וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוחם בפרחים

ירון שוורץ

4.8.2009 / 0:12

הליאונרד כהן של הרוחניות, סליחה "הרוחיות", בישראל מאמין בחוסן מוסרי ובאיפוק. לא ממש מתכון לרייטינג ובכל זאת – מאמיניו הולכים בעקבותיו עשרות שנים. שלמה קאלו מצטרף ללקסיקון

שלמה קאלו

זקן שבט הניו-אייג' המקומי, שלמה קאלו, כבר אינו ילד. בגיל שמונים ואחת הוא ללא ספק הליאונרד כהן של הרוחניות בישראל. אבל קאלו שלנו עוד הרבה יותר צנוע ממנו, שכן הוא לא מופיע, לא מפרסם את עצמו, לא נפגש עם קהלים גדולים, לא נותן ריטריטים ולא מארגן קורסים. במקום זאת את עיקר הפעילות מרכז קאלו סביב כתיבת ספרים. עשרות ספרים: רומנים, סיפורי תיעוד ודמיון, מאמרים ושיחות, תרגומים ופרשנויות לחכמת המזרח, וכמובן הגות ומודעות עצמית, והכול מנקודת מבט רוחנית, סליחה, 'רוחית' - כך מכנה קאלו את סוג כתיבתו, על מנת להבדיל כנראה את משנתו מכל השאר.

שלום ומוסריות, במקום מלחמה וניאוף

לפני ספריו הראשונים, עוד בשנת 1969, כשבקושי ידענו מיהם החיפושיות, קאלו נסע באוטובוס, בעמידה, ואז זה קרה, ההארה. עד לאותו יום הוא עבד, לא יאמן, כמנהל מחוזי של מעבדות רפואיות בקופת החולים הכללית של ישראל. את תורתו של קאלו לא ניתן לסכם כמובן בשתי שורות, אך יותר מכל בולטת בה הדרישה לריסון התשוקות, במיוחד המיניות, שהן המכשלות העיקריות בפני המחפש הרוחני. לכן גם, קיימת רק עבדות אחת – ליצר, בעוד החירות האמיתית נמצאת באלוהים:
"ההיסטוריה מעידה חזור והעד שלא כלי נשק, מתוחכמים כל שיהיו, מגנים על עמים ואומות, אלא חוסנם המוסרי. אם עשרה אחוז מעם ישראל ישתדלו השתדלות כנה לדבוק באמת ובאמת בלבד, לא לנאוף - גם לא בלב, לא לרדוף בצע, ועשרה אחוז מהמשתדלים יקיימו זאת הלכה למעשה - ארגוני הטרור יתפרקו מעצמם והמדינות השכנות ישמחו לכרות עם ישראל ברית שלום של אמת, ללא תביעות טריטוריאליות". הצהרה מעין זו, ועוד דרישות מוסריות אחרות רבות, הציבו את קאלו על נתיב סולידי, שונה מזה המקובל בזרם המרכזי של הניו-אייג' הפופולארי, שתובל לאורך השנים בלא מעט תירוצים לאהבה חופשית.

עשר שנים לאחר אותה נסיעת אוטובוס קריטית, בתחילת שנות השמונים, יצא לאור ספרו של קאלו 'העצמי כלוחם'. תגובת הקהל החיובית התגבשה לכדי קבוצת תלמידים, אשר ביקשה שיפרוש את כנפיו מעליהם. המורה הרוחי הראשון בישראל הסכים, אבל תבע כלל מרכזי חשוב, כי אל להם להציע לו טובות הנאה, וכמובן לא תרומות, מתנות או כספים.

מאז קאלו משכתב ומחדש את תורתו הרוחית, כשהוא מרבה להדגיש את ההיסטוריה המקראית של עם ישראל, מרענן אותה באמיתות מזרחיות ואף מצליח לשלב את דרכיה עם איכויות ורעיונות מהברית החדשה. לעומת הרבה ספרים רוחניים אחרים שנכשלו ונשרו מההיסטוריה, כתביו ה'רוחיים' של קאלו תמיד נקראים כאקטואליים ולמעשה, כמו אותם דברים שגלומה בהם איכות אמת - הם נשארו במימד שמעל הזמן.

  • עוד באותו נושא:
  • שלמה קאלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully