וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עננים שחורים

שרי תורג'מן

1.8.2009 / 10:02

מאיפה מגיעים הרגשות השליליים, מה עושים כשהם עולים בנו ומציפים אותנו? איך מפזרים את העננים ונותנים לשמש לזרוח? מכלול הרגשות: פרק 2 – העמקה וחוסר הזדהות

כבר כמה ימים שאני מגלה בתוכי רגשות "שליליים" מודחקים. הפעם אני כבר לא מאשימה את העולם סביבי, אלא מפנימה שהעולם החיצוני הוא השתקפות של העולם הפנימי שלי. יחד עם זאת אני מרגישה חסרת אונים מול המשך תהליך ההתמודדות עם אותם הרגשות: איך ומה אני אמורה לעשות? השאלות מעוררות בי אי-שקט, מבינה שהתשובות לא יגיעו מבחוץ עליי לצלול פנימה. עוצמת את עיניי ומבקשת עזרה.

הנה, מגיע המסר

“הנכם חיים בתקופה שבו כל אירוע מעורר בכם רגשות ניכרים, זוהי תקופה של תנועה גדולה, של מהירות וקצב, זוהי תקופה של חוסר יציבות קולקטיבית ואף עולמית. כדור הארץ חווה את השינויים הנחוצים על מנת להתכונן לעתיד העומד לבוא והנכם כאזרחי כדור הארץ, חווים את השינויים יחד איתו. לעיתים הנכם מתנגדים לשינויים ולעיתים הנכם זורמים איתם, אך דעו לכם שהשינויים האלו ממילא קורים.

הקשבה לדרך הפנימית היא זו שתוביל אתכם בבטחון ויציבות בדרך החיים החדשה, וחלק מהדרך שלכם היא להכיר בשלמות שבכם ובשלמות שבעולמכם. ככל שהדואליות הופכת לקיצונית ומשקפת קצוות שונים של צבעים, כך הנכם נמצאים במקום של זיהוי וקבלת הצבעים הרבים ובחירה בשלמות שבחיים.

כפי שנאמר, השלב הראשון ליצירת יציבות פנימית ואיזון הוא זיהוי הצבעים שבכם וסביבכם, ללא האשמת האחר, ולקיחת אחריות על חייכם, על מחשבותיכם, על מעשיכם, על פעולותיכם. לקיחת אחריות זו מאפשרת חופש ממנגנונים חיצוניים, מאפשרת גדילה וצמיחה של הייחודיות שבכם, מאפשרת את הביטוי של המהות הפנימית, של הקול אשר מבקש להתבטא דרככם. לקיחת אחריות על עצמכם מאפשרת את ההגשמה המיוחלת של נשמתכם בעולם הארצי ובעולם הרוחני, כאשר הנכם מקבלים את מי שאתם ואינכם מאלצים את עצמכם לפעול נגד הטבע הפנימי שלכם.

מה פירוש המסר?

לאחר שלבי הזיהוי והקבלה מגיעים השלבים של העמקה וחוסר הזדהות. השלב של ההעמקה הוא השלב של כניסה אל תוך התחושות שעולות בכם. ברגע שתהיו מסוגלים לחדור אל הרגשות ה"שליליים" שבכם ולחוש אותם במלוא עוצמתם, תוכלו לראות ולהרגיש את הזמניות שבהם, ולפזר אותם כעננים שהרוח הרעננה של הנשמה שלכם נושבת לכיוונם. בכך שתאפשרו לעצמכם לחוות את עומק הצבעים הכהים, תוכלו לאפשר לעצמכם לחוות את עומק הצבעים הבהירים, ותאמינו לנו, אין סוף לעומקים.

לכן כאשר רגש "שלילי" כזה או אחר שוב יעלה בכם, אנא שחררו אחיזות ותאפשרו לעצמכם להכיר אותו, לעומק, לצלול לתוכו, לצלול ולפגוש אותו, כן את אותו רגש אשר תמיד הדחקתם: תתמלאו בו, תחוו אותו.

המפגש הראשוני עלול להיות מבהיל, ואולי גם השני אבל לאחר קשב רב והתבוננות פנימית לרגש הזה אתם תוכלו להכיל אותו, תדעו מי הוא, תדעו מה הוא משקף. תוכלו לראות שהוא לא אישי ורק שלכם, אלא הוא רגש שקיים בכל אדם ואדם על כדור הארץ, הוא רגש אשר עולה בכל אחד ואחת מכם מעת לעת,
תוכלו לראות את הרוחב של אותו רגש יחד עם העומק שבו, תוכלו לראות את האחיזה שלו בכל לב אשר מתהלך ברחובות הומי אדם.

אין זה משנה אם אלו הם רגשות של בדידות או פחד, רגשות של כעס וקורבנות, או רגשות של שמחה, אהבה, או צחוק וילדותיות. הרגש הוא רגש ובו רבדים שונים שהנכם יכולים לחוות ולהכיר, לפגוש ולגלות ועל ידי גילוי זה תכירו את עצמכם ואת האחר. לאחר שתעלו בכם את הרגש ה"שלילי" ותחוו אותו לעומק, תוכלו לעלות בכם את הרגש הניגודי שלו, את הרגש “החיובי”.האיזון יעשה מעצמו מטבע הדברים ותהיו עדים לשילוב בין השניים בתוככם, שילוב אשר יוצר שלמות של ניגודים. תהיו עדים לקיום של שני הניגודים בכם, לזמניות שלהם ולאיזון שהם יוצרים בכם. ולרוב איזון זה יביא איתו תחושה של שלווה ויציבות פנימית מכיוון שתאפשרו לניגודים לעלות בכם, אבל תדעו שאתם לא הם: הנכם רחבים יותר מהם.

וזהו השלב הרביעי: השלב של השחרור וחוסר ההזדהות. לאחר שתאפשרו לעצמכם לחוות במלוא העוצמה את תבליני החיים השונים, תאזנו אותם בתוככם, תהיו מסוגלים לשחרר אותם, כאשר תדעו שהם קיימים ומעת לעת עולים בכם, הם מקבלים את תשומת הלב המבוקשת, הם מקבלים הקשבה, הם מקבלים ביטוי אבל הם לא אתם. הרי הנכם קיימים גם בלעדיהם. הנכם קיימים לא כחלק מהצבעים של הציור, אלא אתם הבד שעליו מצוייר הציור, אתם הבסיס שמכיל בתוכו ומשקף את הצבעים של החיים, אתם קיימים במהות שלכם, בקיום שלכם, בכוח החיים שעובר דרככם ודבר אינו יכול לשנות זאת, דבר אינו יכול להגביל זאת, גם לא הרגשות – אלא אם תאפשרו זאת".

מה לקחתי אתי?

נושמת לרווחה וחשה את האיזון, את היציבות הפנימית שממלאה אותי, מסתכלת סביבי ויודעת שהעולם שאני רואה שונה שמהעולם שראיתי לפני כן, העולם שקיים כרגע מולי הוא עולם שאינו מאיים עליי, הוא עולם שאינו נגדי, הוא עולם שאינו מעורר בי תחושות שקשה לי להתמודד איתן, מכיוון שאני כבר לא פוחדת מהעולם שבתוכי.

* שרי תורג'מן היא מאמנת ומטפלת אנרגטית

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
  • עוד באותו נושא:
  • רגשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully