וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעת התה הארוכה והאפלה של הנפש

שלי זוהר טל

3.9.2009 / 0:09

מצד אחד מדובר בטקס שאמאניסטי מסורתי, מצד שני זהו טרנד לוהט בקרב חובבי ההזיות. קבלו את האיוואסקה

תה איוואסקה הינו חומר מתמיר תודעה, ידוע כמגשר לעל-מודע, כזה שמאפשר לך להתבונן היטב במציאות הפרושה לפניך, לסייע במציאת פתרונות בכל תחומי החיים, לפתור שאלות פנימיות ואף לתכנן תכניות לחיים.

האיוואסקה – קווים לדמותה

איוואסקה היא חליטה של שני צמחים טרופיים, שהתרכובת הכימית ביניהם יוצרת חומר פסיכואקטיבי וממנו נרקח תה. התה נלגם במסגרת טקסים דתיים או התכנסויות נרקוטיות-רוחניות. האיוואסקה מכילה אנתאוגונים, המצויים בסמים שמעודדים התפתחות רוחנית, פיוס פנימי ולרוב נלקחים כחלק מטיפול רפואי ונפשי כדוגמתMDMA ו-DMT, נתון שמבודד אותה משאר סמים בעלי השפעה הרסנית ומקשר אותה למטרות פולחן דתי ולשימוש שאמאניסטי.

את התה המשיחי גילו אנשי דת יער הגשם מכנסיית הסאנטו דאימה אישם בשנות השלושים באזור האמזוניה. על פי אמונתם, האיוואסקה הוא טקס "הטבלה מחדש" והם מתארים את החוויה כ"עבודה רוחנית שמכוונת את עצמה אל האני העליון הפנימי". האיוואסקה נצרך בצורה בלתי חוקית אך ממוסדת, משום שלוגמים ממנו במועדי חגים קבועים בלוח השנה של הכנסייה.

טקסי האיוואסקה מצומצמים מבחינת מספר המשתתפים. הטקס מתחיל בשירה, התכוונות ואמירת ברכות. פעולות אלו נעשות לדברי מדריכי הטקס כחלק מההגנות הנדרשות לפני החשיפה לערוצים גבוהים. הדאימיסטים מאמינים שכל מה שהושג בעבודה רוחנית צריך לשוב אל הקהילה. המסר הזה מצוי בהמנונים, מטיף לאהבה לטבע ומקדש את עולם הצומח ואת כדור הארץ, ביתה של אמא אדמה.

בתום הברכות לוגמים תה וממשיכים לריקוד, משם כבר מתרחב המעגל ומתפזר לו באופן טבעי, כשכל אחד עושה מה שהוא מרגיש. ישנו מעגל הילינג אליו מגיעים המשתתפים שהאיוואסקה התישה אותם. לרוב נוכחותם מלווה בהקאות, אקט שנתפס כמטהר ולא כחולי. "בסופו של התהליך", מספר ד', משתתף קבוע בטקסי איוואסקה, "ההרגשה היא זכה מכל וכך ממשיך לו שבוע עד חודש ימים של חוויה אינטימית מאושרת וצלולה. אני מרגיש שקיבלתי יותר כוח לחיים", הוא מוסיף.

מה היא עושה לגוף ולנפש?

בתוך שעה מלגימת החליטה מתחילה ההשפעה של האיוואסקה והיא אורכת בממוצע כ-8 שעות אינטנסיביות. ההמשך רך יותר, מפויס ואינטימי.
ד' מתאר חוויה של תקשור: "ברמה האינטלקטואלית, ניתן לתאר את זה כמו גישה מלאה לעל-מודע. ראיתי את המציאות כולה ויכולתי לבנות אותה בכל צורה העולה על רוחי. יכולתי להמציא אינספור רעיונות, להתבונן בבעייתיות שצפה ועלתה מולי ביחסים עם בת זוגתי, קיבלתי לכמה שעות כלי שאפשר לי לחצות את שערי האימה, לאהוב את עצמי ולהאמין בעצמי".

שתיית אלכוהול עלולה להפריע במשימה שעמוד התווך שלה הינו ניקיון מנטלי. אכילה לפני תחילת הטקס מהווה סוג של הטרדה למיינד ומניעת התמסרות לחוויה. כמו כן חשוב ביותר לבצע את הטקס בהדרכת שאמאן מיומן על מנת לקיים את ההגנות הדרושות, זאת במיוחד אם מדובר במשתתף בתולי.

מכתב התחייבות שניתן למשתתפי טקס איוואסקה שנערך בפרו אומר כך:
הטקס יחל בשמונה בערב וההשתתפות בטקס הותנתה בחתימה על הכללים הבאים:
• אסורה שתיית משקאות אלכוהוליים 48 שעות לפני הטקס.
• אסורה אכילת בשר 48 שעות לפני הטקס.
• אסורה האכילה לאחר השעה 15 בצהריים, ומומלץ לאכול ארוחת בוקר
• עשירה בירקות ודלה במלח וסוכרים.
• חובה להביא שמיכה ובגדים נוחים וחמים.

להבדיל משאר הסמים, האיוואסקה לא נחשב כסם מסוכן, כיוון שהוא נלקח למטרת הבראה נפשית. הוא נלקח רק בליווי מדריך צמוד ולא ניתן להגיע אליו באופן עצמאי. סביר להניח שגם במהלך הסשן טמונות סכנות, לכן אין גיבוי מלא להתנסות מהסוג הזה למרות כוונותיו הטובות של התה. ההמלצה היא ליטול את הסם בחברה חיובית ותומכת.

יחסי הציבור של הסם

האיוואסקה נחשב בעולם ל-LSD החדש. הוא מחזיק במוניטין של משקה קדוש הידוע כמשמש שאמאניסטים ובכוחו לחסוך שנים של פסיכותרפיה. הוא מאפשר לאדם שצורך אותו להסתלק מעצמו ממקום של שיפור ולא ממקום של בריחה המובילה להרס, כמו במרבית הסמים. הוא נודע כמדריך המסייע למצוא את הפנימיות האמיתית ולהגיע לגאולה פנימית, וידוע כמתמיר תודעה ומתווך ישיר לכוחות האור.

האיוואסקה פופולרי בקרב חוגי הניו אייג' המערביים, שחבריו נעים בין גילאי 20-50, מחזיקים במשרות מכובדות ונחשקות, חלקם תרים אחר רוחניות, השאר מנסים לפנות מקום לפיוס באמצעות הפגת כאבים רגשיים. בקהילות אלה מקפידים על שמירה על סודיות ולכן שמות של ידוענים שהתנסו בסם לא נחשפו, אך ידוע על ספורטאים שחוו מהפך רוחני בעקבות שתיית התה. מהעולם, שמו של הזמר סטינג זוהה בעבר עם שתיית התה.

כדי להגיע לטקס שתיית האיוואסקה בהודו או בברזיל מספיקה שאלה או שתיים בנושא שירותי סן פדרו ובתוך זמן קצר תתקבל הכוונה לטקס הקרוב למקום מגוריך. בפרו באזור יער מדרה דה דיוס בדרום, פועלת חבורה עם מוניטין של אנשים רציניים ומיומנים. בצפון פרו, באזור יערות הגשם של איקיטוס, ממוקם ה-SPIRIT QUEST, שם גם נותנים הסברים מדעיים על הרכב החומרים שבצמחים השונים, הטקס עצמו מלווה בהדרכה הכוללת הכנה פיזית בליווי כוהן וכוהנת.

בארץ טקסי האיוואסקה נערכים על ידי מארגנים קבועים ומיומנים שעברו אינספור טקסי איוואסקה ולמדו לבצע את הטקס כפי שהוא במקור. לא תתקבל אינפורמציה בלחיצת כפתור באינטרנט, אולם תחקיר קצר עם אנשים מהקהילה הרוחנית יוביל לאנשים אלה.

  • עוד באותו נושא:
  • איוואסקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully