וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני והעולם החיצון

שרי תורג'מן

15.8.2009 / 0:10

האם הבגד עושה את האדם או להיפך? כיצד נגלה את הקול הפנימי ונפסיק לקבל תכתיבים שאינם הולמים אותנו מן הסביבה?

מסתכלת בראי, המוכרת מסתובבת סביבי ”המרא?ה הזה פשוט את, הוא עושה אותך אחרת, הוא משדר משהו אחר, כאילו את יודעת, כאילו את חשובה כזאת, ככה זה: הבגד קובע מי את". נראה שהיא מאושרת מהדמות שיצרה: "איזה יופי! תזכרי, מה שאת משדרת בחוץ זה מה שאת בפנים, ככה זה עובד”. מסתכלת על עצמי ואין לי מושג מה אני משדרת, אבל יודעת שהבפנים שלי הוא לגמרי שונה מההשתקפות שחוזרת אליי כרגע מהמראה. נכנסת לתא הלבשה ומנסה להבין מה קובע: החוץ את הפנים או הפנים את החוץ?

והנה התובנה באה

"הנכם מפנים תשומת לב רבה לחיים 'החיצוניים', כממתינים למחיאות כפיים על מעשיכם ועשייתכם, כממתינים לאישור של העולם על קיומכם ועל הווייתכם, כממתינים לקבל מהעולם החיצוני את האנרגיה שתמלא את עולמכם הפנימי: אהבה, אהדה, קבלה, משמעות.

לעיתים אף הנכם מאפשרים לעולם החיצוני להחליט עבורכם החלטות מהותיות, במקום להקשיב לעולמכם הפנימי ולדעת מי אתם. העולם החיצוני אינו יכול להראות לכם דבר שאינו קיים בכם, המציאות היא השתקפות רחבה ושלמה של שני העולמות: הפנימי והחיצוני, ושניהם מזינים זה את זה.

העולם הפנימי והעולם החיצוני הם שני צדדים של אותו מטבע, הנכם מבדילים ומפרידים בין המציאות הפנימית לבין המציאות החיצונית כאשר שתיהן אותה מציאות, המתרחשת ומשתנה בו זמנית. לעיתים העולם הדואלי שאתם חיים בו מתעתע בכם ומשפיע על צורת ההתבוננות שלכם: הנכם מאמינים שהמציאות החיצונית אינה תלויה בכם, אינה קשורה אליכם ומתרחשת ללא התערבותכם, אך הדבר אינו מדויק. העולם החיצוני הוא ביטוי ישיר של העולם הפנימי שבכם: מחסורים שתחושו בחייכם החיצוניים יהיו ביטוי למחסורים הפנימיים בתוככם.

יש לומר ולהדגיש שעולמכם הפנימי הוא שקובע את ביטוי מהותכם בעולם החיצוני. לכן תוכלו לשנות מצבים מקובעים ומגבילים בחייכם כאשר תהיו קשובים להווייתכם השלמה ותגשימו את מהותכם. הקול הפנימי מהדהד מהפנים אל החוץ וחוזר מהחוץ אל הפנים: זוהי תנועה מעגלית, זוהי זרימה של התחדשות, אילו הם החיים.

מה פירוש המסר?

ובכן, איך ומתי ניתן ולזהות ולשמוע את הקול הפנימי שבלב, כאשר קולות רבים נשמעים מבחוץ ומבפנים, מתוך הראש ומתוך הלב? שימו לב שהקול הפנימי משמיע את עצמו בכל מצב ובכל תנאי, הקולות האחרים אינם נשמעים בכל מצב ותנאי.

בשלב הראשון יש לדעת לזהות את הקול הפנימי, את המהות שבו. כאשר הנכם מרגישים מבולבלים בדרככם, הפנו את תשומת לבכם פנימה, מבלי לצפות שהעולם החיצוני ייתן את התשובות. אמנם תוכלו לקבל מהעולם החיצוני הדרכה, ליווי, תמיכה, אבל לא תשובות, מפני שהתשובה האמיתית נובעת ממהותכם הפנימית והיא ייחודית במינה. כל אדם משמיע צליל, תדר, קול שונה מאדם אחר. אומנם הוא מגיע מאותו מקום וחוזר לאותו מקום, אבל הדרך בין שתי הנקודות היא שונה ומגוונת, ייחודית ומיוחדת.

תהליך הבריאה איננו תהליך מיקרי או שרירותי, ולכן לכל אחד ואחת יש חשיבות והשפעה בעולמות השונים. כאשר האדם מגלה בתוכו את מהותו הפנימית, את התנועה הייחודית לו, ניתנת לו אפשרות להוציא אותה אל החוץ, לבטא אותה ולהשפיע על העולם בו הוא חי. בתחילה בסביבתו הקרובה, ואט אט בסביבה רחבה יותר, כאשר כל עשייה מבורכת וחשובה כשהיא באה כתוצאה מהקשבה לקול הפנימי.

אם כך גילוי והקשבה לקול הפנימי מתרחשים כאשר האדם מוכן לגלות בתוכו את סוד קיומו, את מהות הווייתו, וכל עשייה שלו בעולם תהיה מושפעת ותשפיע מתוך המקום הייחודי לו. כפי שנאמר הקול הפנימי הוא הקול של הלב, הלב הוא המקום שמכיל ומקבל את החיים כפי שהם: ניגודים היוצרים שלמות. הקול הפנימי הוא הקול שמכיל בתוכו את הרצון להתחבר לעולם הפנימי והחיצוני, את ההדרכה, האמונה, הידיעה והביצוע, את האיזון, היציבות והשלווה, ואת השמחה. הקול הפנימי הוא הקול שכאשר הוא משמיע את עצמו, העומק והרוחב בו כה מדויקים, שפרץ של שמחה יוצא מהלב אל החוץ, יוצא מהמהות אל העולם כאישור להקשבתו ולנוכחותו.

כאשר אדם מגשים את המהות של הניצוץ שבו, דבר אינו באמת יכול למנוע הגשמה זו. הוא מחובר למהות שבו והיא מוצאת ביטוי בעולם שסביבו. מה יכול להיות יותר משמח מאשר למצוא את המהות שבלב ולתת לה ביטוי? ברגע שקולכם הפנימי יודע שאתם מזהים אותו ומקשיבים לו, הוא ישמיע את עצמו ללא הרף, הוא ימלא אתכם, את לבכם והחיפוש אחר אישור קיומכם בעולם החיצוני ייפסק. ככל שתהיו מדויקים בהקשבה לקול הפנימי שלכם, כך חייכם יבטאו דיוק זה, ללא מאמץ יתר ובהגשמה שלמה, בכל הרבדים, ניסים יתחילו לקרות.

מה לקחתי אתי?

דפיקה על דלת תא ההלבשה, קול מבחוץ שואל אותי: “הכול בסדר? את מסתדרת?” מותחת ידיים, אבל הבגד מגביל את התנועה שלי. יוצאת מתא ההלבשה, מבינה שהבגד הוא רק ביטוי לאמת שבפנים, לקול הפנימי שמתבטא בעולם החיצוני, ואם הוא אינו משקף את הקול האמיתי שלי, הוא לא יכול לשרת את המטרות האמיתיות שלי. מחליטה למצוא בגד שבאמת מתאים למה שאני, הפעם אני קובעת מי אני.

* שרי תורג'מן היא מאמנת ומטפלת אנרגטית

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
  • עוד באותו נושא:
  • תיקשור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully