וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קינסיולוגיה - לשוחח עם הגוף

ירון שוורץ

9.9.2009 / 1:54

הגוף יודע, הרבה יותר טוב מהאדם עצמו, מה טוב לו ומה לא, רק צריך לשאול אותו. הקינסיולוגיה מצטרפת ללקסיקון הניו אייג'

רוצים לדעת איך לדבר עם הגוף? תרגיל ראשון לקיום מגע אינטימי ניתן לבצע בעת ארוחת הצהריים. בדיוק בשלב ההתלבטות העוסק באפשרות להעמיס על הצלחת את המנה השנייה, יש לשאול את הבטן: הספיק לך? רוצה יותר? אפשר לדחוף עוד אוכל פנימה? סביר להניח שהבטן תשיב מיד לחיוב או לשלילה. אם היינו יכולים לפתח את הטכניקה הזו לטובת כל האיברים הפנימיים של גופנו, הרי היה זה מעין מצב גן-עדן עבור הרופאים, אשר היו מוותרים על שיחה עם פציינט לטובת בירור מדוייק מול כל איבר ואיבר.

ובכל זאת, הכירופרקט האמריקאי ד"ר ג'ורג' לב-טוב (Goodheart), מצא דרך לשוחח עם הגוף. לצורך כך הוא התבסס על מה שנקרא האפקט האידיאו-מוטורי, מצב בו תופעה פסיכולוגית באה לידי ביטוי בתנועות לא רצוניות בגוף האדם. ד"ר לב-טוב עשה אחד ועוד אחד והבין לפיכך כי הרגש, שמושפע מהנפש, מחובר לגוף, ובעצם כל דבר שקורה בחיי האדם, אפילו ברמה הרוחנית, ככל הנראה, משפיע גם על הרקמה השרירית, אפילו אם האדם לא מודע לכך.

הקשבה טיפולית לגוף ולנפש

כל שריר, כך גילה הד"ר, מגיב בעדינות בלתי מורגשת כמעט לסביבה, לאנשים, לשאלות לדרישות ואפילו לחומרים עדינים כמו צמחים ותרופות. הגוף יודע, הרבה יותר טוב מהאדם עצמו, מה טוב לו ומה לא. כאשר מצטבר מתח בכל רמה שהיא, המורגש על-ידי ירידה במצב-רוח, או מחלה, הקינסיולוג, מברר מול הפציינט בקצרה את הסימפטומים, כשעיקר המלאכה היא תשאול הגוף מה טוב לו ומה רע. זאת עושים על-ידי ביצוע מניפולציה פשוטה כמו קיבוע שריר הזרוע, ואז שואלים שאלה שתשובתה ידועה ורואים כיצד מגיב השריר, למשל מרפה. לאחר מכן נשאל הפציינט שאלה 'לא הגיונית' ומייד מתגלה כי השריר מגיב אחרת, מתכווץ. מעתה יש בידנו שפה, של 'כן' ו-'לא' אשר אינם תלויים במה שהפציינט חושב לעצמו, על עצמו. הקינסיולוג יודע להקשיב לתשובות השריר, וכך לספר למטופל מהו שורש הבעיה ועל דרך הריפוי הרצויה.

ומה בדבר ההוכחה המדעית? רוב המחקרים למורת-רוחם של הקינסיולוגים, לא הצליחו לגלות קשר של ממש בין התשובות שהגוף נתן לבין הצרכים, הצמחים או התרופות, שהתבררו כיעילות באמת עבור מטופלים וחולים. ולמרות זאת, מספר המטפלים והמטופלים בקינסיולוגיה רק עולה משנה לשנה ורבים מהם אכן נרפאים מאלרגיות, מתופעות אסטמטיות, מליקויי למידה, מפוביות ומהתנהגויות אובססיביות למיניהן. כנראה שמעבר למסקנות המדע והרפואה אשר מסתכמות בהמלצה סימפטומטית על אקמול אספירין או רטלין, המפגש האישי עם מטפל אשר מקשיב לאדם, לגוף ולנפש, מתוך מודעות לחיבור ביניהן, הוא הרבה יותר יעיל. בסופו של דבר, רוב המטופלים מעדיפים במקום תרופה לזכות בתשומת לב אמיתית, רגישות וקצת מגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully