וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלום חיינו

שליטה על חלום, כלומר מודעות למעשינו בזמן חלימה, היא מפתח לניווט מכוון ומדוייק של חיינו. כיצד לעורר חלימה: חלק ראשון - מבוא

"לשלוט על חלום", אמרה לי המורה שלי פעמים אין ספור, "זה אומר לשלוט על החיים". אלו שקראו את המאמרים הקודמים, כבר יודעים שקיים קשר חזק בין החלום אותו אנו חולמים בזמן שינה, לבין היכולת שלנו להגשים את אותם החלומות, השאיפות, המלווים אותנו בזמן ערות. היכולת שלנו לשלוט על החלום היא למעשה הישג אנרגטי, שהתוצאות שלו יכולות לבוא לידי ביטוי בדרך של התחזקות החושים והיכולות הרוחניות שלנו. לא תמיד נוכל למצוא קשר ישיר בין פעולת החלימה לתוצאות, אולם נוכל להבחין שהאינטואיציה שלנו פועלת טוב יותר, שאנו פתוחים ומבינים רעיונות טוב יותר, שאנו מתחזקים אנרגטית. לבסוף נגלה גם שאנו מסוגלים לנהל את החיים שלנו טוב יותר, שאנו מתעסקים עם הדברים הנכונים בחיים ומוציאים דברים מזיקים ולא מועילים הקיימים בנתיב שלנו. כשיש לנו את האנרגיה הנחוצה, המערכת מתחילה לרפא את עצמה וכך נמצא את עצמנו גם סוגרים דברים לא פתורים בחיינו, מטפלים בבעיות המציקות לנו זמן רב, ונמצאים במסע מתמיד של התפתחות.

ליכולת השליטה על החלום יש שמות רבים: יש הקוראים לזה חלומות צלולים, יש הקוראים ליכולת זו בשמות "מסע" שונים, אני אוהב לקרוא לזה חלימה. שליטה על חלום אין פירושה להחליט כיצד החלום יסתיים או על מה נחלום, הכוונה היא להיות מודעים בזמן חלום לכך שאנו חולמים, להיות מסוגלים לשלוט על המעשים שלנו ולתפקד כמעט כמו בזמן ערות. כמעט, כיוון שהחוקים וצורת תפיסת המציאות איננה דומה לרוב, ונדרש זמן רב כדי להתאים ולתרגל את תפיסת המציאות שלנו לחלום.

אנרגיית החיים

את מה שאני עומד לכתוב אני רוצה לסייג ולהוסיף כי את הטכניקות, שחלקן מוצגות במאמר זה ואחרות אפשר למצוא בקלות באינטרנט, הן דבר נפלא, אולם חסר בהן דבר חשוב: הן אינן עוסקות בצד האנרגטי של החלימה. הטכניקות השונות מציגות כלים ודרכי פעולה, אולם אסור להתנתק ממה שקורה לנו ביום-יום. רבים שרוצים לעשות חלימה מגיעים לקורס החלומות שלי ולא פעם אני מגלה שכל מה שהם עושים טכנית, הוא מושלם, אולם הם אינם עושים מספיק כדי לחזק את עצמם מבחינה אנרגטית. התוצאה היא הצלחות ספונטאניות ללא חלימה קבועה ורציפה.

רמת האנרגיה שלנו היא זו שתקבע כמה זמן "נצליח" להישאר מודעים בזמן חלום. הסברים יותר מעמיקים לגבי "אנרגיה" זו אתן בשני מאמרים שאפרסם כאן בקרוב, אולם עד אז רק אומר כי אנרגיה זו היא האנרגיה של החיים: היא האנרגיה המאפשרת לנו לעשות את הדברים ללא מאמץ, בזכותה הדברים הנכונים קורים, בעזרתה אנו מכניסים את מה שנכון אל חיינו. היא מאפשרת לנו לחזק את החלומות שלנו, ליצור את המציאות שאנו רוצים והיא אחראית על כל דבר הקיים בחיינו.

תיאורטית הכול היה יכול להיות מושלם וחיינו היו יכולים להיות זרימה ויצירה נפלאה, אולם לרוב זה לא כך כיוון שבפועל אנו מבזבזים את אותה אנרגיה חשובה. היא מתבזבזת על אנשים לא נכונים בחיינו, על מחשבות לא נכונות, כעסים, עיסוקים לא נכונים, חוסר מיקוד ועוד ועוד. לא חסר לנו גורמים שכל אחד מהם לוקח מאותה אנרגיה חשובה וכך לרוב, בסופו של יום, לא נותרת בנו מספיק אנרגיה כדי שנוכל להתעלות מעל החיים הרגילים שלנו ולעשות את מה שהרוח רוצה. החולמים הם אלו הלומדים לחסוך באותה אנרגיה וכשנלמד לבזבז אותה פחות, החלימה תהיה קלה יותר.

השער של החלימה

במהלך השבועות האחרונים למדנו עד כה לא רק כיצד לפרש את החלום וסימבולים רבים, אלא גם למדנו לחזק את היכולת שלנו לחלום ונפגשנו עם תיאוריות אשר מסבירות מהו אותו עולם חדש ומה קורה שם. עכשיו הגיע הזמן לחבר את הכול ביחד ולצאת למסע בו נוכל להגשים את הדבר שהוא, לדעתי, גולת ההתפתחות של האדם. הדבר שהמורה שלי, לורן, מכנה ההישג האמיתי אליו האדם צריך לשאוף. עכשיו נוכל להתחיל לשלוט על החלום ולערוך חלימה.

שליטה על חלום, בדיוק כמו כל תחום הקשור בחלומות, דורשת ארבעה דברים: התכווננות, התמדה, התמדה והתמדה. ללא ארבעת אלו לא נוכל להגיע להישגים להם אנו מייחלים. נותר רק להבין את הטכניקה. שליטה על חלום מתחילה כאשר אנו נמצאים בחלום ואנו יודעים שזהו חלום. כאן מתחילה השליטה על החלום אך זו לא שליטה על חלום, בדיוק כפי שלהתעורר אין פירושו שהיום שלנו מתחיל. הוא יתחיל כשנחליט לרדת מהמיטה ולפתוח את היום, בדיוק כפי שהחלימה מתחילה במקום בו אנו מחליטים שאם אנו בחלום, אנו צריכים לעשות פעולה.

פעמים רבות יוצא לי לפגוש אנשים שמדווחים שהם זוכרים חלום בו במהלכו הם יודעים בוודאות שהם חלמו. רבים מאתנו יכולים לזכור לפחות פעם אחת שבה זה קרה, ואם אתם אינכם נמנים עם אלו, אל דאגה – מצבכם לא פחות טוב. המקום בו אנו נמצאים בחלום ומודעים לכך שאנו חולמים נקרא שער. זו מעין דלת שכשהיא מופיעה, יש לנו מעט זמן, לפעמים אפילו רק כשנייה או שתיים, בו אנו צריכים להחליט אם אנו רוצים להיכנס או לא. חלימה אינה רק מציאת השער, כי אם הכניסה אליו. גם אלו שאינם ברי מזל ואינם יכולים לדווח שלפחות פעם בשבוע הם מודעים לכך שהם חולמים, יכולים, עם עבודה קשה, להצליח להגיע אל השער, אולם שוב, החכמה הגדולה היא לעבוד דרכו.

כדי לעבור דרך השער ולהגיע למקום הנקרא חלימה, למקום בו אנו יכולים לשלוט במציאות של החלום ולעשות את מה שאנו רוצים לעשות בחלום, אנו צריכים לפתח התכווננות לתהליך. כדי שזה יקרה אנו צריכים כל הזמן, גם בזמן ערות, להתכוונן, לצפות, לתרגל ובמילים אחרות – להיות מודעים לרצון שלנו לשלוט על חלום. עלינו להיות מודעים לכך שיש קשר בין שליטה על חלום לבין שליטה על הדברים שאנו רוצים לעשות במציאות.

אין ספור פעמים המורה שלי הוכיחה אותי ואמרה לי: "איך אתה רוצה להשיג שליטה על חלום, אם אינך מצליח לשלוט על מציאות?" וכך, אם חולף היום ובערב אתם אומרים לעצמכם: "איך שכחתי: איך שכחתי לעשות את התרגיל...", "איך שכחתי... לרשום במחברת", "איך שכחתי....", אם רק בסוף היום אנו נזכרים, הרי שכבר הסיכוי שלנו קטן. אם אנו רוצים לשלוט על חלום, עלינו לשלוט תחילה על המציאות ולא לאפשר ליום יום לסחוף אותנו מבלי שתהיה לנו מודעות וערות למה שאנו רוצים. איך עושים את זה? בשביל זה תצטרכו לחזור לכאן בעוד שבוע.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully