וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתוחים לרווחה

לילה בן הרוש

29.7.2009 / 13:57

איך עוקבים אחר הרצון הפנימי, אך גם מקבלים את המציאות? איך משלבים טנטרה עם אלמנטים מהטבע לכדי שיטת אימון? אנוסארה יוגה – עכשיו גם בישראל

פירוש המילה אנוסארה יוגה בסנקסריט - "לציית למשאלת ליבך ולקבל את הדברים כמו שהם", או במילים פשוטות - לזרום עם מה שיש. האנוסארה יוגה, שלא כמו היוגה הקלאסית, נשענת על פילוסופיית הטנטרה ומשום כך היא יותר רכה ופחות נוקשה, יותר זורמת עם החיים ומה שהם מביאים ופחות מנסה לייצר "משמעת" וסדר, כפי שדרוש ליוגיסט הקלאסי. השיטה נוסדה על ידי ג'ון פרינד ב-1997 ומשלבת בתוכה פילוסופיה טנטרית עם עקרונות ישורת אוניברסליים.

הפילוסופיה הטנטרית

הפילוסופיה הטנטרית צמחה במקביל לפילוסופיה היוגית במזרח הרחוק, אך בניגוד ליוגה הקלאסית, שמביאה איתה משמעת וגבולות מאוד ברורים, הטנטרה מביאה איתה פתיחות ועבודה מתוך הלב והרגש, והיא אינה מגדירה את הדרך שלה בגבולות נוקשים.

שורשי הטנטרה המסורתית מצויים בתחילת האלף הראשון לספירה. פילוסופיית הטנטרה בבסיסה אומרת "כן" לחיים, גם לטוב וגם לרע, היא אינה שיפוטית ומטרתה להתעלות מעבר לדואליות. הטנטרה היא תורה שאינה מכחישה דבר ואינה מסרסת שום דרך, היא רואה בחיוב את הכל, מתבוננת במה שמגיע אלינו והולך כמו בגלי האוקיינוס. לפי הטנטרה, זוהי הדרך להתעלות מעל הדרך הרגילה ולהגיע אל דרך המלך.

בחרתי להביא בפניכם את אחת הסוטרות מתוך ההבנה העילאית של אושו, שמתארת את הטנטרה בהווייתה המלאה:
"התורה הגדולה היא להכנע,
לוותר על השליטה ולהניח לשלם לסחוף אותך,
לסחוף אותך כרצונו,
אל תשחה נגד הזרם,
הנח לנהר לשאת אותך".
במילים אחרות ופשוטות הטנטרה אומרת פשוט להיות ולקבל את מה שיש. אמנם בארצנו טנטרה מתורגמת למיניות בלבד, אך טנטרה היא פילוסופית יחסים שלמה, שלא מדברת רק על נוכחות ביחסי מין, אלא על נוכחות, שמחה וקבלה מהלב בכל תחומי החיים.

חמשת עקרונות הישורת

האנוסארה יוגה מבוססת על חמשת עקרונות הישורת. עקרונות אלה מנחים את האדם המתרגל לישורת עם האלמנטים שבטבע. בדיוק כפי שגלי האוקיינוס מתרחבים ומתכווצים, כך גם מתרחבים ומתכווצים הלב שלנו, שדה הראייה והדם הזורם בגופנו.

תרגול עקרונות הישורת על פי האנוסארה מאפשר את העמקת תחושת החיבור לגוף. העקרונות הללו מתאימים לחיי היומיום ויכולים להיות מיושמים בכל סיטואציה, ביחסים מול עצמי וביחסים עם האחר. העקרונות הללו מביאים לישורת פיזית של הגוף וממנו פועלים אל הישורת הפנימית.

1. עיקרון הזרימה בנועם – הדרך להיפתח לחיים בהווה ולראיית המציאות בקשת רחבה יותר. כאשר אנחנו באים אל החיים בראייה פתוחה, אנחנו יכולים לראות את האפשרויות הרבות העומדות בפנינו ולא להיות תקועים בזווית ראייה אחת, או בדרך אחת שבאופן טבעי עוצרת את זרימת החיים הטבעית.


2. עיקרון האנרגיה השרירית - תהליך של יצירת תנוחות, בשילוב המחשבה והלב, באמצעות הפעלה עמוקה של השרירים. בתהליך זה אנחנו נחזק את גבולות שלנו. כאשר גבולות העצמי שלנו והגוף שלנו יותר ברורים לנו, קל לנו יותר לא להיכנס לסיטואציות או למצבים בחיי היומיום שאינם מתאימים לנו, מתוך מקום של גבולות ברורים וחזקים לעצמי ולעולם.

3. עיקרון הספירלה המתרחבת – באמצעות תרגול נשימה ומחשבה, נשפר את היכולת שלנו להעצים את אור הלב, להרחיב אופקים ולפתוח אפשרויות. בחיי היום יום, התרגול הזה יכול להביא אותנו לפתיחת החשיבה לעוד אפשרויות שלא יכולנו לראות אותם בעבר, תוך הרחבה והעצמת הידע שלנו בעולם.


4. עיקרון הספירלה המתכנסת - התכנסות פנימה לתוכנו, למציאת הקישור והחיבור הפנימי, המביאה לתחושת שחרור, מיקוד המחשבה ונוכחות מוגברת. כאשר אנחנו נכנסים פנימה לעצמנו ומתחברים לתחושות ולרגשות העמוקים שלנו, אנחנו יכולים לחיות את חיינו עם נוכחות מוגברת, וכמובן אותנטיים יותר ונאמנים לעצמנו. במציאות של ריבוי מסכות ותפקידים שכל פרט לוקח על עצמו, יש חשיבות גדלה והולכת ליכולת להיכנס פנימה ולהבין לשם שינוי מה אני רוצה, לשים בצד את קולות החיצוניים.


5. עקרון האנרגיה האורגנית – משלב את עקרונות האנוסארה במארג, מביא לשחרור יצירתי ולחופש הביטוי. זהו תרגול שמאפשר את הרחבת היצירתיות והחיות בחיי היומיום, למטרת הידרשות ושימור שמחת החיים בתוך עולם מורכב, אוטומטי ומהיר.

האנוסארה היא תרגול, כאשר אנחנו מביאים לתוכה את כל החלקים שנמצאים בתוכנו - את הטוב ואת הרע, את כל המחשבות, התפיסות וכל מה שמתרחש בעולמנו, כאשר אנחנו בוחרים להגיב אל הכל בצורה חיובית. אנוסארה יוגה מביאה אותנו לחיות ברגע הנוכחי כאן ועכשיו, ולחיות במלוא העוצמה את החיים. יש בה פתיחות לתגליות ולדרכים חדשות, והיא איננה מקובעת על הפילוסופיה בה בכל בני האדם יש טוב.

* החל מ- 2.8.09 אלהיוגה מארחת את הגר חרפק מלוס אנג'לס, מורה ליוגה המתמחה באנוסארה יוגה למספר סדנאות שיתקיימו בארץ .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully