וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלף הנזיר - כוחה של הסבלנות

קלף הנזיר, הקלף התשיעי בקלפי הטארוט, מייצג את כוחה של הסבלנות, זו המאפשרת להכניס אל תוך חיינו את מה שאנו רוצים

המספר תשע בקלפי הטארוט שנוי במחלוקת. המספר תשע בקלפי הטארוט מייצג בעיני חלק מהעוסקים בתחום הטארוט את מושג ה"כמעט" כשעשר הוא השלם האמיתי. אחרים, כמוני, רואים בו כמספר המייצג סיום ושלמות בעוד שעשר הוא האפילוג של תשע. ככזה, הוא מייצג את השלב בו הגענו למטרה שלנו - הצלחנו!

אך מה הביא אותנו לשם, למטרה, מה הוא הסוד? על זה מדבר קלף הנזיר וברצוני להציג את הרעיון של התשע הנגזר מקלף הנזיר. קלף הנזיר מייצג את אחד השיעורים החשובים אותם עובר החניך הצועד בדרך השוטה. בקלף זה הוא לומד להכיר את הכוח של הסבלנות. הסבלנות הינה כוח פנימי המאפשר לנו להכניס אל תוך חיינו את מה שאנו רוצים.

לרצות, לראות ולחכות

כדי להבין את הרעיון העומד מאחורי כוח הסבלנות עלינו להבין תחילה כי כדי להצליח בכל בפעולה, אנו זקוקים לשלושה מרכיבים:
• תחילה אנו זקוקים לרצון. כלומר להתכוונן, לרצות ולדעת להגדיר את המטרה.
• לאחר מכן אנו צריכים לראות את הכל בעיני רוחנו. כלומר להיות מסוגלים לראות את התהליך מתרחש.
• לבסוף אנו זקוקים לסבלנות. הסבלנות היא אמנם פסיבית, אולם היא החשובה מכל השלבים כיוון שהיא זו המאפשרת לתהליך להתרחש. היא זו הסוגרת את המעגל. לאחר שעשינו את הכל נותר לנו רק לדעת לחכות ואם נעשה את זה נכון – זה יקרה.

אם אדם רוצה לפתוח חנות, תחילה הוא צריך לרצות. בלי זה דבר לא יקרה. לאחר מכן הוא צריך לראות את הכל בעיני רוחו, הלכה למעשה. בשלב הזה הוא מתכנן את פתיחת החנות, כותב תוכנית עסקית, מתייעץ עם מומחים שונים. כאן גם מגיע השלב המעשי בו החנות נפתחת, יש סחורות, נעשה פרסום וכדומה.
לכאורה הכל מוכן, אולם עכשיו בעל החנות הגאה זקוק לדבר החשוב ביותר: לדעת לחכות בסבלנות. הוא צריך לחכות שיגיעו הקונים. עליו לחכות תוך ידיעה שהם יגיעו, להיות בטוח שכל מה שהוא עשה יעבוד, להיות בטוח בדרכו ובמטרה בה הוא בחר ולדעת כי ההצלחה לה הוא מחכה תגיע.

הזמן עושה את שלו

קלף הנזיר מיוצג את הסיפור המיתולוגי של האל כרונוס. כרונוס הוא אל הזמן, אביו האכזר של זאוס אשר נוצח על ידי בנו, נושל משלטונו, נשלח לגלות באי בודד ועיניו נלקחו ממנו. סיפורו של כרונוס אינו נגמר, כי אם רק מתחיל. כרונוס מחכה ליום בו הוא יחזור לשלוט בעולם. הוא מחכה בסבלנות והוא יודע כי שלטונו יוחזר. בסופו של דבר יש לו את כל הזמן שבעולם, כי הוא הרי אל הזמן.

חוק הזמן והסבלנות אומר כי אנו נשיג את מה שאנו חפצים בו רק כאשר נרפה ונוותר על הצורך להשיג את המטרה שלנו. זהו אחד הפרדוקסים הגדולים של חיינו, חידה שעלינו ללמוד לפתור אותה, שכן אנו רוצים להשיג דברים בחיינו. את הפרדוקס הזה פותר הכוח הפנימי שנקרא סבלנות. הוא זה שמאפשר לנו מצד אחד לרצות ולעשות ומצד שני להרפות וככל שנוכל לאמן את עצמנו יותר להשתמש בכוח זה, כך נוכל להצליח יותר בחיינו.

שגיא מנדלבוים עוסק בהומיאופתיה קלאסית ומנהל פורום טארוט בוואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully