וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרומת אברים

מה מלמדת העובדה שאני מהלך יחף בחלומי? מדוע אני לובש כפפות בתוך הבית? ומה אם נקעתי את קרסולי? גוף האדם, חלק ראשון: הידיים והרגליים

גוף האדם הנו המקדש שלנו, בו שוכנת הנפש שהנה אמנם נצחית (כנראה), אולם הגוף אינו נצחי והוא נמצא כאן לא רק כדי לשרת את הנפש, כי אם ללמד, להדריך ולהוות כלי דרכו ניתן ללמוד ולהבין את התסכולים, הקשיים והמכאובים של הנפש. את הנפש אין אנו יכולים לראות או להרגיש ישירות, אולם ידוע שהעיניים, למשל, הם ראי הנפש, אך לא רק העיניים. למעשה כל איבר מייצג חלק מהנפש והוא חלק מהחידה הגדולה ביותר – מי אנו באמת?

בדרך-כלל מקובל לחשוב, ואף ההיגיון אולי דורש זאת, שחלום על אבר גוף הנו חלום המייצג בריאות. אך בפועל זה לא כך. איברי הגוף מבחינה סימבולית מייצגים אלמנט נפשי רוחני הקיים בחיינו וחלום בו יופיע איבר פגוע, מסמל קושי וכאב, לאו דווקא פיזי, כי אם נפשי, אתו אנו מתמודדים בחיי היום יום.

אך תחילה, חשוב לי להזכיר כי לפני שאנו נגשים לפתרון חלום, עלינו לוודא תחילה שהסימבול שהופיע בחלום אינו רלוונטי לאירוע שהתרחש בחיי החולם, ורק לאחר מכן, כשנשללת אפשרות זו אנו יכולים להתחיל לפרש את החלום. כך למשל, אדם הנפצע בברכו, סביר יהיה שיחלום על כאב ברכיים או רגליים בלילה ואין זה אומר שחלומות אלו מייצגים בעיות או קשיים בתחום הנפש.

גוף האדם הנו ממלכה קסומה בו כל איבר מתגלה כמורה דרך ושיעור חשוב בפאזל של ה"אני". בשלושת המאמרים הבאים אני מזמין אתכם להתחיל להכיר ממלכה חשובה זו ולהיות פתוחים קצת יותר ליכולת ללמוד, להכיר ולהבין את השיעורים בחיינו. באופן בסיסי ממלכת גוף האדם מתחלקת לשלושה חלקים: הגפיים (ידיים ורגליים), הגוף והראש. במאמר זה נעסוק בגפיים, המייצגים שני חלקים חשובים במהות שלנו: את הבסיס שלנו, העבר (הרגליים) ואת מימוש הרצון ויכולת הפעולה שלנו (הידיים).

הרגליים

כף הרגל
הרגליים הם הקשר בינינו (הגוף) לקרקע (המציאות), ותחילתו של הקשר הזה הוא במגע עם הקרקע. לכן, ככל שכף הרגל יותר חשופה, כך נוכל לחוש טוב יותר את המציאות עליה אנו עומדים, להבין מה שבאמת קורה סביבנו. אדם יחף בחלום הנו אדם המחובר לקרקע, במובן שהוא מרגיש מה שקורה, הוא חש את האנשים סביבו, הוא יודע מתי למישהו כואב, מתי הוא שמח וכו'. חלום על אדם הנועל נעלי פלטפורמה גבוהות, יכול לייצג חוסר חיבור לקרקע, אדם המתקשה להבחין מה קורה סביבו ולחוש את הסביבה.

כף הרגל יכולה גם לייצג את העכשיו. אם נחלום לדוגמא שכואבת לנו כף הרגל, או שננעץ למשל קוץ בכף הרגל, זה אומר שמשהו לא בסדר עם המציאות שלי, שאנו כבר לא יכולים להתעלם מהמציאות המרה, שהגיע הזמן להודות שמשהו לא בסדר ולטפל בזה.

הרגל עצמה
מתחלקת לשני חלקים: לפרקים - החלקים הקבועים, ולמפרקים - החלקים הנעים, כאשר באופן עקרוני הרגל מייצגת את הבסיס שלנו, את ההיסטוריה שלנו, הניסיון האישי, את מי שאנו ואת מה שעברנו: הילדות וההורים, הידע שלנו על מה נכון וטוב ומה שלא היה נכון ולא היה טוב לנו.

הפרקים
באופן ליניארי, החל מתחילת השוק ועד לחיבור עם עצם האגן, הרגל מייצגת את האירועים והניסיון שעברנו בתהליך הבגרות שלנו. השוק תייצג את הילדות והינקות שלנו, בעוד שהירך תייצג את תקופת הנערות והבגרות שלנו. חלום בו אנו נתקלים בפריחה מגרדת על השוק למשל, יכול לסמל מטרד או קושי הקשור לתקופת הילדות או הינקות שלנו, שמציק לנו היום.

מפרקים
המפרקים ברגל הם בולמי הזעזועים שלנו. מבחינה פיזיולוגית, בכל צעד שאנו עושים, אנו מניחים כמחצית ממשקלנו על הקרקע וכתוצאה מכך, הקרקע מחזירה לנו את אותו הכוח לגוף. כך, בכל צעד הגב שלנו צריך היה לספוג מהלומה של 28-45 ק"ג בממוצע. הברכיים והקרסול הם בולמי הזעזועים העיקריים שלנו והם "עוצרים" את הזעזוע.

בעולמנו הרגשי יש גם בולמי זעזועים וכשיש לנו קושי, בעיה, למי נפנה? לסביבה: לחבר טוב, להורים, לקרוב משפחה. הם אלו העוזרים לנו "לבלום" חלק מהקושי. חלום בו יש בעיה עם הקרסול או הברך הנו סימבול לקושי ואכזבה שיש לנו עם אחד או יותר מאלו שהיו אמורים להיות בולמי הזעזועים שלנו בחיים.

הקרסול מייצג את הסביבה הקרובה: חברים, בני זוג, שכנים, משפחה רחוקה וכדומה. לעקם את הקרסול, להיפצע, ולצלוע בחלום (והאמת היא, זה נכון גם במציאות) הם סימבול המייצג קושי שיש לנו עם הסביבה הקרובה, ותחושה שאין לנו שם מספיק תמיכה ועזרה.

הברכיים מייצגות את המשפחה הקרובה ובמיוחד את ההורים. האם מיוצגת על-ידי ברך שמאל והאב על-ידי ברך ימין.

הידיים

הידיים הן המממשות של הרצון. הרצון מתחיל אמנם בחזה (באני), אולם הוא מובל דרך הכתפיים, הזרועות, הידיים ועד לאצבעות ששם נעשה המימוש הסופי. חלום על ידיים קשורות למשל הנו סימבול לקושי שיש לנו להוציא אל הפועל את הרצון שלנו. חסימה, או גורם המפריע לכף היד, כמו למשל כפפה המכסה את כף היד, מייצג הפרעה למימוש הסופי של התהליך. מבחינה סימבולית למשל, אדם המנסה לבצע פעולה כשהוא חובש כפפה מגבילה (כמו כפפת מטבח) על היד, יכול לייצג התחלה של תהליך, אבל יש לו קושי גדול בסיום התהליך. כמו שהכפפה יוצרת האטה ביכולת שלנו לבצע מטלה, כך כסימבול היא תייצג קושי בביצוע הסופי של מימוש הרצון שלנו.

חלום לדוגמא

החלום:
"חלמתי חלום שמאד הפחיד והטריד אותי, שהופיע כבר פעמיים בהפרש של שבוע. בחלום אני בורחת מדבר מה שמאד הפחיד אותי. אני זוכרת שאני רצה אבל מפחדת להסתכל אחורה, כיוון שאני מפחדת להתמודד עם מה שאראה. תוך שאני רצה, אני מתחילה לחשוב שאולי הוא חמוש ומבלי להסתכל, אני יודעת שיש לו סכין. אני מסתכלת אחורה, אבל לא מצליחה לראות מי רודף אחרי בבירור ותוך שזה קורה, אני מעקמת את הקרסול, מועדת, מנסה להמשיך לרוץ, אבל מגלה שיש לי נקע בקרסול ואני לא יכולה להמשיך לדרוך על הרגל. כאן אני מתעוררת בבהלה (לפני שהוא מדביק אותי) עם תחושת כעס על הגוף שלי שאכזב אותי".

התשובה:
אין ספק שזהו חלום דרמטי וחשוב לברר מיהי הדמות שרודפת אחרייך. ברור שלאו דווקא מדובר בדמות אדם, וסביר להניח שמדובר בדבר פחות גשמי שרודף אותך כמו: בעיות כספיות, איום במקום העבודה ואפילו בעיית מצפון. נסי לחשוב מהו הדבר שכל-כך מטריד ורודף אותך בזמן האחרון, כיוון שזהו הדבר שעליו חלמת. העובדה שהוא חמוש מראה שאת מפחדת שהאיום יעבור לרמה מעשית יותר, בה יעשה נגדך שימוש בכלים העומדים ברשותו של המאיים היכולים לפגוע בך (לדוגמא בוס שכבר לא מאיים, אלא עומד לפטר).

החלק המעניין והחשוב של החלום, לדעתי, הוא דווקא החלק בו את מועדת ולא מסוגלת לדרוך יותר על הקרסול. זהו חלק חשוב, כיוון שהקרסול מייצג את הסביבה שלנו כ"בולמת" הזעזועים שלנו. הקרסול מייצג את החברים, קרובי המשפחה, אחים וכדומה ואת רמת התפקוד שלהם כשיש קושי או מחסור. נראה שתת המודע שלך מנסה לעזור לך להתמודד עם הבעיה האמיתית, שהיא העובדה שהקרובים לך מאכזבים אותך (הרי קמת עם תחושה של כעס) בכך שלא תומכים בך כפי שהיית רוצה.

לחלופין העובדה שלא הצלחת לעמוד על הרגליים שלך גם מכעיסה אותך, אך לפני שאת כועסת, נסי לראות מה יכול לעזור לך לעמוד על הרגליים וייתכן שכשתביני שהתשובה אינה קשורה בקרובים לך ושמהם לא תבוא הישועה, הפתרון יגיע.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully