם שני ילדים ובעל, אולם הם לא שלי ובטח שאין לי כלב כמו שראיתי בחלום – כלב ענק עם פרווה לבנה ועיניים כחולות מביעות.

הדבר היחיד שהתחברתי אליו בבית היה הכלב, שלמרות שלא שלי, גילה חיבה אליי והחלטתי לתת לו אוכל מהמקרר (שאריות של יום שישי), אלא שזה לא המקרר שיש לי והתחלתי לתהות שוב מה אני עושה במקום הזה ולמה יש לי מקרר ירוק (במציאות הוא בצבע באג'). הדלתות שלו היו מאד קשות לפתיחה, וכשהצלחתי לפתוח אותן, היו שם קופסאות שימורים של אוכל לכלבים. אולם שוב לא יכולתי לעזור לכלב, כי לא היה לי פותחן קופסאות שימורים. אני זוכרת שהתעוררתי מתוסכלת ומאוכזבת שלא הצלחתי לתת לכלב את האוכל".

התשובה:
יכולות להיות משמעויות רבות ומעניינות לחלום שלך, אולם הן אינן רלוונטיות, שכן את מתרגלת כדי לעורר את החלימה, לכן אין להתייחס למשמעויות הפסיכולוגיות של החלום אלא רק למשמעות האנרגטית של החלום.
ובכן, חולמת, את ממש קרובה ולא פלא שהתעוררת עם תחושת החמצה, כיוון שאת כבר כמעט שם. היו לך בחלום כל כך הרבה רמזים, שערים, לכך שאת חולמת ועוד קצת והיית מבינה שאת חולמת. מה שעלייך לעשות הוא לעבור על רשימת השערים, ללמוד מה הם, ולהכיר אותם כדי שבפעם הבאה שהם יופיעו תוכלי להבין שאת חולמת ולהתבונן בידיים שלך.

השער הראשון היא העובדה שאת מגיעה למקום לא מוכר. רשמי במחברת שלך שזהו שער ותחליטי, ממש כך, שבפעם הבאה שאת נכנסת למקום שאמור להיות מוכר או זר לך - סימן שזהו חלום.
השער השני היה ריבוי הדלתות שאותן היית צריכה לפתוח: דלת הכניסה, דלת המקרר וקופסאות השימורים – כל אלו הן דלתות, וגם כאן רשמי לעצמך שבפעם הבאה שמופיעה דלת מכל סוג, זהו סימן שזה חלום.

השער השלישי אותו עליו את יכולה להכריז הוא הכלב. העובדה שהוא היה כל כך עשיר בפרטים בשילוב עם העיניים שדיברו אלייך בהחלט יכולים להפוך את זה לשער. במחברת רשמי שמפגש עם חיה בעלת הבעה תהיה מעכשיו שער.

יכול להיות שכך תעברי עשרות חלומות של "כמעט" בהם בכל פעם תקומי ותגידי לעצמך: "רגע, שוב נכנסתי למקום לא מוכר, שוב לא הייתי במודעות, שוב לא הייתי מודעת לכך שאני חולמת", אבל יום אחד זה יקרה. יום אחד את תגידי לעצמך בחלום: " זהו זה! זהו השער אותו רשמתי עשרות פעמים! אני בחלום!". ואז הכל יתחיל. אז לא להתייאש ולהמשיך לעבוד, כי זה רק עניין של התכווננות, התמדה, התמדה והתמדה. בהצלחה!

שגיא מנדלבוים עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות, אותם הוא מלמד בתל אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/הלתנאי שימוש
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully