וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוף חלומי

מדוע אני מתקשה לנשום? כיצד ייתכן שהגעתי ללא חזייה למשרד? ומה פשר הבטן הנפוחה והכואבת? גוף האדם, חלק שני: הגוף

גוף האדם הנו המקדש שלנו, בו שוכנת הנפש שהנה אמנם נצחית (כנראה), אולם הגוף אינו נצחי והוא נמצא כאן לא רק כדי לשרת את הנפש, כי אם ללמד, להדריך ולהוות כלי דרכו ניתן ללמוד ולהבין את התסכולים, הקשיים והמכאובים של הנפש. את הנפש אין אנו יכולים לראות או להרגיש ישירות, אולם ידוע שהעיניים, למשל, הם ראי הנפש, אך לא רק העיניים. למעשה כל איבר מייצג חלק מהנפש והוא חלק מהחידה הגדולה ביותר – מי אנו באמת.

בדרך-כלל, מקובל לחשוב, ואף ההיגיון אולי דורש זאת, שחלום על אבר גוף הנו חלום המייצג בריאות. אך בפועל זה לא כך. איברי הגוף מבחינה סימבולית מייצגים אלמנט נפשי, רוחני הקיים בחיינו, וחלום בו יופיע איבר פגוע מסמל קושי וכאב לאו דווקא פיזי, כי אם נפשי, אתו אנו מתמודדים בחיי היום יום.

גוף האדם הנו ממלכה קסומה בו כל איבר מתגלה כמורה דרך ושיעור חשוב בפאזל של ה"אני". בשלושת המאמרים הבאים אני מזמין אתכם להתחיל להכיר ממלכה חשובה זו, ולהיות פתוחים קצת יותר ליכולת ללמוד, להכיר ולהבין את השיעורים בחיינו.

אך תחילה, לפני שאמשיך, חשוב לי להזכיר כי לפני שאנו נגשים לפתרון חלום, עלינו לוודא תחילה שהסימבול שהופיע בחלום אינו רלוונטי לאירוע שהתרחש בחיי החולם ורק לאחר מכן, כשנשללת אפשרות זו, אנו יכולים להתחיל לפרש את החלום. כך למשל אדם הנפצע בברכו, סביר יהיה שיחלום על כאב ברכיים או רגליים בלילה ואין זה אומר שחלומות אלו מייצגים בעיות או קשיים בתחום הנפש.

באופן בסיסי ממלכת גוף האדם מתחלקת לשלושה חלקים: הגפיים (ידיים ורגליים, בהם עסקנו במאמר הגיליון הקודם), הגוף (בו אנו עוסקים היום) והראש (בו תוכלו לפגוש במאמר הבא). במאמר זה נעסוק באיברי הגוף המייצגים את החלקים המרכזיים של האני: רגשות, אינסטינקטים, אגו, פחדים, אחריות ועוד.

האגן (כולל איברי המין)

האגן מייצג את האני הראשוני, השורשי והבסיסי שלנו: את הרצונות, התשוקות, המיניות ובמילים אחרות – את האש. כאן נפגוש את האני הגולמי, שעוד לא בשל ולו יש צדדים רבים: פעמים נפגוש את הצד הייצרי, הכועס, שפועל ממקום נמוך, מתוך אינסטינקטים, ולפעמים נפגוש צד יצירתי, מלא בהשראה, המחפש ללמוד, ליצור, להבין ולהתפתח.

יש באש הרבה חסרונות: אימפולסיביות, חספוס, אי דחיית סיפוקים, כוחניות, אגוצנטריות ודבר לא יעמוד בדרכה. אבל זהו בדיוק מקור הכוח שלנו. דבר לא יתפתח אם למשל בחורה הרואה את גבר חלומותיה בקצה השני של הכביש, תוותר. לא ייתכן שכך הטבע תכנן, שלאחר שהחסירה פעימה והחלה לצעוד ארבעה צעדים לכיוון בעלה לעתיד כדי לנסות לפתוח אתו בשיחה, בצעד החמישי תחשוב על מה שהיא עושה, תפחד שהוא נשוי, או שידחה אותה למשל, ותחזור על עקבותיה.

האש היא זו שתוביל אותנו עד הסוף. נכון, אנו לא נחשוב, לא נעצור, לא נדחה סיפוקים, אבל רק כך ייווצר יש מאין. רק כך עסקים, יצירות ופרוייקטים נולדים, רק כך מערכות יחסים מתחילות ורק כך החלום שלנו יהפוך למציאות. עכשיו השאלה מה קורה בחלום: האם אנו עירומים ומרגישים צורך להסתיר את איברי המין שלנו, מה שמעיד על צדדים של אש (כן, גם מיניות) לא מבוטאים ועצורים? או ההיפך.

הבטן

הבטן היא האיבר בו אנו מאכסנים את כל מה שאנו רוצים לשמור: את הסודות שלנו, את מה שיש לנו להגיד לאחרים, הפחדים, החששות וכדומה. בחלום נוכל לפגוש בטן נפוחה, תחושה לא נוחה בבטן (גם גזים), כלומר תת המודע שלנו אומר לנו שאנו "שומרים בבטן" יותר מידי זמן.

אם ננסה לנתח את האופנה בה דור של נערות הולכות עם חולצות בטן, נבין כי מדובר כאן בדור של נשים שבשונה מאימותיהן בדור הקודם, יכולות להרשות לעצמן שלא לשמור בבטן. בשונה מהדור לפניהן, שהיה פועל לפי מוסכמות ועל חשבון ביטוי האני, נערות אלו מייצגות את ההיפך: את האשה המשוחררת, שאינה שומרת בבטן ופועלת מתוך גישה אחרת לחיים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

החזה

סימבול החזה מתחלק לשניים ומיוצג על-פי שני איברים: האיבר החיצוני (זה שניתן לראותו) והאיבר הפנימי (הריאות).

את הריאות אמנם לא נוכל לראות, אולם כולנו בוודאי זוכרים מה אנו עושים לאחר שמסתיים אירוע מתוח – אנחנו נושמים לרווחה. החזה, במובן של היכולת שלנו לנשום, מייצג את היכולת שלנו להסתגל, להשתחרר, להירגע. חלום על לבישת מחוך לוחץ (אצל נשים כמובן) יכול לייצג לחץ וקושי להסתגל למצב חדש בו החולמת נמצאת.

החזה כאיבר פיזי, מייצג את האני שאנו רוצים להוציא החוצה, לחשוף. איבר זה מייצג את האגו, ואת מה שאנו מרגישים שאנו שווים. אמנם בנסיבות הנכונות החזה מייצג אמהות, נתינה ודאגה, אולם הפעם אנו מדברים על חלום בו אנו הולכים עם חזה חשוף (ואצל נשים לרוב נפגוש סימבול זה בצורה של מחשוף "נדיב", חולצה פרובוקטיבית וכדומה). חלום כזה יכול לייצג את העובדה שאנו כבר לא מתביישים במי שאנו ומרגישים שהגיע הזמן להראות לעולם מי אנו.

הגב

כפי שהגב, עמוד השדרה, תומך בגוף ואחראי על היציבות שלנו, כך סימבול הגב בחלום מייצג את תחושת הביטחון שלנו ואת התחושה שיש לנו "גב", בסיס מספיק טוב, שממנו נוכל להתקדם. הגב גם קשור עם אחד הארכיטיפים החשובים בחיינו – הוא קשור עם האבא.

גב כואב או תפוס בחלום יכול אצל החולם לייצג תחושה בזמן ערות של הזנחה מצד האבא. האבא, שהיה אמור להיות המשענת של החולם, ולתת לו תחושת יציבות "נכשל", והשאיר את החולם עם תחושה שהוא יכול ליפול, מפחד לקחת סיכון, ליזום ולעשות.

כתפיים

הכתפיים מייצגות את היכולת (או חוסר היכולת) שלנו להעניק עזרה לאחרים. כשאומרים "לתת כתף" זה ברור שהכוונה היא לנתינת עזרה, וכנראה שלא בכדי במיתולוגיה היוונית העולם נישא ברובו על כתפיו של אטלס. חלום בו הכתפיים שלנו כואבות יכול להיות רמז מתת-המודע שלנו שאולי כדאי קצת פחות לעזור לאחרים ולפנות זמן ומשאבים לעצמנו.

חלום לדוגמא

החלום:
"בחלום אני מגיעה למקום העבודה שלי, עולה במעלית (אני לוחצת לקומה האחרונה משום מה) וכשהדלתות נסגרות והמעלית מתחילה לעלות, אני מסתכלת על המראה ורואה ששכחתי ללבוש חזייה ושהחולצה שלי שקופה יחסית (אני מרגישה שרואים לי את הכול). בעוד אני מתלבטת אם לחזור הביתה, המעלית עוצרת ונכנס בחור שאני מכירה מהעבודה (וקצת דלוקה עליו), מתבונן על החזה שלי ומחייך חיוך שנראה לי בחלום חם ואוהב. אני לא יודעת למה, אבל החיוך שלו עשה לי טוב ואני מחליטה שאני לא רוצה לחזור הביתה ולהחליף חולצה, אלא להישאר, ושלא אכפת לי אם רואים לי".

קצת רקע על עצמי: אני רווקה, בת 34 ומעולם לא התלבשתי בצורה כזו. אני מאד ביישנית ולמרות שאני נראית טוב, כנראה בגלל החינוך שלי אפילו בים אני מתביישת להיראות עם בגד ים.




התשובה:

בחלום שחלמת ישנם כמה אלמנטים המשתלבים יפה מאד אחד עם השני. החלום מתחיל בכך שאת באה לעבודה ועולה במעלית, סימבול המייצג התקדמות, עליית שלב בחיים. כשאת בפנים את מגלה שהחזה שלך חשוף. כיוון שחזה חשוף הנו סימבול המייצג את האני אותו אנו רוצים (אך מתביישים, במקרה שלך) להוציא החוצה, את הגאווה שלנו, את מי שאנו באמת, הרי שאת מגלה במעלית שעכשיו כשאת עולה למעלה את צריכה להיות שונה: יותר נועזת, יותר להוציא החוצה את מי שאת באמת. אולם יחד עם זאת, את לא בטוחה שתוכלי לעשות את זה ואפילו שוקלת לחזור הביתה.

העלילה מתקדמת כאשר נכנס בחור שאת מחבבת ורואה את "החזה החשוף", או בשפת החלום, רואה את מי שאת ואוהב את זה, וכתוצאה מכך את מבינה שאולי מי שאת זה לא כל-כך נורא. החלום מסתיים בכך שאת יוצאת מהמעלית (אמנם לא אמרת את זה, אבל אני מרגיש שצריך לסיים את זה - בדרמטיות) ומוכנה להראות לעולם מי את.

נסי לראות היכן בחיים את נמצאת בעלייה, היכן את מתקדמת או יכולה להתקדם, במיוחד סביב הנושאים זוגיות ועבודה. נראה שיש לך התלבטויות סביב הנושא, אולם תת המודע שלך מראה שהגיע הזמן להראות לעולם מי את.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully